העברת ספרי התורה של המניין המשפחתי המסורתי לבית הכנסת החדש
בשעה היעודה הוצאו ארון הקודש וספרי התורה ממקום אחסונם, במבואת הגנים, ובתהלוכה רבת משתתפים נרגשים ושמחים נישאו לאורך המסלול המוביל אל המשכן החדש של המניין המשפחתי.
המברכים: סיון יחיאלי, אסנת אור-לוירר והרב שלמה גולדפרב.
מי שלא היה שם יחד עמנו, החמיץ חוויה מרגשת מאד ומעשירה! סוף-סוף הגיע היום הגדול!
היום נבחר בקרבה הגדולה ביותר לשבועות, חג מתן תורה, ואין סמלי ומתאים ממנו.
בשעה היעודה הוצאו ארון הקודש וספרי התורה ממקום אחסונם, במבואת הגנים, ובתהלוכה רבת משתתפים נרגשים ושמחים נישאו לאורך המסלול המוביל אל המשכן החדש של המניין המשפחתי. שופרות, דרבוקות וסכסופון, ליוו את התהלוכה בנעימות יהודיות וישראליות שמחות והקהל הצטרף בשמחה רבה לשירה. דגלי שמחת תורה בידי הילדים, ודגלי הלאום, כפר ורדים והתנועה המסורתית ליוו את התהלוכה עד לרחבה שלפני הכניסה.
תפילה קצרה ולאחריה נישאים הספרים והחופות בפעם הראשונה אל תוך ביתם הקבוע, בלוויית שירה וברכת ״שהחיינו״.
לא עוד יוסתרו במחסן למשך ימות השבוע: מעתה ואילך לא נצטרך עוד להקים בית כנסת בכל שבת וחג ולפרקו בכל מוצאי שבת, איזו הרגשה נפלאה!
0 תגובות
השארת תגובה
תענוג לראות יהדות בידי יהודים ולא בידי עסקנים יהודים
נהדר
אכן חוויה מדהימה
זה היה משהו של פעם בחיים. אנחנו גאים להשתייך למניין המשפחתי. נהננו מאוד גם בחג השבועות. הקריאה במגילה היתה בשילי חוויה מרגשת מאוד, כמו גם העברת הלימוד הקצר… תודה לכולכם על ההזדמנות, הפתיחות והמשפחתיות….
בשעה טובה ומוצלחת.
סוף,סוף ותודה לאל, הגיע כבר הזמן לכך! לקהילה התושבים של הכפר שלנו זה ממש מתאים- חשוב וראוי! שיהיה בהצלחה.
הסייט של המיניין המשפחטי לא עוד כן מ: 31-12-10
ה סייט לא מעודכן
צביעות לשמה, בדיחה טובה
הרב גולדפרב בין המברכים? איזו בדיחה ואיזו צביעות. היגור זאב עם כבש (המנין המשפחתי)? האויב הגדול של הרפורמים הינו המניין האורתודוקסי, פה ובכל מקום. אנשים יקרים, תזהרו מהזאב.
5 צודק
החרדים גרשו את המניין המשפחתי מבית הכנסת המרכזי והכריחו אותנו להתפלל הרבה שנים בגן הילדים. לא יכלו לסבול את קיומנו
5 צודק
הרב גולדפרב בא לברך??? וואלה, מה זה בדיחה…
הרי אתם לצנינים בעיניהם.
הרי עשו הכל, אבל ממש הכל, כדי שלא תכניסו את כף רגלכם לבית הכנסת הראשי. כבר שכחתם???
איזה צביעות: האורתודוקסים לא יכולים להסתכל עליכם בכלל.
אתם בשבילם גויים גמורים.
יושב לו אי שם בכפר
חרדי פנטי ובמקום להתפלל להשם יתברך מסמן “לא אהבתי” על כל התגובות פה. הלוא תבוש?
יושב לו והלאה
נדמה לי, שהתגובות הלא אוהבות, המצביעות כלפי מטה, מתייחות דוקא למי שהסיט את הנושא מהחוויה המרגשת ומשמחת, אל מקומות שלא היה כל צורך להגיע אליהם.
מדוע לחפש את השלילה בכל דבר? אדם, שיש לו דעות משלו , אורטודוכסיות, לצורך הענין, בא לברך ומכבד את המנין המשפחתי ביום חגו, גם אם ישנם אורטודוכסים שונים ואחרים שלא היו עושים כדבר הזה,
איזה פסול יש בכך?! ברוח הפלורליסטיות של כפר ורדים יש דוקא מקום להעריך.
לאפסלון – כאחד שמכיר את הרב גולדפרב ממעלות, עוד לפני שהגיע לפה
אני יכול להעיד שפלורליזם במובן שאתה מתכוון, ממנו והלאה. בזמן מלחמת לבנון האחרונה הביא הרב ברגר למרכז המסחרי ספרים לחזק את תושבי הכפר שנשארו, וידידך ואחרים זרקו אותם בכעס רב לפח הזבל. הפלורליזם היחידי שידידך מכיר הינו פלורליזם חרדי. כל סימוני לא אהבתי באו כנראה מאדם אחד, שגם את התגובות הראשונות, ללא אבחנה, סימן בזעם…
עוד משהו קטן
עוד משהו: הרב גולדפרב מאד מחושב. יתכן שהוא רואה בקהילה הרפורמית כר פעולה מתאים לפעילות ההחזרה בתשובה שלו. חומר למחשבה.
ל 5 – זו קהילה קונסרבטיבית לא ריפורמית. השאר מה שכתבת נכון!
ישר כוח
שבת שלמה, ואין דירוגים שליליים לתגובות. צודק 8!
זה חרדי שלא אוהב קונסרבטיבים או מאד אוהב גולדפרבים