הוועדה לאיכות הסביבה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
יואב ניצב

הלה בן דורי, מנהלת איגוד ערים לאיכות הסביבה, מסרה דיווח על הנעשה בתפן. ודיון על הכביש בין כיכרות 6-9.

כפרניק IMG-20140527-WA0000_0 הוועדה לאיכות הסביבה

 

 

הלה בן דורי, מנהלת איגוד ערים לאיכות הסביבה, מסרה דיווח על הנעשה בתפן. נערך דיון על הכביש בין כיכרות 6-9.

 

ועדה לאיכות הסביבה סיכום  ישיבה מס'  4/14       26.05.14

           

השתתפו חברי הועדה : יואב ניצב – יו"ר, מאיר גרינפילד , טוביה ארז, הלל גלזמן, דורית אבנט, ארנון שטנלרוד ואריה רוזנצוייג.

 

אורחת מוזמנת – הילה בן דורי מנהלת איגוד ערים גליל מערבי לאיכות הסביבה.

נציגי המועצה :  ציון דרור, מוטי מזרחי ויובל אבנד.

 

דיווח על  א.ת. תפן

סקירה על מעקב ( ניטור ) ותוצאות בדיקות במפעלי תפן הוצגה ע"י  הלה בן דורי – מנהלת אגוד ערים לאיכות הסביבה גליל מערבי.

עיקרי הדברים :

1. ביצוע קו ביוב מתפן לתחנת טיפול לקראת ביצוע. הביצוע יארך מס' שנים. בינתיים אין אכיפה שתפסיק את ההמטרה בשטחי תפן.

2.  נעשה ניטור מס' מועט של פעמים בשנה. הבדיקה האחרונה הוצגה ומצורפת במלואה לציבור. עפ"י בן דורי יערכו מעתה 4 בדיקות בכל שנה.

3.  הגברת החינוך הסביבתי בשיתוף עם אגוד ערים לאיכות הסביבה.

 

החלטות הוועדה :

1. הוועדה קוראת למועצה ולראש המועצה לפעול למען הפסקת ההמטרה לפי הוראות בית המשפט.

2. הוועדה קוראת לקיים ניטור רציף של אוויר ושפכים בתחומי המפעלים בתפן ובישובים הסמוכים.

3.  הוועדה תבקש ממנהלת מערכת החינוך להציג לוועדה את התכניות המתבצעות בתחום החינוך הסביבתי.

           

 

כביש בין מעגלי תנועה 6 ( צומת תרשיחא ) – 9 ( מארג )

הוצג ע"י ציון דרור מנהל אגף תשתיות ובינוי. תכנון ראשוני של שיפור הכביש בין מעגלי התנועה 6-9. בכוונת המועצה לשפר את הכביש מבחינת תחבורתית ע"י הצרתו ולהסדיר גם הפרדה בין הנתיבים, כניסות ויציאות לשכונות וסלילת תוואי לאופניים.

 

           

 

           

           

 

הערות וסיכומים לקראת פגישה עם המתכננים:

1.  הסדרת תוואי מוצל להולכי רגל ע"י נטיעה רציפה של עצים לאורך המדרכות.

2. תיקון תוואי מוצע לאופנים בחלק הצמוד לכיכר 6 מהצד הצפוני של הרחוב לצד הדרומי כדי שהרכיבה על האופניים תהיה רצופה ובטוחה ללא צורך לעבור את הכביש.

3. הפיכת הרחוב לירוק. הוועדה תעביר לציון רשימת אלמנטים ירוקים ( בוצע ). ציון יעביר למתכננים כדי שישלבו מירב האלמנטים בתכנון החדש או יקצו מקום עבורם.

 

**

מהמועצה המקומית התעשייתית מגדל תפן נמסר בתגובה: "מגדל תפן פועלת בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם איגוד ערים גליל מערבי לאיכות הסביבה. בשל מחוייבותנו לסביבה ולתושבי האזור החלטנו באופן וולונטארי לבצע 4 בדיקות ניטור אוויר בשנה וזאת מבלי שיש כל חובה חוקית לעריכת בדיקות מסוג זה. תוצאות הבדיקה האחרונה פורסמו בכלי התקשורת ונגישות לכל דורש באתר החדש של המועצה המקומית התעשייתית מגדל תפן.

"ראוי להבהיר, כי בניגוד להצהרות ועדת איכות הסביבה של כפר ורדים עד להשלמת העבודות להנחת קו הביוב, אשר צפויות להסתיים בתוך שלוש שנים, תימשך ההמטרה ברשות ובסמכות הגופים האמונים על אכיפת חוקי הסביבה".

 


0 תגובות

  1. אורח הגב

    אשרי המאמין

    לצערי לועדה לאיכות הסביבה יש מנדט רק לדיבורים. אז נפגשים ומדברים ובסופו של דבר המועצה שמה פס ארוך על כל מה שנאמר. נראה לכם שראש המועצה יפעל למען הפסקת ההמטרה של הביוב על ההר? זה לא מעניין אותו. וגם אם זה מעניין אותו, בתפן ממש לא סופרים אותו. ואם ינטרו באופן רציף את השפכים, מה זה יעזור? אז ינטרו, יגלו שמרעילים אותנו ומועצת תפן תמשיך לצפצף על כל העולם ועל בית המשפט כמו שהיא עושה עד עכשיו באין מפריע. העיקר שאת ההכנסות שלהם מארנונה הם משקיעים "בגינון" כדי לעבוד עלינו שתפן היא מועצה ירוקה. הועדה תבקש ממנהלת מחלקת חינוך להציג תוכניות סביבתיות… ממש הצחקתם אותי…..

    …..

  2. תושבת מודאגת הגב

    מרעילי בארות
    העובדה שמפעלים בתפן מזרימים חומרים רעילים למי התהום של צפון הארץ הינה הוכחה נוספת לאוזלת היד של אלה שאמורים לשמור על בריאותנו. המשרד לאיכות הסביבה , מקורות ואיגוד ערים גליל מערבי. מעניין איך?, ובאיזו שיטה?, הצליחו להשתיק את הילה בן דורי מנכלית האיגוד. מי יודע ? אולי יום אחד תוקם וועדת חקירה והאמת תצא לאור.

  3. מחפשת דרכי מילוט הגב

    הכביש בין הכיכרות יהיה בכייה לדורות
    טוב, לא לדורות אבל יעורר המון בעיות. שכונה ו’ בבנייה ותהיה בבניה עוד שנים מספר. בכביש נוסעים רכבים הקשורים לבנייה טרקטורים, דחפורים, משאיות אבנים ובטון וכו’, במהירות 20 קמ”ש. תארו לכם שיירות נוסעות אחרי רכב כזה, בלי אפשרות לעקיפה (לא שהיום אפשר לעקוף) והצרת הכביש עם הפרדה בנויה, כמו שרוצים לבצע – תהווה צוואר בקבוק מאד מסוכן ביחוד כי נהגים יהפכו לעצבניים בנסיעה בו. כמה מעברי חצייה יהיו כדי שיהיה נוח לחצות? אז נכון שבכפר ורדים לא מתחשבים בתושבים, אלא מעמידים עובדות, ושהציבור ישבור את הראש, זב”שו, ונכון שקודם עושים ואחר כך חושבים על הטעויות אבל אולי פעם אחת, רק פעם אחת, יעשו אחרת?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן