לרכוב עם הרוח


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
נועם בירן

אפיק ישראל 2014, מסמך אישי, פרק שני: תוצאות מעודדות במרתון בארי.

כפרניק  בירן11 לרכוב עם הרוח

 

אפיק ישראל 2014, מסמך אישי, פרק שני: תוצאות מעודדות במרתון בארי.

 

היום (4 במרץ) מסכם שבוע ראשון של עבודה (אימונים) במסגרת תכנית האימונים שאמורה להביא אותי ואת שותפי למרוץ, מוכנים נפשית ופיזית.

לפני כשלושה שבועות החלטתי להשתתף באופן ספונטני במרתון בארי. הגעתי לשם ללא הכנות מיוחדות וללא אימונים, נרשמתי ויצאתי. רוב רובם של רוכבי השטח מכירים את מה שנקרא "סינגל בארי" כסוג של פארק שעשועים מהנה וזורם המתאים לרוכבים מנוסים וחובבים כאחד. שטח רכיבה נוח שאינו דורש מיומנות טכנית ואף לא כושר גופני משובח, בקיצור, מתאים לכל נפש.

אז מה בעצם האתגר במרוץ כזה? ובכן מה שקובע כמו שאומרים אצלנו, הוא הקצב. הפעם חוויתי את אותם מסלולים משעשעים וכיפיים בצורה אחרת לגמרי. 50 ק״מ (שתי הקפות בנות 25 ק״מ כל אחת) במהירות ממוצעת של 25 קמ״ש. זמן סיום בדיוק שעתיים. התוצאה בהחלט משביעה רצון מבחינתי בעיקר לאור העובדה שהגעתי לגמרי לא מוכן. מקום 13 מתוך 240 בקטגוריית גיל שלי (40-49) ומקום 7 בקטגוריית גיל הבאה אליה אשתייך כבר בשנה הבאה. התוצאות מאוד מעודדות.

תכנית האימונים: בכדי להגיע למרתון הדורש סבולת וכושר גופני ברמה שתאפשר לסיימו בכבוד, נדרש לעבוד על פי תכנית אימונים מסודרת ומקצועית ולצורך כך שכרנו את שרותיו של אופיר גל-און מאמן אפניים מקצועי בעל רקורד עשיר בתחום, לרבות אימון של הנבחרת האולימפית. אנחנו בהחלט מרגישים ששמנו מבטחנו בידיים טובות, ויודעים שבחרנו באיש הנכון להביא אותנו ליעדים שהצבנו לעצמנו.

שבוע אימונים ראשון: מסתבר שגם בעת רכיבה על אפניים מאוד מומלץ להשאיר שתי ידיים על הכידון ולא "לטפל" בטלפון הנייד כפי שנוכח לדעת על בשרו (תרתי משמע) שותפי למרוץ סמי אסרף. סמי התהפך לפני כשבועיים במהלך רכיבה בזמן ש"התעסק" עם הטלפון הנייד ונפצע באורך כזה שהשבית אותו למשך שבועיים מכל פעילות. בעודי חותם שבוע אימונים ראשון מפרך, סמי עושה דרכו לפיליפינים לחופשה אחרונה לפני שנכנס למשמעת אימונים תובענית, וכולי תקווה שישוב משם "כמו חדש".

האפניים: לפני שבוע ימים בדיוק הצטיידתי באפניים חדשים. אותן אפניים שילוו אותי באימונים המפרכים ובמרוץ עצמו. ההבדל המשמעותי בין האפניים שהיו ברשותי עד היום לחדשים הנו מידת קוטר הגלגלים (״29 במקום ״26) תכונה המשפרת את יעילות העבודה, כלומר נדרשת פחות אנרגיה על מנת להפיק הספק גבוה יותר (בעיקר במישורים, בירידות ובמעברי מכשולים) והרכב השלדה (סיבי פחמן/קרבון). המשמעות היא אפניים קלים יותר ומהירים יותר.

כושר גופני: בסיכומו של שבוע האימונים הראשון שבמהלכו חוויתי גם שני אימוני "סולו", הגוף משדר אותות עייפות שאמורים ברבות האימונים מעט להתמתן. מתחיל להרגיש שהחלודה נסדקת ומתחילה להתקלף. מכיר את התחושה הזו ומודע לכל תופעות הלוואי. מעודד מההרגשה הכללית ויודע שבקרוב ניכנס לשיגרת אימונים מסודרת שתתיתן לנו דחיפה מאוד משמעותית ביכולת. מרגיש שאני ממש בתוך העניין, הדחף לצאת לרכוב כל יום גדול ומזג האוויר האביבי ואיתו נופי הגליל המוריקים רק עושים את החוויה חזקה ומעצימה יותר.

 

 

 

כפרניק  בירן11_0 לרכוב עם הרוח

 

 

 

 

בכל יציאה לרכיבה מחפש שותפים (לפחות בשלב הזה שבו עצימות האימונים מאפשרת לרוכבים ממוצעים גם לקחת חלק), אבל לצערי בנתיים מוצא עצמי ברוב הפעמים לבד. שעורי הספינינג בשביל זה הופכים בעיקר לסוג של שחרור ועבודה בעצימויות מאוד נמוכות.

עלויות: כן כן, לא די בכך שאתה משקיע את מיטב זמנך באימונים ובהכנות ומשלם על כך במעט שעות שינה, בעייפות מצטברת כאבים ולפעמים אף פציעות, לא די בכך ויש גם הוצאות כספיות בלתי מבוטלות. עלות האפניים, תיקונים וחלקי חילוף אם נדרש, ביגוד ממותג למרוץ, תוספי מזון מיוחדים על מנת להשלים חוסרים ולאפשר לגוף לעמוד במעמסה, תשלום למאמן מקצועי, מחשב רכיבה שמנטר את כל נתוני הדרך והרוכב על מנת לאפשר למאמן לבצע מעקב און ליין ולבקר את תהליך האימון וההתקדמות ובקיצור: הרבה כסף. לשמחתינו הרבה נרתמה לעזרתינו חברת גרפיטי שלטים הממוקמת במושב מעונה, ואנו מחפשים עוד שני ספונסרים בעלי זיקה לספורט הישגי שישמחו לתמוך בנו ואף לזכות כבדרך אגב, בחשיפה ופרסום.

השלב הבא: ממתין לסמי שישוב ויצטרף לתכנית, ולמחשב הרכיבה שלי שבאמצעותו יקבל המאמן שלי דו״ח יומי לגבי פעילותי, דפקי עבודה, עומסים, קצב סיבובי רגליים, ועוד, כך שיוכל לבצע מעקב צמוד ולאמוד את ההתקדמות ולהתאים את תכנית האימונים בהתאם.

תגובות פייסבוק


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן