נפתח: כביש 89 החדש


עוקף בית החולים: מעתה ניתן לנסוע ישירות מכברי לצפון נהריה וראש הנקרה

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-02-at-16.03.09-1-scaled נפתח: כביש 89 החדש
כביש 89 החדש. צילום: נתיבי ישראל

 

 

כביש 89 החדש, המחבר בין צומת כברי (כביש 70) לכביש 4 (סמוך לרחוב מסריק) בצפון נהריה, נפתח היום (רביעי 2/9/20) לתנועה. בצומת הסמוך לכביש 4 התקיים אירוע חנוכה קצר, בהשתתפות ראש עיריית נהריה רונן מרלי, סגני ראש העיר, מנהלת מחוז חיפה והצפון במשרד השיכון נירית מיכאלי, מנהל המרכז הרפואי לגליל פרופ’ מסעד ברהום ומפקדת תחנת משטרת נהריה סנ”צ מרי דניאלי.

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-02-at-16.53.50-scaled נפתח: כביש 89 החדש
חנוכת כביש 89 עוקף נהריה. צילום יעקב מדר

 

 

אורכו של הכביש החדש, שרובו בתוואי בין עירוני, כ-3.7 ק”מ. עלות סלילתו כ-265 מיליון ש”ח, כאשר חלקו המזרחי מכביש 70 עד לכניסה לשכונות החדשות של נהריה (ע”ש אריאל שרון ויצחק שמיר), נבנה במימון משרד התחבורה על ידי נתיבי ישראל; וחלקו המערבי מהשכונות החדשות לכביש 4, נבנה במימון וסיוע משרד הבינוי והשיכון. הכביש הוא דו מסלולי, דו נתיבי עם תאורה והפרדה לכל אורכו. בקטע המערבי בין כביש 4 לשכונות החדשות, הוכשר גם שביל אופניים.

בתכנית להמשיך את שביל האופניים ואת גשר השירות לכלים חקלאים. שניהם יפתחו עד סוף השנה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-02-at-16.03.09-scaled נפתח: כביש 89 החדש
כביש 89 עוקף נהריה. צילום נתיבי ישראל

 

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: “אחד מהרגעים החשובים שיש לעיר, זה לחנוך כביש חדש. תודה לנירית ולמשרד השיכון, תודה למשרד התחבורה ולנתיבי ישראל. אני מברך את מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ’ מסעד ברהום, שהגישה כעת לביה”ח תהיה קלה יותר. הכביש הזה משרת לא רק את נהריה, אלא את כל יישובי הגליל המערבי.

“זה חלק ממערכת כבישים: 859 החדש ייחנך בסוף שנה הבאה דרומית לנהריה, אנחנו מקימים שני צמתים חדשים בכביש 4 אחד בכניסה לאזור התעשייה והשני בכניסה לשכונת אכזיב, הרחבת כביש 4 מנהריה לעכו לשלושה נתיבים לשני הכיוונים, כולל נתיב רב תפוסה ונתיב תחבורה ציבורית, זו מערכת כבישים שלמה ומרכזית. עיר חזקה צריכה תשתיות טובות ותעסוקה ותשתיות זה גם כבישים”.

 

 

 

 

מנהלת מחוז חיפה והצפון במשרד השיכון, נירית מיכאלי: “זה יום חשוב ומרגש גם עבורי כמי שהתגוררה כאן באזור. הכביש החדש הוא ציר רוחב מרכזי, שמחבר בין נהריה ליישובי הגליל, זו כניסה ויציאה נוספת לעיר ובעתיד, יתחבר הציר לכביש 6 לצד הרחבת כביש 4. משרד הבינוי והשיכון נרתם לסייע בסלילת הקטע המחבר בין כביש 4 לשכונות שיאוכלסו ותושביהן יוכלו להתחבר בקלות לכבישי הגישה המרכזיים באזור. אני מודה לנתיבי ישראל ולמשרד התחבורה שחברו יחד עם משרד הבינוי והשיכון להשלים את הפרויקט החשוב מוקדם מלוח הזמנים שתוכנן מלכתחילה ומברכת את תושבי נהריה על הכביש החדש”.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן