הופקדה: גבעת חמודות בשלומי

הוועדה המחוזית צפון אישרה להפקדה תכנית לשכונה חדשה על 95 דונם: 7,200 מ"ר מבני ציבור, 1,200 מ"ר מסחר ותעסוקה, 602 יח"ד ו-9 דונם שטח פתוח


 

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות אורי אילן, החליטה להפקיד תכנית לשכונה חדשה בדרום היישוב שלומי: “גבעת חמודות” – סמוך למצובה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-05-17-at-08.50.48-scaled הופקדה: גבעת חמודות בשלומי
גבעת חמודות בדרום שלומי (קרדיט: דוברות שלומי)

 

 

כפרניק 33342357998 הופקדה: גבעת חמודות בשלומי
גבעת חמודות בשלומי. הדמיות – בר לוי אדריכלים

 

 

התכנית, ביוזמת רשות מקרקעי ישראל, על שטח כולל של כ-95 דונם, וממוקמת בדרום שלומי, סמוך לרחובות בן גוריון ויפה נוף בשכונה הוותיקה (ממול לקיבוץ מצובה)  התכנית מחליפה תכנית שאושרה בעבר, בה נקבעו 184 יחידות דיור בלבד.

בגבעת חמודות מתוכננות 602 יחידות דיור שייבנו בבנייה מגוונת של עד 9 קומות. מכלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-120 יוקצו עבור דירות קטנות.

בתכנית גם 7,200 מ”ר עבור מבני ציבור, וכ-1,200 מ”ר שטחי מסחר ותעסוקה שיוקמו בחזיתות הבניינים. כמו כן, התוכנית כוללת 9 דונם שטחים פתוחים, כולל גן ציבורי וטיילת חדשה.

בהיבט התחבורתי, התוכנית מעבירה את דרך 123 דרומה, ובכך תאפשר את המשך פיתוח ההתחדשות העירונית ביישוב.

 



 

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: “התכנית מהווה בשורה חשובה לתושבי שלומי ומוסיפה יחידות דיור חדשות בצמידות לשכונה הוותיקה תוך תכנון המאפשר בעתיד את התחדשות השכונה הוותיקה. זוהי אמירה ברורה של המדינה והמועצה המקומית של הרחבה והתפתחות הישוב לצד חידוש הרקמה הקיימת.”

יו”ר הוועדה המחוזית במינהל התכנון, אורי אילן: ” שלומי הופכת להיות עיירה קסומה בגליל המערבי, המשקיפה אל הים והנהנית ממיקום נדיר בחיקם של נכסי טבע, המעניקים לתושביה  איכות חיים נדירה. אני מברך את המועצה המקומית ואת העומד בראשה, גבי נעמן, שמוביל את החזון ליישוב עירוני איכותי, שמציע איכויות בכל תחומי החיים שמסבירים את הביקוש הגובר למגורים בו בשנים האחרונות. יישר כוח לרשות מקרקעי ישראל שלקחה על עצמה משימה לייעל את השימוש בקרקע, ולא רק, אלא גם לחזק את העירוניות של שלומי. שימוש יעיל בקרקע, עירוניות טובה והתחדשות עירונית הם צו השעה בישראל, ובעיקר בפריפריה, ואני מרוצה מהעובדה שיש על שולחננו היום יותר מ 50 תכניות בשלבים שונים להתחדשות עירונית בערי המחוז. אני מרוצה מכך שהצלחנו להטות את כיוון ספינת הנדל”ן, ששטה כבר יותר מעשור רק במרכז הארץ, להגיע גם לצפון.”

 

כפרניק 333423277689 הופקדה: גבעת חמודות בשלומי
גבעת חמודות בשלומי. הדמיות – בר לוי אדריכלים

 

התוכנית נערכה על ידי בר לוי אדריכלים.

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן