כפר חינוך

חברי מועצת כפר ורדים, צוותי החינוך, הורים ויועצים במפגש לקראת אישור תקציב המשך * ניכרת עליה במוטיבציית המורים וביציאה לשנת שירות


 

השבוע נערך בבית חינוך “אמירים” מפגש של חברי מועצת כפר ורדים שהוקדש לתחום החינוך בכפר. מטרת המפגש היתה לערוך היכרות עמוקה עם תכנית החינוך היישובית שמובלת על ידי מנהלת אגף החינוך חני יאיר, מפקחות משרד החינוך נטלי גרודנסטדת ויעל קורן, וד”ר אלי וינוקור וד”ר אבינועם יומטוביאן היועצים המקצועיים של הפרויקט מטעם האקדמית גורדון.

הפגישה נערכה לקראת אישור תקציבי של 300 אש”ח לשנת הפעילות השלישית של התכנית.

 

כפרניק ab67b2e8-7df7-4027-afff-10b2f197592c-scaled כפר חינוך

 

מטרת התכנית, שהחלה לפני שנתיים באישורה של המועצה היוצאת למשך שלוש שנים, היא הפיכת כפר ורדים ל”כפר חינוך”, שבו איכות התהליכיים החינוכיים נמדדת על פי איכות מערכות היחסים בין כלל השותפים למערכת החינוכית (צוותים מקצועיים, ילדים והורים). כל זאת, באמצעות שימת גדש על שלוש מטרות מרכזיות:

  1. קידום הוראה חדשנית, משמעותית, חברתית ומערבת.
  2. חיזוק הקהילתיות, המעורבות וההתנדבות.
  3. העצמת המנהיגות החינוכית, חיזוק השותפויות ומארג היחסים בתוך ובין המסגרות החינוכיות.

לצד ראש המועצה, חברי המועצה ומנהלי התכנית, נכחו בפגישה בעלי תפקיד ומנהלים ממסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות בכפר ורדים, לצד נציגי הנהגות ההורים.

 



 

בתחילה נערכה הצגת מרחב ה-visionarium החדשני בבית חינוך “אמירים” על ידי מנהלת בית החינוך רחלי און ודברי פתיחה של מנהלת אגף החינוך חני יאיר.

בהמשך ד”ר אלי וינוקור וד”ר יומטוביאן, הציגו את נקודת הפתיחה של התהליך – את הצורך שעלה בראשית התכנית, את מיפוי האתגרים ואת תכניות העבודה שנרקמו בשיתוף הצוותים המקצועיים בכפר.

לאחר מכן, מנהלים וחברי הצוותים החינוכיים סקרו את האופן שבו התכנית תרמה לגיבוש DNA חינוכי יישובי מהגיל הרך ועד לתיכונים, לשותפויות שנרקמו בין המסגרות, לאיגום המשאבים, לקידום הפדגוגיה החדשנית והחברתית-קהילתית, לטיוב תהליכי העבודה בכל מסגרת, לעירוב הקהילה. ובעיקר – לתרומה של התכנית לילדים ולבני הנוער שלומדים במסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות ביישוב.

 

כפרניק 818210fc-cdd2-4fe5-973d-8dbe2b3c28bc-scaled כפר חינוך

 

כפרניק 3347f008-4437-4d97-963f-4d30b53ef500-scaled כפר חינוך

 

נתונים בולטים שראויים לציון הם העלייה במוטיבציה של המורים במסגרות החינוך וביכולת שלהם לקדם תהליכים חברתיים-חינוכיים במשמעותיים בקרב הילדים והנוער.

כמו כן, ראויה לציין את העלייה באחוז המתנדבים לשנות השירות מקרב בוגרי “אמירים” מ-5% ל-25% בשנתיים האחרונות, כפועל יוצא משותפות בין בית החינוך ליחידת הנוער הרשותית, וכן את העובדה שהרוב המוחלט של הילדים ובני הנוער בכפר מעידים על גאווה גדולה מאוד להשתייך לקהילת “כפר ורדים”.

המפגש הסתיים בשיח מקצועי על מטרות התכנית לשנה הקרובה, בהודיה לחברי המועצה אשר זימנו את הדיון ולאנשי החינוך בכפר על עבודת הקודש שהם עושים שהופכת את מערכת החינוך בכפר ורדים למובילת תהליכים חברתיים-חינוכיים ברמה מחוזית ולאומית.

(צילום: דוברות המועצה)

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן