לרכוב עם הרוח


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
נועם בירן

אפיק ישראל 2014, מסמך אישי, פרק ראשון: זינוק למסע הארוך והמפרך של אימונים אינטנסיביים ותובעניים.

כפרניק  בירן1 לרכוב עם הרוח

 

אפיק ישראל 2014, מסמך אישי, פרק ראשון: זינוק למסע הארוך והמפרך של אימונים אינטנסיביים ותובעניים.

 

אפיק ישראל הנו מרוץ בינלאומי ונחשב למרוץ אפני הרים האתגרי והקשה ביותר שנערך בישראל. בספטמבר 2014 יערך המרוץ זו הפעם השנייה באזורים המוריקים והמלבלבים של יערות מנשה, מגידו והכרמל. במרוץ ייטלו חלק מאות רוכבים מישראל ומהעולם במודל של זוגות המתחרים כצוות אורגאני. במסגרת המרוץ נדרשים הרוכבים לרכוב כצוות, ולגמוע בכל יום בין 90-120  ק״מ עם טיפוס מצטבר שנע בין 1500-2000 מטר ביום. עבור רוכבים חובבים ברמה שלנו מדובר בכ-7 שעות רכיבה ביום.

האמת שאינני יודע מדוע נפלי בי ההחלטה. אני זוכר שבאופן מיקרי לגמרי יצא לי לשוחח עם חבר שהזכיר את התחרות שעד אז שמעתי עליה אולי פעם אחת, והבנתי שמספר המקומות המוקצים לנרשמים מוגבל ושמי שמעוניין לקחת חלק בתחרות יידרש להירשם מיד עם פתיחת ההרשמה. באותו היום נכנסתי לאינטרנט, בררתי מתי נפתחת ההרשמה ושרמתי לעצמי את היום והשעה ביומן, ומאז בעצם נשכח הדבר.

1 בינואר 2014, יום שבת בשעה 11:30. יושב בבית ומקבל בהפתעה משהו (לא רגיל לקבל תזכורות מהנייד בשבת) את התזכורת להרשמה שנפתחת ב-12:00, עוד חצי שעה. מיד פותח מחשב ומתחיל לבדוק עלויות, מסלולים תקנון, בכלל לומד לראשונה במה בעצם מדובר באמת. בדקות האחרונות לפני 12:00 מנסה להשיג טלפונית את סמי שותפי למרוצי הזוגות ואין תשובה. מחליט לקחת החלטה אמיצה וברגע שנפתחת ההרשמה לא מהסס ורושם את שנינו. ברגע שהתשלום מאושר הגוף פתאום מוצף אנדרנלין. רק מהמחשבה על מה שלקחתי על עצמי והטלתי על סמי גורמת לי התרגשות רבה.

סמי מקבל ממני מסרון וממאן להאמין. האסימון נופל ברגע שהוא מקבל למייל שלו הודעת אישור הרשמה. לא חולפות דקות ואני מקבל טלפון ושורת "ברכות" חמה שתוך דקות הופכת להתרגשות רבה ואפילו ל"תודה". סמי הוא בן זוג קלאסי לתחרות זוגות, מלא בטחון, שקט ורוגע, נחישות במטרה וכוחות נפש בלתי נדלים. וזה בדיוק בן הזוג שאני צריך לצדי. אלו גם הפרמטרים היחידים שאין לי שליטה עליהם לגביו. כעת המטרה היא להכניס את סמי לכושר ולסבולת שאינו מורגל לה כמי שרוכב גם רכיבות כביש ארוכות, ועל הדרך להשיל ממנו 5-7 ק״ג שעלולים להפריע לנו בעליות, ומעצמי גם בין 4-5 ק״ג.

למרוץ מהסוג הזה חייבים לעשות הכנה המתבססת על תכנית אימונים מקצועית ומתוזמנת בכדי לבנות את הכושר בהדרגה ולמנוע פציעות. לכן החלטנו שנחפש מאמן בעל ניסיון מתאים דבר שגם יכניס אותנו למסגרת אימונים ששנינו זקוקים לה.

בכדי להגיע למוכנות מקסימאלית ובסולם מאמצים נכון נידרש להתחיל בתכנית האימונים לכל המאוחר בחודש אפריל, ולמשך שישה חדשים עד למועד המרוץ. עד אז אנחנו מתחילים להעלות מעט את רף העצימות והמרחק באימונים כרגע ללא תכנית מובנית.

 

וכדי להתחיל להיכנס לאווירה ולצבור ניסיון תחרותי, החלטתי באופן ספונטני לגמרי להירשם לחצי מרתון בארי, 50 ק״מ של רכיבה טכנית מהירה, שיערך ביום שישי 14 בפברואר ובכך אולי לסמן את הזינוק למסע הארוך והמפרך של אימונים אינטנסיביים ותובעניים.

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. יוסף הגב

    מה זה רף העצימות?
    בטח לא מדובר בכמה פעמים עוצמים עיניים בחצי דקה. מה זה בדיוק?

  2. אחד שמתלבט? הגב

    רוכבים
    מה יותר קשה לרוץ או לרכב ?אני רואה את רצי המרתון של הכפר וגם את הרוכבים הרצים נראים סובלים יותר.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן