צומת נהריה נחסמה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

יחיאלי וישראלי: הממשלה עושה "הפרד ומשול".

כחלון: מחויב לגליל המערבי.

כפרניק IMG_4815 צומת נהריה נחסמה

מעל מאה מפגינים מכפר ורדים בנהריה ועוד כחמישים בהפגנה בירושלים.

 

ועדת הכספים לא דנה בהטבות המס.

 

סיון יחיאלי ויורם ישראלי: הממשלה פועלת ב"הפרד ומשול".

 

עדכון 20:40: השביתה הסתיימה! חזרה לשגרה! 

 

כחלון: מחויב לגליל המערבי.

**

 

עדכון 20:40

ערב טוב,

מחר נחזור לשגרה, הלימודים יתקיימו כסדרם והמועצה חוזרת לפעילות מלאה.

המאבק לא הסתיים(!) אך מפת ההטבות החדשה לא תובא לאישור הכנסת עד לאחר אישור התקציב, ואנחנו נשוב ונאבק על מנת שאוכלוסיית כפר ורדים והגליל המערבי לא תפגע.

תודה רבה לכל התושבים שהשתתפו בפעילות היום – בהפגנות בנהרייה ובירושלים. תודה רבה לחברי המועצה ולעובדי המועצה שארגנו והשתתפו במאבק.

הוכחנו היום שאפשר לשנות ולהשפיע ונעשה זאת שוב במידה ונאלץ.

 

להלן הודעת מטה המאבק:

בשעה 16:30 הזמין אליו שר האוצר, מר משה כחלון, את ראשי הרשויות. השר הביע מחוייבות מלאה ליישובי קו העימות הצפוני לערי הגליל המערבי ואמר כי אין הוא רוצה לפגוע בפריפריה כי הוא בא לעבוד בשבילה, ושהוא מחוייב לגליל המערבי הן בשמירה על היקף הטבת המס והן בהגדלת ההשקעות בו.

השר כחלון, הבטיח לראשי הערים כי הוא יידע להקצות את התקציב המתאים לתיקון העיוות, בו יישובי קו העימות הצפוני וערי הגליל המערבי שכבר קיבלו הטבה צודקת מזה שנים רבות, ספגו קיצוץ חד.

השר כחלון ביקש מראשי הרשויות שבשלב זה הם ותושביהם ישהו את המאבק והשביתה, כדי לאפשר לו ביחד איתם לתקן את העיוות ולבטל הקיצוץ החד, וראשי הערים נענו לבקשה. כדי לאפשר טיפול מסודר בבעייה ראש הממשלה, כחלון וגפני – החליטו להשהות את קידום ההצעה החדשה של מפת הטבת המס בכ-3 חודשים. 

זהו סיום של יום שהתחיל לפנות בוקר בשיירה של משאיות ואוטובוסים מהצפןן אל ירושלים ויציאת אלפי תושבי הגליל המערבי להפגנות גדולות שנערכו בשלושה מוקדים שונים: נהריה, עין המפרץ וירושלים. מובילי המאבק, ראשי הערים נהריה, מעלות תרשיחא, עכו, מטה אשר וכפר ורדים שנכחו בהפגנות ואחר בבליץ פגישות בכנסת ביקשו מחברי הכנסת והשרים שיבטלו את הגזרה הצפויה של קיצוץ בהטבת המס.

ראשי הערים מודים לשר האוצר, מר משה כחלון על כניסתו לעובי הקורה ומחוייבותו לתקן העיוות הזועק, וכן לחברי הכנסת מוועדת הכספים מסיעות הליכוד, כולנו, העבודה, יש עתיד ועוד שעומדים לצידנו.

ראשי הערים: אנו מאמינים לשר האוצר, מר משה כחלון, אשר הביע מחויבות חד משמעית לקו העימות ולגליל והבין שנעשה פה עיוות לערים ויישובי קו עימות ובגליל שקיבלו את ההטבה הזו מאז ומעולם. אנו נפעל עם השר ואנשיו תוך תקווה האיום הקשה על גורלם הכלכלי של תושבינו יוסר לחלוטין ולא נדרש לחדש המאבק.

 

סיון יחיאלי ראש המועצה המקומית כפר ורדים ויו״ר פורום קו העימות 

 

**

 

לפי שעה ועדת הכספים לא דנה בנושא ההטבות. ע"פ "כלכליסט", ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, אמר הבוקר כי נבחנת האפשרות שהיישובים הנפגעים במסגרת מפת ההטבות החדשה, יקבלו "הוראת שעה" שתבטל או תצמצם את הפגיעה.

**

כמאתיים מתושבי כפר ורדים, ובראשם חברי המועצה ועובדיה, התגייסו הבוקר למאבק נגד הפגיעה בהטבות המס לגליל המערבי.

שני אוטובוסים עם תושבי הכפר יצאו להפגנה בנהריה ואחד להפגנה ואוהל המחאה בירושלים.

בהפגנה בנהריה השתתפו גם (בעיקר) תושבי מעלות-תרשיחא, נהריה ומטה אשר. הפגנה דומה נערכה גם בעכו.

 

 

כפרניק IMG_4815_0 צומת נהריה נחסמה

 

 

ההפגנה בכניסה לנהריה התנהלה הרוח טובה ובסדר מופתי, כאשר הצומת נחסם פעמיים: בתחילת ההפגנה ובסופה. בעצרת המאולתרת בסמוך לקניון ארנה נשאו דברים סיון יחיאלי ראש מועצת כפר ורדים, יורם ישראלי ראש מעצה אזורית מטה אשר, אשר שמואלי יו"ר ההסתדרות בגליל המערבי, עפרה כהן אלקיים יו"ר נעמת בגליל המערבי, ודוברים נוספים.

ישראלי ציין את הפגיעה בישובי הגדר כמו עראמשה, חניתה וראש ונקרה, ואמר כי נציגי שלומי אינם בהפגנה משום ש"שוחדו" על-ידי הממשלה שהוסיפה להם בהטבות, ובכך נהגה באופן בזוי של "הפרד ומשול". ישראלי הוסיף כי בשעה ששכר חברי הכנסת עולה בעוד אלף ₪ בחודש, הם מעזים לפגוע בהטבות המס בפריפריה.

גם יחיאלי ציין את מדיניות ה"הפרד ומשול", והוסיף כי ביטול ההטבות יוריד לתושבים רבים את ההכנסה הפנויה באלפי שקלים בחודש. לדבריו, זהו שלב ראשון במאבק שילך ויחריף במידה ולא יהיה שינוי במדיניות הממשלה.

בין הדוברים היו שציינו גם את העובדה כי ההפגנה נערכת בתאריך סמלי: שני בנובמבר (1917. יום הצהרת בלפור) וזמן קצר לפני קבלת תכנית החלוקה באו"ם (1947. כ"ט בנובמבר) בה הגליל המערבי לא נכלל בשטח מדינת ישראל. "לא ניתן לחלק את הארץ", אמר שמואלי.

 


0 תגובות

  1. תושב מודאג הגב

    מישהו מבין מה זה אומר לגבי כפר ורדים?
    לפי מה שרשום פה ניתן להבין שכפר ורדים ממשיכה לעת עתה עם הטבות המס
    לעומת זאת עפ”י The Marker נכון לאתמול http://www.themarker.com/news/1.2766942

    “בג”ץ הקצה לממשלה לגבש קריטריונים ולאשרם עד 30 בנובמבר 2015”

    “שר האוצר משה כחלון נטש באמצע הפגישה. כעת מתכוונים בקואליציה לבקש מבג”ץ לסיים תחילה את אישור התקציב ב-19 בנובמבר. אם בג”ץ לא יסכים להעניק אורכה למדינה, המשמעות תהיה ביטול של כל מפת הטבות המס. ”

    מה זה אומר שאם אין החלטה אז ב19.11.2015 מסתיימת הטבת המס?

    מישהו מבין?

  2. הטבה הגב

    אין סיכוי

    שלא יעבדו עליכם העתיד יוכיח
    השכנים יקבלו ואנחנו תוך שנה שנתיים לא נקבל

  3. בנט הגב

    הצבעת ביבי
    קיבלת ….

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן