חדש מגלריה טל


יום המעשים הטובים ונשים יוצרות בבדים

 

 

כפרניק a3862cac-e98d-42cb-b537-ea40297ac4b7 חדש מגלריה טל
קפה בוקר בגלריה טל

 

 

ביום ראשון 24.3.2019 ביקרו משתתפי קפה בוקר בתערוכת “מפגש נאיבי” בגלריה טל בכפר ורדים.

ביקור של קבוצת המבוגרים מתקיים מידי תערוכה. בגלריה טל מארחים את משתתפי מועדון קפה בוקר עם הסבר והדרכה בתערוכה, עם הרבה חום ואמפטיה. הביקור מתאפשר ביוזמת המתנדבות במועדון ועדי גרינפלד, גלריה טל. הביקור בלווי כיבוד קל וחיבוק חם. התערוכה של אמנות נאיבית, עוררה עניין מיוחד, ציורים פיגורטיביים, צבעוניים, שמחים וססגוניים וקומוניקטיביים, הצליחו לנגוע ולעורר רגש ומחשבה.

גלריה טל הפועלת מזה כ-17 שנה לטובת חובבי אמנות בכפר ורדים והסביבה מציגה תערוכות מקור בנושאים מגוונים ומפיקה אירועי אמנות, פתיחות חגיגיות, שיח גלריה, רסיטלים וביקורי קבוצות מרחבי הארץ. בכל תערוכה כמעט מבקרים קבוצות של האוכלוסיות המיוחדות הפועלות בכפר. האירועים מתקיימים ללא תשלום, תרומת משפחת גרינפלד לקהילה לזכר בנם, טל.

מוזמנים לבקר וליהנות, תערוכה חדשה תפתח בשבת .13.4. בשעה 12:00, ראו פרסום בהמשך. פרטים באתר גלריה טל

www.talgallery.co.il

 

כפרניק 35029fd6-2edd-4575-bcaf-a405e3d4cb2d חדש מגלריה טל
קפה בוקר מתארח בגלריה טל

**

 

נשים יוצרות בבדים

עדי גרינפלד

 

ארבעים וארבע נשים, קוילטריות ישראליות, מציגות עבודות בתערוכה בגלריה טל. העבודות הוגשו בסדר מופתי, בתוך שקיקים תפורים ומסומנים עם השמות והפרטים האישיים של כל יוצרת. גם על העבודה עצמה, מאחור, נתפר פתק זיהוי, סדר התליה ואפילו ליסט לתליית העבודה.

לכל עבודה מצורף סיפור חיים.

שם התערוכה, “סודות בבדים ותפרים”, מרמז שבכל יצירה יש צד גלוי וסמוי, זיכרון או אירוע משמעתי שהאמנית יצרה בהשראתו ואת סודו הטמינה בתוך הבד.

בחלק מהכיתובים המלווים את העבודות יש חשיפה אישית ובחלקן הסוד נשאר חבוי בין התפרים.

מתוך הסיפורים האישיים, אפשר ללמוד על משהו משותף העובר כחוט מקשר, הגאווה של היוצרות על היותם קוילטריות, על הסיפוק שמצאו בעבודה בטכניקה זו ועל המזור והשלווה שמצאו ביצירתם, בקבוצות או כבודדים.

כמו נשות העבר, בארה”ב, שישבו יחד ותפרו ובין קיפולי הבד הסתירו סודותיהן. אם היו אלו נשים קשות יום שמחזרו כל פיסת בד כדי לספק צרכי משפחתם, או נשות אצולת הדרום שלימדו את מלאכת הקויילט את השפחות השחורות שישבו ויצרו יחד, או נשות “ההאמיש” שהיו מהראשונות שהביאו את המסורת הקווילט לארה”ב.

הקוילט המסורתי ( Traditional ) מורכב מדוגמאות גיאומטריות מוכרות, עיצובים שעברו במהלך השנים בין היוצרות, ומדור לדור, עם כללי תפירה קפדניים המבוססים על מבנה ריבועי של משבצות, הגריד grid. הדוגמאות המפורסמות כמו Courthouse Steps, Nine-Patch, Log Cabin, חלונות כנסיה ועוד. עבודת הטלאים המסורתית מתאפיינת בחזרה של הדוגמא המורכבת מחתיכות בד, בצורה סימטרית ומסגרת התוחמת סביב.

הקוילט המודרני, האמנותי ( Art/ Modern quilt ), מבוסס על עיצוב חופשי, פחות על חזרה של הדוגמא, משתמש בטכניקות חדשניות, יותר מורכבות, שילוב ריקמה, עיצובים אסימטריים, מינימליסטיים, כיד הדמיון של היוצרת. ready made הן כוללות בדים חדשניים צבעים עזים. יחד עם זאת נשמרו חלק מהכללים הבסיסיים של הטכניקה.

 

כיום מוצגות יצירות אלו במוזיאונים וכפרטי אמנות לאספנים, כחלק בלתי נפרד מהמסורת האמריקאית.

בישראל התפתח ז’אנר זה, ליצירה חופשית ומקורית, כל אחת על פי דרכה ורעיונותיה. בתערוכה זו ניתן לצפות בגיוון הרב, בססגוניות וצבעוניות העבודות ולגלות מקצת מהסודות של היוצרות.

יצירת מעשה טלאים דורשת מיומנויות מעבר לרעיון ויצירתיות שבתהליך העיצוב, נדרשת שליטה ומיומנות בטכניקות התפירה ביד או במכונה. היצירה, והלימוד במפגשים קבוצתיים יוצרת מפגש חברתי נשי בלתי אמצעי.

 

כפרניק 02bcad54-546b-4496-b783-110fe30cae13-1024x768 חדש מגלריה טל
ישראל גרינפלד בהקמת התערוכה

 

 

סודות בבדים ותפרים

תערוכה קבוצתית של עבודות מעשה טלאים במגוון טכניקות

 

13.4.2019- 31.7.2019

אוצרת: עדי גרינפלד

בשיתוף צוות התערוכה, אגודה ישראלית למעשה טלאים

פתיחה חגיגית : שבת, ח׳ ניסן תשע״ט, 13.4.2019 שעה 12        

www.israeli-quilt.com

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן