שנייה מהבית, חנות קטנה ומטריפה

חנות יד שניה במצפה הילה: קיימות, צניעות, קהילה, פירגון, חיסכון וכיף


 

בישוב הקטן והשקט מצפה הילה שוכנת חנות יד שנייה מיוחד במינה: “שניה מהבית”. החנות הינה חנות חברתית המופעלת על ידי צוות מתנדבות נאמנות המשקיעות ממרצן ומזמנן לטובת הקהילה. המחירים נוחים מאוד ושווים לכל נפש. כל הכסף הנאסף מושקע חזרה לטובת שיפור ושדרוג החנות וכן בצרכים מצרכים שונים העולים חדשות לבקרים מהקהילה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-07-01-at-11.49.11-Copy-scaled שנייה מהבית, חנות קטנה ומטריפה
חנות יד שניה במצפה הילה

 

 

סיון וגשאל תאני: “תמיד חלמתי על חנות יד שניה. אני מאמינה מאוד בקיימות ובחיים צנועים. היה לי חשוב להנחיל את הערכים שלי לקהילה בה אני חייה. כמו במשפחה בה בגדי הילדים עוברים מיד ליד, כך גם בקהילה הקטנה שלנו שלפעמים היא ממש כמו משפחה, בגדים וציוד עוברים מיד ליד.

“התחלנו את החנות משאריות של יריד גרג’ סייל בפסח לפני כמעט עשרים שנה. קיבלנו מהיישוב קרוון ישן הנמצא במרכז הישוב, ושם התחלנו לאסוף בגדים וציוד תינוקות להשאלה. בחדר הקטן שמרנו עגלות, לול, מיטות סל קל וכיסאות לרכב. הציוד עבר למשפחות וחזר לחנות בתום השימוש. הייתה מיטה אחת שאני זוכרת באופן אישי שהייתה אצלי וחזרה אלי שוב אחרי ארבע שנים לסבב ב'”…

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-07-01-at-11.44.58-scaled שנייה מהבית, חנות קטנה ומטריפה
שניה מהבית במצפה הילה

 



 

החנות ממש צמחה עם היישוב והפכה למוקד למחזור וקיימות. שיתוף פעולה עם גן הילדים הניב בזאר החלפת תחפושות. לקראת חגי תשרי קיימנו יריד אמנים ואמניות בו ניתן היה לרכוש עבודות יד על טהרת תושבי ותושבות המצפה, וכך התבססה החנות כמוקד קיימות מחזור ופירגון לקהילה.

לאורך כל השנים הקפדנו לערב בני ובנות נוער שמתנדבים ובעיקר מתנדבות בחנות הן במסגרת שעות המחויבות האישית והן מתוך אהבה טהורה לדבר.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-07-01-at-11.44.39-scaled שנייה מהבית, חנות קטנה ומטריפה

 

בפסח קיימנו שוק החלפת מתנות: אנשים הביאו מתנות חדשות באריזה ולקחו מתנה אחרת שמצאה חן בעיניהם. הכללים פשוטים: כל מתנה שמביאים מזכה בזכות לבחור מתנה מהמצאי. היה מקרה משעשע בו לקראת סוף היום כשכבר כמעט ולא נשאר מבחר נכנסה בחורה ובהתנצלות והביאה מד גובה לחדר הילדים ואמרה: “זה מה שהיה לי בבית. לצערי לא יכולתי להקדים, בטח כבר אין שום דבר שווה לקחת…”

בדיוק באותה השנייה נכנסה בחורה אחרת עם מחזיק ספרים מעוצב לספרי בישול ובפיה אותו הנוסח כמעט: “רק עכשיו סיימתי לעבוד, בטח לקחו כבר את כל המתנות השוות..”

בעודן נכנסות לחדר נתקלו זו בזו:

“וואו איזה מד יפה, בדיוק כזה רציתי לחדר הילדים”,

“וואו איזה מחזיק ספרים מהממם בדיוק חיפשתי כזה למטבח…”

מעבר לסיפור הנחמד שכולו אמת אגב, יש בכך להדגים בצורה יפה את העיקרון הבסיסי של חנות יד שניה: השאריות של אחד הן האוצרות של השני. אין שימחה גדולה יותר מלמצוא בדיוק את מה שחיפשתי שנייה מהבית!

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-07-01-at-11.49.12-scaled שנייה מהבית, חנות קטנה ומטריפה

 

בימי הקיץ אנו מחדשות מסורת ישנה של מפגשי הורים וילדים ברחבת החנות. הפעם עם שדרוג שווה במיוחד – בית הקפה הנייד והמשובח “בשביל הקפה”. בכל יום שלישי החל משעה 17:00 מוזמנים לפינוקים מבית הקפה, בגדי מעצבים במחירים נגישים, א.נשים טובים ומוסיקה טובה, דוכן החלפת חולצות בית ספר (כי למה לקנות שאפשר להחליף?) ועוד..

החנות פתוחה:

ראשון 10 עד 11

שישי  11 עד 12

שלישי פתוח עם הקפה

 

ניתן גם לתאם ביקור מחוץ לשעות הפתיחה הקבועות

לפרטים נוספים:

סיון וגשאל תאני 054-4262522

נגה קוצן 050-7263050

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן