השאירו את בלסם!!


מדוע מפטרים את עובדת הדואר בכפר ורדים?
יורש

פיטורי בלסם תפגע בשירותי הדואר. בלסם: אלף תודות לתושבי הכפר. חברת הדואר: תכנית הבראה.

כפרניק  דואר 2014 השאירו את בלסם!!
פיטורי בלסם עסאף מהדואר ושינויי החלוקה תוביל לנסיגה משמעותית באיכות השרות של היום.

 

במציאות ובאווירה אלו, תהייה לפיטורי העובדת הערביה למרות יעילותה, משמעות חמורה.

 

 

בלסם: מאוד מצטערת שעוזבת את המשפחה שלי. אלף תודות לתושבי כפר ורדים.

 

 

כשכתבתי את הדברים הבאים, ברוב תמימותי ובורותי, לא הייתי מודע לכך, שהמעשה שניסיתי למנוע כבר נעשה, ונשוא הדברים שבהם עסקתי, בינתיים פוטרה.

וחבל שהעוול הזה נעשה וסיפק שוב דוגמא או הוכחה שלרוב הגורמים שמנהלים את העניינים, ממש מנותקים מהצרכים, מדעתנו ומהבעיות שלנו "הצרכנים", אולי מפני שאיננו מספיק "צרחנים".

 

לכבוד:  דואר ישראל / הנהלה – מנכ"ל   /    דובר / יחסי צבור

הנהלת סניף הדואר במעלות  ובעלי הזיכיון  בכפר- ורדים

מר סיון יחיאלי ראש המועצה המקומית כפר-ורדים

עורכי המקומונים והאתר : קורא בכפר-ורדים /   א-לה כפר  /  כפרניק

 

הנדון : שינויים / צמצום / בפעילות סניף הדואר המקומי בכפר- ורדים /  מכתב גלוי 

 

שלום

ניתן ללמוד מפרסומים בעיתונות המקומית, משיחות ומרינונים בין תושבי הישוב על כוונות לבצע בעתיד, שינויים ותוכניות בצורת התפעול של סניף דואר ישראל הממוקם במרכז הישוב.

למרות שמדובר בשלב זה אך ורק בשמועות, (אם כי חלק מהמידע הופיע בדפוס), מצאנו לנכון להעביר לתשומת-לב נוגעים לעניין, את דעותינו ולהביע את דאגתנו בנושא.

נתחיל בכך שאין מדובר בחסד הנעשה לנו, אלא בחובתן של הרשויות הממונות לספק לנו שרות.

ולכן אין מבחינתנו שום הצדקה לצמצום השרות כפי שניתן להבין ממה שצוטט כעמדת הרשויות.

נאמר שקיימת כוונה לעבור לחלוקת דברי דואר ישירות לבתי התושבים. נראה לנו שביצוע של רעיון זה לא רק שלא יצלח, הוא יעכב, יסרבל וידחה את מסירת הדואר, יעלה את עלות הביצוע בשל השימוש בכלי רכב, דלק ובכח אדם.  זו  תהייה נסיגה משמעותית באיכות השרות של היום.

אשר לשמועה בדבר אפשרות פיטורי העובדת הוותיקה בלסאם בת המיעוט הערבי. גם אם כביכול עניין זה אינו מעניינינו, עצם קיומה של אפשרות כזו מקומם, מרגיז ומדאיג מבחינה מוסרית אנושית ועניינית את אלו שבינינו החיים פה, מעורבים ודואגים למתרחש.  עובדה היא שמדובר בעובדת וותיקה, מנוסה, מסורה ויעילה שהיא מורגלת ושולטת בסבך הקשיים באיתור שמות וכתובת התושבים, אשר העדרה או החלפתה יפגעו קשות לזמן ארוך ביעילות השרות.

אנו מבקשים להאיר ולציין היבטים נוספים למשמעות פיטורים כאלו אם יתבצעו.

כפר ורדים מהווה דוגמא ומודל מוצלח של "דו-קיום" עם המיעוטים של החברה הישראלית !

דווקא בעת הזאת, קיים ריבוי של התרחשויות ברחבי הארץ, בפועל, במעשה ובאמצעי התקשורת,

מציאות של ביטויים והסתות, דברי-נאצה הסתייגויות וגילויים פיזיים של עוינות ושנאה אשר מתרבים

גוברים והולכים, כשהם מרחיקים ומפרידים בין המגזרים של החברה.

במציאות ובאווירה אלו, תהייה לפיטורי העובדת הערביה למרות יעילותה, משמעות חמורה :

האפקט והכותרת יהיו, הישוב היהודי המתנשא, זרק ונפטר מהעובדת הערביה למרות יעילותה ונאמנותה.

אלו הם מסר ורקע שיהוו תרוץ לפרשנויות שליליות והרסניות בחוג מקורביה של העובדת ובחוגים רחבים של החברה הערבית, תהייה זו פגיעה במרקם העדין של מערכות היחסים יהודים-ערביים באזור ובעיקר בישוב שלנו.  

 

הארץ גועשת, " זו לא עת לשינויים בהעסקה של עובדים! ! ! " יש צורך בקרוב ולא בפרוד !

 

כבקשה אך גם כדרישה,

אנא, הרפו מרעיון הצמצומים ופגיעה בטיב השרותים,  

אל תשחקו את ה"בוסים החזקים ונחושים" !  השאירו את בלסאם ולהיפך, העניקו לה קביעות !

בצפייה לגילויים של צדק, הגינות, שיקול-דעת, תבונה ורגישות !

 

שלכם בברכה  י. יורש

אביגיל יורש  /  ציירת /  יצחק יורש / מעצב תקשורת חזותית / אנימטור מורה ומרצה  /    כפר-ורדים

**

 

בלסם עסאף:  הפיטורים שלי יתחילו בינואר, אבל מרוב לחץ אני חולה בימים האחרונים ומרגישה כאילו לקחו לי את הילד שלי. לצערי יהיה עכשיו בלגן גדול בדואר בכפר ורדים ואני מצטערת על כך. בכפר ורדים יש הרבה יותר דואר וחבילות, יחסית למקומות אחרים – ויהיה מאוד קשה להשתלט על החלוקה.

"תודה לכל נשמה שיצאה מהלב מכפר ורדים. אלף תודות ולא יודעת איך לברך אתכם. אני מאוד מצטערת שאני עוזבת את המשפחה שלי. זה לא ביד שלי ולא החלטה שלי. רציתי למנוע את הפיטורים ולא הצלחתי. תסלחו לי אני כל זמן חושבת על עליכם ועל המכתבים שלכם והחבילות.

 

תגובת חברת הדואר:

חברת דואר נמצאת בימים אלו לקראת יישום תוכנית הבראה מקיפה שתיושם בכל הארץ וצפויה לשפר משמעותית את השירות ללקוחות. במסגרת התוכנית יוארכו שעות פעילות הסניפים, יוקמו מרכזים ייעודיים למסירת חבילות ואף תבוצע חלוקה של פריטי דואר ישירות לבתי התושבים. 
בשלב זה לא צפוי שינוי באופן חלוקת הדואר בכפר ורדים.

לעניין העובדת, איננו מגיבים בתקשורת על עניינים פרסונאליים.

 


0 תגובות

  1. אברום רותם Reply

    עצוב ומתסכל. אך באמת נראה שעניין זה לא בידנו
    עצוב ומתסכל. אך באמת נראה שעניין זה לא בידנו

  2. בן עמי Reply

    פיטורי בלסם

    אין כל קשר להיות בלסם ערביה
    זה לא שייך בכלום.
    הזעקה היית וצריכה להמשך
    על פיטורי עובדת מסורה שנים רבות.
    ללא קשר למסירותה הגדולה מכל הלב
    ולהכרות שלה עם כל מי שמאחורי כל תיבת הדואר
    נכון שב….. טמונים כאלה שחשבו
    שאין להם תחליף .
    אבל לבלסם אין תחליף נקודה .
    מעבר לפיטורים הנושא היינו צמצום ימי החלוקה
    כאן אני פונה לציבור לעשות מעשה
    או לחסום את כניסת רכב הדואר ולא לתת לו להיכנס לכפר
    למנוע את פתיחת הדואר ל10 ימים.
    או שעודד יהיה חולה ל10 ימים וכל שקי הדואר יוחזרו לעכו די מהר יהיה צורך במשאיות להחזר הדואר.
    הדבר השלישי איפה ראש המועצה וכל חברי המועצה????????????
    שכל מועצת כפר ורדים תעלה לירושלים כולם כאיש אחד
    ביום ראשון בבוקר וישבו בכניסה למשרד השר “עד שיחזיר את בלסם ל6 ימי עבודה”.
    לי אין הצעות נוספות.
    אבל חייבים לעשות לעשות לא במילים ומכתבים רק במעשים

  3. דוור לשעבר Reply

    כן בידים
    אברום בידי ראש המועצה

  4. ענת ואן טרינן Reply

    באלסם
    לכל האנשים בכפר
    ברור לכולנו שבאלסם היא עובדת יעילה ונאמנה .לבדוק איתה אם היא זקוקה לפרנסה ואם כן לעזור לה למצוא באיזורינו. לכל המעסיקים לתשומת לבכם!!

  5. עינת Reply

    אין דבר כזה שזה לא בידנו.
    אם
    אין דבר כזה שזה לא בידנו.
    אם רוצים להחזיר את באלסם לעבודה בדואר, אותה היא מכירה ועושה נאמנה, יש להלחם, ע”י כתיבת מכתבים עצומה, וכד.
    לא ייתכן שבישוב לא יחולק דואר מדי יום והצטברותו תגרום לעכובים.
    שבת שלום..

  6. רותי Reply

    ענת באלסאם בהחלט מחפשת עבודה
    ענת באלסאם בהחלט מחפשת עבודה ראויה

  7. רותי Reply

    ענת באלסאם בהחלט מחפשת עבודה
    ענת באלסאם בהחלט מחפשת עבודה ראויה

  8. רותי Reply

    תגובה
    אל חשש בן עמי הם מגיעים ורובם לא מחולקים הדואר יסתם בכפר.. לפי נסיון אישי שלי מהשבועיים המון פליירים מכתב אחד וחבילה שהיתה בדואר ככמה ימים לא נרשמה ורק ביוזמה שלי נרשמה ונמסרה

  9. י. Reply

    קטסטרופה
    עם ובלי בלסם הדואר קטסטרופה!!!
    “אמרו את זה קודם לפני זה לא משנה”…
    רק חריש עמוק יפתור את הבעיה הכלל ארצית של הדואר. ויפה שעה אחת קודם.

  10. רונית רומנו Reply

    גם אני עם בלסאם
    תליתי שני שלטים בפתח ביתי 1:יבוטלו פיטורי בלסאם 2 2:גם אני עם בלסאם
    זו התודה שלי לבלסאם על מסירותה ועבודתה נאמנה שנים רבות
    אני חושבת שעל כולנו לתמוך בה ברגע שכזה אני קוראת לכולם לזעוק בדרך כל שהיא אני תליתי שלטים!!!! ואתם????? בתיקווה שאולי אולי זעקתינו תישמע ויבוטלו פיטוריה בלסאם תודה על עבודך והמשך ימים טובים.

  11. עודד (עודי) ברנדט Reply

    פיטורי בלסאם
    לכל המבינים והמתמצאים – האם זה נכון והגיוני לפנות ישירות או בעצומה לראש המועצה סיוון כדי שהוא ימצא פתרון ממשי מיידי להמשך עבודתה של בלסאם ? מבחנתי שהיא תהיה סגנית שנייה לראש המועצה…

  12. עודד (עודי) ברנדט Reply

    חוקיות העסקתה של בלסאם
    ושוב לכל המבינים והמתמצאים בחוק – האם זה חוקי להעסיק אדם במשרה בתוך ארגון, משרד ממשלתי כ 20 שנה ללא קביעות ???

  13. תושבת מודאגת Reply

    בלסם אוהבים אותך

    לכל מי שחושב שראש המועצה עוזר
    טעות בידו.
    חברה אמרה לי ששוחחה עם בלסם
    וזו אמרה לה שפנתה לסיון שיעזור
    שלפחות יכתוב מכתב להנהלת הדואר
    תתפלאו אני לא מתפלא !!!
    נאמר לה:, “את לא עובדת שלנו ”
    אני לא יכול לעזור לך.
    אתם הבנתם? איזו תשובה מדהימה
    אחרי 20 שנה של שרות עם כל הלב
    איזו אטימות של הראש
    אני בהלם
    ייאלה שילך הביתה
    ביבי מחפש עוזר
    רצוי טפלון

  14. מודאג Reply

    אודי התמים

    אתה חושב שסיון מוכן לשים יד
    טעית בגדול זה לא מעניין אותו

  15. חבר ה של בלסם Reply

    ענת

    בלסם 0508937378

  16. לא לסיון עכשיו Reply

    מתי תפנימי

    היה מעניין לקרוא את הכתבה על הכיתה המיוחדת שנפתחה במעלות

    מעניין למה סיון לא היה מוכן לסייע
    הלב נחמץ.
    אבל להביא מבקרים לבית בחורש או למארג
    הוא מביא וטופח כל שכמו
    בשני הצדדים
    כאשר הוא לא עשה מאומה.
    אבל שיכול היה לעשות לא עשה והכיתה נפתחה במעלות.
    כמו בכל אי מעשיו
    לגבי הטבת המס וכדומה.
    אפילו לסייע במעט לבלסם לא מוכן
    אני מתנדב לשלם את הבול .
    אבל גינה קהילתית יש כסף
    וזה הכל כמעט על חשבון הציבור.
    “הבטחות לירוקים חייבים לבצע”
    די באמת מספיק לנו ומעניין היכן חברי המועצה ישנים???

  17. י. Reply

    חכם

    מי שחכם כבר מזמן ארז את מטלטליו ומשתמש בשירותי הדואר בנהדרים באיזור. הבעיות בדואר כפר הורדים לא התחילו אתמול ולא הסתיימו מחר! …. . אני לא מתקרב.

  18. אכפתניק Reply

    זה לא ראש מועצה שלי

    אני בהלם
    כך לא מצופה מחברי המועתה ומהעומד בראשה

  19. רותם Reply

    מה הקשר בין הדואר למועצה???
    היא עובדת של הדואר ואין לה קשר למועצה

  20. חבר Reply

    די כבר ….

    שבענו ממך

  21. אורלי Reply

    תגובת רשות הדואר – קשקוש. במקום בלסם הזריזה יצטרכו לפחות 2 אנשים

    תגובותיהם של סיו ןשל רשות הדואר מדהימות בחוצפתן. האם מישהו זוכר, שבמלחמת לבנון השניה בלסם הגיעה לחלוקת דואר בכל יום, לאחר שבצעה מיון ראשוני בביתה, תוך שהיא סוחבת את השקים הכבדים בעצמה? אנשי הבטחון והמשטרה הורו לה שלא להגיע לעבודה – והיא הגיעה בכל זאת! נאמנות כזו לא רואים היום במקומותינו. זריזה, יעילה, נאמנה, הגונה – אבל למי איכפת?

    ….אולי יש איזה מקורב למישהו, שהתפקיד הובטח לו? בהכירי את העבודה בדואר מקרוב, אני בטוחה, שיהיה צורך לפחות ב-2 אנשים שיחליפו את בלסם. לא מדובר לא ביעילות ולא בשפור שרות. מישהו שם בדואר אינו אוהב את בלסם. אני מציעה לבקש חקירה של הנושא.

  22. איש פשוט Reply

    הדואר
    חכם – מה הוא אומר??… בדוק מילותיך ותקן שגיאותיך טרם תלחץ על “שלח”……

  23. העומדת בתור Reply

    תסמונת ה-ש.ג.
    הדבר הטוב בדואר היתה בלסאם. הצבי ישראל, נעבעך, מוריד הילוך והתור בדואר יזכה לעדנה.

השארת תגובה

[bws_google_captcha]
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן