בשנה הבאה: מרתון מלא בגליל


גבי נעמן: תושבי שלומי רצים לזכר טל יונתן מרקו ז”ל * יעל רון: נופים יפהפיים * משה דוידוביץ: הפקה מקצועית * רונן מרלי: עוצמת האשכול

 

 

כפרניק 778234 בשנה הבאה: מרתון מלא בגליל
הזנקת מירוץ הגליל בפעם הרביעית

 

 

לאחר הצלחת חצי מרתון הגליל שנערך בסוף השבוע, בפעם הרביעית, באשכול הרשויות גליל מערבי פועלים לקיומו בשנה הבאה של  מרתון מלא (42.2 ק”מ) בגליל המערבי. אירוע מרתון מלא הנו בסדר גודל אחר, ובעל השפעה אדירה על תחום התיירות והספורט בגליל ובארץ. מאשכול גליל מערבי נמסר כי “גאים בקידום הספורט בגליל המערבי והצבת הגליל בחזית הספורט התחרותי בישראל”.

 

אחת הקבוצות שבלטה במרוץ הייתה קבוצת רצים מהמועצה המקומית שלומי שכללה כ-300 משתתפים מכל הגילים שרצו במטרה להנציח את  זכרו של טל יונתן מרקו ז”ל, תלמיד בית ספר שנפטר בשנה שעברה.

גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי, הזניק את מקצה ה-5 ק”מ: “זהו כבוד גדול מאוד עבורי להזניק את הרצים ולהיות חלק מהשותפות שנעשתה בין ראשי הערים ביישובי האשכול, שמביאים בפעם הרביעית לביצועו של מרוץ גדול שכזה. אני מבקש לברך את ילדי שלומי ואת התושבים שהקדישו את המרוץ לזכרו של חברם, טל יונתן מרקו ז”ל, שנפטר לפני כשנה. למרות הצער הגדול, המרוץ מאפשר לנו להנציח את זכרו ובכך לתת נחמה קטנה למשפחתו”.

 

כפרניק image002 בשנה הבאה: מרתון מלא בגליל
1500 משתתפים באירוע חצי מרתון בגליל המערבי

 

חצי מרתון הגליל נערך ביום שישי האחרון, 1.11.19 לאורך חוף אכזיב. לנקודת הזינוק בחוף הגיעו כ-1,500 רצים מכל הגילים ומכל הארץ. חצי המרתון והמקצים התחרותיים, לצד מקצים עממיים ומשפחתיים הנוספים הם חלק מיוזמה משותפת של אשכול רשויות גליל מערבי המאגד תחתיו 13 רשויות בפריפריה הצפונית של ישראל. המשתתפים הרבים שהגיעו בשעת בוקר מוקדמת לנקודת הזינוק נהנו ממתחמים של פעילויות חווייתיות, כיבוד ואווירת חוף מרהיבה.

מרוץ הגליל זכה בפעם הראשונה לתו תקן מאיגוד האתלטיקה ולסיוע מקצועי צמוד ולתמיכת משרד התרבות והספורט. במסגרת המרוץ נערכו מקצים תחרותיים של  21.1 ק”מ, אליפות ישראל ל-10 ק”מ ול-5 ק”מ ומקצה עממי של 2 ק”מ.

למקום הראשון בחצי המרתון במקצה 21.1 ק”מ. בקטגוריית הגברים, הגיע בלטה ברהן, מקריית גת, בתוצאה של 01:16:35. למקום הראשון באותו מקצה בקטגוריית הנשים הגיעה וולפסון הלן, בתוצאה של 01:37:25.

במקצה אליפות ישראל ל-10 ק”מ בקטגוריית גברים, הגיע במקום הראשון ובהפרש של 3 שניות מהמקום השני, אדאמסו גטו בתוצאה של 00:30:21. למקום הראשון בקטגוריית הנשים, הגיעה דולינין ילנה, בתוצאה של 00:35:31. במקצה אליפות ישראל לחמישה ק”מ, הגיע במקום הראשון בקטגוריית גברים, אבוחצרה מאיר, בתוצאה של 00:17:08. ובקטגוריית הנשים, הגיעה למקום הראשון נאורי חגית ממועדון שירות בתי הסוהר, בתוצאה של 00:21:37.

יעל רון, מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי: “נרגשת לראות את המשתתפים הרבים, שהגיעו לאירוע הספורטיבי הגדול של הצפון, ליהנות מריצה בנופי הגליל היפהפיים של ישראל. מרוץ חצי מרתון הגליל והמקצים הנוספים הם חוויה ייחודית המשלבת שותפות, נתינה ורוח ספורטיבית. אנו מקווים לפגוש אתכם שוב במרוץ הגליל הבא”.

משה דוידוביץ’, ראש המועצה האזורית מטה אשר: “חצי מרתון הגליל כבר הפך אצלנו למסורת. שמח מאד על שיתוף הפעולה האזורי ועל ההשתתפות המכובדת של רצים ורצות מהאזור ומכל רחבי הארץ, לאורך רצועת החוף המדהימה שלנו. תודה גדולה לכל מי שלקח חלק בהפקה המקצועית הזו. כבר מחכים לשנה הבאה.”

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה: ״חצי מרתון הגליל מעבר להיותו פעילות ספורטיבית, כיפית וחווייתית, הוא הזדמנות גדולה ליישובי האשכול לחבור יחד עם הקהילה ביוזמה משותפת שמשקפת את העוצמה שלנו כאשכול רשויות״.

 

צילום: דורית ריטבו.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן