כלבת באלקוש


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אבנר ברזילי

החזקת כלבים לא מחוסנים הינה עבריינות, ותטופל בהתאם לחוק.

כפרניק zoe2 כלבת באלקוש

שאלתי את בעל הכלב: כיצד אתה מחזיק בכלב לא מחוסן?

ענה: צודק, אני לא בסדר.

אמרתי: על עבריינות זו תטופל בהתאם לחוק.

 

מחלת הכלבת הינה מחלה קטלנית לבני אדם והחולה בה מת בייסורים קשים ללא אפשרות ריפוי.

**

ביום ראשון 3.4.16 כלב מגזע דוברמן שוכב על צדו, ללא הכרה ועם התכווצויות בלתי רצוניות בגפיים, הגיע לטיפול למרפאה וטרינרית. לאור הידיעה שפרסמתי על אירוע הכלבת שהיה בשבוע הקודם בתרשיחא, התקשר אליי הווטרינר המטפל להתייעצות מה עושים. הודעתי לו כי עם סימנים ניורולוגיים כאלה יש לשלוח את הכלב לבדיקת כלבת. ואכן למחרת היום שלחתי לבדיקה למכון הווטרינרי בבית דגן והתשובה שהתקבלה – חיובי למחלת הכלבת.

די הרבה אנשים באו במגע עם הכלב החולה. רבים ממשפחתו של בעל הכלב, מאלקוש, והמטפלים השונים. כל אלה יזומנו ללשכת הבריאות לקבלת חיסון פעיל ויותר מפעם אחת. בתשובה לשאלתי הנוקבת את בעל הכלב "כיצד אתה מחזיק בכלב לא מחוסן"? ענה: "צודק, אני לא בסדר". אמרתי, על "עבריינות זו תטופל בהתאם לחוק".

אני חוזר שוב ושוב: מחלת הכלבת הינה מחלה קטלנית לבני אדם והחולה בה מת בייסורים קשים ללא אפשרות ריפוי. החזקת כלב לא מחוסן – אחת לשנה (החל מגיל 3 חודשים) – נגד המחלה, מסכנת בריאותית את המשפחה ואת הסביבה. כלבים משוחררים חופשי ברשות הרבים, באים במגע עם בעלי חיים נגועים ובכך נמשכת שרשרת ההדבקה. המחלה אינה מדלגת על אף יונק. באזור שלנו נמצאו כלבים, תנים ופרה חולים במחלה. בכל אירוע כזה, מוטל הסגר מקומי על בע"ח על ידי השירותים הווטרינרים, ונערכת חקירה אפידמיולוגית על ידי משרד הבריאות לבירור ולזימון אנשים לחיסון, שבאו במגע עם החיה הנגועה.

בברכה,

ד"ר אבנר ברזילי – וטרינר המועצה.


0 תגובות

  1. צחיק הגב

    וטרינר…

    ד"ר ברזילי צא לפנסיה ותיתן … להחליפך. הגיע הזמן (היא הגיע long time ago)

  2. פה קבור הכלב הגב

    סכנה
    חסנו את הכלבים!!!!!!!!!!

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן