סוף מעשה במחשבה תחילה

בקרוב שולחנות עגולים בנושאי חינוך, נוער וצעירים, ניהול פיתוח עסקי וכלכלי ותיירות, אזרחים ותיקים, תחבורה ותשתיות, איכות סביבה וקיימות וצביון הכפר


 

איתן היימן

 

ראש המועצה אייל שמואלי וחבריה החליטו יחדיו על הצורך בחשיבה ותכנון אסטרטגי אשר ישרטט בקווים מעשיים את האופן והדרכים להיערך ל-10 עד 15 השנים הבאות בכפר.

הזמן המוקדש לתכנון, שבעיני רבים נחשב לזמן “מבוזבז” מחזיר את עצמו מאות מונים, מונע טעויות, מגדיר נקודות ציון חשובות ובסופו של דבר מקצר את הדרך להשגת המטרות הרצויות.

 

כפרניק -תכנית-אסטרטגית-page-003-scaled סוף מעשה במחשבה תחילה

 

ניתוחו הקיים של הכפר וסביבתו הנו החלק הראשון, הארוך והחשוב ביותר בתהליך התכנון האסטרטגי. בשלב זה נאסף מקסימום נתונים שאפשרו לנו הבנה מעמיקה של מצב הישוב מהביטים רבים והשוואתו לסביבה ולישובים דומים.

בשלב זה בוצעו סדרת ראיונות עם אנשי מפתח במועצה ובישוב על מנת לקבל תמונה חוצת ארגון לגבי הארגון עצמו על יתרונותיו ומגבלותיו. במקביל לתהליך בוצעה התבוננות מעמיקה גם על הנתונים הכספים, הדוחות הכספים, על מנת להבין את האיתנות הפיננסית של המועצה.

 

כפרניק IMG_20211212_191957-scaled סוף מעשה במחשבה תחילה
כנס שיתוף ציבור בתכנית אסטרטגית לכפר ורדים

 

בתום איסוף הנתונים ועיבודם הופקה חוברת ובה ניתוח של המצב הקיים בכפר אשר הציף יתרונות, חסרונות, סיכונים והזדמנויות שביכולתנו להשפיע עליהם תוך דיון משותף על הרצוי מתוך הבנת המצוי. ניתוח המצב הקיים הוצג בתמצית בכנס תושבים במארג בתאריך 12.12.2021.

תהליך של חשיבה אסטרטגית אינו תהליך שרשאים חברי מועצה והעומד בראשה להוביל לבד. מרבית הנושאים, אם לא כולם, נוגעים לכל אחת ואחד מאיתנו ויש להם השפעה מכרעת על עתידנו ועל איכות חיינו ועל כן זה הזמן והמקום לשתף באופן משמעותי את הציבור.

 

 



 

במהלך השבועות הקרובים יתקיימו דיונים במתכונת של “שולחנות עגולים” בהם הציבור מוזמן ליטול חלק ולהשפיע על עתידנו בכל הנושאים שיידונו. בתום הדיונים שיונחו בידי גורם מקצועי מנוסה נשרטט יחדיו חזון עדכני ורלוונטי אשר יהווה מגדלור לשלל תכניות עבודה שיגובשו בתום בחירת אסטרטגיה נכונה לתחומים השונים.

 

כפרניק 3342567 סוף מעשה במחשבה תחילה

 

אנו חיים בעידן של שינויים. נראה כאילו לא ניתן כבר לתכנן קדימה מעבר לכמה חודשים-שנה, כי הכל ‏משתנה כל הזמן. יחד עם זאת, חשיבה לטווח קצר היא מלכודת שעשויה לגזול מאיתנו את ‏יכולתנו לראות את מה שמעבר ל”סיבוב”. מטרתנו הינה לגדול מבלי לפגוע באופי היישוב ובאיכות חיינו ועל כן “סוף מעשה במחשבה תחילה”.

הציבור מוזמן להגיע ומכל שכבות הגיל, להשתתף ולהשפיע על העתיד הקרוב והרחוק מתוך שותפות אמיתית.

עתידנו בידינו…

 

כפרניק 3343555 סוף מעשה במחשבה תחילה

 

 

להרשמה לשולחנות העגולים בכפר ורדים – תכנית אסטרטגית 2030

 

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן