סקייטפארק בכפר ורדים?


הקמת סקייטפארק בכפר ורדים
עודד שלומות
ילדי כיתה ה' הציגו למועצה תוכנית למגרש סקייטבורד
כפרניק  של סקייטפארק 015 סקייטפארק בכפר ורדים?

 

בפתח ישיבת מועצת כפר ורדים שנערכה אמש, הציגו חמישה נציגים של שכבת ה' בית הספר היסודי "קשת" את תוכניתם להקמת סקייטפארק בכפר. עוד לפני הצגת הנושא, על מנת ליצור אווירה יותר פתוחה ובלתי פורמאלית, הציגו עצמם חברי המועצה בפני הילדים (והדגישו בעיקר כמה ילדים/נכדים יש להם…).
הילדים, שכבר נפגשו עם ראש המועצה לפני מספר ימים והציגו לו את תוכניתם, הסבירו לחברי המועצה כי הסקייטבורד הוא ספורט מאוד פופולרי בקרב ילדי כיתות ד' –ט' (בעיקר) הגולשים במקומות מסוכנים ובלתי מתאימים כמו הכבישים ורחבת המרכז המסחרי. לדבריהם, רובם מקפידים על קסדות ומגינים. הילדים הביאו לוח ועליו דגם המגרש המוצע עם מתקני הגלישה השונים כמו מיני-ראמפ, בוקס, קווטר-פייפ, סלייד, רייל וכו'…
רצפת המגרש היא מבטון מוחלק, והמתקנים יכולים להיות מעץ או מבטון.
 
 
 
כפרניק  של סקייטפארק 015_0 סקייטפארק בכפר ורדים?
 

ראש המועצה, סיון יחיאלי, שיבח את יוזמת הילדים ופנייתם למועצה. הוא ציין כי זהו ספורט בעל מקדם סיכון גבוה הדורש תחזוקה גבוהה של המגרש, משום שלכלוך, כמו שאריות שלכת ואבנים קטנות, יכול לגרום לנפילות ותאונות. לדבריו, ימשיך לבחון עלויות ומקורות מימון, כאשר אחת האפשרויות למקם את המגרש היא מתחת לכיכר 8, בצמוד למגרש הרב-תכליתי (תחתית מירון. מול בניי המארג). במקרה כזה יצטרכו למצוא מיקום חילופי למגרש הפטאנק.
מספר חברי מועצה התייחסו באופן חיובי ליוזמה, תוך ציון מידת האחריות והבטיחות המתחייבת. במספר מקומות בארץ פועלים סקייטפארקים בהצלחה רבה ועם מספר גדול של ילדים ובני נוער המשתמשים במתקנים ונהנים.
בן עמי מוסק, שהתארח בחלק זה של הישיבה, אמר כי עוד כשניהל את מחלקת הספורט במועצת כפר ורדים, עלה הצורך בסקייטפארק מספר פעמים על-ידי ילדים ובני נוער שאף התנדבו לעזור בהקמה ובתחזוקה. הוא גם הציע את עזרתו לילדים בקידום הרעיון.

0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    רעיון מעולה
    הלוואי שבאמת זה יצא לפועל

  2. אורח/ת הגב

    כל הכבוד לנוער שלנו על היוזמה!
    אכן יוזמה מבורכת לספורט נהדר!

  3. אורח/ת הגב

    רעיון מבורך
    כל הכבוד לילדים הצעירים אך המבינים עניין!
    פשוט מתבקש כבר פארק לילדים, בשל טופוגרפיה קשה לספורט זה בכפר ורדים יש צורך במגרש מסודר
    כל הכבוד על היוזמה
    בהצלחה

  4. גליה לוי הגב

    סוף סוף!
    הילדים מעלים צורך לבילוי איכותי של שעות פנאי. זה יתאים לשכבות גיל רבות מאד. הילדים יכולים לבלות שם בחופשות, וכך לא ישוטטו באפס מעשה – מתכון לעשות שטויות, ולא יאלצו לגלוש במקומות מסוכנים – פחות דאגות להורים.
    הסקייטפארק הוא אטרקציה גדולה. כדאי שתיבנה בשלב ב’. רצוי במקום שלא צריך לגלח אותו מעצים וצמחיית טבעית, אלא לבנות בתוך ובשכנות לטבע. ככה כולם מרוויחים. יש מקומות כאלה.
    והלוואי וזה יקרה מהר, כמו שקמו גני השעשועים בשכונה ו’.

  5. אורח/ת הגב

    עכשיו נראה האם בכלל יעשו את זה
    המועצה אלופה בדיבורים. עכשיו נראה אותה אלופה במעשים.
    מאיפה יממנו את זה? אני מקווה שסוף סוף יבינו שאפשר לגייס תרומות ולא להסתמך רק על הארנונה.

  6. בן עמי הגב

    מגרש גלגליות

    גליה אשמח שתפרטי היכן את מציעה
    ויבדק
    חן חן בן עמי

  7. צילה הגב

    בן עמי, זה אולי לא קשור
    אבל בימים אלו ממש מגלחים את הקטע הירוק והיפה ליד חטיבת הביניים.
    פשוט בולדוזרים מכסחים שם את כל השטח, עצים נעקרים ממקומם, שיחים נתלשים, סלעים נעקרים וכן הלאה.
    יכלו במחשבה תחילה למקם את משכן החינוך שאמור להיות שם בגבעה הקירחת ליד הגנים בשלב ב’ וכך לא היה צריך לפגוע אנושות בפנינה הנדירה שיש שם.

    אותי זה מרגיז.
    המועצה מדברת על ירוק, על טבע וכו’… ובפועל עושים בדיוק הפוך.

  8. אורח/ת הגב

    אני בדיעה
    שצריך מגרש כדורגל 10000 מקומות מקורה עם דשא אמיתי

  9. גליה הגב

    המגרש הקרח ליד הגנים לדוגמה
    יכול לשמש לפרוייקטים חינוכיים או קהילתיים, כמו בית הספר תפן, או מגרש סקייטפארק. אני מתפלאה שלא חושבים על שטח זה כאופציה, ובמקום, ולא רציתי להגיד – עד שצילה האמיצה העלתה את זה קודם – מגלחים שטחים ירוקים נדירים בכפר ורדים. צילה צודקת, וזה שייך ועוד איך. אני רואה את הטרקטורים עובדים מעל רחוב תבור ועוקרים בלי רחמים את הצמחייה – ולבי נחמץ. על זה בדיוק אני מדברת. לא פסקו הטרקטורים מלגלח את הקרקע הירוקה לכבוד המארג, וכבר מגלחים עוד שטח ירוק לטובת בית ספר תפן. ועוד מוסיף ראש המועצה שתושבים יכולים לבוא ולקחת פקעות של רקפות מהשטח, להציל אותן. מי יציל את השטח עצמו מהכיסוח הממש לא ידידותי לסביבה, במלים עדינות?
    יום אחד עוד נסתכל על כל הבנייה שתופסת כל קרקע פנויה בישוב, ונתגעגע ונזכר איך היה פעם בכפר ורדים …ירוק, טבעי, אחר, מיוחד…
    זו תשובה חלקית לך, בן עמי. השטח שמעל רחוב הדס. ואני בטוחה שיש עוד שטחים. צריך רק להסתובב כאן ולקבל החלטות נבונות.

  10. אורח פורח הגב

    זה הזמן לחדש את המנויים בקאנטרי
    בשביל מה מגרש גלגיליות?

    הקאנטרי מתחייב בזאת:
    לקבל את הכסף שלכם ולהתייחס אליכם כלקוחות מובנים מאליהם.
    לא להודיע על חוגים מבוטלים, אלא לשים מודעה במקום שאף אחד לא רואה ולהאשים אותך שלא ראית.
    או סתם לחפש סיבות אחרות להאשים אותך כי לא בררת, לא ניחשת באופן טלפתי שהשיעור מבוטל, או כי היו “אמורים” להתקשר אליך ולא ברור למה לא הודיעו לך, או שנאשים אותך שלא נרשמת לחוג למרות שכבר נרשמת אליו 1000 פעם.
    אנחנו מתחייבים לא לתקן ציוד, לא לרכוש גומיות חדשות במקום הקרועות, לא לנפח את כדורי הפיטבול המפונצ’רים ולא לתקן את אופני הספינינג המקולקלות.
    אנחנו מתחייבים להפסיק חוגים כי בא לנו וחוץ מזה מה אכפת לנו (כבר שילמתם).
    אנחנו מתחייבים לא לתקן את המערכת של המוסיקה שכל 2 דקות הדיסקים קופצים בה וצריך להפסיק את המוסיקה ולהתחיל מחדש או להעביר שיר.
    מבטיחים לא להתייחס אל הבקשות שלכם ואפילו לגעור בכם אם תעזו לצפות לשירות לקוחות. אנחנו אלופים בלגעור בלקוחות.
    אנחנו מבטיחים לקחת את הקולר של המים הקרים בקיץ מהבריכה כדי שתצטרכו לקנות בקבוקי מים מינרלים במחיר מופקע.
    אנחנו מבטיחים לעשות את המוות למי שיעז להכניס אוכל או פרי לילדים כי אנחנו צריכים שתקנו מהמזנון ג’אנק פוד.
    אנחנו מתחייבים לא לתת למנויי קיץ להכנס לשירותים לעשות פיפי, אלא רק למנויים שנתיים. מי שיש לו מנוי קיץ שיתאפק או יעשה בבית.
    אנחנו מתחייבים לגבות דמי כניסה גם מתינוקות בני יומם.
    מתחייבים לגבות כסף מחדש גם אם יצאתם לקחת משהו מהאוטו לשתי שניות.
    אנחנו מתכננים עוד התחייבויות כיד הדמיון הטובה ונחתים אתכם על חוזה שאנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים ואתם תמשיכו להיות פראיירים.

    אז קדימה.

    רוצים מגרש לגלגיליות???
    בשביל מה לכם? בואו לקאנטרי, “נטפל” בכם כהוגן.

  11. אורח/ת הגב

    צילה, כרגיל יורה ולא פוגעת…
    עוד לא בונים שם את תפן. סוללים כביש ותשתיות לאולם הספורט.
    אולי עדיף אולם ספורט ליד הגנים. הוא יהיה שימושי לחבר׳ה מטרום חובה…

  12. אורח/ת הגב

    שוב אכזבה
    האם שוב הייתה “הצגה” לילדים, אבל מגרש לא יבנו???

  13. אבי כהן הגב

    הנה מה שמרגיז אותי- חכמות לאחר מעשה שלא יודעות…
    גליה ואו צילה, נכון שאתן אוהבות לקשקש אבל דווקא חשבו רבות היכן למקם את קרית החינוך ואולם הספורט. היו שיקולים רבים ובינהם בטיחות ותחבורה, רעש, שיתוף משאבים ומיקומו של אולם הספורט. הוחלט שלא נכון למקם את בית הספר תפן בלב שכונת מגורים, ברחובות כרמל והדס ושפתרונות תחבורתיים ובטיחותיים טובים יותר יהיו בקרבת החטיבה. גם השיתוף של אולם הספורט נשקל. כמובן שנושא עקירת העצים נשקל ובכובד ראש. אף אחד לא אוהב לעקור עצים אבל בסוף הוחלט מה שהוחלט. למרות העצים, מסיבות טובות מאוד, זה המקום הטוב יותר לקריית החינוך ואולם הספורט.

  14. מאיר הגב

    12, שוב??? שוב מה???
    מתי הייתה הפעם הקודמת? אני מבין שאתה מרגיש צורך להתבכיין, לך על זה… תתאכזב לך!

  15. אורח/ת הגב

    כל הכבוד לילדים !!!
    מגרש החלקה לדעתי זה רעיון מצויין ואני סומכת על חברי המועצה הנכבדים שיפעלו בעינין. חשוב והכרחי !!!

  16. גליה לוי הגב

    אבי כהן, אני מקווה שאני לא מכירה אותך
    כי גם מה שאתה אומר זה קשקוש ששנים שומעים בכפר ורדים: “שקלו בכובד ראש ואחר כך החליטו”. כובד ראש הוא לא מה שקורה בכפר ורדים. להיפך, הרבה פעמים זו קלות דעת. זה שיושבים בישיבות מועצה ומדסקסים שעות, לא הופך אתת הישיבה לבאמת יעילה ואת ההחלטות המתקבלות לנבונות. פעמים רבות מתקבלות החלטות שנוחות יותר.
    בכל פעם יש תקווה שראש מועצה חדש יכניס שיקולים לאחר הקפת כל ההיבטים של הבעיה ולא יכבה שריפות. ועדיין יש תמיד תקווה כזו. וכל ראש מועצה עושה את המיטב שהוא יכול. אבל זה לא המיטב באמת.
    כששואלים תושבים, הדיוטות, אנשים שחיים את החיים בכפר ורדים, לפעמים שומעים עוד היבטים.
    היינו בישיבה לגבי הואדי הקסום וראינו איך מתקבלות החלטות. וזה בהחלט לא החלטות שקולות, אלא החלטות לפי גחמות של אנשים מסויימים, שקיבלו את אישור המועצה. סליחה על המלה הבוטה, אבל זה הרושם שמתקבל. אתה יודע, אבי כהן, כשמשהו נכון נעשה, מעט מאד ביקורת יש כלפיו, אם בכלל. כי מרגישים שזה נכון. וכשלא – יש הזכות המלאה להגיב. וכמו שאתה חושב, עוד אנשים חושבים ולא תמיד אתה אומר את הדברים החכמים.
    קצת כבוד לדעות של אחרים.

  17. גליה לוי הגב

    בהקשר של מסר לילדים
    אני נותנת המון כבוד לרצון של ילדים ולבקשות שלהם. כשהילדים מבקשים להקים סקייטפארק, הם מעלים צורך אמיתי, ולא משהו ש”בא לי”, כמו שילדים היום מבקשים כל דבר. בא לי – ישר נותנים להם. כך החינוך היום, רוב הזמן. אלא שכאן, הרצון הזה שיכול להתחבר עם מטרות חינוכיות חשובות, חייב לקבל את המקום הראוי. כשהילדים יבינו, שהרצון שלהם פוגש גם שיקולים של מבוגרים, היבטים של איכות סביבה, והרצון לא בא על חשבון הסביבה, אלא בהתמזגות אתה – אין מסר יותר משמעותי ובעל ערך מזה.
    לכן אני מדברת על בניית האתר בידידות לסביבה. כך מפתחים בילדים התחשבות, סובלנות ופתיחות לעולם. כך אפשר להחליף את הביטוי “בא לי” אצל ילדים בביטוי פחות אגואיסטי, עד כמה שאפשר.

  18. בן עמי הגב

    לצילה וגליה
    אני אשמח לתרום את חלקי לכל מה שקשור לילדים ולנוער
    לא אני הכתובת לחלק ממה שנכתב,
    יחד עם זאת תרימו את הכפפה תתאמו ואני מתייצב לצידכם לסיור בכל הכפר למציאת מקום הולם ולהמליץ בהתאם
    ובתקווה שאכן המגרש יבנה
    ממתין להזמנתכם

  19. איילת הגב

    צילי וגילי…
    צילי וגילי היקרות!
    אני לא אחת שמגיבה על כתבות שמתפרסמות כאן ובטח שלא על התגובות, אך מצאתי לנכון להגיב הפעם, בעיקר בגלל סיבה אחת, אתן כל הזמן באות בטענות… עושה לי הרושם שכל רעיון לעשיה, פיתוח, שידרוג חיינו בכפר ורדים, מקבל מכן ביקורת, ולעולם לא יקבל פירגון, ואם יש סוג של פירגון בדר”כ התגובה מסתיימת בטענות!
    זו לא חכמה גדולה להגיב כאן… אתן מלאות ברעיונות יצירתיים? אנא שתפו אותנו (ראו התגובה של בן עמי)
    לעניין עצמו, בניית אולם ספורט הוא צורך בכפר ורדים!!! וגם אם יש צורך לכרות עצים (כמה שפחות, כמובן) אז יכרתו, איך שלא תסתכלו על זה, אנחנו גרים בישוב מתפתח וכשאני הגעתי לכאן לפני 16 שנה הכל היה ירוק סביבי, אך אני מבינה את הצורך לבניה וצמיחה וכו! כריתת עצים מבוקרת!
    אם תבנה כאן קרית חינוך, ואולם ספורט, ותלמידי תיכון יוכלו לבחור ללמוד בתוך הישוב ולא להיות תלויים בהסעות יום יום… התברכנו!
    ואם יהיה לנו סקייטפארק… התברכנו!
    יכולנו לבחור לגור בכליל, הרית, מתת, ישובים קטנים אם שירותים לתושב… בהתאם… אנחנו בחרנו לגור בכפר ורדים ובהגדרה הוא ישוב מתפתח, קהילה שגדלה, ישוב בצמיחה… ועדיין גרים בגליל הירוק והמדהים!
    לסיכום, נשמח, כולנו, אם תשתפו אותנו ברעיונות חדשניים, אבל, חשוב שתדעו, עייפנו מהביקורת… שלעולם לא מביאה אותנו למקום יותר טוב!

  20. גליה לוי. מאד. הגב

    אילת מבלבלת…
    את המוח.
    למה הכותרת המבזה? את מבזה את עצמך כשאת יורדת על אחרים.
    הוא שאמרתי כאן – למדי לכבד דעות של אחרים.
    אם את לא מגיבה על כל הכתבות, תרשי לעצמך גם לא להגיב על זו. תתאפקי.
    ואנחנו לא באות בטענות, אנחנו מציעות.וזה גם לא אנחנו – זו צילה עם דעתה, וזו אני עם דעתי. במקרה שתינו חושבות בדומה, וכך גם עוד אנשים, שלא אזכיר בתגובתי את שמותיהם, מפאת הכבוד לזכותו של כל איש לחשוב ולהביע דעה, ולפרטיות, שחושבים כמוני וכמו צילה.
    ואת בכלל לא יודעת לקרא. איפה יש כאן חוסר פירגון? אולי זו את שלא יודעת לפרגן לאחרים?!
    בן עמי הציע – וזכותי לשתף אתו פעולה וזכותי גם שלא, בכך העניין – שזו זכותי לכתוב מה שעולה בדעתי. איפה לא פירגנתי לצרכים של הישוב, הא??
    הישוב מתפתח, ויש אנשים שעדיין לא.
    חבל.
    ומי זה נשמח כולנו??? את, איילת, ועצמך? אני לא בטוחה שאשמח אני לשתף אותך, ואת כולכן, עם הציניות והלגלוג שלך.
    אפרופו איכות סביבה…אנושית.

  21. אמא שמופתעת מהתגובות הגב

    בוא נחזור לנושא- הילדים באו עם יוזמה, המועצה אפשרה להם להציג
    את הפרוייקט ואולי אף תקים אותו. אין מה להוסיף חוץ מיישר כוח לכל הנוגעים בדבר! אנחנו באמת תקווה שהפארק יוקם.

  22. אורח/ת הגב

    סקייטפארק בכפר ורדים
    כל הכבוד לילדים היוזמים, כל הכבוד לסיון שמרים את הכפפה ומנסה להוביל מהלך.
    בן עמי אתה תותח!!

  23. איציק הגב

    סקייטפארק
    חברת א.שילת מומחים לבנית סקייטפארק .
    skatepark.webix.me/
    תוך 30 יום מזמן ההזמנה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן