ספר החינוך הישובי


ספר החינוך הישובי כפר ורדים
עודד שלומות
ד"ר אוסנת עקירב מציגה את ספר החינוך כפר ורדים
כפרניק  וקנין 010 ספר החינוך הישובי

 

"אני עדיין זוכרת שבמקיף א’ בבאר-שבע קיבלנו חוברת יפה ובה פירוט ערכי בית הספר, מדיניות ותוכניות מפורטות לפי כיתות ושכבות", ספרה ד"ר אוסנת עקירב לחברי מועצת כפר ורדים בישיבה שנערכה בתחילת השבוע. "החוברת הזאת הייתה מאוד משמעותית עבורי ואני שמחה להציג היום את ספר החינוך האינטרנטי של כפר ורדים".
ד"ר עקירב, יו"ר ועדת החינוך של מועצת כפר ורדים, סיפרה שבחזית היוזמה עומד הצוות הניהולי של מערכת החינוך הכולל את מנהלות בתי הספר, שרון בינדר המנהלת את "אמירים" וענת רסקין המנהלת את "קשת", ואת עידו חגאי מנהל מחלקת החינוך במועצה.
לפי שעה כולל ה"ספר" (האתר…) את מערכת החינוך הפורמלי ובעתיד יכלול גם את המערכת הבלתי פורמלית.
מטרת המיזם לאחד את המערכת תחת "שפה" אחת, לאפשר שקיפות ומידע, לתת מענה לצוות החינוכי, לחניכים ולהורים, לאחד נהלים, וכן "לשווק" את מערכת החינוך בכפר ורדים.
בתפריט הראשי מוצגים הפריטים הבאים: מדיניות שילובים, נוהל וכללי משמעת, טיולים, מעברים, קוד לבוש, תזונה, אלימות ולוח אירועים.
כל סעיף בנוי בצורת "עקרונות וערכים" והמשמעויות שלהם "הלכה למעשה".
 
ד"ר עקירב הודתה לסוניה יחיאלי ולמירי כספי שעזרו בהקמת האתר ובהגהות.
 
ראש המועצה וחברי המועצה שיבחו את ד"ר עקירב על עבודתה והודו לה על המאמץ.
כפרניק  וקנין 010_0 ספר החינוך הישובי

 

המבוא לספר החינוך הישובי:
 
אנחנו מערכת חינוכית אחת.
 
שניים שותפים לקידום מערכת החינוך היישובית: משרד החינוך והמועצה המקומית כפר ורדים.
 
מערכת החינוך שלנו מבוססת על שלושה עקרונות מרכזיים:
 
מחויבות להתפתחותו הרגשית, הערכית, החברתית והלימודית של התלמיד.
מחויבות להתמקצעות מתמדת של צוותי החינוך למחויבות הנ"ל.
מחויבות לשיתוף פעולה תוך ציוותי ובין מוסדי עם ההורים והקהילה. 
לספר החינוך היישובי ארבע מטרות:
הצגת מערכת החינוך היישובית.
עדכון מידע שוטף
ציפיות מערכת החינוך היישובית מההורים.
תיעוד העשייה החינוכית.
 
ספר החינוך היישובי מתייחס לחמש מסגרות חינוכיות: פעוטוני החורש, אשכול הגנים, בית ספר קשת, חטיבת ביניים אמירים והחינוך הבלתי פורמאלי.
 

*

ועוד ידיעה "חינוכית":

ראש המועצה דיווח כי התלמידים החדשים שנכנסו השנה לחטיבת הביניים "אמירים" (כיזה ז’) קיבלו מחשבים אישיים ניידים. לדבריו, בשנים הקרובות יורחב המחשוב גם בית ספר "קשת". בתוכנית להכניס למערכת החינוך מחשוב יישובי שדרכו יקבל כל הילדים וההורים תא דואר אלקטרוני שילווה אותם בכל השנים במערכת החינוך ויצור תקשורת אחידה ונוחה בין כל הגורמים.

יחיאלי ציין גם שתקציב המיחשוב ימומן, בין היתר, על-יד מפעל הפיס וזאת לאחר שהשיג (יחיאלי) התחייבות להעברה של לפחות 450 אלף ש"ח בשנה באופן קבוע.
 

 


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    חצי עבודה. בקושי
    למי מראים חצי עבודה?

  2. אקמוליק הגב

    שוב פעם המילים הגבוהות הללו, שוב קבלתי כאב ראש…
    האתר יפה אבל לי מספיק שיהיה אתר של בית הספר או הגן ושיהיה מעודכן בזמן אמת. אם יש שביתה שיהיה כתוב, אם יורד שלג – שיהיה כתוב לא להגיע לבית הספר, לוח טיולים מעודכן, לוח אירועים מעודכן, לוח מבחנים מעודכן.
    פחות קונספציות יותר תכל’ס!

  3. אורח/ת הגב

    סופר סתם שלא מבין כלום בחינוך.
    אם כותבי הספר החינוכי יודעים לספור רק עד 5, מה תגדנה לטאות הקיר?

  4. אורח/ת הגב

    המורה לעברית
    משפט מתוך ספר החינוך:
    “אי אפשר לבוא לשיעורי חינוך גופני עם קרוקס אלא עם נעלי ספורט בלבד.”

    מי שימצא מה לא בסדר תחבירית במשפט זה יהיה המורה ללשון.

  5. שלמה הגב

    תקציב פייס
    סיוון אל תהיה רון
    שהכסף לא יהיה עח הכסף
    שיש למועצה במפעל הפיס
    שמיועד לאולם ספורט
    מספיק שרון נגס בכסף זה
    ע”פ בוחבוט יש לנו עדיין כסף בבפיס עבור אולם ספורט גדול בחטיבה

  6. הורה מאוכזב הגב

    אוי אוי אוי
    קראתי פעם ופעמיים, חיפשתי משהו להאחז בו, משהו חדש מקורי, משהו ערכי – ולא מצאתי.
    “נוהל וכללי משמעת”, “קוד לבוש”, “אלימות” – כמה עצוב שאלו הנושאים שהוגדרו במסמך כאבני היסוד של מערכת החינוך היישובית.
    האם חינוך לסבלנות ו/או- כבוד לזולת – אינם עדיפים על פני המושג “אלימות” ?
    מתוך האתר: “1. מחויבות להתפתחותו הרגשית, הערכית, החברתית והלימודית של התלמיד.
    2.מחויבות להתמקצעות מתמדת של צוותי החינוך למחויבות הנ”ל.
    3.מחויבות לשיתוף פעולה תוך ציוותי ובין מוסדי עם ההורים והקהילה.” – מחוייבות זה יופי, איך יוצרים אותה?
    ומה בדבר הערכים החינוכיים תרבותיים שלנו כקהילה וכפרטים ?
    מדוע אין התייחסות לנושאים כמו טיפוח איכויות אישיות טבעיות הקימות בילדים ? לאן נעלם ההיבט האקולוגי ?
    ומה בדבר ההיבט הקהילתי ?

    מצפה לתשובות והתייחסות עניינית.

  7. אורח/ת הגב

    6 אם אתה מצפה לתגובות ענייניות
    אז תפנה לאסנת ואל תכתובת טוקבקים צינים באתר.

  8. אורח/ת הגב

    אבוי שכך משווקים את מערכת החינוך – כמערכת כללים ותקנות
    נראה לי ששכחו שהנושא הוא הילדים ובני הנוער בגנים ובבתי הספר. הטקסט כתוב כהוראות לניקוי חדר אוכל בצבא. עדיף לקבל אימיילים ישירות מהגננות או מהמורות בבית הספר וכך להתעדכן.
    מה מהות החינוך מעבר לכללים והוראות?
    איפה ‘נושא’ החינוך, הילדים, בכל האתר הזה? מה אתם רוצים להגיד לנו בהדגשת המספרים? מה זה חשוב?
    תכתבו על ערכים אמיתיים! תראו עשייה ולא דיבורים של חוזר ממשרד ממשלתי כלשהו.
    תעשו את זה באהבה אמיתית לילדים ולמקצוע בו בחרתם. תעסקו בעיקר ולא בטפל – אז תהיה הצדקה ועניין אמיתי לכל הפרוייקט. בהצלחה!

  9. אורח/ת הגב

    התכנים בנליים ונמצאים בכל בית ספרגם בסביבות פחות טובות מהכפר.
    שום יצירתיות שום אמירה חדשה

  10. חנוך הגב

    ספר החינוך הישובי
    מוטב היה לבית הספר הישובי להיות יתום מספר חינוך חיוור וחסר השראה. סיוון קראת אותו לפני שברכת?

השארת תגובה ל-חנוך

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן