התנהלות G4S בלתי מקצועית ובלתי שירותית בדרגי השטח וההנהלה.
למרות האזעקה, הפורצים פעלו מתוך וודאות שאף אחד לא יפריע להם.
התנהלות G4S בלתי מקצועית ובלתי שירותית בדרגי השטח וההנהלה.
החברה: בתקופה האחרונה פועלת כנופית פורצים באזור כפר ורדים. מודעים לנושא ופועלים בשיתוף המשטרה למגר את התופעה.
**
G4S מוקד 99 מספקת ללקוחותיה שרותי מוקד סיור ובקרה בעלי אפקטיביות מרבית בגילוי מוקדם ותגובה לאירועי שריפה ופריצה…. מוקד סיור ובקרה של G4S מוקד 99 מעניק למינוייו בטחון, וודאות ושלוות נפש …
[מאתר G4S http://www.g4s.co.il]
אנחנו מבקשים לשתף את מנויי חברת G4S בכפר ורדים וכלל התושבים, במה שחווינו בעקבות פריצה לביתנו בראשית אוקטובר. אנחנו מתלבטים בשאלה אם ניתן עוד לסמוך על המיגון שמספקת החברה. נשמח לשמוע על התרשמויות של קוראים ממגעיהם עם החברה, הן חיוביות והן שליליות, שיעזרו לנו להחליט מה לעשות בהמשך.
תקציר השתלשלות העניינים:
יומיים לפני ראש השנה יצאנו לכמה ימים למרכז הארץ. בערב החג, בחצות וחצי, צלצול בנייד. מספר מאזור חיוג 03, לא מוכר לנו. לא ענינו. חוזרים הביתה כעבור שלושה ימים ומוצאים בית הפוך. ניכר שהאורחים הרגישו בבית, לקחו את הזמן שלהם, רוקנו ארונות, וחפשו (ומצאו) דברים מאד מסוימים. בקיצור, גם שידעו שמערכת האזעקה התריעה על כניסתם לבית, הם פעלו מתוך בטחון ושלוות נפש וודאות שאף אחד לא יפריע להם. ושעתיים לאחר מכן הם פקדו בית אחר ברחוב שלנו וגם שם עשו עבודה יסודית אחרי שהשתיקו את מערכת האזעקה של G4S שהתריעה על הפריצה. [רק עכשיו קלטנו שהטלפון הלילי היה ממוקד G4S . כשלא מצאה אותנו, המוקדנית התקשרה גם לשכן שלנו, שכן ענה. נאמר לו שסייר יגיע לביתנו.]
טלפונים לתושיה הקב"טית ולמשטרה. הם מגיעים במהירות, מתדרכים וגובים עדות. הודענו גם למוקד G4S . כעבור שעה מתקשר טל, ממשרד החברה בחיפה, ושואל כמה שאלות. מבטיח להמציא לנו דיווח מלא על המקרה. למחרת התקשרנו לאבי, נציג החברה באזורנו, ששולח אלינו את נוהד, האחראי על הסיירים, שבודק את הזירה ומתחקר אותנו. התרשמנו שהוא לא שמע על הפריצה עד שהודענו עליה.
מחכים 4 ימים ושולחים פקס ומייל לאותו טל בחיפה ודורשים לקבל דו"ח על פעולות החברה בעקבות הפריצה. אין תגובה. כעבור עוד שבוע סוף סוף מצליחים לדבר עם טל. כן, חקירת האירוע הסתיימה, בימים הקרובים יגיע אלינו נציג החברה וימסור לנו את הדו"ח. אז אמר. מכאן והלאה אין קול ואין עונה משם. אנחנו פונים במכתבים רשומים ובפקס למנכ"ל החברה ולדוברת. משטחים את טענותינו, דורשים הסברים ותובעים התחייבות למתן פיצוי על הנזק החומרי ועל עוגמת הנפש. יוצאים לחו"ל למשך 3 שבועות. זוכים למייל מנומס מאביצור שלום, מנהל המוקד לניהול קשרי לקוחות, בצירוף מכתב "ניתוח אירוע הפריצה לביתך" חתום על ידי טל כהן, מנהל המבצעים מרחב צפון. מסמך בלתי מספק בעליל [ראו מטה]. אביצור מציע שנתקשר עם שובנו לארץ כדי לתאם פגישה עם מנהלת בכירה בחברה "לשיחה על שאר נושאי מכתבך". אנחנו חוזרים, מודיעים לאביצור, ואכן, ב-11 בדצמבר מתקשרת קרן, סגנית מנהלת סניף חיפה. שואלת אם אנחנו מבקשים להתנתק מ-G4S? סליחה, נדמה לי שאת לא בעניינים. אנחנו מחכים לפגוש מנהלת בכירה, לא בקשנו להתנתק. אוקיי, אני אגיע אליכם. אתקשר מחר כדי לתאם מועד. עברו מאז שבועיים ואנחנו עדיין מחכים לשמוע ממנה.
מתוך "ניתוח האירוע" – מכתב מהחברה מתאריך 8 בנובמבר (יותר מחודש אחרי הפריצה)
"בליל 3 באוקטובר 2016 בשעה 00:32 התקבלה במוקד קריאה בקוד אזעקה. המוקד ניסה ללא הצלחה לאתר את בעלי הבית ודווח על הקריאה לשכן מר […] ושלח במקביל את סייר האזור לעבר המקום. תוך כך נרשמה במוקד קריאה בקוד פתיחה (אלחוטי). המוקד ניסה שוב ללא הצלחה לאתר את הבעלים וביקש את הסייר לעבור במקום. הסייר שנשלח למקום דווח בתום בדיקתו החיצונית כי לא ראה ממצאים חריגים ותנועה חריגה ברחוב ועזב את המקום. לאחר הקריאות הנ"ל ועד הדיווח ביום 6 באוקטובר 2016 לא נרשמה כל קריאה נוספת במוקד".
כמה וכמה תהיות עולות מהפרשה הזאת:
1. האם השרות שניתן לצפות מהחברה מסתכם בטלפון לנייד ולשכן, ושיגור סייר שעורך בדיקה חיצונית ולא מבחין שפורצים שוהים בתוך הבית?
2. אם אכן הגיע הסייר, מדוע לא השאיר פתק על פי הנוהל הקבוע? [לבית השני שנפרץ באותו לילה לא הגיע סייר, בוודאות].
3. במוקד החברה התקבלו שתי התרעות מבתים באותו רחוב, בהפרש שעתיים, באמצע הלילה, בחג. האם זה לא אמור להדליק איזו נורה אדומה קטנה?
4. האם קרה ולו מקרה אחד בכפר שלנו בו החברה פעלה כדי לתפוס או לפחות להניס פורצים? [להזכיר: "אפקטיביות מרבית בגילוי מוקדם ותגובה"].
5. מדוע אנשי החברה התחמקו והתעלמו מאתנו במשך חודש ולא ספקו לנו כל הסבר או דיווח כפי שהובטח לנו, עד ששיגרנו מכתב תקיף להנהלה הראשית?
6. ולמי מגיע לחיות בביטחון, וודאות ושלוות נפש – לפורצים או שמא לנו – המנויים?
תוספת קטנה לסיום: כששהינו בחו"ל, הזדעקה המערכת בארבע לפנות בוקר ה-8 בנובמבר. מהמוקד התקשרו לשכננו הטוב. ביזמתו הזעיק את המשטרה. כעבור דקות ספורות הופיעו ארבעה שוטרים שערכו חיפוש יסודי בבית כדי לוודא שלא מסתתרים שם פורצים. הסייר מטעם G4S הגיע כעבור 40 דקות.
עפרה ואבנר גרינברג
רחוב רותם 24 כפר ורדים.
**
שלחנו לדוברת החברה את מכתבם של משפחת גרינברג, כולל את השאלות הבאות:
כמה סיירים מפעילים בכפר ורדים? באילו מקרים מערבים משטרה? האם קרה פעם שאתרו פורצים בזמן אמת?
0 תגובות
השארת תגובה
מי שמוכן לשלם כ- 2,000 ש”ח בשנה תמורת סייר על פי הנהלים…
מי שמוכן לשלם כ- 2,000 ש”ח בשנה תמורת סייר על פי הנהלים, אז עדיף שיתרום סכום זה לצדקה. לפחות תהיה תועלת כלשהי.
משטרת מעונה – התנהלות המביישת את כל משטרת ישראל
משטרת מעונה מתנהלת מבישה. חוסר האונים המתמשך שלה וחוסר יכולתה לתפוס פורצים וגנבים, צריך להוביל את משרד המשטרה ואת משטרת ישראל להחלטה -להחלפת את כל הדרג הפיקודי בתחנה ללא יוצא מהכלל.
מענין
למה לא עשיתי מנוי אצלם
הסייר היה בפסוטה.
חחחחחחחה חחחחחחה
אגרת שמירה
בהתייחס להצעתו של אלכס שחם, שנקיים שמירה בכפר בכוחות עצמנו ונממן אותה ע”י אגרת שמירה משמעותית… ואני לתומי חשבתי שאגרת השמירה שאנו משלמים בארנונה נועדה לשם כך.
ע”פ הרציונל הזה, כדאי לנו גם להקים משטרה פרטית בישוב… לאן אנו באים ?
הבנת הנקרא
לא הבנתי
כמה עדיין נשארו מנויים בחברת המצלצלים
חידה
באתר המועצה במחלקת ביטחון מופיע תפקיד של שוטר קהילתי אדי סמדג’ה ומספר נייד . מי זה ? מה זה ? מה זה התפקיד הזה ? זה בהתנדבות או מקבל שכר ?
חברת שמירה
אני קראתי את תגובת חברת השמירה.
פשוט בדיחה אין התייחסות למחדל .
אין התייחסות לזמן תגובה.
והבנתי הסייר היה בפסוטה
אבל נציגי החברה מגיעים מיד
מיד אחרי פריצה לוודא אם כבר הצטרפת לשירות שייתן לך שלווה במחיר חודשי סמלי. איפוא היו בשריפה ברחוב שניר?
טיב השירות
אדון אבי לייזר הנכבד.
נא תגובתך לכתבה הנ״ל.
שוחחנו בעבר על טיב השירות, כנראה שהמצב החמיר.
הנושא חשוב מכדי לא להגיב.
ברור לך שאם לא נשמע ונראה שינוי, נמצא תחליף לחברתכם.
נשמח לתגובתך המיידית.
מיכה פריחר מיזה אבי לייזר?
“”
בדיחה
מענין כמה מנויים עדין רשומים
מעניין
והשמירה בכפר?
כמעט מליון ש”ח של כולנו
להפסיק לשלם אני הפסקתי
מי שפראייר שישלם
פראיירים תמיד יש
ראשי המועצות הנחשלות ביותר לא מזפתות ומכרסמות כבישים בחורף
אבל אצלנו ראש מועצה איש הייטק שמזפת כבישים ב לוו טק.
כשאין תחרות אין שירות. ואיך ידעו הפורצים הסיסמה?
1. זה מה שקורה שאין תחליף. ואין תחרות.
2. במערכות הגנה מסויימות. ידיעת “סיסמת-מתקין” מאפשרת לראות את “סיסמת-בעלי-הבית”. בידקו מי המתקין שלכם.
והחליפו ביוזמתכם את “סיסמת המתקין” ואת “סיסמת-בעלי-הבית” – לאחר היסתלקותו של המתקין.
אם אין אני לי מי לי
חברים יש הרבה פתרונות בשוק לאבטחה והתרעות. צריך פשוט קצת יוזמה ולחפש באינטרנט ולהתקין לבד. כגון מצלמות ששולחות הודעה לטלפון. טריסים חכמים והכי חשוב שימרו את הטלפונים של הקבטים והמשטרה בלחיצת כפתור שתוכלו להזעיק אותם כמה שיותר מהר. אין פתרונות קסם אבל אם יהיה לכם מצלמה בחוץ מעל הדלת ששולחת לכם תמונה שמשהוא מסתובב בחצר שלכם אז תוכלו לקבל התראה ויהיה לכם מספיק זמן להזעיק בעצמכם את מי שצריך וכך תצמצמו את הזמן של הגנבים בבית שלכם.