תח”צ בכפר ורדים


תמר איצקוביץ על התחבורה הציבורית
תמר איצקוביץ

בטח שהאוטובוסים יוצאים ריקים, כי בהפרש של חמש דקות אין כל כך הרבה נוסעים…

כפרניק  נתיב אקספרס תח"צ בכפר ורדים

בטח שהאוטובוסים יוצאים ריקים, כי בהפרש של חמש דקות אין כל כך הרבה נוסעים…

 

לפני כשבועיים התבקשתי ע"י ראש המועצה להשתתף בישיבת הועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת, שתדון בתחבורה הציבורית בצפון, ולהציג את בעיות התחבורה הציבורית בכפר. נעניתי לפניה. חיברנו מסמך, ראש המועצה חתם עליו והוא הועבר מבעוד מועד לועדה.

הידעתם בכלל שיש ועדה כזו? אני לא. סתם כדי שתדעו אני מביאה לידיעתכם חלק מדברי היו"ר ישראל אייכלר: "בשבועיים האחרונים, הגיעו למעלה ממאתיים פניות … רוב הפניות מועברות דרכנו לממשלה, כשאנחנו פונים, אנחנו מקבלים תשובה. .. יש נושאים שהפכו לכרוניים… מתווה התחבורה הציבורית הוא דבר שנוגע לכל אזרח גם אם הוא בעל רכב, כי בוודאי בני משפחתו נזקקים לתחבורה ציבורית… למשרד התחבורה יש עבודה רבה מאוד. בשבוע שעבר דיברתי עם שר התחבורה שהודיע לי שכל פקידי משרד התחבורה עומדים לרשות הוועדה. כל בעיה שאינה מקבלת מענה מהפקידים הוא מבקש שנעביר אליו…" .

הצגתי את  בעיות הכפר ולהלן עיקרי דברי: תחבורה ציבורית לא נועדה לעניים, היא נועדה לכולם. חשוב שאנשים ייסעו בתחבורה ציבורית… חשוב שתהייה תחבורה ציבורית שאנשים יוכלו לנוע באופן בטוח ושיהיו פחות רכבים פרטיים. אני לא חושבת שזו אלטרנטיבה, צריך לראות את התחבורה הציבורית כערך.

בכפר ורדים יש לנו בעיה בשני מישורים. האחד, מאז שהוסיפו את קו 53, זה מצוין, רק שלפעמיים בימי שישי יוצא קו 43 … אחריו קו 53 אחרי חמש דקות – זה אותו נתיב. אותו הדבר בצהריים ואותו דבר באמצע השבוע. ביקשנו שאת הקווים האלה לא לבטל, אבל בבקשה שימו אותם בשעה אחרת. כבוד הוועדה, נתתי כבר הצעה ואפשר לעשות כל דבר דומה. פנינו למשרד התחבורה ואמרנו את זה. בטח שהאוטובוסים יוצאים ריקים כי בהפרש של חמש דקות אין כל כך הרבה נוסעים בכפר ורדים … שנית, רכבת ישראל בהתאמה. הכניסה לנהריה היא מאוד מאוד קשה. לפחות לשתי רכבות יש בעיה מאוד קשה להגיע עם האוטובוס שיוצא ולא מגיע… כדי שיהיה שירות לתושבים ביקשנו שהמוניות תגענה עד כיכר שש בכפר ורדים, הכוונה למוניות של נהריה מעלות.

קווי לילה, ביקשנו שיגיעו גם לכפר ורדים. נושא נגישות לשלב ב' – כפר ורדים מורכב משלב א' ושלב ב'. בשלב ב' גרות כ-800 משפחות. הרבה משפחות מבוגרות שהגיעו בעקבות הילדים שלהן ואין דרך לצאת, אין להן איך להגיע לנהריה, אין להן דרך להגיע לצילום רפואי בקופת החולים כללית בנהריה. אני חושבת שאת הדבר הזה אפשר לפתור. גם אנחנו צריכים תחבורה ציבורית.

סיכום הדיון: עד כמה שהוא נוגע לענייני הכפר היה בקשת היו"ר למשרד התחבורה להתייחס לתלונות כפר ורדים. העברתי לנציגת המשרד את המסמך שהגשנו ועכשיו רק נותר להמתין לתוצאות.


0 תגובות

  1. בן עמי הגב

    שאפו
    שאפו לתמי אשר משקיעה מזמנה ללא ליאות ומקווה שאכן השינוי יגיע.
    כבר חלו שינויים כתוצאה ממעורבות תודה תמי

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן