מבקר המדינה בדברים קשים

אנגלמן בסיור בגליל המערבי: מדינת ישראל נכשלה בפינוי התושבים ולא מתקנת את הליקויים גם כעת


 

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, קיים היום סיורים בצפון: בגליל המערבי ביקר במועצות שלומי ונפגש עם ראש המועצה גבי נעמן, וכן היה בפגישה בפסוטה עם ראש המועצה אדגאר דכואר. הפגישות נעשו עם הצוותים המקצועיים והבטחוניים.

כן ביקר אנגלמן בקריית שמונה ובמועצת מבואות החרמון.

 

כפרניק ENG-scaled מבקר המדינה בדברים קשים
מתניהו אנגלמן בשלומי עם ראש המועצה גבי נעמן ושלמה סאלם (חבר מועצה וחייל בכיתת הכוננות)

 

 

כפרניק ENG1-scaled מבקר המדינה בדברים קשים
אנגלמן בפסוטה, עם ראש המועצה אדגאר דכואר

 

המבקר התייחס למציאות הקשה בצפון ואמר: “התחושה היא שממשלת ישראל לא מתייחסת לטיפול בתושבים המפונים כמשימה של הממשלה. הותירו את הטיפול בתושבים לפתחן של הרשויות, וגורמי הממשלה לא נמצאים ולא מטפלים בצרכי התושבים. לא יכול להיות שמאות תלמידים מפונים משלומי יחוו שנה אבודה נוספת. מדינת ישראל נטולת אסטרטגיה לטווח קצר וארוך. חייבת להתגבש כבר עתה תוכנית ליום שאחרי מבחינת החזרת התושבים הביתה והשיקום הנדרש, ולצד זאת – עיסוק בהווה. במציאות שהמועצה צריכה לאתר פתרונות למקומות לימוד בכל רחבי מדינת ישראל היא בלתי אפשרית. חייבת להיות התגייסות של שר החינוך בנושא.

 



 

“מדינת ישראל נכשלה בפינוי התושבים ולא מתקנת את הליקויים גם כעת. ללא סיוע ממשלתי, ללא הגעה של שרי הממשלה לפגישה עם הרשויות, לשמוע על האתגרים של צרכי החינוך, הרווחה והתעסוקה של התושבים ושל העסקים. נדרשת עכשיו מעורבות, הן בליווי הרשויות על מפוניה והן בחשיבה על המחר שאוטוטו מגיע.

“אנחנו בביקורת המדינה שוקדים בימים אלו על שורה של דוחות בנושאי המלחמה. היו כאלה שאמרו – תחכו, תמתינו, אל תיכנסו עכשיו לביקורת. ואני אומר – לא! בעת הזו אזרחי ישראל חייבים את ביקורת המדינה. והביקורות הראשונות שנפרסם הן בסוגיית פינוי האוכלוסייה.

“העובדה שעשרות אלפים מתושבי הצפון מפונים מבתיהם חייבת להדיר שינה וחייבת להיות התגייסות מלאה של גורמי הממשלה. אני קורא לראש הממשלה לא להסתפק באותה החלטת ממשלה ראשונית שעברה בנוגע לחיזוק הצפון ולמאמץ הממשלתי הנדרש להחזרת תושבי הצפון לבתיהם. חייבים כבר עכשיו לדאוג להחלטת ממשלה שתעסוק ביום שאחרי, בהחזרת התושבים לבתיהם וביצירת מעטפת לשיקום ולחיזוק צפון הארץ.

 

כפרניק IMG-20240515-WA0001-scaled מבקר המדינה בדברים קשים
ארכיון. הפגנת יום העצמאות בצומת כברי

 

“תושבים שעוזבים את בתי המלון לדירות שכורות נתקלים בהפקעת מחירים. לא יכול להיות שדירה בטבריה או בנהריה, שהשכירות בגינה הייתה 3,000 או 4,000 שקל – תושכר ב-10,000 שקל. יש מי שמנצל את המצב לרעה ואני קורא לשרי האוצר והשיכון להידרש לנושא. ובפרט לפני תחילת שנת הלימודים, שלקראתה משפחות רבות יבקשו לעבור לדירות שכורות.

“מכאן אני קורא גם לשר החינוך, לא יכול להיות שילדים מפונים יישארו מאחור. זה נוגע לילדי הגיל הרך, שחלק מהמלונות סוגרים את המעונות שלהם, ולתלמידים שנאלצים ללמוד 3 ימים בשבוע בלבד ונפגעים ממחסור במורים”.

**

 

מי שעוקב אחרי התנהלות ומדיניות ממשלת המחדל והחידלון, ההפקרה וההפקרות, הפשע והרשע – בוודאי לא מופתע מדברי המבקר….

 




תגובה אחת

  1. א.מ.א הגב

    דברי המבקר מפתיעים בעיקר בשל העובדה שזו אחת הפעמים היחידות שהוא יוצא בגלוי כנגד הממשלה, ואינו מטייח.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן