הרב אלחרר ישלם 140 אש”ח פיצוי

רב המועצה המקומית שלומי הורשע בלשון הרע * גבי נעמן: הרב משה אלחרר מסוכסך עם הקהילה ועם בעלי העסקים


 

שופטת בית המשפט השלום בחדרה, קרן אניספלד, פסקה לפני מספר ימים פיצויים של 140,000 ₪ (כולל שכ”ט ואגרות) כנגד משה אלחרר, רב המועצה המקומית שלומי – וזאת לאחר לאחר שנתבע והורשע על דברי לשון הרע שפרסם בקבוצת ווצאפ “פורום משגיחי 22 הרבנות ארצי – הרבנות הראשית לישראל – כוחנו באחדותנו”.

 

כפרניק EL22324-scaled הרב אלחרר ישלם 140 אש"ח פיצוי

 

 

התביעה המקורית, של אגודת אכסניות נוער בישראל ו”בישולים י. וקנין קייטרינג בניחוח גלילי בע”מ” (בבעלות משה ואיריס וקנין מכפר ורדים) עמדה על 359,504 ₪ בגין פרסום לשון הרע ושקר מפגיע.

את התובעים ייצגה עו”ד עינת דסברג. את הרב משה אלחרר יצג עו”ד שלומי וינברג.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-11-28-at-09.35.50-scaled הרב אלחרר ישלם 140 אש"ח פיצוי
הרב משה אלחרר, הורשע בלשון הרע

 

התביעה היתה בעקבות פרסום דברים קשים כנגד הכשרות באכסניית הנוער בשלומי. בין היתר כתב הרב כי “לפני למעלה משנה לא חידשתי את תעודת הכשרות עד שלא יהא משגיח נוסף בזמן שהמשגיחה לא נמצאת. יש שם גוי שהוכנס בזמנו המתחזה ליהודי. שם כיפה לראשו. אך הוא בוודאות גוי גמור. הוא אחראי על כל הבישול הבשרי ונמצא שלושה ימים בשבוע לבד בבישולים… לדעתי והערכתי יש 100% בישולי גויים למהדרין… בעקבות הסירוב הרבנות הראשית העבירה מייד את הכשרות לרבנות נהריה שכמו שכבודו מבין היא לא שווה הרבה”…

 

כפרניק EL2244566-scaled הרב אלחרר ישלם 140 אש"ח פיצוי
דברי לשון הרע שפרסם הרב אלחרר כנגד אכסניית הנוער בשלומי

 

בפסק הדין לא חסכה השופטת קרן אניספלד ביקורת מהרב וציינה: “לכל הפחות, הוכח שהפרסום לא היה אמת והנתבע לא נקט לפני הפרסום אמצעים סבירים להיווכח אם אמת הוא, אם לאו. כאמור, מאז חודש פברואר 2016 ועד יום הפרסום בחודש 24 מאי 2017 לא הייתה לנתבע ידיעה אמיתית, אישית וממשית לגבי הנעשה באכסניה – שכבר הייתה נתונה לפיקוח של רבנות נהריה”…

 



 

פסק הדין גם מתאר סכסוך מתמשך בין הרב אלחרר לאיריס ומשה וקנין.

כן מובא ציטוט מעורר דאגה מפיו של גבי נעמן, ראש מ.מ. שלומי: לא קל לי לעמוד ולהעיד מטעם התובעים כנגד הרב הראשי של שלומי… מדובר ברב שמסוכסך עם הקהילה, מסוכסך עם בעלי עסקים, אינו משרת את תפקידו בנאמנה, פוגע בכל אושיות החוק”…

 

כפרניק EL2234777-scaled הרב אלחרר ישלם 140 אש"ח פיצוי
הדברים הקשים של גבי נעמן כנגד רב מועצת שלומי

 

לטענת הרב (שלא התקבלה), מדובר ב”תביעת השתקה”.

כאמור, לאחר שקיבלה השופטת את רוב טענות התובעות, היא פסקה פיצוי בסך 85 אש”ח + שכ”ט עו”ד לאגודת אכסניות נוער בישראל; וכן פיצוי של 25 אש”ח + שכ”ט עו”ד לחברת הקייטרינג “בישולים י. וקנין קייטרינג בניחוח גלילי”. כמו כן חייבה השופטת את הרב משה אלחרר ב-15 אש”ח הוצאות משפט לצדדים. סה”כ נדרש הרב לשלם כ-140 אש”ח.

 

כפרניק EL223556-scaled הרב אלחרר ישלם 140 אש"ח פיצוי

 

 



 

 

תגובת ראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן, לפס”ד כנגד הרב של שלומי:

צר לנו שהדברים הגיעו להיכן שהגיעו.

רב אמור לשמור על אחדות היישוב ולקדם אותו ואת העסקים הפועלים בו ולא להיות בריב ומדון עם עסקים ביישוב.

לצערנו מערך הכשרות הפועל תחת סמכות הרב קורס. ולכן הרבנות הראשית הפקיעה ממנו סמכויות במקומות מרכזיים וחשובים ביישוב בינהם: זוגלובק, מפעל טרי וחלק, אכסניית הנוער בית החולים הגריאטרי ועוד.

הפקעת הסמכויות מקטינה את כוחה של המועצה הדתית בשלומי ומונעת עבודה ממשגיחי כשרות מהיישוב.

אני חושב שראוי ששר הדתות השר מתן כהנא ייכנס לעובי הקורה, כבר פניתי אליו בבקשה שיבחן את התנהלות הרב ואת מעשיו. רב צריך לעודד אהבת ישראל ולא להיות עסוק בבתי משפט ואני מצטער על הסכום הגבוהה שהרב נדרש לשלם ואני תקווה כי נזכה לראות אותו רק בפעילויות תורניות המחברות את הקהילה.

 

כפרניק 2021-11-25-1-scaled הרב אלחרר ישלם 140 אש"ח פיצוי
אכסניית הנוער בשלומי

 

 

הרב משה אלחרר סירב להגיב בשלב זה.

 

 

צילומים: מ.מ. שלומי

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן