חם בוועדת הכספים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

משה גפני: נתקן עיוותים בהטבות לכפר ורדים ולצמודי הגדר. יפעת שאשא-ביטון: להמשיך ולחזק את הכפר.

כפרניק sivan gafni_0 חם בוועדת הכספים

בדרך לחקיקה: ממתינים למדד הפריפריאלי.

 

משה גפני: ההצעה מתקנת עיוותים בהטבות המס לכפר ורדים ולצמודי הגדר.

 

יפעת שאשא-ביטון: צריך להמשיך ולחזק את כפר ורדים.

 

**

 

לאחר שהצעת החוק בעניין הטבות המס עברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, נערך היום דיון בחוק בוועדת הכספים. משה גפני, יו"ר הועדה: נעביר מיידית לוועדת השרים לחקיקה ונאשר סופית עד סוף המושב הנוכחי.

יש לציין כי הצעת החוק נותנת מענה חלקי בלבד, עד 2018.

בפתח הדיון סקר גפני את נושא הטבות המס, ואמר שמהות החוק למנוע פגיעה קשה ביישובים שנהנו מהטבות לאורך שנים. הפגיעה נוצרה לאחר אישור מפת היישובים החדשה, והכללת עוד למעלה מ- 200 יישובים נוספים בהטבות המס.

הוא התייחס באופן ספציפי לכפר ורדים, שהוצא לגמרי ממפת ההטבות; ולישובים צמודי גדר בעיקר במ.א. מטה אשר, שהיקף ההטבות שלהם נפגע בשל חישוב המרחק מהגבול לפי מיקום המועצה האזורית לה שייכים. לדבריו, עניין המרחק מהגבול היה צריך להיות מתוקן באמצעות "המדד הפריפריאלי" שהלמ"ס היתה אמורה לפרסם עד 1.1.17, אולם טרם פורסם.

ח"כ יפעת שאשא-ביטון: "צריך לחזק את כפר-ורדים, כי מי שיעזוב לא יעבור ליישובים אחרים בגליל, אלא יחזור למקומות מהם הוא בא. גם אם מדובר ביישוב יחסית מבוסס, עדיין מדובר ביישוב חשוב שתורם לכלכלת האזור. בנוסף, אם בודקים את המפה של הצבא, כפר-ורדים כן כפופים לאוגדה ונמצאים בקו עימות, ולא יתכן שהיישוב הזה ייצא מהמתווה. צריך להצמיד את הוראת השעה לתכנית לחיזוק הצפון, וכל עוד יש תכנית לחיזוק הצפון, כפר-ורדים צריך לקבל את ההטבה".  

היועצת המשפטית לוועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק, הסבירה את הצעת החוק הנוגעת לכפר ורדים: ישוב שהיה זכאי בעבר להטבות, ויצא מהמפה החדשה ימשיך לקבל את ההטבות במשך עוד שנה אחת עד סוף 2018. בעניין כפר ורדים נקבע שתושבים חדשים ייהנו מההטבה באופן יחסי בהתאם לזמן כניסתם ליישוב, אך בפועל רשות המיסים לא נתנה לתושבים חדשים שהגיעו לכפר ורדים את ההטבה בגלל סעיף שלא מאפשר לתת באופן יחסי; ולכן בחקיקה כאן, אנחנו מתקנים את זה.

לפני ההצבעה על הצעת החוק אמר נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, כי מדובר באובדן הכנסות למדינה בהיקף של 110 מיליון ₪ ב- 2018.

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת: יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), איל בן ראובן (המחנה הציוני), אורי מקלב (יהדות התורה), מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), זהבה גלאון (מר"צ), יצחק וקנין (ש"ס), עודד פורר (ישראל ביתנו), מיקי לוי (יש עתיד), איתן ברושי (המחנה הציוני).

ראש מועצת כפר ורדים, סיון יחיאלי, הודה ליו"ר ועדת הכספים גפני וכל חבריה על קידום הצעת החוק ועל הירתמות כל חברי הוועדה לטובת יישובו לאורך כל החודשים לקראת אישור מתווה הטבות המס וגם לאחריו.

 


0 תגובות

  1. חוזר בתשובה הגב

    עד 2018

    למרות שהמקווה בשלבי עבודה סופיים השבוע הותקנו חלונות
    ויודעי דבר יודעים שאין אישור של הועדה
    האישור רק של המועצה
    נהדר אשתי מחכה בכליון עיניים לחסוך מים בבית

  2. מעלות-תרשיחא-כפר ורדים המאוחדת הגב

    מברוק על מה ולמה?
    סיון הגדיר את ההחלטה כיום עצןב לכפר ורדים, אז על מה מברוק?
    לא יהייה כלום כי לא היה כלום….

  3. תושבת ותיקה הגב

    אשרי המאמין…….
    אם זה נכון שמדובר ב 2018 בלבד. אזי ההישג עלוב למדי. אגב ח”כ החרדי גפני לא מחלק מתנות חינם . ועל התשלום של כפר ורדים לחרדים לא מדברים . בקרוב, יש להניח נראה את המחיר, בנושאי מקוואות , קו עירוב , תפעול בית קברות וכד’.

  4. לוחם הגב

    שימו ראש
    סיוון מציעה שתפתח את הקלפים עד הסוף . האם לא הגיעו לישיבה בגלל תוכנית טלוויזיה מעניינת או בגלל כוחניות בלתי מוסברת שאתה נוהג בתושבים ובחברי מועצה? זו בהחלט תקופה עצובה לכפר ורדים, שבה ראש מועצה מעדיף יזמים מקורבים על פני תושביו ולא מתרגש מכך שהם נאלצים לעתור לבית המשפט העליון כנגד עניינים שהוא תומך בהם במלא כוחו !!! וזאת למרות שבישיבת המועצה הצביע אחרת. לפני חצי שנה מבטיח שיבנו מדרכה בדרך ההר אך לא מתקציב המועצה , האם בטיחות התושבים לא מספיק חשובה? האם שלט שהדרך חסומה להולכי רגל פותרת את הבעיה? ועוד ועוד ועוד….

  5. תושב הגב

    שמח שסיוון מוביל את הכפר ומקדם אותו
    לא מכיר ולא רוצה להכיר את חברי המועצה המתמחים בירי בנגמש.

  6. בדיחה הגב

    לוחם?
    העתק הדבק מהפייסבוק? סטארטאפ. למנחשים טיסה הלוך חזור לרחוב חרצית.

  7. אסתי הגב

    חסכון במים של אשת חוזר בתשובה
    על חשבון איזה תקציב תחסוך אשתך את המים?
    אם ע״ח מישהו פרטי שתרחץ שם כל יום ויבושם למשלם.
    אם המועצה הדלה שלנו תממן עלויות המקוה שיחסוך
    לאשתך מים, כדי לרצות את גפני הפעם וידרוש בעתיד גם את כל
    הסעיפים האחרים הנזכרים בכתבה, אז מה הואילה הדחיה
    בשנה אחת של הנחת המס?!
    הרי בסכום זה יעלה הרבה הרבה יותר. שלא לדבר על השינוי
    בפני הכפר ״החילוני״ שיהפוך למה שלא התכוונו תושביו שיהיה.

  8. נעמי גנזר הגב

    המקווה
    מניסיוני המר במקוואות אחרי טבילה במקווה שהופך מהר מאד למפגע תברואתי וטבילה בו מסכנת את הבריאות ,צריך לחזור הביתה הכי מהר שאפשר ולהתקלח היטב במים זורמים ובסבון כדי לא להדבק בכל מיני מרעים בישין

  9. אופטימי הגב

    מה עוד
    מה עוד סיון תתן לגפני
    מקווה כבר נתת
    הפתיחה בקרוב
    גם אם תאושר שנה נוספת בהטבת המס זה לא יעזור
    אתה תגרום שעוד גני ילדים יסגרו
    תמשיך לזרות חול בעיניים
    5 חברי מועתה התפכחו והציבור מאחוריהם
    יורם צדק בפרסום מחדלי המועצה ולא פירסם את כולם

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן