מחכים ל-2017!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אבי שמול

החלה כריית מנהרת הרכבת בקו עכו כרמיאל

כפרניק gilon_151 מחכים ל-2017!

 

הכרייה תבוצע בשני ראשים ממזרח וממערב להר גילון. אורך כל מנהרה, 4.6 ק"מ. 18 מנהרות קשר, יחברו ביניהן. ההשקעה בפרויקט: 2.8 מיליארד שקל.

 

הבוקר החלה כריית "מנהרות הכרם" באזור בקעת בית הכרם בגליל המערבי בשני ראשי עבודה, במסגרת הקמת קו רכבת חדש בין עכו לכרמיאל. צוותי החפירה של חברת התשתיות CCECCהסינית, החלו בכרייה משני צידיו של הר גילון, ליצירת צמד מנהרות מקביל באורך של כ-4.6 ק"מ כל אחת. פרויקט קו הרכבת בין עכו לכרמיאל, באחריות החברה הלאומית לדרכים, מבוצע בהשקעה כוללת של כ-2.8 מיליארד שקל והפעלתו צפויה בראשית שנת 2017.

 

 

כפרניק gilon_151_0 מחכים ל-2017!

 

"קו הרכבת שיתפצל מקו רכבת החוף, יהיה באורך של 23 ק"מ ולצדו יוקמו שתי תחנות נוסעים, באחיהוד ובכרמיאל", אמר שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות ישראל כ"ץ. "הפרויקט הועבר לאחריות החברה הלאומית לדרכים בשנת 2010, במסגרת החלטת ממשלה לקידום פרויקט 'נתיבי ישראל' – תכנית כלכלית לשדרוג רשת הכבישים והרכבות לחיזוק הקשר שבין המרכז לפריפריה.

"השנה יצא לדרך גם תכנונו של המשך קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל והמטיילים, במערכות תחבורה מתקדמות ומהירות. אנו גאים להביא את בשורת הרכבות לגליל ולעמק, במקביל להמשך השלמתם של פרויקטי תחבורה נוספים בצפון ובדרום".

 

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס:  "החברה הלאומית לדרכים, שלה ניסיון עשיר בסלילת כבישים, התמודדה בהצלחה בקו הרכבת החדש בגליל המערבי עם אתגרים חדשים. בנוסף לכריית המנהרות, החברה מטפלת בהקמת מסלולי נסיעה אליהן ובתוכן, יציקת מיסעת בטון לפסים והקמת מערכות תשתית במנהרות. בתוך המנהרות, ייכרו 18 מנהרות קשר להגברת הבטיחות. העבודות כוללות הקמת שני גשרי רכבת מעל נחל נעמן ונחל חילזון והטיית נחל חילזון לאורך 900 מטרים. גם כביש 4 יוגבה מעל לנחל חילזון ומעל למסילות".

 

מנהל פרויקט מסילת הרכבת עכו כרמיאל מטעם החברה הלאומית לדרכים, הינו המהנדס איתמר גליל. קבלני הביצוע של מנהרות הכרם, הם שותפות דניה סיבוס וחברת התשתיות הסינית CCECC.

 

 


0 תגובות

  1. CAPTCHA הגב

    נוסע קבוע בקו נהרייה
    קו חדש לכרמיאל, ואחריו המשל לקריית שמונה זה באמת נחמד.
    אבל הקו הותיק לנהרייה שעובד כבר הרבה שנים זקוק להשלמת נתיב שני. בשביל זה לא צריך מנהרות, ואפילו ישראלים עם עיניים לא מלוכסנות מסוגלים לבצע זאת.

  2. טניה הגב

    באה הרכבת
    לפחות תהיה לנו תחנת רכבתמכרמיאל למרכז עם חניי מסודרת.
    היום הבעייה הגדולה ביותר לנוסעים ברכבת מנהריה למרכז היא העדר חניה. זוהי התחנה היחידה בארץ שאין חנייה מוסדרת.
    לתשומת לב שר התחבורה.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן