לא תיקח את האם על הבנים

קרוב לאלפיים איש ליוו את בני משפחת בן אלי בדרכם האחרונה * האב ראובן בן אלי הגיע באמבולנס * שמעון בן נעים: מזכיר את אסון מעלות


 

כמעט 2,000 איש מתושבי מעלות, כפר ורדים והסביבה נטלו חלק במסע ההלוויה הקשה מכל של בני משפחת בן אלי בבית העלמין הישן במעלות תרשיחא. הקהל הרב שהתאסף המתין לבואו של אב המשפחה הפצוע, ראובן בן אלי, שעשה דרכו מבית החולים רמב”ם באמבולנס המשאלות של מד”א.

 

כפרניק 112234555600000 לא תיקח את האם על הבנים
בני משפחת בן אלי ממעלות שנהרגו בתאונת דרכים

 

בבית העלמין שהו אנשי מד”א רבים, כוננים ופרמדיקים, כוחות שיטור ופיקוח עירוני שהיו אמונים על הסדר והכוונת המשתתפים במהלך מסע ההלוויה.

כאשר הגיע סוף סוף האמבולנס המיוחד של מד”א, שהביא את האב ראובן ולאחר שהובל אל עבר סככת ההספדים ע”ג אלונקה, הוצאו גופות בני המשפחה אל 4 שולחנות מיוחדים שהוצבו בסככה, האם מורן חן ז”ל, הבנים דקל וליאם ז”ל והבת הקטנה אנאל ז”ל.

מראה ארבעת הגופות ששכבו זו לצד זו היה קשה מנשוא וקולות וזעקות שבר פילחו את האוויר, אמא אחת ושלושה גוזלים, בחייהם ובמותם לא נפרדו.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-30-at-18.29.12-scaled לא תיקח את האם על הבנים
ארונותיהם של בני משפחת בן אלי זכרם לברכה. צילום: אילן אוחנה

 

 

ראשון הדוברים להספיד היה הרב הראשי למעלות, הרב מאיר אסייג שליט”א: “מי הוא האדם ואי זה הוא בן התמותה שמסוגל למצוא את המילים ולומר אותן בשעת שבר גדולה כל כך, בשעה שאנו ניצבים ליד אבא ששכל את שלושת ילדיו והתאלמן מאשת נעוריו. אנו ניצבים ליד אב ששכל את ביתו ונכדיו, ליד סבים וסבתות שאיבדו את היקר להם מכל. לעיתים השתיקה היא הדבר והדרך הטובה ביותר להביע מסרים, כפי שנאמר ע”י דוד המלך בתהילים:

“לך דומיה תהילה, וכפי שנאמר במקורות סייג לחכמה שתיקה, אך אני שואל את עצמי איך ניתן לשתוק ולהחריש נוכח השבר הגדול הזה. הקב”ה בתורה הקדושה מצווה אותנו כי יִקָּרֵא קַן צִפּוֹר לְפָנֶיךָ בַּדֶּרֶךְ בְּכָל עֵץ אוֹ עַל הָאָרֶץ אֶפְרֹחִים אוֹ בֵיצִים וְהָאֵם רֹבֶצֶת עַל הָאֶפְרֹחִים אוֹ עַל הַבֵּיצִים לֹא תִקַּח הָאֵם עַל הַבָּנִים , שַׁלֵּחַ תְּשַׁלַּח אֶת הָאֵם וְאֶת הַבָּנִים תִּקַּח לָךְ לְמַעַן יִיטַב לָךְ וְהַאֲרַכְתָּ יָמִים.

“אבל כאן אנו רואים וחשים בכל גופנו ונפשנו כי דעת אנוש לא יכולה לסבול ולהכיל את לקיחת האם על הבנים. לאחרונה אירעו בעיר שלנו אסונות קשים, אין לנו שליטה על המלאך המשחית, אך דעו לכם שישנו מלאך משחית אחר שצריכה להיות לנו שליטה עליו והוא תאונות הדרכים. אלפי אנשים מוצאים את מותם ומקפחים את חייהם מידי שנה בנסיבות קשות, נשים, גברים, זקנים וטף. לצערנו רישיון הנהיגה לא משמש רק לנהיגה אלא גם רישיון להרוג. אין בפינו מילים לנחמה, כל מה שנותר להתפלל לרפואתו של אב המשפחה ולהנציח את שמה הטוב של המשפחה, משפחת בן אלי – כולנו בנים של האל”.

 



 

 

כפרניק 6675888-scaled לא תיקח את האם על הבנים
צילום מתוך הרשתות החברתיות

 

הספד מרגש נוסף נשא הרב מאיר נחמן אלחדד , ששכל את שני בנין באסון במירון: משה מרדכי אלחדד ויוסף דוד אלחדד ז”ל.  הרב הגיע במיוחד לחזק את בני המשפחה בדברי אמונה.

סגן ומ”מ ראש העיר שמעון בן נעים היה אחרון המספידים: “טרגדיה נוראית פקדה את עירנו, כלל התושבים הוכו בתדהמה לנוכח האסון הכבד, לא ניתן לעכל מוות של ילדים תמימים שלא טעמו את טעם החיים, מוות של אם מסורה ונאמנה וילדיה, אך אנו אנשי אמונה ונסתרות הן דרכי האל. בכל שנותיי הרבות אינני זוכר אסון קשה כל כך מאז אסון מעלות  הקשה שהתרחש בבית הספר נתיב מאיר בעיר”.

 

אילן אוחנה דובר מעלות תרשיחא

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-30-at-10.08.21-scaled לא תיקח את האם על הבנים

 

 

כפרניק 99897033 לא תיקח את האם על הבנים

 

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן