הגן המוזיקאלי ע”ש גיא לוי


החברים והחיילים בצבא כלל לא ידעו שהוא מנגן. הוא לא סיפר. שמר את חייו המוסיקליים בסוד, ורק לאחר שנהרג – נודע לנו, שהיו לו עוד חברים בפלוגה ובצבא שניגנו בכלים שונים, והם אמרו שכמה חבל שהם לא ידעו, כי יכלו ליצור מוסיקה יחד.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-20-at-17.40.10-300x225 הגן המוזיקאלי ע"ש גיא לוי
זוכרים את גיא לוי מנגנים לזכרו ולכבודו

 

דברים שאמרה גליה לוי, בחנוכת “גן גיא” על שם גיא לוי בחצר בית הספר קשת:

 

ארתור היה הסדרה האהובה על גיא, כשהיה ילד בבית הספר היסודי.

כשמקשיבים למלים של שיר הפתיחה של הסדרה, מבינים מה שבה את ליבו.

המלים שנכתבו על השלט מספרות, עד כמה היה חשוב לו להיות עם חברים, ואיך עולם החברים צבע את כל חייו.

בכל יום פגש חבר, שדמה לו קצת פחות או קצת יותר. כל אחד היה מיוחד, ועם כל אחד הוא רקם קשר מיוחד.

הוא היה קשוב ללב, ויותר מכל הוא אהב לא לישון, להיות ער ולמצות כל רגע בחיים – לצחוק, לחלום, לשחק, להיות ביחד. גם כשהצבא כבר צבע לו את החלומות בירוק זית והצלילים היחידים היו צלילי הטנקים. גיא ידע לחפש את צלילי הלב בכל חבר שפגש בצבא. וכולם מספרים שהוא היה המקום הבטוח שלהם, המלה המרגיעה, האוזן הקשבת, נועם ההליכות והדוגמה האישית שהטביעה בהם את חותמו.

את הרצונות שלו לקחנו, והבאנו לכאן, לחצר בית הספר שבה בילה את ילדותו מכיתה א’ ועד כיתה ו’.

שנות בית הספר היו השנים שעיצבו את ערכיו, הפכו אותו להיות חולם, יזם ומגשים, חוקר, ממציא, מחפש, ולא נח לרגע.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-20-at-17.40.102-300x225 הגן המוזיקאלי ע"ש גיא לוי
גליה לוי: גיא היה בעל שמיעה אבסולוטית

 

בכיתה א’ החל לנגן בפסנתר אצל המורה רעיה ממעלות, ועולם שלם של צלילים נפתח בפניו. הוא ניגן בהתמדה, התאמן, וגם אם לא הצליח, חזר על אותה תיבה שוב ושוב וזה אף פעם לא השביע את רצונו. וגם אם הצלילים לא היו מדויקים ונכונים, הוא לא הפסיק את המנגינה. המורה רעיה ליוותה אותו עד שהגיע לתיכון, הוא ניגן בקונצרטים שהיא ערכה לתלמידיה בכל סוף שנה, ובצניעות וביישנות האופיינית לו היה מסיים את הקטע ויורד בראש מורכן כאילו אומר “תודה שהקשבתם לי”.

גיא היה מחונן בשמיעה מוסיקלית אבסולוטית, ויעידו על כך כל מוריו. הוא לימד חברים תווים, סולמות ואת כל החלק התיאורטי, היה מסביר לאחותו בטלפון איך לנגן כשהיתה צריכה, ובעצמו – חלק את חייו המוסיקליים בין נגינה בפסנתר ובין הנגינה בסקסופון, במרכז המוסיקה. גיא הצטרף לתזמורת הנוער של כפר ורדים בהיותו בכיתה ח’. מאז גם  הסקסופון היה חלק מהצלילים שנשמעו בבית, ואהבנו, כמה אהבנו לשמוע אותו מנגן, חוזר על אותן המנגינות כאילו רוצה להשיג שלמות בנגינה, ואף פעם לא שבע. אף פעם לא הרגיש שהגיע לשלמות הזו.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-20-at-17.40.101-300x225 הגן המוזיקאלי ע"ש גיא לוי
גליה ורן לוי עם סיון יחיאלי וציון דרור חושפים את השלט בגן גיא בבית ספר קשת

 

את שנות התיכון שלו למד ב”מנור כברי”, במגמה למוסיקה, כי זה מה שרצה. הוא השתתף בקונצרטים של סוף השנה ואמצע השנה ובכל הזדמנות שיכל – ניגן בהרכבים, עם חברים, בצעדות ואירועים מיוחדים שהיו קשורים לתזמורת וגם כאלה שלא. הוא יצא עם תזמורת הנוער לחוץ לארץ ואז נדבק בו החיידק הזה של חו”ל – ובכל הזדמנות – אסף חבר או חברים וטס לראות עולם.

החברים והחיילים בצבא כלל לא ידעו שהוא מנגן. הוא לא סיפר. שמר את חייו המוסיקליים בסוד, ורק לאחר שנהרג – נודע לנו, שהיו לו עוד חברים בפלוגה ובצבא שניגנו בכלים שונים, והם אמרו שכמה חבל שהם לא ידעו, כי יכלו ליצור מוסיקה יחד.

ועכשיו – עכשיו נשארנו כולנו כאן, ואנחנו עושים מוסיקה בכל מקום ובכל הזדמנות. את הגן המוסיקלי שהוקם כאן ב’קשת’, בית-ספר שמעודד חינוך מוסיקלי, יזמתי בדיוק כמו שגיא היה יוזם – ראיתי את הרעיון היכן שהוא, וידעתי שאת זה אני רוצה להביא לכפר ורדים. וכמו גיא – אומרים ועושים, ושום דבר לא יעצור בעדינו! חברנו לחברת “גן וצליל”, שיוצרת כלי נגינה חברתיים, הגינו וטווינו את התכנית, והנה הגן לפניכם – כלי נגינה גדולים, העומדים במרחב הפתוח, ומזמינים ילדים להתנסות בצלילים ומנגינות. ומשמעות גדולה יש גם לעובדה שכלי הנגינה הם גדולים, עם אפשרות לעמוד בשני הצדדים של הכלי – המטלופון, המרימבה, התופים וזה הופך אותם לחברתיים, כאלה שיכולים לאסוף סביבם חבורות של ילדים שינסו לנגן יחד צלילים. בדיוק כמו שגיא עשה – אסף חברים סביבו, אולי לא ניגן עם כולם, אבל שר איתם והמוסיקה מעולם לא הפסיקה להתנגן אצלו.

כך, בדיוק כמו שהיה ובדיוק כמו שרצה – מחכים לכם כלי הנגינה – שתבואו לנגן, לשמוח, לחלום ולהיות ביחד.

תודה לכל מי שאיפשר את הקמת הגן הזה ולחברת “גן וצליל” ובראשה ישראל – שהכינו את הכלים והציבו אותם כאן, בשביל כל אחד שיודע להקשיב למוסיקה וללב.

ותודה לכולכם שהגעתם להיות אתנו ברגע הזה, בו נזכרנו שוב, שחלומות מתגשמים, אם מאד מאד רוצים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-20-at-17.40.11-300x225 הגן המוזיקאלי ע"ש גיא לוי
טקס מרגש לחנוכת גן מוזיקלאי: גן גיא בבית ספר קשת

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן