שבוע הגאווה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

ערב גאווה במניין המשפחתי. הרב אבי: אשמח להשיא בני אותו המין. תומך בהסמכת הומוסקסואלים לרבנות.

כפרניק 1_97 שבוע הגאווה

 

ערב גאווה במניין המשפחתי. הרב אבי נוביס דויטש: אשמח לנהל טקסי נישואים של בני אותו המין. תומך בהסמכת הומוסקסואלים לרבנות.

 

במסגרת אירועי "שבוע הגאווה", התכנסו בשבוע שעבר בבית הכנסת של המניין המשפחתי-מסורתי בכפר ורדים כ-35 איש ואישה להקשיב לסיפוריהם ולהתמודדותם של שלש לסביות והומוסקסואל אחד מן הכפר.

סיפוריהם של המבוגרים בדוברים חשפו את המשתתפים להתלבטויות, ולכך שבצעירותם לא מצאו מושגים ומילים כדי להגדיר את תחושותיהם. אחד התאורים המרגשים דיבר על התחושות של "להיות לבד בעולם", ו"בטוח אין עוד אף אחד כמוני".

עוד תיארו בסיפוריהם כיצד השינוי וההתפתחות בתפיסות ובאורחות החיים במשך השנים, אפשרו להם להיחשף, לחיות בשוויון ובשותפות בחברה, בעיקר בסביבה תומכת כגון כפר ורדים, מקום בו החברה כיום מאפשרת למשפחות מורכבות לחיות ולהתנהל בהוגנות ושוויון לצד משפחות גרעיניות אחרות.

לדברי נועה מעיין, הצהרתם של משתתפי הפנל על השתייכותם לקהילה הלהט"בית, איפשרה לצעירים נוספים להגיע ולהתייעץ עימם בנושא זהותם והצורך "לצאת מן הארון". רבים מן הקהל ביקשו לשתף בסיפוריהם האישיים אודות המשיק בחייהם לקהילה הגאה.

לדבריה, המפגש איפשר שחרור רגשי ותחושת שייכות לרבים מכפר ורדים שעד כה לא ביטאו עצמם בנושא זה, והסתיים בשיחה ספונטנית לתוך הלילה על היחס של התנ"ך, ההלכה והיהדות להומוסקסואליות.

 

הרב אבי נוביס-דויטש ביקש להודות לאחינועם כץ שהצטרפה בספונטניות לפאנל ונתנה לנו לעמוד מעט על ההבדלים בין הדורות: "וכמובן תודה להלל גלזמן, נעה מעיין ואסתי שחלקו ושתפו, והפכו שותפים בארגון".

לדבריו, בכוונת המניין המשפחתי להמשיך ולפעול על מנת לתת מענה לצרכיה של הקהילה הלהט"בית בגליל המערבי.

 

 

כפרניק 1_98 שבוע הגאווה

 

 

עוד קודם לכך, פרסם הרב דברים אלו:

 

"מדוע אנו בוחרים לקיים ערב כזה בקהילה דתית? ומדוע לי, כרב מסורתי, הערב הזה חשוב במיוחד?

"לא סוד הוא, שהתורה אוסרת על יחסי מין בין גברים ואף מכנה אותם תועבה, אבל פחות מוכרת היא ההצעה של אחד התנאים כי תועבה – פירושה פשוט ומינורי תועה אתה בה, וכי התורה אמנם אסרה על יחסי מין בין גברים, אך לא אסרה על הנטייה המינית.

"איני רוצה להתייחס בדברי כאן לעמדתי ההלכתית בנושא יחסי מין, אומר רק שהיא מורכבת ושאשמח לענות לכל שואל/ת באופן אישי ולסייע בידו/ה להגיע למסקנותיו/יה האישיות. אומר גם שאשמח לנהל טקסי התקשרות/נישואים בין בני אותו מין, וכי אני תומך בהסמכת הומוסקסואלים לרבנות.

"יש לזכור, השאלות ההלכתיות נוגעות נקודתית לחדר המיטות, ההלכה בחרה להתעסק איתן, ולהנחות כל יחיד/ה לגבי האסור המותר והראוי, אבל ההלכה מתנגדת להוציא את חדר המיטות החוצה ולכן השאלות החברתיות ציבוריות אינן קשורות בחדר המיטות.

"מבחינה ציבורית עלינו לזכור שני עקרונות חשובים שההלכה והשפה היהודית מנחילים לנו. עקרון אחד – החובה לאהוב כל אדם, לקיים כל אדם ולזכור, כי כל אדם נברא בצלם. חובה זו מחייבת אותנו לאהוב כל אחד כהנחת מוצא ולנסות לסייע בידו לחיות חיים טובים. החובה לקיים כל אדם גם מזכירה לנו את הסכנה שבהשתלחות בחברי הקהילה הלהטב"ית, השתלחות שיוצרת מצב בו שיעור ההתאבדות בקהילה עולה משמעותית משיעורה באוכלוסיה (בערך פי ארבעה), וכי עדיין חברי הקהילה, ובאופן מיוחד הטראנסג'נדרים, חשופים בעוצמה מרובה לפשעי שנאה.

"עקרון שני – מצוות פרו ורבו, והחובה ליישב את העולם. ההלכה היהודית רואה בהבאת ילדים לעולם וגידולם אחת המצוות החשובות ביותר, ולדעת פוסקים רבים ניתן לקיימה גם בילדים אותם אתה מגדל למרות שאינם מזרעך. דווקא הסדרה ותמיכה בבני הקהילה הלהט"בית תאפשר ותעודד הקמת משפחות עם ילדים.

"את העמדות שלי בנושא לא גיבשתי רק מתוך קריאה ולמידה של המקורות. ההכרות האישית שלי עם הומואים לסביות וטרנסג'נדרים חדדה את ההבחנות וההבנות שלי. תפיסת העולם שלי מנסה לשלב בין המחויבות לשפה הדתית-הלכתית, השפה המוסרית, לבין האמפטיה והסימפטיה".


0 תגובות

  1. ד הגב

    אין לי שום דבר נגד הומואים ולסביות אך העיסוק של רב בנושא דוחה
    רציתי לעשות שבת חתן וכלה במניין המשפחתי אך לא נקיימו.

  2. אבי הגב

    חשבתי שאבי נוביס ינחיל את המסורת בלב כולנו ויעשה זאת לאט ויסודי
    אך הוא בחר להכנס ישר לאש.
    לא אבוא יותר בחגים.
    הבנדם מחפש פרסום.

  3. אתגר הגב

    עם דעות כאלה מוטב שלא תבואו
    המניין יסתדר גם בלעדיכם כי ממילא אינכם באים לתפילות לא בחגים ולא בשבתות

השארת תגובה ל-אבי

ביטול

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן