חנוכת תיכון שיח בעמקה

שיח בגישה הדיאלוגית וחינוך מקצועי במסגרת "עמל" * דודו כוכב: חנוכה וחינוך משמעותם "חידוש" * משה דוידוביץ: מקום שהוא "בית" 


 

אתמול (ג’ 5/4/2022) התקיים טקס חנוכת תיכון “שיח” במושב עמקה שבמועצה האזורית מטה אשר.

בית החינוך “שיח” פועל בשילוב הגישה הדיאלוגית, במטרה לפתח את החינוך המקצועי לבני הנוער, והרואה בלמידה את הכלי העיקרי של האדם להגשמת עצמו.

שיח הוא בית שבו עוסקים בחקירה ופיתוח של האפשרות לחיות חיים שבהם למידה, התפתחות, העמקה ורצינות – אינם סותרים הנאה, משחק, חיבור לטבע וחירות.

 

כפרניק 888765023-scaled חנוכת תיכון שיח בעמקה
חנוכת תיכון שיח בעמקה / מטה אשר

 

חנוכת תיכון שיח היתה מרגשת ומושקעת בהשתתפות התלמידות והתלמידים, הורים, צוות חינוכי, נציגי הישובים, אנשי מושב עמקה; והשותפים: מועצה אזורית מטה אשר, רשת “עמל” ומשרד הכלכלה והתעשייה, זרוע עבודה, נחנך אתמול תיכון “שיח” במושב עמקה.

 



 

 

דודו כוכב מנהל בית החינוך אמר בטקס: “חנוכת בית חינוך, חנוכה וחינוך משמעותם חידוש, ואחת מהמטרות המרכזיות של החינוך הדיאלוגי היא לנסות לזכור תמיד את האפשרות להתחדש, ולחזור ולהתחדש בכל רגע ורגע.

“אני רואה את החינוך המקצועי החדש, היוצר, כחינוך הרלוונטי לנסיבות המשתנות במאה ה-21. במסגרת הלימודים במגמות החדשות בתיכון שיח ניתנת לבני הנוער האפשרות ללמוד על בוריו מקצוע רלוונטי ויישומי.

“השותפות בין קהילת שיח לבין המועצה האזורית מטה-אשר היא כבר עתיקת יומין, ואפשר לומר בפה מלא, ללא התמיכה המשמעותית בצמתים קשים ומורכבים, לא היה לנו שיח ובוודאי לא הבית הזה, אני מאוד גאה להיות תושב של מועצה שכל כך משקיעה בחינוך.

“המעבר מבית ספר יסודי קטן ומשפחתי, למהלך של הקמת תיכון שמכפיל כמעט בבת אחת את היקפנו הפיזי והמספרי, לא יכול היה לקרות ללא התמיכה של שותפינו היקרים והתומכים מרשת עמל, ועל כך אנחנו מלאי תודה לכל אנשי הרשת ולמנכ”לית רוית דום עיני”.

 

כפרניק 888765789-scaled חנוכת תיכון שיח בעמקה
משה דוידוביץ: בשיח עשיה חינוכית ייחודית

 

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, בירך את הנוכחים ביום חגם ואמר: “אין ספק שהמקום הזה הוא בית. איזה כיף לתלמידים והתלמידות המשתייכים למקום המיוחד הזה. המועצה האזורית מטה אשר שמחה לתמוך ולסייע לשלל מסגרות החינוך הייחודיות הפועלות בקרבה, ותמשיך לעודד עשיה חינוכית ייחודית ופורצת דרך.”

 

מנהלת מחוז הצפון, ד”ר אורנה שמחון ברכה וציינה: “יום שבו נחנך בית ספר חדש הוא יום מרגש. יום של חג לילדים, למורים, להורים ולקהילה. אני מאחלת הצלחה ופריחה לביה”ס החדש ומברכת על כך מעומק הלב”.

 

תמונות: מגמת צילום תיכון שיח

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן