על מה מלין מלין?


אלי מלין על בית הכנסת בכפר ורדים
עודד שלומות

אין לי חלק ונחלה עם אנשים כמותכם

כפרניק  (2) של פישטי 032 על מה מלין מלין?
 
אלי מלין פותח תיבת פנדורה: כותב לפרי שחף ואמנון בן עמי כי "אין לי חלק ונחלה עם אנשים כמותכם" * עוד במכתב: אמנון בן עמי…  מי שמך לשר עלינו * שניים מתוך חמישה חברי ועד בית הכנסת פרשו בכעס

 

 
בעקבות נטישתו הכועסת את פורום ההקשבה כתב אלי מלין מכתב (אותו העביר גם לחברים בקהילת בית הכנסת) בזו הלשון:
 
לפרי שחף ולאמנון בן עמי
הנדון: "מפני שלא נהגו כבוד זה לזה"
במפגש פורום הקשבה שהתקיים במועצה נהגתם כלפי חבר בקהילתכם בחוסר כבוד משווע וגיליתם חוסר יכולת הקשבה מינימאלי לזולת. המחשתם באופן הבוטה ביותר את הסיפור בתלמוד במסכת יבמות ס"ב ע"ב: שנים עשר אלף זוגין תלמידים היו לו לרבי עקיבא מגבת עד אנטיפטריס וכולן מתו בפרק אחד מפני שלא נהגו כבוד זה לזה.
גם שאר חברי הקהילה שהשתתפו במפגש ולא מיחו בידכם נהגו כמסופר במסכת גיטין בסיפורי חורבן הבית אודות קמצא ובר קמצא שגדולי ישראל שנכחו באירוע לא מיחו בבעל הבית ותרמו בכך לחורבן בית שני.
 
המתנתי זמן רב למפגש זה שהוא חשוב בעיני. המפגש התאחר זמן רב עקב דחייה לא מוצדקת של אחד מאנשינו. הכנתי עצמי לקראתו וחפצתי לדבר על תהליכים העוברים על החברה הישראלית בנושא הגדרת דתיים וחילונים. הבאתי ציטטות ממאמר חשוב שהתפרסם בתקופת החגים במגזין של מעריב תחת הכותרת "ישראל 2020".
הייתי אמור להיות אחרון הדוברים. כשהגיע תורי לדבר, שעתיים ורבע לאחר תחילת הדיון ולאחר שתשעת הדוברים לפני דיברו בממוצע למעלה מרבע שעה כל אחד, התחלתי להשמיע את דברי וקראתי ציטטות אחדות מתוך העיתון. אז פתחתם פיכם, האצתם בי בגסות רוח לסיים את דברי, שכנראה לא הבנתם מאומה מהם והצעתם לי בחוצפתכם לצלם את קטעי העיתון ולהפיצם.
אמנון בן עמי, לא מזמן הצטרפת לקהילתנו ואנו רואים את זיו פניך לעיתים בשבתות ובחגים.
באירוע קשה שהיית מעורב בו בשמחת תורה גרמת לאחד מעמודי התווך של קהילתנו לפרוש מהקהילה. מי שמך לשר עלינו. התכבד ושב במקומך. טעיתי בך. הדברים שרק התחלתי לומר משמעותיים לאין ערוך ממה שהשמעת.
אין לי חלק ונחלה עם אנשים כמותכם.
 
אלי מלין
 
 
בנוסף למלין, גורמים אחרים בקהילת בית הכנסת, אמרו לנו כי אלו המממנים מכיסם הפרטי את הרב גולדפרב, "מרשים לעצמם יותר מדי ומקבלים ממנו גיבוי". אחרים סיפרו על "האירוע הקשה" (כדברי מלין) בשמחת תורה בו הושפל שמעון אמזלג בנוכחות ציבור גדול ואיש לא פצה פה להגן עליו ועל כבודו (האירוע: ויכוח על סדר היום. מה קודם: סעודה או הקפות). כן נודע לנו כי יש קרע בקהילה גם בנוגע לעתירה שהוגשה נגד המועצה בעניין המקווה, ובעבר היו ויכוחים קשים בקהילה על נוסח התפילה: ספרדי או אשכנזי…
 
כמו כן, שניים מתוך חמשת אנשי הועד הנבחר, שמעון אמזלג וחוטר ישי, עזבו את הפעילות בוועד: ישי לפני כשנה ואמזלג מאז אירוע שמחת תורה. בקרב חלקי מציבור המתפללים יש גם כעס על הועד שלא פעל לגיבוש וקבלת תקנון פעולה מחייב, וכן שמעכב בחירות חדשות לוועד, כמו גם קולות המערערים על מקומו ומעמדו של הרב שלמה גולדפרב.
 

 

כפרניק  (3) של פישטי 032 על מה מלין מלין?
שמעון אמזלג אמר ל"כפרניק", כי הוא עזב לפני מספר שבועות את המניין בכפר ורדים ונוסע להתפלל במעלות, למרות שגר 50 מטר מבית הכנסת בכפר. הוא תושב הכפר משנת 1985, ש"התחזק" במשך השנים, עשה תשובה והיה מעמודי התווך של בית הכנסת: גבאי ראשי וגזבר. בעקבות המאבק על דרכו וצביונו של בית הכנסת, שוקל אמזלג לעזוב את הכפר.
לדבריו, שנאמרו בזהירות ובכאב גדול, בשנים האחרונות השתנו פני בית הכנסת, כאשר חבורת קיצוניים השתלטו עליו. אנשים שזה מקרוב באו הכניסו למקום "פוליטיקה מלוכלכת" ומספר מתפללים  פרשו מבית הכנסת. אמזלג אומר כי היהדות דרכה דרכי נועם, ואילו פרי שחף, אמנון בן עמי ושלמה גולדפרב ("רב? רב עם כולם") הורסים את בית הכנסת, שהיה שנים רבות מגוון ופלורליסטי, ומסכסכים בין האוכלוסייה הדתית והחילונית בכפר ורדים, בין היתר בעתירה המיותרת שהגישו בעניין המקווה. "כל השנים הצלחנו להשיג את מה שהיה צריך בשיתוף פעולה, הבנות ודרכי נועם", הוא אומר. "אז מי היה צריך את כל המלחמות האלו. אני מקווה שעכשיו אולי מישהו יפתח את העיניים ובמקום שנאת חינם, תהיה כאן אהבת חינם".
 

 

בתגובה לדברים אלו אמר פרי שחף, יו"ר ועד בית הכנסת, כי השתיק את אלי מלין מפאת כבודו של מלין, משום שלא רצה להעמידו במצב בו יקריא מהעיתון במשך זמן רב ויאבד את עניין הציבור בנאמר. "רציתי שלא יקריא מהעיתון אלא יאמר את דעתו", אמר פרי. "גם ראש המועצה התייחס לאורך הדברים. אני בכל אופן טרם קראתי את מכתבו של אלי, אבל אני מתנצל בפניו על מה שקרה".
עוד הוסיף פרי, כי בחנוכה יערכו בחירות לוועד. לדבריו, זכותו של כל אדם לבוא או להיעדר מבית הכנסת, ואין כאן כל סכסוך או ריב עם אף אחד. לגבי "אירוע" שמחת תורה, אמר כי מכבד מאוד את אמזלג, שלו זכויות רבות, אבל כבוד הרב יותר חשוב ואי אפשר היה ללכת נגד דעת הרב באותו הרגע.
מכיוון שפרי הגיב בשישי בצהרים וטרם קרא את המכתב, והשבת בפתח, תעמוד לו האפשרות להגיב באתר באופן נרחב ומנומק לכשיחפוץ לעשות כן, ויקבל לכך מקום מכובד.
 
אמנון בן עמי אמר בתגובה לדברים אלו, כי אין תופסים אדם בשעת כעסו, והוסיף שדברי מלין בפורום ההקשבה עמדו להתארך מאוד, ולכן הציע שיקצר או ישלח עותקים למעוניינים. הוא הוסיף כי איננו מרגיש "שר" על אף אחד, ורק מנסה לעזור ולסייע לקהילה היכן שניתן.
 
***
 
לסיכום: אלי מלין ביקש למסור כי איננו איש של מלחמות, וכי בעקבות מכתבו בן עמי ופרי התנצלו בפניו וכי הוא מקבל את התנצלותם.
 
 
 

0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    מי זה אמנון בן עמי?
    ומה לו ולכפר ורדים? האם אינו גר בלפידות?

  2. אורח/ת הגב

    ואי ואי ואיי
    לא יאמן כי יסופר…..

  3. אורח/ת הגב

    אלה שהעלו, הם גם יורידו
    אנשי הקהילה הדתית פה הם אלה שהעלו את גולדפרב בן עמי ופרי שחף ותמכו במרינובסקי, הם אלה שיורידו אותם, ובא לכפר ורדים הגואל

  4. אורח/ת ס.ש. עומר הגב

    אמנון גם אינו דתי
    אמנון אינו דתי וכל מניעיו הם פוליטיים בלבד. זה ברור לכל מי שמכיר אותוועוקב אחריו ב- 30 השנה האחרונות.

  5. נטע ללון הגב

    דתיים בכפר ורדים
    במקום שהדת תהיה מקור לנחמה, לרגיעה ולאחדות, היא הופכת מקור לכעס, למדון ולפיצול. הדת היהודית לא מצליחה להביא מזור למאמיניה, איך תביא מזור לחילונים?
    הריב והלבנת פני אחד החוגגים ברבים בשמחת תורה הם סימן לקיצוניות של חלק מהקהילה הדתית בכפר ורדים.
    חכמים, היזהרו מקיצונים ומגבירים עשירים!

  6. מסורתי הגב

    מלין – אני מעריך מאד את הכנות שלך, צריך להמשיך
    כעת מתברר קבל עם ועדה שכל מה שנאמר נכון הוא – השתלטות קיצונים על בית הכנסת, בחסות מספר תושבים חדשים, קיצונים ותאבי כוח. זו ההזדמנות שלנו לנקות את האורווה (וסליחה על ההקבלה), לרענן את השורות באנשים שיקרבו את בית הכנסת לתושבים, לתת למסורתיים זכות לומר את דברם ולשלבם בנעשה, לשלוח את הרב גולדפרב לדרכו ולהביא רב שיהיה רב בית כנסת נטו ולא עסקן, לדחות מקירבנו את האינטרסנטים למיניהם ובראשותם אמנון בן עמי, לבטל את העתירה השנויה במחלוקת ולחזור כשווים בין שווים לקהילת כפר ורדים, קהילה שהייתה לנו לא מזמן.

  7. נעמי גנזר הגב

    מריבות בבית הכנסת
    צר לי עליכם חברי הוועד בבית הכנסת והתומכים בכם, מעולם לא ירדנו בכפר ורדים לרמת ההתנהלות שלכם האחד כלפי השני וכלפי הקהילה החילונית שהיא הרוב להזכירכם, בכרפר.
    ואכן גם אני בדקתי וחקרתי אודותיך אמנון בן עמי, ודרך התנהלותך כחבר ועד במושב לפידות, בכפר ורדים אין לך סיכוי לתפוש עמדה כזו בה תוכל לגרום לנזקים כבדים לקהילה ולאנשי כפר ורדים. תרבות ההתנהלות ההקהילתית כולל התנהלות המועצה כאן שומנה מתרבות ההתנהלות במושבים הוותיקים באיזור.אנו באנו לכאן כדי ללהציג דרכי התנהלות ותרבות שונים ממה שהיה מוכר באיזור. אז אנא הפסק להתנהג כבריון השכונה כי זה לא יועיל לך.
    איני מתביישת בדברי ולכן גם איני מסתתרת מאחרי שום שם פיקטיבי

  8. אורח/ת הגב

    נקודת מפנה
    לאור הכתוב מעלה, זה כנראה הזמן לעשות סדר בבית הכנסת, השייך כזכור לכל תושבי הכפר.
    כדאי לסיים את “עבודתו” של גולדפרב, שמרגע ששם כאן את נעלו בכפר, הפך אותו בכל צורה אפשרית.
    כדאי שלוועד יבחרו גם אנשים מהתושבים כולם, ולא רק מהחרדים.
    ובכלל, להחזיר את הדתיים והמתחזקים לכפר, ואת בית הכנסת, שהשתלטו עליו, לתושבים.
    ובן עמי, אתה עושה לנו חררה. לא רוצים ארוגנטים וכוחניים כמוך. חזור לאן שהגעת משם. הכסף לא קונה הכל. די.

  9. אורח/ת הגב

    לנעמי גנזר וחבריה
    הרשי לי לשאול אותך אם חקרת עלי אז ודאי גילית שהשנים היפות ביותר בלפידות הם השנים בהם ניהלתי את היישוב , בניתי חווה לפטמים שממנה מתפרנס כל הישוב עד היום בניתי יזמתי בניית גנים מדרכות פעוטנים בית כנסת וכן גם מקווה כמו בכל יישוב יהודי היתה קבוצה של 20 % שעשו מהומות כדי לנסות להפריע בעובדה הם לא הצליחו בשנת 96 פרשתי לענייני ועיסוקי ומאז ועד היום הם בלעדי בריב ומדון ופרח אחד ביישוב לא צמח הרחבת הישוב מטורפדת חדשות לבקרים ועד היום הם רבים אני מזכיר לך אני פרשתי ב96 אנחנו בסוף 2010 ספרי לי משהו חדש שאני לא יודע
    אני גאה על העשייה שלי ביישוב שכמובן הקימו הרבה קנאים (כמוך ) והעבירו אותם על דעתם מה לעשות זו המציאות
    לגבי הכפר , אני תושב בפועל אחד מן המנין אם תרצו ואם לא זו בעיה שלכם , טני מתפלל לעיתים “ומקיים אמונתי בדרגתי” ואף אחד מכם לא ימנע ממני כך שחבל על השטויות שאתם כותבים אין לי שום עניין פוליטי לא מתכוון ולא התכוונתי להיות מעורב פוליטית ואני אחדש לכם אפילו לא היתפקדתי לאחרונה לשום מפלגה כדי לא להיות מעורב פוליטית עם שום גורם , לכשיהיו בחירות אביע דעתי בקלפי כמו כל אזרח היתר לא מעניין אותי
    לגבי המקנטרים על שמעון ” הצדיק” האיש הזה מירר והיתעמר על אנשים בבית הכנסת והחליט להיות האחד והיחיד שמחליט על כל דבר ועניין , הנ”ל הגדיל לעשות כאשר דיבר אל אנשים תוך הפניית אצבע מאיימת ורדה באנשים ויתרה מכך פעל בקופת בית הכנסת כבתוך שלו כאחד מהמתפללים לא אסכים להתנהלות כזו כל עוד אני מתפלל שם ואני היחיד שהעיז לומר לו את דעתי ומה לעשות כל המתפללים כאחד הסכימו לא כל מי שלובש שימלה ונוסע לאומן הוא בהכרח צדיק שינחיל לנו כאן את מנהגי ברסליו אליהם הוא משתייך
    צר לי על כי עודד מצא לנכון לראיין שלושה מתוסכלים ולהביא את גועל הנפש הזה להיכתב אין ספק שכאן ירד האתר ברמתו לשפל חדש וחבל
    אני אכן מצדד ברב הקהילה מר שלמה גולדפרד שאותו זכיתי להכיר עם מות אימי ואשר כולם נהנים משרותיו היחיד עם הסמכת רב שקובר את מתינו (לא עלינו) מלמד את ילדי הכפר בר מצווה מחתן בחתונות ודורש דרשות כל שבוע בבית הכנסת בנוסף נותן שיעורים ומלמד כל מי שמעוניין מכל הטוב הזה כולם יודעים ליהנות אך משום מה מס חברים שרוצים רב אחר ספרדי מזרם אחר מעוררים מהומות ובינהם ה”צדיק” שימעון ” שלחש לי לאוזן ” את גולדפרד תיקח אליך הביתה ” אתם רק לא מבינים שהמיועד של שימעון זה מישהו שאף אחד מכם לא יהיה מוכן לסבול ולכן כן אני בעד הרב שימשיך ליתרום לנו ואעשה ככל שאני יכול שישאר איתנו אני שמח ששמעון החליט להתפלל במעלות שקט לנו נעים לנו ואין מתח בזמן התפילה את זה תשאלו את כל המתפללים ולא אותי .
    אסיים בברכת שבוע טוב לכל עם ישראל

  10. אורח/ת הגב

    בן עמי, לרב האהוד שלך קוראים גולדפרב לא גולדפרד
    לא הגיע הזמן שתדע את זה?

  11. דתי מפקיעין החדשה הגב

    חילול השם!!! זה אחד הדברים שאין להם מחילה… והלבנת פנים…
    אוי לאותה בושה שכך התגלגלו העניינים בבית הכנסת שאמור לייצג מקום של קידוש השם ולא חלילה ההיפך.

    תושבי הכפר ובפרט מתפללי בית הכנסת תצטרכו לעשות משהו בנידון. גם לעמוד מהצד מבלי להביע ולו מחאה מילולית בפני חברי הועד.

    לו הייתי יכול הייתי מגיע ועושה אצלכם מהפיכה על דברים חמורים כאלה

    נקווה לטוב!

  12. עמי הגב

    פרי שחף וכבוד
    היכן אתה נמצא? מה עם כבודך העצמי? אתה ככלל השפוטים המבטל את אישיותך ואישיות חברך מול אדם אחר שצרפו לו את התואר “הרב”. וכאן שורש הבעייה! אינך נאמן אפילו לעצמך, ואם הינך מבטל את עצמך מול שיקולי אותו אחד שתוארו רב, אדם ללא אישיות, ללא כושר החלטה עצמית, אדם כזה הוא מאופס, מקומו לא בין בני האדם היכולים להחליט בין טוב לרע(גם בסוגיה קטנה כזו אתה מבטל ומאפס את עצמך ו”אישויותך”, על תדרוש מאחרים שיכבדו אדם שכמוך ושיתחשבו בדעתך כי איננה).

  13. חילוני החרד מצדקנים הגב

    אלי מלין
    רחמנא לצלן! “הלבנת פנים” חשבתי שרק החילונים המשוקצים מלביני פנים! והני החרדים, גם הם כבני אדם. מלביני פנים, קצרי רוח, אינטרסנטים, מחוללי ריב ומדון, נטולי שיפוט עצמי (הרב החליט), שונאים, תכחנים, ומסתתרים בסופו של עניין בכסות התורה. אתם מקסימים!!!!!!! נהדרים!!!!!! עשיתם לי את היום!!! חה, חה, חה,חה ,חה ,חה ,חה חה, חה, חה, חה.

  14. צבי שוץ הגב

    כל כך מזכיר את הבדיחה על היהודי הבודד בכפר ושני בתי הכנסת שלו ..
    אם זה לא היה עצוב זה היה בטח מצחיק ….

  15. אורח/ת הגב

    בקיצור, אגו משותף הן לחרדים והן לחילונים
    אלי רצה להגיד את דבריו, לא ניתן לו מלוא המקום שציפה לו.
    הוא נפגע, התאכזב וזה התיישב לו על דברים נוספים שכאבו לו בעבר בעניין הזה.
    זה הכל.
    אגו… אגו… אגו… של כל הנוגעים בדבר.

  16. דני הגב

    אלי מלין, תודה על שאתה משתף אותנו
    למרות שהגילוי שלך (מה קורה בבית כנסת)בא ממקום אחר (מפגיעה אישית שלך).
    אבל בכל זאת, הראית לנו מה קורה אצלכם. הכל שם לא כל כך אי אי אי, למרות שאתם מנסים להראות ליכוד שורות ומטאטאים הכל מתחת לשטיח..
    אני חושב שזמן משבר זה זמן טוב לתפוס את עצמכם ולנקות את מה שצריך לנקות. גולדפרב לא מורם מעם. אין בו קדושה, גם הוא יכול ללכת הביתה.
    אוי לחסידים השוטים ששותים בצמא את דבריו על חשבון הלבנת פנים של אדם אחר. דתיים…פחחחחח…

  17. איש שלום הגב

    לעודד, תוריד את הכתבה
    אתה בעצמך כותב כי אלי מלין סולח בעקבות ההתנצלויות שקיבל, אז למה לעורר מהומות? מזה? פח זבל?

  18. אורח/ת הגב

    איש שלום תגובה 17
    הבעיה עם גולפרב וחברו לדרך שמרגע הגעתם לכפר הוסרה השלווה והשקט בין הדתיים לחילונים והמון רע יוצא מאנשים
    ומכל הסוגים.בדיוק הפוך ממה שמצפים מ”רב”.ואולי גולדפרב אינו ראוי לתפקיד? הכפר צריך רב ולא עסקן.נעים הליכות ולא תככנות.נשיא ולא ראש ממשלה כלומר יצוגיות.הבנה “שלא כולנו מאותו הכפר” והאנשים כאן שונים ולכן באו לגור כאן!(נזכרתי שלא במקרה לפני שהגיע לכפר השאיר קהילה שסועה ומפולגת במקום ממנו בא)
    אז בבקשה…שיחזור למקום ממנו בא!

  19. מזמינה את כולם לטיש בשישי הגב

    אם המדינה מנוהלת כמו “שטעטל” אז על מה נלין שהכפר שלנו
    מתנהל גם כמו “שטעטל”?!!!
    באי בית הכנסת השפויים: תתעוררו ותחזירו את בית הכנסת לכפר ולתושבים, עוד לא פסח אבל תמיד זמן טוב לעשות “סדר” יסודי.

  20. אורח/ת הגב

    בושה וחרפה
    בגלל כול המריבות האלה יש בקושי 20 מתפללים עצוב שאדון בין עמי מנהל את הענינים פשוט גועל נפש

  21. אורח/ת הגב

    זה עניין של כולנו!
    יש אנדרלמוסיה בבית הכנסת, ואנחנו החילונים יושבים ושמחים לאידם, כאילו כל העניין מתנהל במקום אחר ולא נוגע לנו. תתעוררו, זה פה, ומדובר בבית הכנסת שלנו, בשכנינו וחברינו. זה העניין של כולנו מה קורה שם, ואני פונה לראש המועצה להכנס לעובי הקורה מהר ולעשות שם סדר, אם הנוגעים בדבר לא מצליחים (ונראה שלא). מסתבר שזה נמשך כבר כמה שנים והסתירו זאת מאיתנו. לא יתכן שקבוצה קיצונית וכוחנית, בסיוע איל ממון (היינו כבר בקטע הזה) תשתלט על רכוש הציבור, תעשה בו כרצונה, ותדכא כל אלמנט מתנגד. אם לא תדוכא התנהלות זו מיידית, המצב ילך ויחריף. אני רואה את מה שקורה בבית הכנסת בבואה של מה שקורה בכפר: וקם איש על אחיו, ושנא איש את רעהו.

    הכל התחיל עם בוא החבדניקים גולדפארב ומרינובסקי, וישתפר עם לכתם מפה.

  22. חבדניק מנס ציונה הגב

    צורם.ם.ם.ם שאומרים חבדניקים
    השנים פורקי עול לא שומעים לחבד.גם לאחר פסק דין שחתמו בוררות עושים מה שרוצים.לא התחנכו בחבד.גורמים נזק אדיר לשמה הטוב של חבד ושל שומרי המצוות.מה אפשר לעשות???איתם? הלוואי שיפסיקו לעשות בלאגן לכולנו.מרינובסקי תחזור לנס ציונה. גולדפארב תחזור לכיפה הסרוגה.

  23. אהבת ישראל גם בין חבדיים הגב

    לחבדניק מנס ציונה
    תגיד למנהל בית חבד נס ציונה, שאם הוא לא ישנה את כתובת האתר שלו מ”נס ציונה דוט קום” ל”חבד נס ציונה” הוא עלול לקבל מכתב התפטרות מצעירי חבד ומסע הכפשה מעליב מכל תושבי נס ציונה על כך שהוא פשוט שקרן, גזלן, בוגד וגונב את זהות תושבי נס ציונה.
    ועוד דבר: שיפסיק לעשות כפיה דתית ומספיק לשכנע עוברים ושבים להניח תפילין בעל כורחם. אחרי כל הנ”ל אתה מוזמן לפתוח בית חבד מסודר ע”י הממשלה וצעירי חבד בכפר ורדים, בהצלחה!

  24. מבין ענין הגב

    בכל בית כנסת יש בעיות
    על מה המהומה? לא יכול להיות שיש בי ת כנסת אחד בעולם שבו אין חילוקי דעות, כמו שאין מועצה/עירייה/וועדה או להבדיל זוג נשוי שאין בינהם חילוקי דעות. רק מה? במקום ליישב ההדורים בתוך הבית מוציאים את זה החוצה והשונאים הפוטנציאלים חוגגים לאיד…

  25. שליח שעוקב... הגב

    מרינובסקי וגולדפרב היקרים, אל יאוש!
    לכל שליח של הרבי בכל מקום בעולם יש בעיות איתן הוא מתמודד יומיום. כל אחד שבא מהצד מיד מעביר ביקורת וחושב, שאילו הוא היה במקומכם “הכל היה אחרת” והענינים היו במצב אופטימלי יותר. אבל האמת היא שאני מכיר ויודע שכפר ורדים זה המקום הכי קשה לפעילות יהודית מכל מקום אחר ברחבי העולם. אז, המשיכו להפיץ את אור היהדות והחסידות בגאון וללא חת. בהצלחה!!

  26. רב ביכנ"ס במעלות הסמוכה הגב

    מאוד קשה להיות רב בביכ”נס בכפר ורדים
    אני מצדיעה לרב שלמה על האומץ בהיותו רב בבית הכנסת בכפר ורדים, משום שקהילת ביהכנ”ס היא קהילה מגוונת, עם אנשים בעלי דעות שונות, עדות שונות, דרגות שונות בשמירת מצוות ועוד כהנה וכהנה, בשונה מקהילות אחרות שבהם האנשים הם בד”כ בני עדה אחת ומנהגים משותפים וכו’.

  27. תושב הגב

    אלי מלין, כל הכבוד שסלחת מיד
    תמיד ידעתי שאנשי בית הכנסת הם מוסריים, אנושיים ואוהבי הזולת: אלי מלין, פרי שחף, ישי הלל, שמעון אמזלג, אמנון בן עמי, ינון סלע וגם שני החבדניקים גולדפרב ומרינובסקי. עובדה, שגם אם יש כעס, משלימים מיד.
    אני חושב שיש לנו כלל תושבי הכפר מה ללמוד מהם..

  28. אורח/ת הגב

    זה כפר ורדים?
    זה כפר רדודים. כל הכבוד לדתיים שמחזיקים מעמד!

  29. אורח/ הגב

    מריבות בבית הכנסת
    כבר מזמן ידוע שאנשים מאמינים לא מסתדרים ביניהם בלשון המעטה תראו את שס לדוגמה אתם משחקים יפי נפש אך עם הרבה רפש חבל

השארת תגובה ל-דני

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן