חב”ד? גוואלד!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אתי ומני צ’כובר

צ'כובר: חב"ד משתלטים על בית הכנסת.

עמיחי מרינובסקי: להד"ם.

כפרניק  של בית הכנסת 002 חב"ד? גוואלד!

 

צ'כובר: חב"ד משתלטים על בית הכנסת.

עמיחי מרינובסקי: להד"ם.

 

זחילתה העקבית של פעילות בית חב"ד לתוך כותלי בית הכנסת נמשכת כבר למעלה משנתיים, מאז פונה בית חב"ד מרח' יקינטון ומשפ' מרינובסקי עברה לגור בבית קטן שלא מאפשר פעילויות.

מרינובסקי מתעקש להמשיך את פעילויות בית חב"ד בכפר, ומאז משמש בית הכנסת מקום לפעילויותיו.

המועצה, שהינה בעלת המבנה, אינה מגיבה למעשים אלה, ואפילו נוקטת מדיניות השתקה והעלמת המידע מהציבור. הסיבה לכך היא דעתו של ראש המועצה שתגובות נגד, בזמן תהליך הערעור בעתירה על המקווה, תזיק.

ראש המועצה שבוי בקונספציה (השגויה לדעתנו) שעדיף לשתוק ולהתעלם כשמעשים אלה נעשים, כדי שהתגובה לא תשמש את הצד השני בתהליך הערעור.

לדעתנו מה שקורה בפועל הוא: העזת החוגים החרדים גוברת, ביודעם שידי ראש המועצה כבולות-מרצון מלהגיב על האירועים.

אנחנו בדעה שיש להפריד בין הערעור ובין השאר, כדי להשתחרר מהשיתוק שאחז במועצה, הגורם להחלטות מוטעות, ולנזק לרוב החילוני פה, ולכפר כולו.

לגבי השתלטות חב"ד על בית הכנסת, מכחישים  הצדדים המעורבים (המועצה, וועד הקהילה האורתודוקסית) מכל וכל שהם נותנים לחב"ד לפעול בבית הכנסת, אולם מה שמתרחש בפועל מראה אחרת.

 

בשטח זה נראה כך:

פעם בשבוע בימי שלישי, ניתנים שיעורים בבית הכנסת ע"י אשת שליח חב"ד בכפר ורדים, גאולה מרינובסקי, שם השיעור: "תניא ופרשת שבוע באור החסידות".

 

בפסח לפני שנתיים התכוון מרינובסקי לערוך את ליל הסדר באולם אירועים. בגלל מיעוט משתתפים המשלמים ומכסים את ההוצאות, העביר את ליל הסדר (בחסות ובאישור ללא סמכות של יו"ר וועד הקהילה האורתודוכסית, פרי שחף) לבית הכנסת. וזאת ללא ידיעת המועצה! ללא קבלת היתר ממנה לקיום ליל סדר במבנה השייך לה. וזאת אף זאת, תוך גביית תשלום מהמשתתפים עבור ליל הסדר, וסירוב לשלם למועצה עבור שימוש במבנה, כפי שמקובל במאר"ג ובמועדון הזהב.

 

גם השנה ניסה עמיחי מרינובסקי, בסיוע אותו שחף פרי, לערוך את ליל הסדר בבית הכנסת, כדי לחסוך בהוצאות.

פרי שחף ביקש אישור לעריכת ארוחת סדר בתואנה שזה עבור נזקקי הכפר, וראש המועצה אישר זאת. אולם כשהתברר לראש המועצה שמדובר בארוחת סדר של חב"ד, ובתשלום, שמנסים להכניסה לבית הכנסת בעורמה, אסר זאת.

 

למען ההבהרה, אין וועד לבית הכנסת, המועצה (התושבים) כאמור היא הבעלים, והמועצה אמורה לנהל אותו, דבר שהיא לא עושה.

יש וועד לקהילה האורתודוקסית שמשתמשת בבית הכנסת, ולמעשה לכל קבוצה שתחפוץ קיימת הזכות להשתמש בצורה מכובדת בחלל בית הכנסת, לאחר קבלת אישור מהמועצה.

רבות דובר לאחרונה על עריכת בחירות לוועד בית הכנסת, הדבר אף הובא לדיון במליאת המועצה, והוחלטו החלטות שאינן מיושמות.

שימוש נוסף בבית הכנסת ע"י חב"ד: שליח חב"ד עמיחי מרינובסקי עורך בבית הכנסת סעודות משיח (סעודה חב"דית טיפוסית), סעודה לעילוי נשמות בני משפחתו ועוד פעילויות חב"דיות, כגון הבאת אברכי חב"ד לתגבור מתפללי בית הכנסת ומתן שיעורים וכו'.  כל הפעילות הזו התנהלה לשעבר בבית חב"ד, כשהיה בית חב"ד.

שימוש נוסף בבית הכנסת ע"י חב"ד: מזה שנתיים, לקראת חג הסוכות משתמש עמיחי מרינובסקי במטבח של בית הכנסת לאחסון והכנת ערכות 4 המינים שהוא מוכר לציבור.

ההיקפים הם נרחבים הרבה יותר ממה שהציבור יודע, חלק מזה הינו בגלל מדיניות ההשתקה וההבלגה של המועצה.

 

אנו יודעים שיקומו כאלה שיאשימו אותנו ברדיפה. כל רצוננו הוא למנוע את השתלטות חב"ד על בית הכנסת ולמנוע תהליכי החזרה בתשובה בכפר על ידי חב"ד, כפי שקורה במקומות רבים בארץ.

 

להלן מכתב שהועבר בנדון על ידינו ב 25/2/2014 לסיון יחיאלי, ראש המועצה:

 

שלום לכם,

 

כפי שהזהרנו בעבר, פעילות בית חב"ד מתנהלת בבית הכנסת של כפר ורדים.

כפי שאפשר לראות בפרסום בית חב"ד המצ"ב, ניתן שיעור תניא ופרשת שבוע כל יום שלישי בבית חב"ד.

השיעור ניתן על ידי גאולה מרינובסקי, אשתו של "שליח חב"ד" בכפר.

אלא שבניגוד לפרסום ניתן השיעור כל שבוע בבית הכנסת של כפר ורדים.

בדקות אלה ממש מתנהל השיעור בבית הכנסת, ואתם מוזמנים לצפות בו כמונו.

 

זה זמן מה שראינו והתרענו על העברת פעילות בית חב"ד לבית הכנסת של כפר ורדים.

דבר לא נעשה בנדון.

 

אנו מבקשים את תשובת המועצה מדוע היא מאפשרת את פעילות חב"ד בבית הכנסת.

כמו כן נבקש להפסיק פעילות בית חב"ד זו לאלתר.

 

בברכה,

אתי ומני צ'כובר

 

**

 

 

כפרניק  של בית הכנסת 003_1 חב"ד? גוואלד!

 

 

עמיחי מרינוסבסקי:

 

להלן תגובתי העניינית:

כל ענין ה"השתלטות על בית הכנסת" כביכול, הינו מופרך כמובן וגם משפחת צ'כובר בטענתם, מציינים, שוועד בית הכנסת שולל מכל וכל טענה שכזו.

ולגופם של "טענות":

1. מעולם לא הבאתי אברכים לבית הכנסת לשום מטרה! (אני לכשעצמי מתפלל בשבתות וחגים בבית הכנסת ב"אשכול הגנים" בשלב ב').

 

2. ליל הסדר שערכתי לפני שנתיים בבית הכנסת, היה בתאום מלא עם וועד בית הכנסת.

3. מעולם לא אחסנתי "ארבעת המינים" בבית הכנסת. כל ענין אספקת ארבעת המינים למעוניינים בכך, התבצע בביתי הפרטי בלבד.

4. אשתי, גאולה, אכן מוסרת שיעור שבועי בבית הכנסת (בהתנדבות כמובן) וכל המעוניינת ללמוד תניא ופרשת השבוע מוזמנת בשמחה!

בבית הכנסת קיים מערך שיעורים נרחב לגברים, ובינתיים שיעור אחד בלבד לנשים שמועבר ע"י אשתי.

אם לשיעור נשים המועבר בהתנדבות, תרצו לקרוא בשם "השתלטות", זו הבחירה שלכם ורק שלכם!

באיחולי חודש אדר שמח וטוב!

עמיחי מרינובסקי, מנהל "בית חב"ד כפר ורדים"

נ.ב. שליחותינו בכפר ורדים, היא להאיר אור ולהפיץ טוב, כדרכו של הרבי מליובאויטש ולכן אנו לא מעוניינים להמשיך להגיב מעל גבי אתרים או עיתונים. ניתן לפנות אלינו באופן אישי לגבי כל טענה או להבדיל לבקשת סיוע ונשתדל לענות ולסייע בשמחה!

 

**

 

למרות בקשת המערכת, לא התקבלה תגובת וועד בית הכנסת ומ.מ. כפר ורדים לפרסום של אתי ומני צ'כובר.

**

 

נראה כי בשלב זה מתחיל הדיון ב"תגובות" לחזור על עצמו ולהתדרדר לרמה בלתי עניינית – ולכן החלטנו להפסיקו.

אפשר עדיין להגיב דרך ממשק הפייסבוק, דבר המחייב הזדהות.

מערכת האתר.

 

 

 

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. נתי שיינפלד הגב

    לא נמאס לכם כבר?
    התחלתם עוד פעם עם השטויות שלכם? לא זכור לי שיש בחירות בקרוב, נראה לי שהתבלבלתם עם הבחירות שהיו היום בבית שמש.

    גברת צ’כנובר, עשי טובה, שחררי אותנו כבר מזה.
    כל פעם את מעלה מהאוב דברים ישנים שהוכחו כלא נכונים ולא מדוייקים בעליל.

    יותר מזה, מי שרוצה לשמוע דברי תורה, שיבוא לבית הכנסת.
    ראו הוזהרתם!
    יש שם גם דברי תורה המבוססים על התניא, ותורה-אור וליקוטי-תורה של האדמו”ר הזקן, מיסד תנועת חב”ד, בד”כ, מי שמעביר שעורים כאלו הוא/היא בד”כ חסידי חב”ד.

    כמובן שיש עוד סוגי שיעורים, שנעזרים בחבר’ה נהדרים שיש כאן בכפר, ובאנשי מעלות, ובחבר’ה מישיבת ההסדר ממעלות, ועוד הרבה,אבל ממש הרבה שעורי תורה.

    וכאן מגיע שאפו ענקי לוועד בית הכנסת על כל הפעילות כולל נושא מועדון בר-מצווה ואירועים משפחתיים מלידה דרך ברית, דרך בר מצווה ונישואין ועד לא עלינו פטירה וביצוע לוויה כדת משה וישראל.

    ומעל כולם, שאפו לרב שלמה גולדפרב שמנצח על כל הפעילות הזו שדרך אגב גם הוא חב”דניק…

    דרך אגב נוסף, ביום העצמאות הוא מקבל דרגת רס”ן בקיצור פז”מ כי הוא מתמנה להיות רב אוגדה 36.

    אה, וכן, שכחתי לציין, שרוב הפעילויות הינם חינם אין כסף ולא, הם אינם ממומנות על ידי “התנועה”… אז הגב’ צ’כנובר, עשי טובה, יש כאלו שמעוניינים בפעילות ויש כאלו שלא, מי שרוצה, יבוא ויקח, מי שלא, שיפסיק להציק לנו

  2. josh m הגב

    חילוני
    חילוני ולא שונא דתיים. די כבר עם הגועל נפש של הסתה נגד חילוני דתי או כל אח יהודי אחר. מספיק להיות פלצני אליטה חילונית שרוצים רק שכמותם סביבם.

  3. חרדה ממך הגב

    השתלטות חרדית בכפר ורדים
    משפחת צ’כובר רדופת פחדים והזיות.
    במוצאי שבת הרב אליהו מעביר שיעור כבר שנים בבית הכנסת.מגיעים אנשים השותים כל מילה שלו וחלקם חילונים גמורים. ביום זה אתם לא עוקבים אחרי פעילות בית הכנסת כי זה לא מרינובסקי. תגידו את האמת שיש לכם פוביה כלפי אמיחי וגאולה שגם היא מעבירה שיעור לנשים,חלקן חילוניות ומטרתה אינה מסיונרית.
    לפני כמה שנים עמדתם מול בית הכנסת,צילמתם ותיחקרתם כל מי שלא נראה לכם מתושבי הכפר. באיזה זכות עשיתם זאת. בושה וחרפה ואת עוד מגיעה ביום כיפור לכפר על דרכך בבית הכנסת שהרב שלה הוא החזן. יש כאן רוע ולא אחווה. תמשיכו ללבות את היצרים.

  4. אוהדת עם ישראל הגב

    אתי, ראי הפעילות הנפלאה במניין המשפחתי
    אני מתארת לעצמי שגם הפעילות הנפלאה שנעשית במניין המשפחתי לא מדברת אלייך. נראה לי שמשום דבר אינך רווה נחת.
    ליל סדר מראה על אחדות בין כל גווני הקשת של היהודים. חילונים ודתיים. לפני שנים בתי ובעלה השתתפו בליל הסדר שערכו בחורי חב”ד ל1,500 ישראלים בקטמנדו. איזו מסירות נפש,איזו אחווה.
    מה כואב לך שמרינובסקי רוצה לערוך ליל סדר בבית הכנסת.על איזה יבלת הוא דורך לך? הוא ואשתו עם תקציב זעום עושים זאת במסירות נפש. רק לברך אותם.אין כאן שום פעילות של התחרדות או דריסת רגל. בכל מקום בארץ ובעולם הם עושים זאת כשליחות במצוות הרבי. זה לא אומר שמחר כולם יהפכו לחבדניקים.
    אסתי דוד החברה ופעילה במניין המשפחתי כתבה על רצון המניין המשפחתי לקיים סדר בבית הכנסת. נפלא. יש לך התנגדות?
    בית הכנסת של המניין המשפחתי הוא בנין ציבורי,המועצה משתתפת בחלק מההוצאות. תתנגדי,תצעקי געוואלד? זה של כל הציבור בכפר.תחשבי להירגע ולשמוח שלכל קבוצה בכפר יש אפשרות לפעילות גם בבנין ציבורי,אם הוא לא פוגעני,חתרני.פורים שמח.

  5. אוהד ברסלב הגב

    אתי הרשמי לחוג והוציאי את התיסכולים שלך במקומות אחרים לדוגמא:
    למה מאשררים לתנועת הנוער של הקוסרבטיבים פירסום ופעילות בבית ספר קשת? מיסיונריות לשמע ולא חוקית במוסד ציבורי כמו בית ספר.
    למה מעלים לי את הארנונה ומעבירים את בית ספר תפן (עמותה עם גרעונות של מיליונים) על חשבוני?

    למה מחסני המועצה נמצאים בשטח ציבורים ללא אישורים ומחוץ לחוק?
    למה את נודניקית כזו?
    ומצעסקת עם הבלי הבלים? מספיק עם השינאה שלך.

  6. דוד הגב

    בית כנסת כפר ורדים
    שמעתי שלפני פסח שליח חב”ד עמיחי מרינובסקי מכין בבית הכנסת
    מצות שמורות בדם ילדים, לשם אפיית מצות לפסח .
    כמו כן יש לבדוק האם עמיחי קשור רצח ארלוזורוב.

  7. אופטיקאי מדופלם הגב

    תרגיל בלוגיקה
    להתלונן על השתלטות חב”ד על בית כנסת עבור מי שאין לו עניין בכלל בבית כנסת בתור צרכן זה כמו:

    1 – להתלונן על המילים של השירים בזמר המזרחי עבור מי שלא מעניין אותו הזמר הזה
    2 – להתלונן על תנאי הכניסה לבית ספר יסודי באילת למי שהוא תושב כפר ורדים
    3 – להתלונן על שלמה בוחבוט כראש העיר מעלות כאשר אתה תושב באר שבע

    שאני אמשיך?

  8. סמבלוסק הגב

    מכתב גלוי לאתי ומני צ’כובר
    מכובדי, פוריפ בפתח ואתי ומני צ’כובר החליטו להתחפש ללצנים.
    זהו נפתרו כל בעיות הכפר?
    החזירו את הנחת המס ליישוב?
    מטר מאיתנו מוקמת שכונה ערבית במסווה של שכונה במעלות וזה לא מפריע?
    די כבר לכל הרעל הזה!

  9. תושב עוזב הגב

    שנאת חינם
    בעבר היה לי טוב בכפר ורדים.כיום לא נעים לחיות כאן.שנאת החינם גורמת לכך שיש עזיבה.אתי צכובר היא דוגמא טובה ליצרנית שנאת חינם בהצלחה מרובה.כמו כן קניתי לפני סוכות ארבעת המינים אצל עמיחי,הקניה וכל הסחורה היו בביתו ולא בבית הכנסת.אני מצפה מאתי צכובר להתנצל ולהפסיק להעכיר את האוירה בכפר עוד יותר.

  10. מעריץ של אתי הגב

    אתי אוהבת את כ ו ל ם
    לאור אהבת האדם באשר הוא המפעמת בך,אנא ממך אתי היקרה …. ותתני לנו קצת שקט.

  11. תושב הגב

    אתי ועמיחי
    האמת לא נמצאת אצל אתי או אצל עמיחי,אלא אי שם באמצע.אבל האגו לא נותן לגשר או להתפשר.זה אבן הנגף בחברה הישראלית.

  12. האב המאושר הגב

    בר מצווה
    בחודש הבא בני עולה לתורה במסגרת בר המצווה.
    פניתי לרב עמיחי שיכינו לקראת האירוע המרגש.
    הרב התנדב ללמדו במשך חודשיים מדי שבוע בהתנדבות מלאה ללא כל תמורה ואף השיג לנו את הציוד (טלית,תפילין וכולי) במחיר מיוחד לקראת האירוע.
    מגיעות לו כל הברכות והחיזוקים לפועלו ובברכת יישר כח בהמשך דרכו.
    גברת צ’כובר את מוזמנת לטקס העלייה לתורה כדת משה וישראל.

  13. אתי ה"חכמה" הגב

    ההשתלטות
    אתי צכובר משתלטת על כפרניק.

  14. 2 הגב

    אין שום בעיית חרדים בכפר יש לנו בעייה עם ראש מועצה חלש
    1

  15. אורח/ת הגב

    אני מציעה שנתחיל לכבד אחד את השני
    ללא קשר למין, גיל, צבע, אמונה ומראה חיצוני.
    היתרון בכפר ורדים זה מגוון האנשים שחיים פה.
    גרים פה דתיים וחילונים, יהודים וערבים ובשיתוף פעולה.
    מציעה לקבל את השונות בינינו, מציעה לכבד אחד את השני, מציעה לקחת נשימה עמוקה.
    בברכת חג פורים שמח

  16. אורח/ת הגב

    קראתי את מכתבה של אתי
    וזה עשה לי רע בנשמה.
    כמה שנאה היא הצליחה להכניס בכמה פסקאות.
    אני מבקשת מכפרניק לא לקבל כתבות עם רקע גזעני ומלא שנאה.
    מצפה לשיקול דעת של העורך.
    עם כל הכבוד לחופש הביטוי, זה כבר ממש מוגזם.
    גם לדמוקרטיה יש גבולות.

  17. אורח הגב

    מה יש לגב’ צ’כובר?
    זה נשמע כמו רדיפה אישית של חב”ד.
    יש לה ניסיון לא טוב עם חב”ד ומהמקום הזה היא עוקבת אחרי כל פעולה שהם עושים ומתלוננת למועצה?

  18. אני חרד מהמצב הגב

    אתי החרדה
    אתי
    מאחר ואת משועממת הרי לך משימה
    בדקי כמה משפחות ערביות גרות בכפר שלנו לעומת חרדים או חבדניקים-
    וממי צריכים אנו להיות חרדים ??
    (יש כבר רחוב בשלב א ששמו שונה לרחוב “אללה”)

  19. פורים שמח לכולם הגב

    מי יותר מפורסם?
    אני מתקשה להחליט מי יותר מפורסם בכפר,סיוון יחיאלי או עמיחי מרינובסקי.בכל אופן אני מאחל לשניהם בהצלחה.

  20. ושתי הגב

    אתי ברוש השיבה במכת מחץ לאתי צ’כובר
    ראשית מאחלת ליונתן ברוש – הכנה מוצלחת לקראת בר המצווה.
    עמוד בגאווה מול ארון הספרים היהודי המלא חכמה,עשיר בידע,מוסר ואמת . אתה שייך לעם היהודי. עמיחי והרב שלמה הם שליחי מצווה. בארצנו,בכפרנו לא צריך להסתתר כדי להיות יהודי שומר מצוות.
    התשובה לצ’כובר מכובדת ולא יורדת לרמה נמוכה או פוגענית.
    פורים שמח ל…כולם. אולי צ’כובר בזכות חג הפורים קללתך תהפוך לברכה.
    תרגיעי גם את שוש ברודצקי שהושפעה מדברייך.

  21. ינו זליג הגב

    השתלטות השנאת חינם על סדר היום
    לא זכור לי כי קראתי פעם מכתב של יהודי, כל כך מלא שקרים, סילופים ושנאת חינם.
    איני אדם דתי. אולי מסורתי.
    בחצי השנה האחרונה מאז שאבי נפטר, אני מגיע לביהכ”נ כל יום לתפילת שחרית.בסופי שבוע גם למנחה וערבית.
    התפילות נערכות בנוסך יהדות המזרח או ספרד. לא זכור לי כי נערכה פעם תפילה בנוסח חב”ד.
    בנוסף לתפילות נערכות בביהכ”נ פעילויות שונות הקשורות לדת ומסורת ישראל.
    בימי החול ניתנים בבקרים שיעורי תורה (דף ימי) ע”י הרב מיכאל דהן. לא חב”דניק.
    3 פעמים בשבוע בערבים, ניתנים שיעורים בנושאים שונים, ע”י תלמידים מישיבת ההסדר במעלות. לא חב”דניקים.
    בימי שלישי בערב נערך חוג נשים (בין 6 ל-10 נשים) ע”י גאולה מרינובסקי, בענייני התניא ופרשת השבוע.
    זה נערך בביהכ”נ לנוחיות המשתתפות (אשתי ביניהן). מחציתן גרות בשלב א’ ומחציתן בשלב ב’. עמיחי גר בקצה רחוק של שלב ב’.
    בימי שבת אחה”צ ניתן שיעור בנושא “פרשת השבוע” ע”י הרב שלמה גולדפארב.
    בימי שבת נערכות סעודות בבוקר ואחה”צ. אין להן אופי מיוחד.
    כמו כן, נערכות סודות ב-מצוה, שבת חתן ולהבדיל-הזכרות.
    לקראת סוף השבוע מחולקים בין 26 ל-30 דפים ואלונים ממגוון הוצאות ובעלי אופי דתי. אחד הדפים מחולק ע”י עמיחי והוא בעל אופי חב”דניקי.
    אני מכיר את עמיחי למעלה מ-5 שנים ואשתי מכירה את גאולה. מעולם לא היה ניסיון “להחזירנו בתשובה”.
    בכלל, היהדות נגד מסיונריות. בתכם, שחזרה בתשובה, תאשר זאת.
    כל שנה עמיחי עורך בביתו סעודת פורים. כך גם השנה. לא זכור לי כי היתה בעיה של מקום להכיל את המשתתפים.
    לסיכום – אם פעילות אחת מיני עשרות בביהכ”נ וחלוקת דף אחד מתוך כ-30 אלונים, ניתן לראות בה השתלטות של חב”ד, כי אזי או שכוחם של חב”ד הוא עצום ורב, או שהרוע והרדיפה שולטים במלינים.

    זכור לי כי לפני מספר שנים קיבלתי מאייל הדורש לפטר את עמיחי מעבודתו כמשגיח כשרות במסעדת “שיינפלד” שהיתה בכפר. לבסוף נאלץ בעל המסעדה לסגור אותה ועמיחי איבד מקור פרנסה זה.

    היה מחבלים שחיבלו בעירוב בכפר. אלו ודאי לא היו מיהודי הכפר.
    כמובן שאין רדיפה. יהודי לא רודף יהודי, לא כן?
    בהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכל יהודי הכפר חג פורים שמח וחג פסח כשר.
    בדקתי והתברר לי כי גם השנה לא יהיה דם של תינוקות נוצרים במצה של פסח. אפשר לאכול.

  22. תושב דתי הגב

    ינו זליג שלום
    בקשר לעירוב,כבר 5 שנים אין עירוב.אנחנו מתקנים ואחרי שעה ישנם חבלות זדוניות.זה הפלורליזם של כפר ורדים.

  23. סבתא לא מאושרת הגב

    לאב המאושר – חבד מחזירים בתשובה
    לא חולקת איתך את שמחתך. הנכד שלי למד לבר מצווה….. לפני שלוש שנים ומאז הפך לדתי, וחיי הוריו ואחיו הפכו לקשים מאד. הוא אומר שלא ילך לצבא אלא ללמוד בישיבה. צרוף מקרים? אני לא בטוחה.

  24. אליעד הגב

    התעמקתי בנושא – אין פה תמימות
    מי שמתעמק בנושא חב”ד יודע שמשימת חב”ד היא להחזיר בתשובה. הם עושים זאת ע”י הרעפת “אהבה”, מאור פנים, הכנה לבר מצווה בחינם, מסיבות בחגים לילדים בחינם, שאצלם זו תחילת ההחזרה בתשובה. הפגיעים ביותר הם ילדים עם בעיות אישיות או משפחתיות.

  25. מכיר אותך טוב טוב הגב

    לנתי שטינפלד היקר, אני מכיר אותך
    לנתי שטינפלד היקר, אני מכיר אותך, אתה מבאי ביתו של עמיחי מרינובסקי ומחסידיו ה… , אז אין פלא שכתבת את מה שכתבת, המשך להגן בחירוף נפש על כל דבר שפטרונך אומר, ואפילו שאינו אמת. His master’s voice…

  26. תושב הגב

    לא ידעתי, עכשיו זה ברור יותר
    מה שכתבתם האיר לי את המצב באור אחר ממה שחשבתי.
    אני חושש להזדהות לאור התגובות הנמוכות והרוע שנשפך עליכם.

  27. אני הגב

    חבר’ה, מה ההיתממות הזו? אנחנו הרי יודעים מה עושה פה חבד
    חבר’ה, מה ההיתממות הזו? אנחנו הרי יודעים מה עושה פה חבד ומה היא מחפשת פה

  28. מילואימניק חילוני הגב

    מה זה השטויות האלה שיינפלד?
    מה ההלל והשבח הזה למי שעושה צבא ומילואים, חובת כל אזרח במדינה? מה הקשר בין דרגתו … של הרב שלמה למחויבותו למטרת חב”ד להחזרה בתשובה, והאם הדבר הראשון מכשיר את הדבר השני?
    בקשר לדרגה של קציני הדת, אתה הרי יודע שכמעט כל משגיח כשרות או זמר במקהלה הצבאית מקבל דרגת קצין…
    תרשה לי שאלה אישית, אתה קצין מילואים (אמיתי),. …., מי החזיר אותך בתשובה, לא חבדניק? ואולי אפילו שלמה/עמיחי?

  29. ינו זליג הגב

    לא יודעים. בא ספר לנו
    אני מכיר את עמיחי למעלה מ-5 שנים. לאחרונה, אני פוגש אותו כ-5 פעמים בשבוע. מעולם לא ניסה להחזיר אותי בתשובה. פגשתי חב”דניקים רבים בימי חיי. בכפר ובמקומות רבים אחרים בארץ ובחו”ל. איש מהם לא ניסה להחזיר אותי בתשובה. אפילו לא ברמז.
    יש מישהו שאתה מכיר אישית אותו החזירו בתשובה עמיחי או שלומו?
    חוסר התמימות הוא שלך בתגובתך!

  30. אישי הגב

    כפר ורדים לא שונה מכל הארץ
    חב”ד עסוקה בכל הארץ בהחזרה בתשובה, וכפר ורדים לא יוצא דופן. גם פה הם עסוקים חזק בזה, ויש להם הצלחה.
    אני לא מבין מה קול הזעקת הקוזק שנגזל שמרימים החוגים החרדיים פה, כששמים להם מראה מול העיניים. הרי ידוע לכל מה הם עושים ולאן הם חותרים וזה בכל הארץ לא רק פה.

  31. ינו זליג הגב

    אבל, חבל שאתה לא מכיר את עמיחי
    עמיחי ביקש ממני אישית ומרבים אחרים, יותר מפעם אחת, לא להגיב לעניין זה.
    פשוט, כשאני נתקל באנשים בורים, שקרנים ומסלפים את האמת, אני “לא ממושמע” ולא מוכן להבליג.

  32. ינו זליג הגב

    כנראה שלא התעמקת מספיק
    אני מכיר מספר אנשים בכפר שחזרו בתשובה. רובם ככולם, זה היה ללא כל קשר לחב”ד.
    הרעפת האהבה ומאור הפנים לא נובעת מהיותם חב”דניקים. זה מהיותם אנשים מאמינים. אם היתה מתעמק גם קצת ביהדות, היתה מגלה כי את המושג “ואהבת לרעך כמוך” המציאו היהודים. דתות אחרות אימצו את זה (כדאי לך גם לנסות את זה. זה לא כואב, אם כי יש לזה תופעות לואי – רבים מהחברים שלך יתרחקו ממך. לא יבינו מה קרה).

    אגב, הלימודים לבר מצווה הם לא חינם. למי שידו אינה משגת, הם עושים הנחה או מלמדים בחינם.

    ואיך אפשר בלי “מסיבה בחגים בחינם”.
    חזרתי לפני דקות מביהכ”נ ממסיבת פורים שאירגנה חב”ד. ביהכ”נ היה מלא מפה לפה. ילדות וילדים, נערות ונערים, נשים וגברים. המסיבה היתה בחינם וחילקו גם מתנות וסוכריות לילדים. בזכות זה הודיעו כולם כי ממחר הם חוזרים בתשובה.

  33. ינו זליג הגב

    לסבתא ה-“לא מאושרת” – הירגעי
    עמיחי ושלמה מלמדים עשרות ילדים לבר מצווה. כמעט כל שבוע שני נער אחר עולה לתורה לראשונה בחייו. רובם ככולם ממשיכים את חייהם כמעט ללא שינוי. יש כאלו שהדת והמצוות “מדברים אליהם”. אין לזה כל קשר למי שמלמד אותם ומכין אותם לבר-מצווה. סביר להניח כי נכדך היה “הופך לדתי” גם אם רב אחר היה מלמד אותו.
    למה אינכם מוכנים לקבל ולכבד את בחירתו. הוא רוצה דרך שונה מהוריו וממה שהוא היה רגיל. מה הפשע???

  34. תומר הגב

    ל 30 ינו זליג
    כן, אני מכיר נער שחזר בכפר בתשובה …רק שהמשפחה לא רוצה פרסום, ונלחמת בשניים ובצפרניים כדי לשמור על אחדות המשפחה.
    ועוד משהו, אם אתה 5 פעמים בשבוע אצל עמיחי, אז אתה כבר חזרת בתשובה בלי שאתה מודה בזה… כבר לא צריך להחזיר אותך בתשובה.

  35. תושב מודאג הגב

    רחמנות
    להסתה הבלתי נלאית של בני הזוג צכובר ראויה מלה אחת-רחמנות,באידיש מבטאים זאת:ארחמונס.זה נכתב במלה אחת ומשום מה המחשב מפצל זאת לשתי מלים.

  36. אביהו הגב

    לאתי ברוש – אל תופתעי
    אל תופתעי אם הבן שלך יבוא אליך בקרוב ויבקש להכשיר את המטבח, להחליף את כלי האוכל, ושתפסיקי לנסוע בשבת. רק אז תביני שאת בבעיה, ושהכל החל עם הכנתו (שרות שקבלת בחינם) לדרשת לבר המצווה שלו. אני מכיר שניים שזה קרה להם.

  37. יולי הגב

    חידה לפורים
    מה זה:
    שליחותינו בכפר ורדים, היא להאיר אור ולהפיץ טוב, כדרכו של הרבי מליובאויטש

    ובכן, ילדים, מה זה אומר בעברית? לא יודעים?
    התשובה למטה:

    החזרה בתשובה, על פי דרכה של חבד.

    יאללה, מרינובקי, יש לנו מספיק אור כאן. לא צריך את חבד.

  38. עודד (אבא לנער בן 13 !) הגב

    תגובה ליאנו (33): דבריך ממש חסרי טעם. חוסר הבנה בחינוך.
    אתה אומר: למה אינכם מוכנים לקבל ולכבד את בחירתו של הילד (בן ה 13! – תוספת שלי). הוא רוצה דרך שונה מהוריו וממה שהוא היה רגיל. מה הפשע???
    האם אתה נתת לבתך בת ה 13 לעשן סמים, למשל, כי זה מה שהיא רצתה, וזאת הדרך שבחרה בה? או לחזור ב 6:00 בבוקר ממסיבת חשק, שוב כי זה מה שהיא רצתה ובחרה בגיל 13?
    ילד בן 13 עדיין אינו בר דעת, גם לא בפני החוק. בן 13, בכל קנה מידה (פסיכולוגי, קוגניטיבי, חוקי) נתון להשפעה. נער בן 18 או בחור בן 21 שבוחר לחזור בתשובה מתוך הכרה וללא השפעה, זה דבר אחר.

  39. אתי צ'כובר הגב

    תגובה לאתי ברוש מאתי צ’כובר
    אין אנו מכירות, אך כבר יש לך דיעה טובה עלי…
    כדתיה מלידה ועד היום, בקשתי אלייך היא שלא תתפטרני עלי ותספרי לי על היהדות. איזו התפייטות…
    מה שנראה לי זה שאינך מבינה כלל את מה שכתבתי, אבל העיקר שאת מתחילה לצעוק, לנפנף באינקוויזיציה, בפוגרומים. אולי קצת שואה, גברת ברוש??? כנראה שצירוף המילים ביכ”נ+חב”ד עושה לך את זה… כמו סדין אדום בפני שור…
    אסביר את דברי בשפה פשוטה, כדי לא להקשות עלייך: אני לא נגד שיעורי תורה ופרשת שבוע. אני רק סבורה שאם חב”ד מפרסם את שיעורי פרשת השבוע והתניא כאילו הם ניתנים בבית חב”ד, בביתה של גאולה מרינובסקי, על השיעורים להינתן ממש שם: בבית חב”ד. או בשפה פשוטה עוד יותר: שיעורי בית חב”ד צריכים להינתן בבית חב”ד. בשום פנים ואופן אסור להכניס את פעילות בית חב”ד לבית הכנסת. ברור מספיק?
    ועוד סוד קטן, גב’ ברוש: כשהזוג מרינובסקי הגיע לכפר, ותכנוניהם העתידיים לגבי הכפר היו צפונים עמוק-עמוק בתוכם, ואנו תושבי הכפר עדיין לא ידענו מה הם זוממים לעשות כאן, גם אני למדתי כל שבוע פרשת שבוע עם גאולה מרינובסקי, לא בקבוצה, לבד! כן, כל שבוע. אז “בית חב”ד כפר ורדים” היה עדיין סוד כמוס בין בני הזוג, וצפון עמוק-עמוק בתכנוניהם. הם חיכו לרגע המתאים להקים את בית חב”ד בכפר.
    אצלי עידן התמימות עבר. חיוכים, חום, “אהבה”, ושאר סופרלטיבים לא עושים לי את זה.
    מאז קראתי הרבה, התעמקתי בפעילות חב”ד, ובניגוד לך אני ממש יודעת לאן הם מכוונים.
    אז תמשיכי להנות מ”והכל חינם אין כסף”… מתאים לך.

  40. ינו זליג הגב

    ל-34. צריך ללמוד לקרוא עברית.
    לא כתבתי שאני אצל עמיחי 5 פעמים בשבוע. כתבתי שאני פוגש אותו 5 פעמים בשבוע.
    כפי שתוכל לקרוא מתגובה קודמת שלי, כתבתי שאני הולך לביהכ”נ כל יום לשחרית. בתפילה הוא יושב לידי.
    מכל מקום, לו היתי מרגיש שאני צריך לחזור בתשובה, לא היתי מתביש בזה.

    הדבר שמרגיז אותי הוא שיש בינינו יהודו-גוים. אלו המפיצים שינאה כלפי אנשים הבוחרים לחיות חיים המדגישים את יהדותם בצורה כזו או אחרת. את המושג “חייה ותן לחיות” הם לא שמעו. לעיתים ניראה לי כי קשה יותר להיות יהודי שומר מצוות בכפר ורדים, מאשר להיות יהודי שומר מצוות בחו”ל.
    אין זה סוד כי בכפרינו גרים גם כאלו שאינם יהודים. מהם לא שמענו תלונה כלשהי נגד היהדות. אלו יודעים את משמעות הפלוראליזם ולהעריך אותו.
    ניראה לי כי בכפרינו יש כאלו שמקללים את היום שנולדו יהודים.
    בשינאה כזו נתקלתי רק בהיותי ילד בחו”ל. עד כדי כך שהורי העדיפו לשנות את שמי לשם “שמצלצל” פחות יהודי.

  41. אין מנהיגות ואין מדיניות בכפר ורדים הגב

    איפה ואיפה בכפר ורדים קונסרווטיבי כן אורתודוקסי לא
    הזמנה לסדר פסח תשע”ד

    אנו מזמינים את הקהל הרחב להשתתף בסדר פסח תשע״ד שאנו שוקלים לקיים בכפר. המעונינים מתבקשים ליצור עמנו קשר בהקדם: esthidavid@gmail.com או לטלפון: 0545-319164

    הסדר יערך ביום שני 14 באפריל 2014 בשעה 20:00 בבית הכנסת של המנין המשפחתי, בהתאם לרוח התנועה המסורתית והמניין המשפחתי וינוהל על ידי מוביל סדר, בשיתוף פעיל של כל המשתתפים.

    ארוחת הסדר תוזמן בניר עציון, שולחנות ערוכים בצורה נאה ומכובדת,

    העלות למשתתף 160 ש״ח על פי תחשיב ל-50 משתתפים.

    נערוך את הסדר רק אם יהיו לא פחות מ- 50 משתתפים.

    יש להזמין מקום בהקדם, בצרוף המחאה על התשלום המלא ולא יאוחר מיום ראשון 23 במרץ 2014.

    נשתדל לארגן משפחות מארחות, העורכות סדר ומוכנות לארח במקרה שהסדר הציבורי לא יתקיים.

  42. אחד ממעלות הגב

    תגידו,
    נכנסתי להציץ בנושא, וכל התגובות השליליות שלכם הם על הגברת שכתבה. אף אחד לא מתייחס בכלל לנושא שהיא כתבה עליו.
    יא אהבלים.

  43. שכן הגב

    לזליג אתה הדובר החדש של חב”ד?
    אין לך חיים, …? משעמם לך כנראה, …..לקחת על עצמך להיות הדובר של חב”ד?

    ……..

  44. כהן הגב

    מהי תנועת חב”ד
    מאמר מגלובס:
    לאנשי חב”ד יש דימוי של חרדים ידידותיים לחילונים ולציונות. אין דבר רחוק יותר מהמציאות. חב”ד היא חסידות מסיונרית שאינה מסתירה כלל את כוונות ההחזרה בתשובה שלה. בתי חב”ד הם חלק מרכזי בפעילות זו, והישראלים שמגיעים אליהם בעת מסעותיהם הם פוטנציאל להחזרה בתשובה.
    בצד עזרה למטיילים, הוגדר יעדם של בתי חב”ד על ידי הרבי מלובביץ’ כ”בית שמגדלים בו תורה, תפילה, וגמילות-חסדים”. חשוב לזכור: החזרה בתשובה אינה פעולה נייטראלית. זו פעולה שמוציאה יחידים ומשפחות שלמות ממסלול של חינוך עם השכלה כללית, צבא ועבודה.
    אם בעבר רבים מחסידי חב”ד שרתו בצבא, היום גם בחסידות זו תופעת ההשתמטות בעזרת הלימודים בישיבה מקיפה ורחבה. רק לפני מספר חודשים פרסמו ראשי ישיבות חב”ד קול קורא, ובו חזרו והדגישו את הוראתו של הרבי מלובביץ בענין השירות בצבא: “הננו באים בזאת .. לפרסם את דעתו הקדושה והברורה של כ”ק אדמו”ר נשיא דורנו וזה לשונו הקדוש: ‘במענה למכתבו, השואל האם מחויב בן ישיבה באה”ק להתגייס שם לצבא… הרי ידוע וגם מפורסם פס”ד הברור של רבני ישראל … אשר בני ישיבות אין לגייסם ולא יצאו בצבא, ולימודם תורתנו הקדושה בהתמדה ושקידה מגין ומציל על ארצנו הקדושה ת”ו.'”

    לשאר המאמר:
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000906134

  45. תושב מרוצה הגב

    התשובה לצכובר ניתנה בפורים
    עם ישראל הורגל לכתבי שטנה מאז המן האגגי ועד לימינו.את התשובה להמן קראנו זה עתה במגילת אסתר.את התשובה לאתי ומני קיבלנו בארוע קריאת המגילה בבית הכנסת המרכזי שהיה מלא מפה לפה בעיקר בתושבים חילוניים שברכו את אתי ומני שגרמו להם לבוא להשתתף בארוע ולהזדהות עם היפה שבעם ישראל ועם כל ציבור המתפללים כולל הרב שלמה ובני הזוג מרינובסקי שיחיו.
    המשיכו בדרככם אתי ומני ואל תשכחו להציץ לבית הכנסת בטיול היומי שלכם.

  46. גם אני רוצה הגב

    ל 43
    גם נתי ….נעשה דובר חדש של חבד לא רק זליג.
    …….

  47. אליעזר הגב

    מה זה העליהום הזה?
    אנשים כותבים את דעתם, דעתם אינה נוחה כנראה לחוגים מסוימים, והם מפציצים את האתר בהשתלחויות אישיות. מה זה, סתימת פיות? אני חושב שיש צדק בתלונה על חב”ד. הרי היא אינה בוחלת בשום אמצעים להשיג את מטרותיה ועושה את זה בכל מקום. טוב יעשו אותם סותמי פיות אם יכתבו בשפה נקייה מה כואב להם במקום לרדת לגופם של הכותבים שאיני מכירם אישית.

  48. דליה הגב

    המיעוט הרעשני והרוב הדומם הפוחד
    נראה שיש פה מעט מגיבים-אנטי מהמיגזר הדתי בתחפושות שונות ברוח פורים. מעניין שכל אלה שהגיעו להרצאות בבית הכנסת כי רצו להפגין שבית הכנסת הוא של התושבים לא כותבים, כאילו לא איכפת להם מה חבד עושה שם שהיא מספחת את בית הכנסת אליה. ממה הם פוחדים?

  49. ינו זליג הגב

    לעודד (38)- אכן יש משהו בדבריך
    לו מי מבנותי היתה פונה לשימוש בסמים, היתי עושה כל דבר אפשרי למנוע זאת. אני מודה לקב”ה, שאף אחת מבנותי לא נגע בסמים וגם לא מתוך סקרנות (למרות שהן ספרו לי כי רבים מהנוער בכפרינו, משתמשים בסמים). יש גם הבדל בין לעשות מעשים בניגוד לחוק, או כאלו המעמידים אותם בסכנה ממשית, לבין מעשים שלא פוגעים באיש.
    הדבר שמדהים אותי זה כי בכפרינו הפלורליסטי, לרבים מההורים לא מפריע שילדיהם משתמשים בסמים (שמעתי גם שהיתה אמא שעישנה יחד עם בנה), אך יוצאים מכליהם כאשר ילדם רוצה לקיים חיים יהודים דתיים.

    לנוער בגיל 13 יש תחביבים רבים. אם הפניה לדת זה רק תחביב, כאשר יתבגר ימצא תחביבים אחרים. הורים צריכים גם לזכור כי לנוער בגיל זה יש גם נטיה “לעשות דווקא” ולהוכיח עצמאות. ככל שהם יתנגדו יותר לפנייתו לדת, כך הוא ירצה יותר להוכיח את עצמאותו.

  50. עודד (אבא לנער בן 13 !) הגב

    ינו- (48) חד וחלק !
    אז אתה מודה שיש דברים שאסור לתת לנער בן 13 להחליט עליהם.
    אסור גם לתת למבוגרים לפתות נערים בני 13. חד וחלק.

  51. לימור הגב

    רעיון מצוין , נשמח להשתתף בסדר פסח של המנין המשפחתי!
    רעיון מצוין , נשמח להשתתף בסדר של המנין המשפחתי, אנחנו והילדים!

  52. ינו זליג הגב

    לעודד (40) – כל שאמרתי זה שלא צריך להתרגש
    אני אומר שלא בכל החלטה של נער בן 13 צריך להתערב. אם ההתקרבות לדת זה דבר שמדבר אליו, אזי אם זה לא יקרה בגיל 13, זה יקרה בגיל מבוגר יותר. אם זה רק “תחביב”, הוא לא יתמיד בזה.
    ישנה גם אפשרות שהנער לא מוצא משמעות לחיים כפי שמנוהלים בקירבתו היום. הוא מחפש תשובות שהחברה שלנו בכפר ורדים, לא מספקת. המושגים ציונות, פטריוטיות, בניית הארץ נחשבים ל-“מיושנים” ולא IN. הוא גם לא רואה בבנית קאריארה ורדיפת בצע דרך חיים שהוא יוכל להתמודד איתה או שדרך חיים כזו “קטנה עליו”. יש כאלו שמאוחר יותר מחפשים משמעות במזרח הרחוק. אתה צריך להיות גהה בבנך שמחפש משמעות רוחנית לחיים.
    לא צריך לנסות לכפות על הנער “בכח” להתרחק מהדת. הוא “יתמרד” בך וזה יצור משבר מדומה בינך לבינו.
    האם עדיף לך שהוא יגלוש בסתר לאתרי פורנו באינטרנט???
    אני מכיר אנשים מבוגרים שחזרו בתשובה. יש גם כאלו שהתחילו את חייהם הבוגרים כדתיים וממשיכים כמסורתיים.

    עודד, אני מוכן להיפגש איתך פנים אל פנים ולא רק בשיחה זו. אני מבטיח להסיר את “דאגתך”. אני רציני בהצעתי זו. צור קשר וניפגש.

  53. אתי צ'כובר הגב

    תשובה למגיבים (1)
    נראה לכם שאני חושבת שעכשיו שנת בחירות… לצערי איני מוציאה עובדות עבשות מן הארון: כל מה שקורה, קורה עכשיו יום יום.
    אתם מאשימים אותנו ב: הסתה, רוע, שינאה, רעל, גזענות, רדיפה, שקרים, סילופים, ועוד הרבה “מחמאות” ודיבורים גסים.
    שיערב לכם, ממש לא מזיז לי. כל הפוסל – במומו פוסל. זה רק מראה מי אתם. תבלו.
    רק דבר אחד אינכם עושים: אינכם מתייחסים למה שכתבתי!
    הדבר היחידי שכתבתי הוא – את פעילויות בית חב”ד יש להשאיר בבית חב”ד ולא להעבירן (בזחילה ובשקט) לבית הכנסת.
    אם זאת “הסתה, רוע, שינאה, רעל, גזענות, רדיפה, שקרים, סילופים” כנראה שאינכם יודעים את משמעות המילים. תמשיכו לחגוג…
    מה שנורא הוא, שחלק גדול מהכותבים אפילו אינו מכיר אותי ולא דיבר אתי מעולם.

  54. אתי צ'כובר הגב

    תשובה למגיבים (2)
    תשובה למגיבים (2)
    אני סבורה שכל אדם זכאי לבחור את דרכו בחיים ולחיות לפיה. הדתי יחיה כדתי, והחילוני כחילוני. אני חיה כדתיה, מאז ומעולם.
    לא זכור לי שמורי, הרבנים המצויינים בבית הספר “צייטלין”, הורו לנו להשפיע על אחרים ולקרב אנשים לדת. ה”פטנט” הזה לא היה מקובל בציונות הדתית בה גדלתי. פטנט זה הינו של חב”ד, של קרן וולפסון, של חוזרים בתשובה שראו את האור, ודומיהם. אותנו לימדו לחיות כדתיים ולהאמין עבור עצמנו, ולא לעשות נפשות לדת, להביא עוד יהודים (חילונים) טועים, כדי שניגאל ביחד כשיבוא המשיח.
    כן, נכון, אני נגד דרכה של חב”ד ונגד ההשתלטות על בית הכנסת של הכפר (כן, בית הכנסת גם של החילונים).
    חב”דניקים שגרים בכפר, וחיים את חייהם הפרטיים זה סיפור אחד. אך אלה שהם “בשליחות” בכפר ורדים ומטרתם היא החזרה בתשובה (בלשון מכובסת, כפי שמצהיר מרינובסקי: להאיר אור ולהפיץ טוב, כדרכו של הרבי מליובאויטש) זה כבר סיפור אחר! מה רציתם, שהם יכתבו שהם כאן כדי להחזיר בתשובה??? הרי אפילו אתם, יפי הנפש, הייתם זורקים אותם מכל המדרגות…
    לאחר שקראתי, ראיתי והתעמקתי הרבה מאוד בדרכה של חב”ד במקומות שונים כאן בארץ, אני איתנה בדעתי ובהתנגדותי לה, למרות הכפשותיכם האישיות בתגובותיכם.

  55. אתי צ'כובר הגב

    תשובה למגיבים (3)
    ובקשר לעובדות המוכחשות על ידי מרינובסקי:
    כל מה שכתבנו – אמת ועובדות. הסילוף והשקר הוא בעיני הקורא.
    חב”ד מפרסמים במסגרת השיעורים השבועיים, את שיעורה של גאולה מרינובסקי, כאילו הוא ניתן בבית חב”ד. עליה לתת את השיעור בבית חב”ד ולא בבית הכנסת.
    השיעור ניתן ביום חול, ואין שום סיבה שהמשתתפות לא יגיעו לביתה. איזו תירוץ מטופש נתן כאן אחד הכותבים…
    לא משנה אם השיעור ניתן בהתנדבות או לא. הוא ניתן כשיעור של בית חב”ד, ועליו להינתן שם.
    את ליל הסדר לפני שנתיים הוא ערך, ללא ידיעת המועצה, בבית הכנסת (בחינם, כדי לחסוך כסף, מהמשתתפים הוא גבה סכום מכובד). זאת עובדה.
    ברור שהוא לא פנה לבעל הבית (המועצה) לקבלת האישור. הוא פנה למי שאין לו סמכות לתת אישור שכזה. אגב, כשהמועצה שמעה על כך לאחר מעשה, וביקשה ממנו תשלום עבור שימוש בבנין, כפי שמקובל, הוא סרב לשלם.
    למען ההבהרה: אין וועד לבית הכנסת. יש וועד לקהילה האורתודוכסית, שמשתמשת בבית הכנסת.
    ועוד משהו, למרות הכחשתו, בשנה שעברה מרינובסקי פרק ארגזי אתרוגים ליד בית הכנסת.
    …….

  56. אנטי גוואלד הגב

    שנאת חינם גוואלד
    לא חב”ד גוואלד ולא אתי ועמיחי גוואלד אלא שנאת חינם צריכה להיות גוואלד.

  57. ד. הגב

    כן, אני מכיר
    איני מזדהה בגלל התגובות הנוראיות שיש כאן על הזוג שכתב, אבל יש לי תשובה למגיב בשם ינו.
    כן אני מכיר אישית 2 מקרים של חזרה בתשובה בכפר בגלל 2 האדונים הנכבדים ובעזרתו האדיבה של בעל בית הקפה ז”ל נתי שטינפלד. מקרה אחד: אישה (שכבר עברה מאז לצפת, כחרדית גמורה) לאחר מקרה גרושין קשה. מקרה שני: נער בן 13 לאחר לימוד בר מצוה. מה המשותף בין 2 המקרים? מצב קשה/מצוקה, ולא אפרט יותר.
    שאל בטובך את חברך החדש לספסל התפילה, על מקרים אלה. אם יכחיש אותם (ואני מכיר אותם אישית), דע מי הוא חברך!

  58. אורי הגב

    הילד לומד לבר מצווה וחוששים ממסיונרים אורתודוקסים וקונסרבטיבים
    תדאגו שהמורה המכין את הילד לבר המצווה יעביר את השעורים אצלכם בבית.
    לא בבית הכנסת ולא בבית המלמד.
    כך יהיה לכם פיקוח על מה שנאמר לילד ותהיו בטוחים שלא שוטפים את ראשם בתכנים שלא הייתם רוצים שיקרו.
    בגיל הזה הילדים עדיין לא יציבים ופיקוח הורי ממש מתחייב.

  59. לילך הגב

    חב”ד לא כל כך תמימים
    חב”ד לא כל כך תמימים ובכלל לא איכפת להם להפריד משפחות רק למען החזרת בתשובה של בן/בת משפחה.
    אני כן מאמינה שזה מה שהם עושים בכפר ורדים.

  60. אורנה הגב

    ינו, מה אתה עושה למען הכפר?
    ינו, מה אתה עושה למען הכפר….? יש לך יותר מדי זמן פנוי? תתנדב.
    אתי צ’כובר מקדישה מזמנה ומרצה למען הקהילה, מתנדבת היכן שהיא מתבקשת, מוציאה סיורי אמנות למוזיאונים לכל מי שחפץ,
    …….
    מה אתה עושה למען החברה בכפר ורדים….?

  61. כהן הגב

    מהי תנועת חב”ד (2)
    מאמר בקפה דה מרקר:
    לפי מה שנכתב במספר עיתונים, מאבטחי קניון “רמת אביב” מנעו בסוף השבוע האחרון את כניסתו של שניאור שניאורסון, חרדי מחסידות חב”ד. לטענת המאבטחים, הנהלת הקניון הורתה להם לפעול כך בגלל שהרבה לקוחות מתלוננים על הפעילות הדתית של החב”דניקים בחלקים נרחבים של הקניון.

    מקרה זה צריך להצית את הדיון בנושא תופעת החזרה בתשובה וכל אותם גורמים שדוחפים אותנו לחזור בתשובה. לי באופן אישי יש כמה קרובי משפחה וכמה חברים שחזרו בתשובה. אולי גם אתם הקוראים מכירים את זה מקרוב. זה יכול לקרות לאח או לאחות שלנו, לחבר או לחברה שלנו, לבן דוד או לבת הדודה שלנו. נראה לי שכמעט בכל משפחה חילונית בישראל יש לפחות מישהו אחד שעבר את הגבול לצד הדתי. אסור לנו להיות תמימים או טיפשים ולחשוב שהתופעה הזאת מתרחשת מעצמה – מרבית אותם חוזרים בתשובה עושים זאת בגלל שהם פותו לכך. מי הם אם כן אותם גורמים שמנסים לפתות אותנו?

    1. חסידות “ברסלב” עם ישיבות כמו “שובו בנים” או “חוט של חסד”.
    2. חסידות “בית חב”ד” עם שלוחי חב”ד.
    3. מפלגת “ש”ס” עם רשת החינוך “אל המעיין”.
    4. ארגונים למיניהם כמו “לב לאחים”, “ערכים”, “שופר”, “אור החיים”, “הידברות”, “תכלית”, “רבדים”, “צוהר” ועוד ועוד ועוד.

  62. דוד ל. הגב

    די לשנאת חינם! מלחמות היהודים שלחרדים יש עליהם פטנט רשום
    מי שהצית את שנאת החינם הינם הכתות החרדיות למיניהן, ראה את אין ספור הפילוגים בעולם החרדי, והכתות שנוצרו מי יספרן והשנאה שביניהם. זו הסיבה שהם משתמשים במושג הזה לעיתים תכופות על יריביהם, וחושבים שזה הארגומנט המנצח.. הם העלו את אומנות שנאת החינם לגבהים לא יתוארו. האמת כמובן אחרת, שנאת החינם מהם באה.

  63. אבא של ילד בן 12 הגב

    אדם חילוני מלמד בלר מצווה
    קיבלתי מכתב מאדם חילוני בכפר שמכין לבר מצווה. הוא מלמד בבית התלמיד ,וההורים שותפים ללמידה.

  64. ליגד הגב

    לאבא המאושר, אתי ברוש ויאנו זליג – במיוחד בשבילכם
    מדור פירסומי:
    בואו לסופר-חבד, הכל בחינם, תביאו את הילדים, יש מתנפחים והם יקבלו ממתקים ומתנות, כל מה שאנו מצפים מכם זה קצת לחזור בתשובה וללכת להביא עוד חברים, רצוי בגיל 13, זה הגיל שאנחנו אוהבים.

  65. ינו זליג הגב

    ל-57, האם המאמר ניתן לכתב גלובס יחד עם התורה בהר סיני?
    לא להאמין, אבל גם בין כתבי גלובס ישנם המתנגדים לדת ולחב”ד, לא רק בכפרינו. מי שקרוב מידי לדת, הוא “מוקצה” ויש לסלקו מהכפר.
    לא ברור לי “מה כואב” לאנשים. כל מי שדת ישראל “מפחידה” אותו, שלא יתקרב. כל מי שפוחד כי ההכנה לבר-מצווה של בנו ע”י חב”ד “עלולה” “להחזירו בתשובה”, שימצא מישהו אחר שיכין את ילדו לבר-מצווה. מכל מקום, כשאותי הכינו לבר-מצווה (לא איש חב”ד) לימדו מהם מצוות הדת, מה זה תפילה, מהי התורה, את הקריאה של הפרשה שלי בתורה, איך להודות להורי, מה זה “ואהבת לרעך כמוך” וכל מיני “כאלו שטויות”. הבחירה כאן בידי ההורים. זה לא החזיר אותי בתשובה.
    כל מי מאלו שחזר בתשובה ואני מכיר (הם לא מעט), הם אנשים בגילאים שונים שבחרו בזה מרצונם החופשי וחיפשו בעצמם גורמים שיעזרו להם להתקרב לדת.

    המאמר בגלובס מראה רק על בורות של הכותב.
    אם מישהו חושב שלימודי תורה, תפילה וגמילות-חסדים זה “חזרה בתשובה”, אז במקרה הטוב, הוא קשקשן.
    לגבי גיוס לצבא – ישנם חב”דניקים שמשרתים וישנם כאלו שלא. היה כדאי לנסות להביא סטטיסטיקה איזה אחוזים מבני חב”ד בגיל צבא משרתים ואיזה אחוזים מהתל-אביבים למשל, באותם גילאים משרתים.

    היתי מציע לאנשים לא להיות “אנטי” כי זה IN להיות אנטי. אתם אנשים מבוגרים שלא קל להשפיע עליכם כמו על ילד בן 13 (כדברי אחדים פה), תלמדו את הנושא מקרוב. תדברו עם חבד”ניקים, תשתתפו בפעילות שלהם. ממה אתם פוחדים? לא ימצא חן בעיניכם, או זה לא ידבר אליכם, פשוט אומרים “תודה, ניסינו, בדקנו, זה לא אומר לנו כלום”. קמים והולכים.

  66. ינו זליג הגב

    ועוד משהו…
    אם חב”ד לא טוב לכם, תנסו משהו אחר – תתקשרו ל-050-4119533. שמה גילה. פסח בירושלים, בית מלון טוב, פנסיון מלא (אוכל בלי הגבלה), 4 ימים 3 לילות 1,300ש”ח, כמעט כל המשתתפים שם חילונים אקדמאים, כמעט כל המרצים שם אקדמאים. חלקם בעלי תואר שני או יותר. הנושאים של ההרצאות הם: “תקשורת חיובית במשפחה”, “איכות חיים”, “מהי אהבה”, “משמעות החיים”, “מציאות הבורא” ועוד. אפשר להגיע גם עם ילדים ותינוקות. יש סידור לכולם. הנחה של כ-60% לסטודנטים.
    מובטח כי תהיה זו חוויה מיוחדת.
    תעשו חיים.

  67. ינו זליג הגב

    ל-47 (דליה), אם מתריד אותך מיעוט המגיבים הדתיים, אפשר אחרת…
    את יודעת דליה, חבד”ניקים בעולם יש רבים מאוד. אולי שמעת גם שהאינטרנט נגיש בכל העולם. אפילו האתר הזה.
    לחב”ד יש גם מערכת פנימית להעברת הודעות.
    הם יכולים לשלוח את הלינק הזה לכול החב”דניקים יחד עם רישום מפורט איפה לעשות “LIKE” ואיפה “DISLIKE”. החברה האלו מאוד מסורים.
    אז יהיו במקומות “המתאימים” עשרות אלפים או מאות אלפים סימונים מתאימים.

    כדאי לך “להסיר דאגה מליבך”…

  68. ינו זליג הגב

    לשפן ד. מ-59, ל-60, ל-63, וכדומיהם למיניהם…
    לא מעניין אותי אם אנשים בכפר דתיים או לא ובטח ובטח לא מעניין אותי אם מישהו יחזור בתשובה. מצידי כולם יכולים להמנות על צדיקי סדום. אני גם לא היתי מגיב כלל לעניין זה, לו לא ידעתי את האמת. כפי שכתבתי בתגובתי הראשונה, המכתב של אתי מלא בסילופים ואי-אמת.
    אני מכיר את הדברים מקרוב.

    חשבתי לתומי כי בכפרינו מתגוררים אנשים אינטליגנטים המסוגלים להתמודד בצורה תרבותית עם בעיות. לצערי טעיתי. יש בינינו הרבה פחדנים שהדרך שלהם להתמודד עם מה שניראה להם בעיה, היא לסלק אותה, ללא כל קשר לאיזה נזק (אנושי) הם גורמים.

    ל-60. פעם אחרונה שדיוותי למישהו מה אני עושה או לא עושה היה לפני הרבה שנים. מי את שתשלי אותי “מה אני עושה” או שתגידי לי מה לעשות? חוצפנית!!!

    ל-63. מצבך מעורר רחמים.

  69. ינו זליג הגב

    מזל טוב לאלון שעלה היום לתורה לראשונה בחייו
    ולרב שלמה, ישר כח על ההכנה המוצלחת של אלון. כן ירבו בע”ה.

    ל-62. אם תתאמץ עוד קצת, אני בטוח כי תמצא במעיליה או בתרשיחה כאדי או כומר שמכינים לבר-מצווה. זה רק עניין של השקפה…

  70. תושב הגב

    חברה,תודה רבה.
    אני מודה לכם ששכנעתם אותי למכור את הבית ולעזוב,זה לא מקום עם איכות חיים.

  71. אברהם היהודי הגב

    בושה וחרפה
    אתה חושב שרק אנשים דתיים יודעים ומכירים יהדות? ואנשים חילוניים הם בורים ועמי ארצות. צר לי לאכזב אותך .בכפר יש הרבה אנשים שלא הולכים לבית הכנסת כל יום אבל מכירים את ההלכה ואת היהדות על בורייה. אתה מבזה חלק גדול בציבור.אתי צ’כובר מפנה תשומת לב לאדם אחד בלבד. אתה מכפיש ומבזה ציבור חילוני שלם.
    גם ראשי דת אחרים לא יהודיים מגיע להם קצת כבוד. אני מתבייש שגר איתי פה בכפר אדם שחושב בצורה כל כך מבזה.אלוהים גם קצת מתבייש.אתה לא מכיר את האדם החילוני שמכין ילדים לעליה לתורה. אתה זורק בוץ בלי להכיר אותו בכלל.בושה וחרפה.

  72. ליאת הגב

    לאבא של ילד בן 12 מתגובה 62- מעוניינת במכין לבר מצווה החילוני
    לאבא של ילד בן 12 מתגובה 62
    אני אם לילד לפני בר מצווה ולא רוצה שמי מהאדונים גולדפארב או מרינובסקי יכינו אותו בגלל חששי להשפעה שלילית עליו. תוכל לפרסם את שמו של המכין החילוני? זה נראה לי הרבה יותר בטוח.
    תודה מראש ליאת

  73. תושב חילוני הגב

    מצטרף לאברהם היהודי (71). אכן בושה וחרפה-
    גם אני מתבייש ….. הכוונה לכותב בשם ינו, המכפיש את הציבור החילוני, בז לכל ראשי דת אחרים ולועג להם, מכפיש את האדם החילוני המכין נערים לעליה לתורה, קורא לנו החילונים “צדיקי סדום”, וכל זאת למה? כדי לתת פרנסה לאדוניו ופטרוניו המכינים נערים לבר מצווה. אדם זה, כפי שהוא העיד על עצמו, אינו תורם דבר לחברה בכפר. בוש והיכלם לך.

  74. יצחק הגב

    תגובותיו הנוראות של ינו זליג
    זה עשה לי רע בנשמה.
    כמה שנאה הוא הצליח להכניס בכמה פסקאות.
    אני מבקש מכפרניק לא לקבל תגובות עם רקע גזעני ומלאי שנאה.
    מצפה לשיקול דעת של העורך.
    עם כל הכבוד לחופש הביטוי, זה כבר ממש מוגזם.
    גם לדמוקרטיה יש גבולות.

  75. שכן הגב

    יאנו זליג, מאיפה כל הרוע הזה?
    יאנו זליג, מאיפה כל הרוע הזה? התיסכול, המירמור, הזלזול, השנאה לחילונים וסילוף עובדות. הרבה זמן לא נתקלתי בתגובות גסות, מתוסכלות וללא שמץ של אמת בהן.

  76. רועי הגב

    התרפסותו של ינו זליג בפני עמיחי ושלמה ….
    הוא קורא לציבור שלא לתת עבודה למורה לבר מצווה, רק בגלל שאינו דתי! …..

  77. תושב הגב

    איזו צביעות!
    לינו זליג מפריע מאד שעמיחי מרינובסקי איבד הכנסה כשמסעדת שיינפלד נסגרה (תגובה 21). אבל כלל לא מפריע לו להטיף לגזל פרנסה מיהודי אחר, המורה החילוני המלמד לבר מצווה (תגובה 69 ). איזו צביעות, ……

  78. ינו זליג הגב

    ל-77, 76, 75, 74, 73 ויתר השפנים. אפשר להוריד מסכות. עבר פורים
    אין בתגובתי זו התנצול כלשהי.
    קשה להאמין לדברים שנכתבים. אתם קראתם בכלל את ההתחלה??? אתם קראתם את מה שכתבתי??? כי אם כן, יש לכם בעיה בהבנת הנקרא!!!
    איני שונא איש. אני בז לשקרים וסילופים והיתי נוהג באופן דומה גם אם זה היה עניןשאינו קשור בדת.
    ל-77, 76. היתה צריך לראות את המאיל שקיבלתי בזמנו נגד עמיחי (הוא שמור אצלי). פעם חשבתי שרק …. יכולים לכתוב כאלו דברים.
    איני מנסה לגזול פרנסתו של איש. כתבתי “זה רק עניין של השקפה”. כל אחד שיבחר את המורה לבנו לפי השקפתו.
    75. אם אני מסלף, תתבעו אותי. אני רק מקווה כי הנפגעים מחב”ד ינהגו כך בהתאם. אנו מדינת חוק. שביהמ”ש יקבע.
    74. אני מבין שאתה בעד פלורליזם ונגד סתימת פיות. הצטרף גם אתה לתביעה נגדי.
    73. עוד אחד שזקוק לרמי שמים.

    וכדאי שתדעו-לא כל ני שיודע לנוהג ברכב יכול ללמד נהיגה. לא כל מי שיודע מתמטיקה יכול ללמד אחרים.

    מה שמעניין כאן, זה תגובת העדר עובדת שעות נוספות.

  79. ינו זליג הגב

    לעניין “הצביעות” אני רוצה להגיב יותר בעריכות
    אנשים אנונימיים תוקפים אותי אישית. לא שזה מפריעה לי. אבל מה זה קשור לעניין “חב”ד משתלטים על בית הכנסת”???!!!
    באם אני פוגש את עמיחי 5 פעמים בשבוע, או לנסות לתקוף את הבנות שלי, או “אין לך חיים… משעמם לך”, אעתה דובר של חב”ד, או מה אתה עושה למען הכפר? תתנדב, או ההתרפסות כביכול שלי בפני עמיחי שלמה. מה לכל אלו ולעניין השתלטות של חב”ד על ביהכ”נ?
    ולו היו לי “בעיות משפחתיות” האם זה מעיד על השתלטות חב”ד על ביהכ”נ?
    ועלי אומרים שאני צבוע…

    אני בטוח ב-100% שרוב האנשים שמגיבים כאן נגדי או נגד “השתלטות” חב”ד על ביהכ”נ, לא היו בביהכ”נ הזה במהלך “תקופת ההשתלטות” ולו פעם אחת, אחרת לא היו כותבים את מה שכתבו.

    אתם מעוניינים לדבר על עניין חילונים, דתיים, חב”ד וכדומה- בכפר? בבקשה. באו נעשה סימפוזיון באיזה שהוא מבנה ציבורי (לא נשף מסכות) ונדבר. אני אגיע לשם…

  80. אלי הגב

    …..
    אתה באמת חושב שרק החבדניקים שלך יכולים להכין ילד לבר מצווה ולשאר אין זכות להתפרנס כי אינם דתיים מספיק?
    …….

  81. ינו זליג הגב

    ספציפית ל-“תושב החילוני” מ-73 >>>>>>>>>>
    אנא, הזדהה בשמך על-מנת שאוכל להגיש נגדך תובענה להוצאת הלשון הרע. זה רק על סמך שלוש וחצי השורות שכתבת.
    אני מתחייב כי אם תזדהה, אני לא הוסיף דבר וחצי דבר לתובענה זו מעבר למה שכתבת ולא אברח מהתחייבותי זו.

    אז קדימה. תוכיח שאתה לא שפן ואתה מוכן לעמוד בפני שופט ולגונן על מה שכתבת !!!

  82. כהן הגב

    מהי תנועת חב”ד (3)
    חב”ד: יותר פתיינית ממדונה
    יוסי שריד
    15.06.2012

    לא היתה כנבלה הזאת: המאבטחים בקניון לא הרשו ליהודי יפה להיכנס. יהורם גאון ראה “איך דוחפים איש עם פאות”, ולא החשה. במרי שיח רדיו דיבר, וזיכרונו ההיסטורי הוביל אותו היישר ל-1939, בגרמניה; וכל הכבוד לשר ולקונסול הכבוד של הונדורס.
    איש אחד נחסם, ועל כל עדת רמת אביב יצא הקצף, שידועה כעדה אנטישמית במיוחד. מוטב כבר להישאר באומן, להיאחז שם בקרנות הקבר. ומי שנסע לאליפות אירופה בקרקוב ובחרקוב, לא ימהר לשוב. עוד מעט קט, וייגזזו כאן פאות וציציות, ומושפלים יגורשו לסודאן; מצפון תל אביב תיפתח הרעה.
    …….וזה מה שרואות עיני:
    אנשי חב”ד פושטים על היעד. אם יטילו מבוכה במתבצרים, יצליחו לקעקע מתחם שלם של חילוניות. הם לא גרים פה, גם אין להם כוונה לנסר את בתיהם ולהעתיקם לכאן, הם אורחים שמתעקשים לתקוע יתד ולהחליף את האוהל, וגם לתקוע טריז בין ילדים להוריהם.
    ……. יותר קל לצוד נפשות כשהן רכות.
    ……. אין תנועה יותר מיסיונרית מחב”ד, שכל חוקר רציני, דתי כחילוני, מגדיר אותה כ”כת”; אין יותר פתיינית ממנה, לבד ממדונה. “טנק המצוות” שלה אורב לחולים במכאובם, לשכולים באבלם, לחיילים במחנותיהם, לטיילים באשר הם, לקטינים בתומתם, לעולים ולתיירים בצעדיהם הראשונים. כי אין מי שמבחין כמוה בטרף קל.
    לשאר הכתבה:
    http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1732245

  83. שלי הגב

    מה עושה האדם החברתי הסביר?
    מה עושה האדם החברתי הסביר? מתנדב למען הקהילה, עוזר לזולת. החוגים החרדיים לא מתנדבים בקהילתנו ועוזרים רק לאנשי שלומם. להוציא את חבד שעוזרים לחילונים לחזור בתשובה.

  84. דתל"ש הגב

    עולה על מוריו …..
    בתגובה 65 מפנה אותנו ינו זליג לארגון דתי/חרדי שעורך הרצאות וסופי שבוע במחירים מפתים שנועדו ……לחזרה בתשובה, ראו הוזהרתם.
    הוא עולה על מוריו ……

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן