חנוכת גן שולמי


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי

הגן חודש בתרומת משפחת ניר. בטקס השתתפו משפחה, חברים ותושבי כפר ורדים.

כפרניק IMG_5269 חנוכת גן שולמי

 

 

היום, יום רביעי, 17.09.13, נערך טקס חנוכת "גן שולמי", ע"ש שולמי ניר ז"ל 1939-2012. נין ונכד למייסדי נס ציונה, בן לחלוציה. מראשוני כפר ורדים ובין מעצבי רוחו.

הגן חודש בתרומת משפחת ניר. בטקס השתתפו משפחה, חברים ותושבי כפר ורדים.

 

גן המשחקים אשר הוקם עוד מראשית הקמתו של היישוב עבר שיפוץ נרחב והוספו לו מתקנים לרווחת ילדי הכפר ואורחיהם.

 

 

**

 

גן שולמי טקס הסרת הלוט ערב סוכות תשע"ד

18.9.2013

בני משפחה וחברים שלום רב.

חג סוכות נעים וסוכת שלום שתהא לנו.

 "שלומית בונה סוכה".  "פטיש מסמר" . "שלום רב שובך "…

שירים מוכרים, אהובים מתנגנים בחגים ובימים של חבור לשפה העברית תרבותה, תרבותנו ….. ואנחנו כאן חונכים גן קטן זה ,שבנינו לזכרו של שולמי שלי, שלנו, שהיה כל כך מחובר לשפה, לתרבות העברית, לעם, לארץ למקום הזה, לכפר.. .. שולמי פרח עם נכדיו ומצא עצמו משתאה וכמעט חסר מלים והיה אומר "אין דבר כזה ….  לא יכול להיות" ….

 שולמי חסר מלים אכן .. אין דבר כזה ..

כיום מציינים ארבעים שנה למלחמת יום הכפורים. שולמי נפצע במלחמה הזו וכמו הדור כולו כאב את עלבונו. עשר שנים לאחר מכן עלינו לגליל. עם השנים ועם הילדים שלנו צמחה בו ישות מחודשת, רחומה, טיפולית. שהתחזקה מאד במהלך עבודתו בבית הטבע. ונגדע צעיר מדי לנו.. . מוקדם מדי לכולנו. יום יום אני פוגשת אנשים המספרים על עזרה שקבלו ממנו, עצה מועילה, מחמאה, בדיחה, חידוד ומה לא.

בשנים האחרונות התרחבה משפחתנו. נוספה אורן לגיא וניקיטה ליעל – ושולמי היה מאושר. וגם אני וכשנולדו הנכדים לא היה גאה ממנו. היינו מגיעים לכאן, לגן הקטן ושולמי צהל אתם.. כך המשיך גם כשהחמירה מחלתו. צופה היה מרחוק על בית הטבע שאהב וגם על ההר הירוק תמיד שמעליו…. עונה בשמחה לעוברים ושבים מגיב לחיוך ואומר אני בן אדם מאושר.

אושר, אליה, אלכסנדרה, בת שבע וילדים רבים אחרים: בצהלתכם – אני שומעת את קולו, בשמחתכם – אני רואה את נצנוץ עיניו. כן תרבה צהלתכם וכן תגבר. לשמחתו לשמחתנו.

אני – אוהבת את האביב. שולמי היה איש סתיו. אולי זו הסיבה להריון הממושך כל כך של הגן. אולי זו הסבה שנפתח רק עכשיו, כשפג החום הכבד של הקיץ ומשב קל נוכח וגשם ראשון אוטוטו יסיר את האבק ויוריק את הירוק ויצחצח גגות ובתים ושדות…. ושולמי היה רץ לצלם.. אולי …. מי יודע.

בשמי ובשם המשפחה אני רוצה להודות לך, סיון ,ולצוות המועצה שלנו על עזרתכם ותרומתכם. לפעמים במעשה ולעתים בשקט ובהחבא. גם כשנדמה היה שעלינו על שרטון – הצלחת אתה סיון והצוות המיומן – לחלצנו..  והגן הקטן, שנולד אמנם בלידת עכוז, קיים ומשמח ועוד יפרח ויתפתח. וממש בימים האחרונים נתלה השלט המזמין כל כך החוגג ניצחון קטן של יש.. של כן.. אפשר. . ובגן הופיע פתאום גם הבית הקטן …. תודה תודה.

ותודה מיוחדת למוסק, המייבש הזיעה הניגרת, עכשיו, בארץ אחרת. לא נח לא שקט עד שהגן קם ועמד. וקומם .. והרגיז .. והפעיל אחרים, אך בסוף מעידים עליו המעשים. ומאחורי הקלעים, כך מסתבר, מסתתר לו מר רם שבשקט בשקט עבד ותרם.

אז לכולכם, אנשים טובים,  תודות שעזרתם לגן להתהוות. וגם לאחיינינו המזמרים והמפעילים תודה רבה.

ובצהלה הזאת בגן , שולמי נוכח לי מאד, וגם חסר. ככה שולמי רצה להיזכר .

 יהי זכרו ברוך.

 חנה ניר

 

 

 

 

 

 

כפרניק  שולמי321_0 חנוכת גן שולמי

**

 

שלום לכל המשתתפים באירוע מרגש זה.

לצערי, נבצר ממני להיות נוכח בטקס, אבל מבטיח לך חנה שאני אתך גם ממרחקים.

תחילת הגן היתה מזמן-מזמן-מזמן. למה ואיך נתקענו לא מעניין היום איש. העיקר שהגענו למעמד זה בו אנו חולקים כבוד הולם לשולמי.

הגן הוא מקום מכובד ומזמין הניצב על אם הדרך למרכז המסחרי. הוא מתחבר היטב לשולמי הידוע בנתינתו, באהבתו לכפר ורדים ובפעילות עם ולמען הילדים.

מאד משמח לבלות בגן, להקשיב לציוץ הציפורים ולשמוע את צהלת הילדים.

מבקש לומר תודה לחנה על האמון שקיבלתי ממך, למרות התלאות וכמעט המכות שהפנימה ולא החטיפה.

אני רוצה לנצל מעמד זה ולהעביר תודה וחיבוק מיוחד לרם על החיבור הנפלא שנוצר בנינו ועל עזרתך הנמרצת בסיוע בהגשמת החלום והרעיון לידי ביצוע. היית נחבא "מאחורי המתקנים" ועתה יצאת אל האור.

אין עליך. אוהב אותך.

 

בן עמי מוסק.

 

 

 

 

 

 

**

 

שלום  שולמי

אתא חבר כלבבי

אתה עמנו לעד – כאן ועכשו

אתה  אדם  טוב  וישר

אתה אדם רציני ושקול

אתה איש מחשבה ומעשה

אתא יכול גם להיות ילד

לקפץ לרוץ  להתחפש

להשתטות לשיר ולהשתולל.

אתה חבר – אתה חסר.

 

אלי חריס.

 


0 תגובות

  1. אביבה הגב

    גן שולמי
    לחנה,גיא,יעל והמשפחה. למרות היעדרותי מהטקס ליבי היה איתכם,משפחה יקרה. דמותו המיוחדת של שולמי מצויה בגן המשחקים,בפינות קסומות בכפר ובטבע.
    מחבקת אתכם.

  2. אבי הגב

    עדי מתי
    עד מתי יקימו בכפר גני שעשועים קטנים ודומים לקודמיהם מימי שנות ה-60 . הגיע הזמן שהמועצה יחד עם תורמים אחרים שהמועצה תגייס יקימו מתקנים יותר גדולים ,חדישים יותר ובעלי יותר עניין מאשר נדנדה ומגלשה .

  3. עדי בת הכפר הגב

    איזה יופי של גן
    אני כל כך שמחה שעשו גן כמו של פעם. הכי טוב, הכי מקסים , הכי בריא לילדים. עדיין מתגעגעים לשולמי, מחכים לראות את חיוכו, ועדין מופתעים כשהוא איננו.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן