כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
נפרדים מדוד שאשא, מוותיקי כפר ורדים ומעמודי התווך של בית הכנסת.
נפרדים מדוד שאשא, מוותיקי כפר ורדים ומעמודי התווך של בית הכנסת.
לפני מספר ימים הזדמנתי לבית הכנסת בכפר למפגש פרידה מדוד שאשא, ידיד וותיק ומוותיקי הכפר בבית הכנסת בכפר ורדים.
מסיבות אישיות החליטה משפ' שאשא לעזוב את הכפר והעתיקה את מושבה למעלות השכנה.
לפני שנים, עוד טרם הקמת בית הכנסת, כשהתפילות נערכו במליאת בית ספר קשת היה דוד מעמודי התווך של בית הכנסת וליווה אותי בטקס הבר מצווה של תומר בני.
שאשא גם היה מהצוות המוביל של בית הכנסת החדש ולאחר הקמתו המשיך בתרומתו בפעילות הברוכה.
0 תגובות
השארת תגובה
בלי להישמע רע
מלא עוזבים , לא לכולם מגיע כתבה….?
עוזבים לא עוזבים
אשמח לעשות עליך כתבה שתעזוב את הכפר
למה עוזבים את כפר ורדים ועוברים למעלות?
תחבורה ציבורית אוטובוסים כל 30 דקות ומוניות כל הזמן במעלות ותרשיחא .
בכפר ורידים 3 פעמים ביום.
אני רואה אנשים בכל הגילים סוחבים סלים ברגל בקיץ בשיא החום ובחורף בקור ובגשם.
אז מה הפלא שעוזבים?
דוד היקר
חבל שאתה עוזב,תרמת המון לקהילה במגוון דרכים והכל בנעם ובחכמה.אל תשכח לבא לבקר.
בסוף יהייה כבר ריק מךבד – כנסו דחוף
תנו לסיון להמשיך עוד קדנציה,
בסוף סיון טובי דל ועוד כמה מקורבים ישארו בכפר לבד
עצוב כמה שזה נכון!!!
על מנת שזה לא יקרה באוקטובר מחליפים ראש מועצה !!!
מחכים למסיבת פרידה האמתית
מחכים למסיבה ….
למה?
למה מספר 5 כל כך פסימיסט? מסתתר מאחורי שם הדומה למאכל ואוכל לעצמו את הלב.
נפרדים מאנשים יקרים- דוד ומרים. תמיד מדבר בנועם ונתן תחושה של שבת אחים גם יחד,מאז בית הכסת במליאת קשת. משרה אווירה נעימה.
כשנודע לו שבתי חלתה,תמיד שאל עליה בחיוך והבטיח וקיים לברכה כל שבת בבית הכנסת.
זכור לי הספור המרתק על מסעו של ספר התורה השייך למשפחתו מעירק לארץ,לכפר ורדים.
אני מאחלת למשפחה הסתגלות במעלות ותמשיכו להגיע לאירועים ולברידג’.
כולם בורחים מכפר הורדים
הסיבה: ניהול כושל ומתנשא
מתי השתמשת באוטובוס
שלום לך.
כמה פעמים השתמשת באוטובוס?
אני רואה את האוטובוסים בכפר, כולם בתפוסה של מקסימום 5 אנשים
וזה כולל תלמידים וכאלו שבאים ממעלות.
מעבר לזה יש לא מעט אוטובוסים קו 12 שעוברים בכפר ואפשר להגיע למעלות כרמיאל ותרשיחא.
מוניות יש בשפע – רק תזמין.
כול הכבוד בן עמי
בן עמי – כול הכבוד
למען האיזון להלן עוד מפועלו של דוד שאשא
למען האיזון להלן עוד מפועלו של דוד שאשא:
דוד שאשא היה בין מקימי העמותה החרדית של שלמה גולדפרב “מעין חי” שנוסדה להקמת מקוואות והקמת מוסדות חינוך חרדיים בכפר. העמותה קיימת ופועלת עד היום, ושאשא נשאר בין חבריה.
הוא השכיר בית ברח’ הדס לשלמה גולדפרב והאחרון, בידיעתו של שאשא, הקים שם גן ילדים חרדי. שאשא סירב להפסיק את השכירות ולהוציא משם את גן הילדים החרדי. רק בהוראת בית המשפט נסגר הגן ועל מפעיליו הוטלו קנסות כספיים.
לרבקה
אכן לא הכל ידעתי
ובנכתב לא הכרתי
אבל אני הגעתי מהכרות שונה חמה ומחבקת
בשם כל ה”קדושים”!!! פעם אחת תפרגנו בלי פוליטיקה !!!
חי לו אדם בכפר ורדים משך שנים. עשה למען הקהילה (וגם למען עצמו כמו כולנו) וברור שזה היה לפי דרכו ותחושותיו (כפי שכל אחד מאיתנו היה עושה במקומו).
לא שופטים אנו ואין לנו שום זכות כעת לתת ציונים לדרכו ולא זה הזמן לבוא איתו חשבון.
קצת דרך ארץ לא תזיק לאף אחד ואני בטוח שכל אחד מהכותבים היה רוצה שיתייחסו אליו בצורה האובייקטיבית ביותר.
לומר לו בהצלחה, לאחל לו בריאות ושלווה ולשלוח אותו לדרכו החדשה (הייתם עושים את זה עם כל אחד שחושב כמוכם…נכון?), זה רק יכול להוכיח על גדלות נפש והתעלות מעבר להתנגחויות היומיומיות כשעדיין כל אחד מאמין באמונה שלמה בצידקת דרכו.
תנו לאדם ללכת עם הרגשה שהקהילה פה היא באמת פלורליסטית ויודעת לשמור כבוד לכל אחד.
אלא אם… אנחנו גזעניים ואינטרסנטים ורודפי שררה וכבוד.
אז תבחרו מה עדיף – לפחות במצבים כאלה כשאדם קהילתי עוזב את הקהילה. כולנו יודעים שהקהילה יודעת להתגייס כשחס וחלילה קורה משהו וראינו זאת אין-ספור פעמים. אז גם אם לא קורה משהו – קצת אנושיות לא מזיקה לאף אחד.
מקווה שזה יעשה משהו לכולם בכפר שלנו היקר מאד לליבי.
עוזבים לא עוזבים
בן עמי אשמח לעשות עליך כתבה………
מכבד ומרגש
תודה לך רוגנר חיים
שהחזרת שפיות לכפר ורדים
אני אומנם שייך לחדשים
ןלא שותף לפוליטקה בכפר
ולכן באתי לכאן עם משפחתח
כל שכתבת מאשר שבחרתי הייטב שהגעתי לכאן
מקווה שאין רבים בתפיסת עולם לא אנושית וחברית
לחיים רוטנר – צריך לדעת לומר את האמת
גם אני, כמוך, אוהבת את הכפר וחרדה לגורלו.
מאד מפריעה לי פעילותם של הורסי הכפר המסויימים, שדוד שאשא חבר אליהם, אולי בתמימותו, ועזר להם אולי מבלי משים לתקוע תריז בין חילונים ודתיים. מצאתי חובה לציין את הנסתר בפעילותו של שאשא, למען יידעו.
רוטנר, אין קשר לפוליטיקה.
האדם הוא הדברים שהוא עושה. מעשיו הם מהותו.
אם אני קורא מה שרבקה כתבה על מעשיו, התחברותו עם גולדפרב והשתתפות בחינוך חרדי בכפר. זאת פוליטיקה??? מגיע לבנאדם הזה שיוקיעו אותו כפי שרבקה כתבה כאן. ולא ילקקו לו כשהוא עוזב. מי שמקים ועוזר לחינוך חרדי בכפר, טובת הכפר אינה לנגד עיניו. לפעמים זיקנתו של אדם מביישת את נעוריו!וזה המקרה!
למוני יוסף הנאצל
יוסף מוני הנאצל,אינני מכירה אותך….
כשאין לך מה לומר, אתה משתלח אישית בעומד מולך. כשהבנתי זאת, נרגעתי. זה לא אני, זה אתה…
אינך יכול לשאת את האמת שכתבתי? האמת מפריעה לך, לא מסתדרת עם מה שאתה רוצה שיחשבו? אינך יכול לסבול ביקורת ולוקח הכל אישית? ….
למוני יוסף
מוני יוסף, האם חשבת להוציא את תיסכולייך בדרכים אחרות? יש המון דרכים לפרוק תיסכולים כשמגלים בפרהסיה את העובדות. זה בעצם מה שעשתה רבקה. ישר כוח, רבקה!
וכשתסכוליך פוקדים אותך, אתה יורד לגופה של רבקה, “המסכנה” שאנשים “כמוה” נמאסו עליך.
ואני אומר: מוני יוסף… אתה רוצה להסתיר דברים ששאשא עשה. כי הם לא נוחים לך. אתה רוצה להשאיר רק את ה”נחמדות” שלו, את “שמירת המסורת” שלו, ועוד כמה שטויות כאלה. אתה כותב שהוא אדם. ואדם צריך להתעמת עם העבר שלו והמעשים שלו, אפילו אם הם לא היו לטובת הכפר, ואולי אפילו נגדו.