מעבר חצייה פעיל


בטיחות בדרכים בכפר ורדים
מיכה בר-מאיר

הפיילוט נערך בכפר ורדים * למרות הוונדליזם, המערכת פועלת * מוזמנים להשתתף בסקר בנושא.

כפרניק  חציה2_0 מעבר חצייה פעיל

הפיילוט נערך בכפר ורדים * למרות הוונדליזם, המערכת פועלת * מוזמנים להשתתף בסקר בנושא.

 

לאחרונה התכנסה וועדת הכלכלה של הכנסת לדון בעלייה החמורה במספר נפגעי תאונות הדרכים, הנמשכת זו השנה השנייה ברציפות. אחוזי הנפגעים במעברי החצייה בישראל הוא הגבוה במדינות המערב ועומד על 40% בקירוב מכלל נפגעי תאונות הדרכים (על פי נתוני משרד התחבורה).

קיום הפיילוט של מעבר החצייה הפעיל בכפר ורדים (ליד מעגל תנועה 2 – בין בית תומר לבי"ס קשת), הוא אמירה ברורה של הרשות המקומית לגבי חשיבות נושא הבטיחות בדרכים ובהתאם, ביצעה המועצה התאמות בתשתית ומהנדסי המועצה קשובים לצרכים הנדרשים מביצוע הפיילוט שימשך כחצי שנה. לצערנו, מעשה וונדליזם של הנוער המקומי, פגע באחד החלקים של המערכת, אם כי היא עדיין פועלת במלואה כאשר מפעילים אותה מן הלחצנים האחרים. אנחנו מקווים שבשבוע הקרוב היא תתוקן ותפעל כשורה.

את הפיילוט מלווה "פורום פעולה", שעוסק בתחום הבטיחות בדרכים מזה 15 שנה ובו שותפים עמותת אור ירוק, המכון לחקר הגורם האנושי באוניברסיטת בר- אילן, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, איגוד קציני הבטיחות ועוד. גורמי ממשל, מכוני מחקר וראשי רשויות, מגלים עניין רב במערכת ומחכים לתוצאות הניסוי.

סקרים ותצפיות לפני התקנת המערכת ולאחריה, חושפים תמונה מאוד מעניינת וחשובה ביותר בהיבטים של חינוך לבטיחות והרגלי הבטיחות של הולכי הרגל והנהגים. התצפיות מתבצעות באופנים שונים (בעזרת ילדים, נוער ומבוגרים- הולכי רגל ונהגים) ואנו נפרסם דו"ח ראשוני למועצה ולציבור במהלך ספטמבר 2015.

לצורך המשך המחקר, מתפרסם שאלון אינטרנטי קצר לנהגים בכפר ורדים- ראו קישור >>

נודה לכם מאוד, אם תמלאו אותו ותעזרו לנו לקבל תמונה אמינה ככל האפשר.

 

בברכה.

מיכה בר- מאיר, מנהל הפיילוט.

 


0 תגובות

  1. רעיונות טובים מבדרך כלל מופלים הגב

    מיכה אחרי שתכיר את המערכת תבין שהדבר הנהדר הזה ישאר כפיילוט
    שלא יהיו לך ציפיות על.

  2. אילן הגב

    כל הכבוד
    יוזמה ברוכה. בתקווה שיותקן בכל הארץ.

  3. נהג הגב

    מה קריטריון ההצלחה לפיילוט?
    כיצד נבחנת הצלחת הפיילוט?
    השאלון האינטרנטי שואל כמה לדעתנו הוא משפיע. זה לא קריטריון אובייקטיבי. לו היו מצמידים מצלמה לאזור ובודקים כמה נהגים עוצרים ללא המערכת לעומת כמה הם עוצרים עם המערכת, ניתן היה לכמת את ההצלחה.
    נראה לי ששוב נעשיית פה חצי עבודה, וחבל.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן