לא לעולם חוסן


לא לעולם חוסן
מערכת כפרניק

ערב פורום הקשבה, גם בחוסן מתפתח מאבק דתיים-חילוניים

כפרניק MAGAL_1 לא לעולם חוסן

ערב התכנסות "פורום ההקשבה" (1 בספטמבר 20:30 במועצה) בכפר ורדים ואצל שכנינו בחוסן מתפתח מאבק בין דתיים וחילוניים על מי יקבל גן ילדים יותר מרווח ובטיחותי.

כפרניק MAGAL_2 לא לעולם חוסן

מירית קושניר סטרומצה מפרסמת היום במי-נט, כי ילדי הגן הדתי במושב חוסן נהנו בשנים האחרונות מגן מרווח עם ממ"ד, בעוד הילדים החילוניים שהו בגן הקטן יותר, נטול הממ"ד. 
בשל ריבוי החילונים, הוחלט כעת להחליף בין המבנים. בתגובה, מאיימים ההורים הדתיים בשביתה.

נראה כי המאבק גולש מעבר לעניין הגנים ומתקשר לשינוי מאפייני מושב חוסן בעקבות ההרחבה.

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אבשלום קור הגב

    לעורך: אומרים כעת, כעת, כעת
    .

  2. אורח/ת הגב

    מתוך YNET בג”ץ יקבע: האם חב”ד היא חלק מהיהדות האורתודוכסית
    בג”ץ יקבע: האם חב”ד היא חלק מהיהדות האורתודוכסית

    החסידים עתרו לבג”ץ בעקבות סירוב המועצה הדתית המקומית לאפשר להם לבנות מקווה עם שני בורות טבילה; לטענתם מדובר בנסיון לגרום לעזיבתם את המקום. במועצה מסבירים: הם אינם חלק מהדת האורתודוקסית

    אבירם זינו
    פורסם: 29.05.06, 17:03

    מחלוקת שהחלה כוויכוח על אופן בניית מקווה ביישוב אלקנה, תגיע בקרוב לבג”ץ שיתבקש להכריע האם חסידות חב”ד היא חלק מהיהדות האורתודוקסית. חסידי חב”ד מהיישוב, שדורשים כי המקווה המקומי יכלול שני בורות טבילה, נתקלו בהתנגדות המועצה הדתית המקומית ומשרד השיכון וכעת הם טוענים כי התנגדות זו מסמלת מגמה כללית יותר, שבמרכזה עומד הנסיון לגרום לעזיבתם את אלקנה.

    על-פי עתירתם של חסידי חב”ד, יודעים במועצה הדתית שאם יצליחו למנוע את בניית המקווה באופן המבוקש, לא יוכלו החסידים לטבול בו וייאלצו לנסוע מרחקים גדולים על מנת להשתמש במקוואות ביישובים מרוחקים. עוד טענו העותרים – שפנו לבג”ץ באמצעות עורכי הדין יאיר עשהאל ודרור גדרון – כי ברחבי הארץ פזורים מעל מאה מקוואות שנבנו עם שני בורות טבילה כפי שהם דורשים וכי בין היתר אף השתתף במימון בנייתם משרד השיכון.

    משרד השיכון, יש להדגיש, אינו מתנגד להקמת המקווה כפי שמבקשים העותרים, חסידי חב”ד, אולם הוא מתנה זאת בהסכמת המועצה הדתית ביישוב. המועצה הדתית מצידה, טוענת בתגובה לעתירה כי היא פועלת על פי החלטת רב היישוב וכי חסידות חב”ד אינה נחשבת חלק מהעדה היהודית האורתודוקסית, ולפיכך אינה יכולה לעשות שימוש במתקני עדה זו.

    בחב”ד טוענים כי פעולת המועצה הדתית ורב היישוב כרוכים באפליה פסולה נגדם וכי אילו הבקשה לבניית המקווה בדרך זו הייתה מתקבלת מגורם אחר, לא הייתה מתעוררת התנגדות שכזו. גם במועצה הדתית מודים כי מדובר ביחס שונה אל העותרים, אך מנמקים זאת בכך שחסידי חב”ד אינם חלק מהעדה האורתודוקסית.

    צו ביניים שהוצא על ידי השופטת עדנה ארבל בחודש שעבר מנע את המשך ביצוע העבודות במקווה. במקביל הציע בית המשפט כי הצדדים יפנו לרב מרדכי אליהו (הראשון לציון) ויקבלו על עצמם את פסיקתו.

    הצדדים, כאמור, לא הגיעו לפשרה ביניהם ובקרוב ייאלץ בג”ץ להכריע אם חב”ד אכן אינה חלק מהעדה היהודית האורתודוקסית. אם אכן יקבע כך, תהיה חסידות חב”ד זכאית למימון נפרד ועצמאי של שירותי דת, כמו כל עדה מוכרת אחרת.

    עורך הדין מוטי מינצר, נציג המועצה הדתית ותושב אלקנה, אמר ל-ynet: “ישנו באלקנה מקווה מאז הוקמה. עברנו ליישוב הקבע שגדל בינתיים ולכן החלטנו לבנות מקווה חדש. המבנה בנוי על פי הוראת הרב המקומי והוא פסק על פי גדולי הדור. אנשי החב”ד המקומיים מהכת המשיחית רוצים להכריח את היישוב לבנות את המקווה על פי התקנות שלהם”.

    על טענת העותרים כי המועצה מסרבת להכיר בהם כחלק מהיהדות האורתודוקסית אומר מינצר: “אנחנו לא טוענים, לא טענו ולא נטען כך. בוודאי שהם יהודים כשרים, עד לרגע שהם מתחילים לפעול בצורה כפייתית וגרוע מזה – כאשר הם כופרים בסמכותו של הרב המקומי”.

    הרב יהודה שטרן, רב היישוב אלקנה, אמר ל-ynet: “פסקתי כמנהגנו לגבי המקווה, עם בור בהשקה ובור זריעה. איננו קהילת חב”ד ופסיקתי נעשתה על פי גדולי הדור”.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן