הגיעו מים עד נפש


הרשלנות של תאגיד המים מעיינות זיו
עודד שלומות
לאחר קרב אבוד נכנעתי ושלמתי "חובי" למעיינות זיו
כפרניק  זיו הגיעו מים עד נפש
תאגיד המים "נזכר" ב"חוב" (ששולם אך לא "נקלט"…) מלפני שנה וזאת לאחר בלאגן מתמשך במערכת הגביה *

בעקבות התנהלות וחובבנית ורשלנית של תאגיד המים "מעיינות זיו", מוצע להחליף שמו ל"ים של דמעות" *

 
ראו סקר חדש על התאגיד!

אתם בטח מכירים את הרגשת העייפות, את הטעם החמצמץ בפה, את הזנב המקופל בין הרגליים ודגל הכניעה הלבן המתנוסס מעל ראשיכם.

זה יכול להיות מול פקיד מס הכנסה, שוטר, חברת סלולר, המנהל הישיר בעבודה או כל גוף או דמות סמכותית אחרת. לי זה קרה עם תאגיד המים האזורי "מעיינות זיו".
למרות השם, "מעיינות זיו", לא זכיתי לזיו, שמחה, רננה, גיל, צהלה ודיצה מהתאגיד הדורסני והרשלני אליו סופחתי מבלי ששאלו אותי…
נראה כי אפילו אדוארד א. מרפי ג’וניור, שהחוק הקרוי על שמו אומר כי "כל דבר שיכול להשתבש, אכן ישתבש" – היה מתהפך בקברו לנוכח מידת השלומיאליות של אותו תאגיד שמוטב להסב את שמו מ"מעיינות זיו" ל"ים של דמעות".
 
 
עבריין בעל כורחי
 
הכל התחיל בערב חורפי לפני מעט יותר משנה, עת פרץ לחיינו תאגיד המים בסערה. כבר עם החשבון הראשון שהגיע הייתי, בעל כורחי, עבריין ללא תקנה וללא כפרה. התאריך האחרון לתשלום היה זמן רב לפני קבלת החשבון… זאת ועוד: החשבון היה מלא איומים, אזהרות והתראות מפני איחור בתשלום…
ניסיתי, ללא הצלחה, לתרגל מסע בזמן. שקלתי לזייף קבלה, בדקתי אפשרות למכור את הבית עם חשבון המים ופניתי לאומני טלקינזיס שיזיזו את שעון המים לאחור. דבר לא צלח.
בלית ברירה פניתי, בדחילו, למוקד התאגיד והסברתי את הבעיה החמורה בכלל, ובפרט שאינני נוהג לאחר בתשלומים, לצבור ריביות, קנסות, דמי פיגורים וכו’.
נציגה אדיבה (אך כנראה לא יותר מכך…) התנצלה על ה"תקלה" ולשמחתי אף הסכימה לקבל את התשלום ללא הקנסות ואיומי החרמות למיניהם.
אלא ששמחתי לא האריכה ימים. בחשבון הבא שוב נוספו מיני ריביות, קנסות, התראות, הבהלות ואיומים שונים ומשונים.
שוב פניתי. שוב התנצלו. שוב שילמתי את הנדרש. שוב שאלתי אם "יישרנו קו". ושוב אושרי לא האריך ימים.
ככה במשך מספר חודשים התאגיד ואני. אני והתאגיד. כמו זוג במשבר: נפרדים ונפגשים, כועסים ומתרצים, מיישרים את ההדורים ונבגדים. רוטינה נעימה. הרגל. שגרה. כמו נעלי בית משומשות. כמו כוס תה פושר.
 
 
תקופת החסד
 
אלא שעם בוא אביב 2010 הסתדרו לפתע העניינים: הדודאים נתנו ריחם, התאנה חנטה פגיה וחשבונות המים אמנם יקרים להחריד, אבל לפחות מגיעים בזמן וללא כל דפים אדומים ומאיימים. הכל בא על מקומו בשלום: כאילו פריחת הדובדבן ושירת הירגזי האצילו מרוחם על קפקא, מרפי והתאגיד גם יחד.
אלא שהשמחה הייתה כנראה מוקדמת מדי. הרי כל מחזאי מתחיל יודע ש"מעיינות זיו" במערכה הראשונה אלו "ים של דמעות" במערכה השלישית.
 
 
געגועים
 
תחילת 2011. אמנם החורף מבושש לבוא, אבל גחמות התאגיד מלאות חיות ועזוז: לפני ימים אחדים קיבלנו מכתב האומר כי בשל תקלה בתקשורת בין מערכת הגביה לחברת האשראי, לא בוצע תשלום בפועל של שני חשבונות (ש"שולמו": נמסרו פרטי כרטיס האשראי והתקבל "אישור"!) מלפני שנה (ינואר פברואר 2010), וכי בכוונת התאגיד לגבות את התשלום באמצעות חשבון האשראי…
 
האם זו הקארמה שלי? "תיקון" שעלי לעשות מגלגול קודם?
או שמא התגעגעו במחלקת הגביה לתחינותיי? להשפלתי? למשחקי הסאדו מאזו?
נפלאות ממני דרכי התאגיד, אבל אלו פני הדברים.
 
ברשותי כרטיס אשראי זה שנים. לצערי אני מבצע מדי שנה מאות רבות של עסקאות אשראי, ומעולם (!) לא נתקלתי בדבר כל-כך הזוי ומופרך: חשבון ששולם ולא "נקלט". תפילתי שמחר בבוקר לא אקבל מכתב דומה מתחנת דלק, מסעדה, סופרמרקט, קופת חולים, רכבת ישראל או בית מלון בספרד, כי "לפני שנה בצעתי עסקה שלא נקלטה"…
הרי אם אינך אובססיבי לתיעוד, לא תוכל לזכור את מגוון עסקאות האשראי שערכת, ובטח שלא את זו "שלא נקלטה"…
שלא לדבר על החוט הדק שבין "לא נקלטה" לבין "לא הייתה כלל עסקה"…
או לחילופין, אולי התשלום היה במזומן? ואולי לפקידה קוראים אתי אלון? לך תדע…
 
 
מי אחראי?
 
על כן, לנוכח רשלנותו המתמשכת של התאגיד, אינני מאמין ב"חובי", ויש יסוד סביר להניח כי הינו על מיני קנסות וריביות שסוכם כבר לפני שנה שאינני חייב בהם.
דא עקא, חברי המלומדים וחבר המושבעים, אפילו אם אכן מדובר ב"חוב" אמיתי, כמובן לכאורה ומבלי לפגוע בזכויות, הרי אין זה סביר ומוצדק להיזכר בכך לאחר יותר משנה, כאשר כמעט ואין אפשרות בדיקה אמיתית ורצינית (בכלל, ובפרט לנוכח הברדק שתואר בתחילת הסאגה)…
יתרה מזאת: אם אכן קרה כדבר הזה, יואילו התאגיד וחברת האשראי להסתדר ביניהן בנוגע לאחריות על רשלנותן, ובמידת הצורך אף להפעיל את הביטוח שלהן.
 
 
דגל לבן
 
לרגע עוד חשבתי כי ההיגיון והשכל הישר ינצחו את הבירוקרטיה הרשלנית. אלא שבמהלך בירור העניין בימים האחרונים, המשיכו לזרום לכיווני עוד ועוד מכתבים ודרישות תשלום אדומות ומאיימות.
לאחר מלחמת התשה קצרה, שהסתיימה כאמור בדגל לבן, שילמתי בראש מורכן את חובי. ביקשתי לוודא בשבע עיניים שאין עוד שלדים בארון, ריביות, הצמדות, קנסות, חובות, עיקולים וכיוצא בזה. כרגיל, הבטיחו לי שיישרנו קו.
כנראה שקו ישר הוא עניין של פרספקטיבה.
 
 
אדיבות ורשלנות
 
ברצוני לציין כי בתוך מערכת היחסים המורכבת שפיתחתי עם התאגיד, לאורך כל הדרך נעניתי באדיבות, ברגישות ובנחישות על-ידי אביטל בורנשטיין, מנהלת קשרי הלקוחות.
קרב ההכרעה (או הכניעה…) היה ישירות מול המנכ"ל, ריכאד חיראדין. הוא היה אדיב, התנצל על התקלות המתמשכות, אבל המשיך לעמוד על הדרישה לתשלום.
 
 
עניין ציבורי
 
מספר ימים התלבטתי איך והאם לטפל בנושא מבחינה ציבורית ועיתונאית.
מחד, אם מן דהו היה מעביר למערכת "סיפור" כזה, היינו מפרסמים בלי להסס שניה, ומאידך "לא נעים" להתעסק בתקשורת בענייניו הפרטיים של עורך האתר.
 
אולם משום שהסיפור (שתפו אותנו ב"סיפורים" דומים!) איננו "אישי", אלא בעל חשיבות ציבורית, ובמקרה זה חרג התאגיד לאורך כל הדרך מנורמות של שירות הגיוני וצודק – מן הראוי היה לפרסמו.
 
אגב, במידה ויש בין הגולשים סיפורים דומים – אנו משתתפים בצערכם.
אנא העבירו לנו כדי שהגולשים הרבים באתר יצטערו ביחד עמכם!
 
ואם עורכי דין קוראים דברים אלו, נשמח לדעת האם לתאגיד יש קייס משפטי לגבות כסף ששולם (אין על כך ויכוח! אך כנראה/אולי/לך תדע לא "נקלט") לפני שנה?
 
***
 
 ראו סקר חדש באתר:
(בתפריט הימיני)
 
מה דעתכם על רמת השירות של תאגיד המים "מעיינות זיו"?
 
 ***
 
וזו תגובת התאגיד:

עודד שלום. 
 
כפי שהבהרתי לך בשיחות בינינו, אמרתי קודם ואומר שוב, הן מבחינה ערכית והן מבחינה חוקית, אין אפשרות להיענות לבקשתך לפטור אותך מתשלום חובך עבור המים שצרכת, גם אם הייתה טעות של חברת האשראי.
 
חשבונך לא חויב עבור אותה צריכה בגלל טעות של חברת האשראי והדבר לא הופיע בדוחות שלהם לאותה תקופה, והתגלה לנו בדוחות השנתיים, וכן לא חויבת ברביות וקנסות עבור אותו חוב.
 
אני לא מוכן לקבל את הרמיזות והלחץ שלך ואינני חושב שלא קבלת שרות ראוי מגורמי התאגיד השונים למרות שהתשובות לא מקובלות עליך.
 
בכבוד רב           
 
ריכאד חיראדין – מנכ"ל

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    באתר של מעינות זיו אין מייל
    באתר של מעינות זיו אין מייל לשלוח להם תלונות ואפילו אין רישום של פקס אלא המספר 1-700 שהוא קשר בתשלום בניגוד ל 1-800 שהיא שיחת חינם
    לעומת זאת כן ניתן לשלם דרך האתר של מעיינות זיו

  2. אורח/ת הגב

    זוכרים את החלוקה בחינם של חסכמים?
    בניגוד לשאר חלקי הארץ רק “מעיינות זיו” לא חילקו חסכמים לבתים.

  3. אורח/ת הגב

    ריכאד חיראדין – המנכ”ל צריך
    ריכאד חיראדין – המנכ”ל צריך להביא הכנסות-יש הרבה פיות להאכיל ולכן לא מוותרים גם למי שהייתה דליפה והאזרח צריך לשלם הרבה שקלים.

  4. אבשלום ק. הגב

    מופרח -> כזה שהפריחו אותו כנראה.
    אבל ברור שהתכוונת למופרך

  5. אורח/ת הגב

    שירות הלקוחות בתאגיד הוא כמו שירות הלקוחות בקאנטרי – על הפנים
    בשניהם אולי היחס “אדיב” אבל מכניסים לך את הסכין טוב טוב מאחורי הגב בנקודה לא צפויה.
    אם הכל בסדר ואין לך בעיות ואתה לא מתלונן, הכל בסדר, אבל אם משהו לא מסתדר לך או נתקלת בבעיה, גם בקאנטרי וגם במעיינות זיו מראים לך יפה את הדלת ואתה הופך ללא רלוונטי במקרה הטוב או למטרד במקרה הרע.

    תנסה בקאנטרי להתלונן על משהו, רוב הסיכויים שיתעלמו ממך או שיגידו לך “בסדר, בסדר” כדי להפטר ממך אבל לא יעשו כלום.
    תנסה לפנות לקאנטרי במייל – תגלה התעלמות, תנסה לדבר בטלפון ופתאום תגלה שכולם עסוקים ואין להם זמן בשבילך.

    לקבל את הכסף בחודש מרץ הקאנטרי יודע יפה מאוד, לתת שירות סביר – תשכח מזה.
    אני לא מבין איך עסק מזלזל עד כדי כך בלקוחות שלו, באמת יש גבול לכל תעלול. אני לא מחדש את המנוי המשפחתי שלי השנה וממה שהבנתי משיחות עם אחרים גם הם לא מתכוונים לחדש את המנויים.
    תמיד יש את הפראיירים שיחדשו כי זה קרוב, כי זה נוח וכי בכל זאת הם מתאמצים למצוא יתרון מתוך ים החסרונות.
    אולי אם הקאנטרי יפשוט רגל, נקבל סוף סוף בעלים אחרים שיהיה להם אכפת, שיביאו מדריכים במקום אלו שעזבו, שיתקנו ציוד לקוי, שיביאו גומיות חדשות ושיתחילו להתייחס ללקוחות כאל משאב ולא כאל מטרד מעצבן שיש לקחת ממנו את הכסף ולתת לו שירות מינימלי ושיגיד תודה שבכלל נותנים לו שירות.

    חבל שגם בתאגיד המים זה מתנהל ככה.
    עודד – בדקת מול חברת האשראי אם אכן חוייבת?
    אם לא חוייבת – תאלץ באמת לשלם, אם חוייבת פעמיים תצטרך לקבל החזר, אבל אם ההחזר יתנהל כמו הנהלת הקאנטרי תשכח מההחזר.
    ימרחו אותך עשרות שנים, יתישו אותך ובסוף עוד יבואו אליך בטענות.

    בקיצור, לא לחדש מנוי בקאנטרי, יש גבול כמה אפשר להתייחס בצורה נוראית ללקוחות.
    יש מספיק אלטרנטיבות בכפר והסביבה.
    יש את אלי אסרף בתפן עם המרכז שלו, יש את לייף את פיטנס ששמעתי שהם מקצוענים, יחס מעולה ושירות טוב ויש חוגי ספורט פרטיים, ביניהם ורד סטינובר.

  6. מנחם הגב

    עצה ידידותית
    אני לא מבין מה הסיפור פה.
    אתה יכול לבדוק לאחור בחשבון הבנק שלך או מול חברת האשראי האם חויבת – במידה וכן – הם יכולים לקפוץ לך, במידה ולא – אתה חייב לשלם, לא יעזור כלום!
    בפעם הבאה תשלם חשבונות לגופים “מסודרים” רק בצ’ק! כדי שלא יהיו לך שותפים בחשבון הבנק.

  7. אורח/ת הגב

    התאגיד הקדים את המועד האחרון לתשלום !!
    בחשבון האחרון הוקדם המועד האחרון לתשלום ל-7.2.11
    כאשר תמיד היה המועד האחרון ב-15 לחודש.
    למה ??
    יש לשים לב שלא יהיה המשך למגמה הזו של הסגת המועד
    לאחור טיפין טיפין.

  8. תמי הולמן הגב

    הפלצנות שלכם הקדישה את השאה
    כמה אתם הזויים אנשי הכפר!
    יש מן תחושה שאתם משתייכים לאוכלוסיה של דרג…. מה השטות הזו להשוות בין הקאנטרי למעיינות זיו? הרי דיברו כאן על שירות הולם , רק תשובות לא מספקות וכנראה תלוי את מי.. שנית לכותב על החסכמים זה בכלל רשות המים ולא תאגידים.

    די תרגיעו , הפלצנות שלכם אינה ראויה לכם, אתם ממש לא שם, שכן רוב התלונות מגיעות רק מאנשי כפר ורדים!

    אולי אתם מתיימרים להיכלל כאוכלוסיה המקוטלגת כסוציואוקונמי גבוהה, אך רמת הקוטריות היא של דרג ז׳’ הכי פשוטה ברמות של איכויות.
    מה יגידו אזובי ההר?

    לכו תקראו קצת תורה רבותיי- אולי תקבלו ברכת שמיים- כל הטרוניות מביאות עליכם רק צרות!
    מילים טובות לא יזיקו..

    כדורים נגד בחילה צריך..

  9. אורח/ת הגב

    קשר בין תאגיד המים לקאנטרי
    בקאנטרי בעלות חלקית או מלאה לבת הקטנה של בוחבוט,ובתאגיד מנהלת קשרי לקוחות הבת הגדולה של בוחבוח.איזה צרוף מקרים….הוא מנסה להכנס לחיינו בכל דרך,ובינתיים מפרנס יפה יפה את ילדיו.זכרו גם את כתבת התחקיר בענייניו בידיעות-טרם נסגרה חקירה ….והוא עוד חושב לכבוש את ראשות מפלגת העבודה ממנה ערק לקדימה כי זה היה אופנתי וכדאי בזמנו.משפחה … ללא גבולות.

  10. אורח/ת הגב

    אולי במקום להאשים את תושבי הכפר בהתנשאות
    הקאנטרי יתחיל לתת שירות כמו שצריך?
    מסכימה עם כל מילה.
    גם לי נמאס היחס המזלזל של הקאנטרי.
    אני לא טיפוס מתלונן בד”כ אבל הגיעו מים עד נפש.
    גם אני לא מחדשת את המנוי המשפחתי שלי, עוברת למעלות ללייף אנד פיטנס.
    שם לפחות מתקנים אופני ספינינג שהתקלקלו וטורחים להגיד שלום למנויים.

  11. אורח/ת הגב

    תמי הולמן…
    למה להכליל? למה לכתוב שכל אנשי כפר ורדים פלצנים וצריך לקחת כדור נגד בחילה נגדם?
    לי אין מנוי בקאנטרי וגם לא יהיה ואין לי בעיות עם תאגיד המים.
    בלי קשר גם אני שמעתי שיש לקאנטרי מה ללמוד בנושא שירות לקוחות בסיסי ושירותי אחזקה.
    למה את מכלילה? תראי את תגובתך!!! היא גם לא לעניין.

    יש לך מה להגיד? תכתבי ספציפית.
    בגלל שמישהו כתב כאן את רחשי ליבו וכעסו על הקאנטרי את משמיצה את כל תושבי כפר ורדים?
    איפה נשמע כדבר הזה?

  12. אורח/ת הגב

    הטפשות מגדישה את הסאה
    תראו על מה אתם כותבים באינטרנט.
    תראו איך אתם מכלילים הערה אינטרנטית של כותב אחד (שאגב לא התיימר לייצג מישהוא מלבד עצמו) על כל תושבי הכפר.

    תתביישו לכם תמי הולמנים!

  13. יוסף הגב

    לעורך
    יהיה מה שיהיה מעשיו של התאגיד.
    יהיו מה שישהיו מעשיה של חברת האשראי שחך.
    אם אכן הוראה שלך לא בוצעה, זכותו של תאגיד המים לדרוש את המגיע לו.
    ואתה יכול לבדוק עם חברת האשראי אם אכן התאגיד תובע משהוא שלא שולם אן האם הם מרמים.
    אני מתאר לעצמי שאכן ההעברה לא בוצעה, מבין את תיסכולך, אך חושב שאין דבר שביכולתך לעשות. מלבד כמובן לתבוע את חברת האשראי, אבל הסיכוי שתזכה בתביעה כזאת הוא נמוך

  14. מנוי מרוצה הגב

    לייף אנד פיטנס מעלות – מעולים!!!
    מומלץ בחום

  15. אורח/ת הגב

    אפילו כתבתי בדף הפייסבוק של הקאנטרי בקשה
    ביקשתי משהו לאחר שלא נעניתי בע”פ על דף הפייסבוק של הקאנטרי.
    מעניין למה הם מחקו זאת?
    גם לא ענו, וגם מחקו?
    ככה לא מתנהלים ברשת!!!
    לא יותר פשוט לענות / להתייחס?

  16. אורח/ת הגב

    תאגיד פשלונר
    איזה תאגיד פשלונר. אוכלי חינם שלא מסוגלים לנהל כמו שצריך…

  17. עבדול אל מכביר הגב

    מעיינות זיף-זיף
    מה הקאנטרי קשור? מדברים על תאגיד המים שכל מטרתו הוא יצירת רווחים, לא ממש איכפת לו מהאזרח הקטן, הוא רגולטר מבחינתו. כל המהלך הזה של העברת הגביה והשירות מהמועצה לתאגיד פרטי כשל ללא ספק ויש לפרק אותו במיידית.

  18. אורח/ת הגב

    מספר 5 אדם אכול שנאה וקיטורים
    אין קשר בין התאגיד לקאנטרי חוץ מזה שחגית ואביטל אחיות אז מה? יש לכם טענות כנגד מעיינות זיו? כיתבו. אך יש אחד מספר 5 ממורמר שבכל כתבה יחפש לקטר ולהכניס את תסכוליו על הקאנטרי. בנשימה אחת יפרסם את מכון הכושר בתפן,במעלות ואת ורד כולם טובים והבחירה בידיכם. בלי ללכלך בבקשה.

  19. אורח/ת הגב

    אני מגיב מספר 5 ואני לא אדם אכול שנאה
    אני פשוט מאוד מאוכזב מהתנהלות הקאנטרי.
    לו מנהלי הקאנטרי היו עוסקים קצת יותר בשיפור היחס והשירות ופחות בהתקפות אישיות הכל היה נראה אחרת.
    לקוח מתלונן זה משאב שיש להקשיב לו כי הוא אומר מה יש לשפר, אפשר לקרוע אותו לגזרים ואפשר להקשיב.
    כך או כך זה מעיד על ההתנהלות המקצועית או הלא מקצועית של כל עסק.

    למה העליתי את עניין הקאנטרי?
    כי זה מה שאני מרגיש.
    כי הכתבה הזכירה לי את עניין הקאנטרי וכתבתי אסוסיאטיבית.
    כי אני כן רוצה שיהיה לי מנוי כאן, אבל פשוט נמאס לי.

  20. אורח/ת הגב

    מעיינות זיפט
    תאגיד המים בדיחה עצובה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן