שעלת בגליל המערבי

כ-30 איש באו במגע עם החולה * משרד הבריאות: שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה * החיסון לתינוקות נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו


 

עדכון משרד הבריאות:

חשד להתפרצות תחלואה בשעלת בבי״ס ״מעלה ההר״ במצובה ובקייטנה בכליל, בנפת עכו.

בהמשך להודעה קודמת, על חשד להתפרצות שעלת בנפת עכו, משרד הבריאות מעדכן שבחקירה האפידמיולוגית עלה שהילד/ה פיתח/ה תסמינים בבי״ס ״מעלה ההר״ בישוב מצובה ואובחן/ה כחולה בשעלת בקייטנה בישוב כליל.

למרות מאמצי משרד הבריאות, עד כה לא הגיעו כלל הילדים שנחשפו יחד עם הוריהם לבדיקה רפואית.

לאור המצב, משרד הבריאות פתח מרכז חיסונים בבי״ס ״מעלה ההר״ במצובה עבור ילדים שחוסנו באופן חלקי נגד שעלת או לא חוסנו כלל.

המרכז פתוח היום (13/7/23) עד השעה 13:00 וניתן להגיע ללא קביעת תור. הורים שלא יספיקו להגיע למתחם החיסונים יכולים לפנות למוקד קול הבריאות (5400*).

אנו קוראים לכל ההורים לילדים שלא חוסנו עד כה להגיע להתחסן. ילד מחוסן הוא ילד מוגן.

**

 

כפרניק MB000 שעלת בגליל המערבי

 

יש לציין כי בירור שערכנו (מערכת כפרניק) נמצא כי התחלואה החלה ככל הנראה דווקא בקיבוץ גשר הזיו, וההדבקה היתה בקייטנה במעלה ההר במצובה.

כבר בתקופת הקורונה, היינו עדין למידע בלתי אמין ולא מדויק (בקיצור: פייק!) הנמסר לעיתים על-ידי דוברות משרד הבריאות.

לצערנו, התופעה נמשכת…

**

 

ההודעה המקורית (שחלקה, כאמור, פייק)

משרד הבריאות מעדכן כי בתחילת השבוע (ראשון 9.7.23) התקבלה הודעה בלשכת הבריאות בעכו על ילד/ה שאובחן/ה כחולה בשעלת. מיד החלה לשכת הבריאות בחקירה אפידמיולוגית ממנה עלה כי הילד/ה לא חוסן/ה נגד שעלת.

החולה השתתפ/ה בקייטנה בכליל שבנפת עכו ונכון לרגע זה ידוע על כ-30 אנשים שבאו במגע הדוק עם הילד/ה. חלקם הופנו לרופא המשפחה לקבלת טיפול מונע. בעקבות האירוע, מחלקת האפידמיולוגיה של לשכת הבריאות הנחתה את הנהלת הקייטנה ליצור קשר עם הורי הילדים על שיקבלו את כלל המידע על המחלה וכן, על חשיבות ההתחסנות. בנוסף, נשלח להורים מידע על הפנייה לרופא המטפל לקבלת טיפול מונע והודעה על החשיפה לחולה שעלת.

משרד הבריאות ממשיך בחקירה האפידמיולוגית ויעדכן ככל שיידרש.

 

משרד הבריאות:

“שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות, החיסון שניתן לתינוקות נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו.

“מומלץ על מתן חיסון לנשים בשליש השלישי להריון, שמאפשר לאשה ההרה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעבירם דרך השליה לעובר ברחמה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו.

“המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם. ילד מחוסן הוא ילד מוגן”.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן