סערה בקהילה הדתית


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות
כספי בית הכנסת למימון הערעור על המקווה
כפרניק  של בסד copy סערה בקהילה הדתית
מהיכן יגיע המימון לערעור על המקווה?
מי השתתף באסיפת הקהילה הדתית?
כיצד סורס התקנון?
מדוע שמעון אמזלג איננו חותם על צ’קים של ועד בית הכנסת?
מה חושבים חוטר ישי ונתי שיינפלד על פרנסי הקהילה?
פרי שחף: הכל עניין פרטי של של הקהילה.

 

לפני כשלושה שבועות נערכה בבית הכנסת בכפר ורדים אסיפת מתפללים בה הוחלט, בין היתר, כי קופת ועד בית הכנסת תשמש למימון הוצאות הערעור הנוגע להקמת מקווה בכפר ורדים.
כן הוחלט, כי ההשתתפות בבחירות לוועד בית הכנסת, שתיערכנה ב-8 למרץ, תותנה בתשלום של 120 ₪ לקופת הועד. לדברי מספר מתפללים, המתנגדים לערעור, מדובר ב"מס" שנכפה עליהם לצרכים שאינם מסכימים איתם, ואינם מתכוונים לשלם אותו.
זמן קצר לאחר אסיפת המתפללים, הפיץ חוטר ישי בין אנשי הקהילה הדתית מכתב מחאה (ראו למטה) ובו דברים חמורים הנוגעים לאסיפה ולהתנהלות פרנסי הקהילה. מכתב זה הגיע לידינו לאחרונה דרך מספר מכותבים אליו. חוטר ישי, אשר התבקש להרחיב ולפרט במספר נושאים, אמר כי "תוכן המכתב הוא עניין פנימי של חברי הקהילה ואני לא מעוניין לדבר על כך".
עיקרי טענותיו של ישי הינן כי רבים לא ידעו על האסיפה, כי סדר היום לא פורסם, כי השתתפו בה רק 20 איש שחלקם איננו מבין ציבור המתפללים וכי היה ניסיון מכוון לעקר ולסרס את התקנון.

כפרניק %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%A2%D7%95%D7%AA%D7%A7%20(2)%20%D7%A9%D7%9C%20%D7%91%D7%A1%D7%93%20copy סערה בקהילה הדתית

 איור: יאיר רוט

 

בנוסף למחאה זו, נודע לנו לאחרונה כי שמעון אמזלג, אשר היה מורשה חתימה של וועד בית הכנסת, "הודח" מתפקידו ללא ידיעתו והסכמתו. אמזלג אישר את הדברים, אבל הוסיף כי לאחר התייעצות עם הרב (ממעלות) החליט להניח לעניין.
 
חברים נוספים מהקהילה הדתית שהעדיפו להישאר בעילום שם, חיזקו את דברי ישי במכתבו, ואמרו כי האסיפה ותוצאותיה מקוממות ופוגעות קודם כל בציבור הדתי. אחרים גם אמרו כי מעתה לא יעבירו כל תרומה דרך ועד בית הכנסת, משום שאינם רוצים שכספם ילך לכיסוי הוצאות הערעור "ההזוי", לדבריהם.
 
היחידי שהסכים לדבר בשמו היה נתי שיינפלד. לדבריו, הגם שבטוח כי בעתיד יוקם מקווה בכפר ורדים, הדבר צריך לבוא בזמנו ומתוך הסכמה, ולכן התנגד לעתירה ועל אחת פי כמה וכמה לערעור. הוא אמר , כי ההחלטה להעביר את כספי הועד למימון הערעור על המקווה היא שגיאה קשה בכלל, ובפרט כאשר "מחייבים" את המצביעים לבחירות להשתתף במימון זה. הוא הוסיף כי רוב "הצועקות" שרצונן במקווה כבר בגיל הבלות, ואינן זקוקות לו. לדבריו, את כל הכסף של המשפטים היה עדיף להשקיע בלימוד תורה, כך שאולי בעוד כמה שנים יהיה לקהילה צורך אמיתי במקווה, ולא רק עניין פוליטי וכוחני על מנת לנגח את התושבים. הוא סיכם, כי התנהלות בתוך הקהילה הדתית היא חמורה ויוצרת התנגדות בקרב ציבור הדתי והחילוני כאחד.
 
פרי שחף, יו"ר ועד בית הכנסת, סירב להתייחס לדברים, באומרו כי מדובר "בעניין פרטי" של הקהילה הדתית.
לבסוף קיבלנו מגורם שביקש להישאר בעילום שם (לא פרי שחף) שני מסמכים (מצורפים למטה): האחד הנוגע להזמנה לאותה אסיפה, והשני בחתימת ידו של שמעון אמזלג, הנוגע לחשבון הבנק של הועד ("הוחלט שאני יוצא מהחשבון"…).
 
פרי, או כל אדם אחר מהקהילה הדתית (למעשה כל אדם) הרוצה לכתוב מאמר דעה/הסבר/תגובה מוזמן לעשות כן. האתר פתוח למגוון דעות!
 
 
 כפרניק %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%A2%D7%95%D7%AA%D7%A7%20%D7%A9%D7%9C%204647585323 סערה בקהילה הדתית
 
 ההזמנה לאסיפת המתפללים

 

 

כפרניק  של 25253636 סערה בקהילה הדתית

מכתבו של חוטר ישי:


ב"ה ערב שבת קודש לפרשת ואתה תצוה ז’ אדר א’ ה’תשע"א (11/2/11)

 
לאחיי ורעיי
חברי ק"ק כפר ורדים
 ה’ עליהם יחיו
 
הנדון: מחאה על ניצול כספי תרומות בית הכנסת לטובת העתירה בעניין המקוה
 
ברצוני להביא לידיעתכם את מה שקרה באסיפה כללית האחרונה שמתברר שהיו כאלה שלא שמעו על קיומה. ובכן, האסיפה נועדה להיות דיון בנושא התקנון כאשר נלוו אליו נספחים נלווים בנוגע לועדת בחירות וקביעת תאריך לבחירות לוועד. דנו גם בשאלה האם לפרסם על כך בעיתונות הכללית או להסתפק בהודעה לחברי הקהילה בלבד וגם בנושא הערעור לבג"ץ בעניין המקווה.
 
מהלך האסיפה הכללית היה רצוף ליקויים חמורים שאת העיקריים שבהם אני מפרט בהמשך.
קודם אל העובדות: באסיפה השתתפו כ20 איש שלא נשארו עד הסוף שבה דובר אודות מתן סמכות לוועד להעמיד את קופת בית הכנסת למען המקווה. אחדים מהם תושבי הכפר אך אינם חברי הקהילה.
 
1. תזמון האסיפה – ניתנה התראה של פחות משבוע.

2.  אופן פרסום האסיפה – ככל שהנושאים שידונו בה גורליים, חשוב ביותר לוודא שכל חברי הקהילה מודעים ולדאוג לתאריך שיהיה נוח לרובם.
 
3. פירוט הנושאים אודותם ידונו באסיפה – הנושאים לא היו ברורים ולא דובר אודות אישור תקציב לעניין הערעור מקופת בית הכנסת . אני בטוח שלו ידעו שבזה ידובר, היו באים הרבה יותר משתתפים. גם באסיפות שקרו בעבר הייתה שיטה של הסתרת הדבר האמיתי שלשמו נקראה האסיפה.
 
4. לגיטימיות של כלל משתתפי האסיפה – אחדים מבין משתתפי האסיפה היו אורחים שלמרות היותם תושבי הכפר, אינם נמנים על מתפללי בית הכנסת. בסעיפים גורליים כמו ביטול ועדת ביקורת, נפלה ההחלטה על חודו של קול! 8 נגד 7 . כך שזה היה קריטי.
 
5. מיעוט נוכחים מחברי הקהילה – במהלך האסיפה אמר אחד המשתתפים שאין מספיק נוכחים שיחליטו החלטות גורליות כאלו, ואז עלתה הטענה: הזמנו כמה פעמים והם לא באו! טענה חצופה שרק מראה את האופן שבו הציבור מתייחס להזמנה של אלו שאמורים לייצג את הציבור. אחרי שתיזזו את חברי הקהילה בהזמנות סרק אודות אישור התקנון, כאשר סוף סוף העניין עולה לדיון, כבר לא נשארו מאמינים. בדוגמת: הרועה שצעק ‘זאבים זאבים’…
 
6.  עיקור וסירוס התקנון – מטרת התקנון לקבוע כללי מנהל תקין שמצופים מאלו שאמורים להיות אמונים על כספו של הציבור. במהלך כל הדיון על התקנון נשמעו הערות ציניות על סעיפים מסוימים ובהטעמה מיוחדת ועקב כך גרמו למשתתפים לבטלו. באותו נושא, מן הראוי היה שמי שחיבר את התקנון יציג אותו ויסביר מה עמד מאחורי כל סעיף.
 
 

7. התנהלות כללית – כבר שנתיים שניסו להעלות את נושא התקנון לאישור האסיפה הכללית והובטחו הבטחות שונות במהלך הזמן הזה ואפילו נקבע זמן. באסיפה הקודמת אף צויין במפורש: אישור הפרוטוקול (היה ברור שמדובר על אישור התקנון). באסיפה הזו היה מספר משתתפים זעום וכמובן שבכלל לא דובר אודות התקנון. התברר שהאסיפה התכנסה לצורך מתן לגיטימציה לערעור בבג"ץ, לצורך כך השתמשו בנושא אישור התקנון.

 
אני פונה בזאת לכל הציבור מתפללי בית הכנסת בכפר ורדים, להביע את מחאתם על העניין בעל פה ובדוא"ל לכל אחד מחברי הוועד על ההחלטה שנתקבלה באישון לילה על ידי קומץ מתפללים (פחות מ20 ), אודות 1. סירוס התקנון שנועד להגן על הקהילה משרלטנים. 2. העמדת כספי התרומות של בית הכנסת לטובת העתירה המתנהלת כיום בבג"ץ בעניין המקווה.
 
לפנות לוועד המכהן שיבטל החלטה אומללה זו. התורמים תרמו לטובת פעולות בית הכנסת ותו לא! כל הוצאה שלא קשורה לבית הכנסת, תיעשה בהתרמה ייעודית לצורך זה.
 
קריאה לפעולת מחאה

כל מי שהעניין נוגע לו ומביע הזדהות עם הנכתב, יביע את מחאתו בכך שלא יעביר כספי תרומות לחברי הועד. לדעתי, אפשר להפקיד את התרומות אצל ה’ שמעון אמזלג שהיה הגזבר וגם כיום אחרי שפרש מהוועד, עדיין הוא לא הוציא אף שקל שלא לניהול השוטף. מתוך מטרה לשמור על הכסף עד לבחירת ועד חדש.
 
בברכת שבת שלום והאמת והשלום אהבו
חוטר ישי הלל

(אנחנו מבקשים להגיב בדרך ארץ ובאופן תרבותי. תודה)

 


0 תגובות

  1. לא מזדהה הגב

    לי זה נראה כמו מחטף
    אני חילוני שאינו הולך לבית הכנסת (כולל ימי כיפורים)
    יחד עם זאת אני מכיר חלק מהאנשים שכן עושים זאת. אנשים טובים למיטב הבנתי.
    לדעתי לתעל תרומות שניתנו לנושא מסוים לנושא אחר זה לא רק מעשה לא אתי, אלא גם לא חוקי. את זה אני אומר במנותק מנושא המקווה השנוי במחלוקת. האם יעלה על דעתו של ועד בית הכנסת לממן למשל הפגנה למען השבתו של גלעד שליט? ברור שיש כאן משהוא לא תקין. האם יש להם רישןם של כל שקל ומי נתן אותו? ואם יש – האם כל אחד מאלו שנתנו הסמיכם חשנות את יעוד הכסף?

  2. מתפלל בבית הכנסת הגב

    כתבתי בעבר באתר זה על הטרור בבית הכנסת.
    וענה לי (כנראה אחד הטרוריסטים) “שתוק טיפש, אתה מזיק…”
    אני שמח שהאמת יוצאת לאור. רק ככה אפשר לתקן את המעוות.
    והיה העקוב למישור.

  3. אורח/ת הגב

    שחף ידידי ,אתה כנראה מזוכיסט אמיתי
    לא עבר זמן רב מאז שאחד מהקבועים בבית הכנסת קרא לך “בלה גולה” בפרהסיה בויכוח על קוצו של יוד ,בי זה פגע מאד והיות ולא יצאו להגנתך ולא הרחיקו את הפורע ידי לא דרכה עוד בבית הכנסת ואילו אתה – אין לך כבוד ,ענין פרטי של הקהילה?? ,נו באמת על איזו קהילה אתה מדבר זו שמעליבה את חבריה בפרהסיה, מהחמורות שבעברות התורה ,וכולם שותקים!!!!

  4. אחד מק"ק הגב

    אני מתפלא :
    אנשים שהולכים לערר משפטי הם אנשים שבטוחים שנעשה להם עוול, ובתור שכאלה מוכנים לעשות הכל כדי להוציא לאור את צדקתם. כולל תשלום כספי.
    אנשי ביה”ב המערערים, לא מוכנים להוציא גרוש מכספם הפרטי, אלא להכריח את כל באי בית הכנסת לשלם עבורם על האיוולת של הערעור.
    דמי חבר לבית הכנסת (אגב, זה חוקי?) אינם יכולים לשמש לערעור ! הגיע הזמן שהרוב הדומם יגיד את דברו, ובקול רם. כתבה זו היא סנונית ראשונה. נקווה שהיא כן תבשר את האביב…

  5. סמבלוסק הגב

    אל תתנו לכמה משיחי שקר להכניס שינאה ביננו
    דעתי הינה אישית של אדם חילוני גמור.
    כמה אינטרסנטיים דתיים אשר התנחלו ללא צורך בכפר ורדים מנסים להרעיל את אופי היישוב ואת הלך הרוחות.
    הם מנסים לכפות שינאה במסווה של מצוות דתיות כגון המקווה שאפילו הדתיים בכפר יכולים להסתדר במצב הקיים.
    יפה נאמר ” הגם שבטוח כי בעתיד יוקם מקווה בכפר ורדים, הדבר צריך לבוא בזמנו ומתוך הסכמה” –> כל דבר בעיתו ומתוך הסכמה.
    אל תתנו למיעוט משיחי השקר להכניס תריז ביננו,הדת היהודית היא של כולנו (כולל חילוניים גמורים כמוני) והכל צריך להיעשות בהסכמה ובכבוד הדדי.

  6. בעל ניסיון הגב

    שיטת הפעולה
    כאחד שמכיר טוב מס שנים את הנפשות הפועלות.
    רק אחד בוחש בקדירה ומפעיל את כולם ומסתתר אחריהם.
    הוא גם לא מופיע בערעור ובעתירה.
    חרחרן וקומבינטור ברמות.עם הזמן יכירו אותו כי לשקר אין רגלים.הנני פונה לקהילה הדתית בבקשה,תפתחו את העיניים ותפעילו את שיקול הדעת עפ”י ניסיון החיים שלכם.אפשר היה להשיג הכל בדרך ישרה וללא קומבינות וצריך להגיע לשלום והסכמה עם המועצה בתנאי שמסלקים את החרחרן.צריך להלחם בחוכמה ולנטוש את העבר(ההבטחה למקווה והמשפט)ןלחפש אלטרנטיבה חוקית.כגון לבנות בכספי הבית כנסת מקווה קטן בתוך בית הכנסת עם כניסה מהצד או במרכז כעסק לכל דבר.יהיה מאד קשה למועצה למנוע זאת משפטית אפילו שהמבנה שלה.
    לשיינפלד-במידה ונכונים דבריך הינך טועה בנוגע לנחיצות המקווה וצודק בנוגע לניהול תקין שגם אם בדיעבד חוקי להשתמש בכספי הציבור,זה לא נראה ונשמע טוב ולא חכם בפרט בכפר שבודק עם זכוכית מגדלת.

  7. אורח/ת הגב

    לסיון : בית הכנסת !!!
    סיון, אמרת שביתהכנסת הוא של המועצה ושל הכפר.
    תראה מה קורה בו על ידי קבוצה כוחנית המשליטה דיקטטורה (וכשכזו, גם מטאטאה מתחת לשטיח, ולא מוכנה להגיב !). הגיע הזמן לעשות בחירות על ידי כל הישוב. להחזיר את בית הכנסת לכפר. סיון. אמרת. תקיים.

  8. שלום שלום ואין שלום הגב

    תראו איזה אנשים אתם בוחרים לוועד שלכם! עוד לא למדתם לקח?
    אחד שמנסה להסתיר את הכל באמתלה של “ענין פרטי”.
    בושה, תתפקחו כבר.

  9. במבי הגב

    משתתף בצער
    הריני מביע את השתתפותי בצערם של עמיתינו שחפצים באמת ב”דרכי נועם” ובקיום אמונתם ללא פרובוקציות, פוליטקה ודריסת כבוד האדם ומקום התפילה.למיטב הבנתי בתקננונים ועמותות – ההחלטות הן לא חוקיות!
    לאלו הדוחקים בהם – מניעיכם האמיתיים הולכים ומתגלים מרגע לרגע וכולי תקווה שדרכיכם ישתפרו לטובתכם ולטובת היישוב הנפלא בו מצאתם לנכון להשתכן!

  10. אורח/ת הגב

    שחף פרי, בית הכנסת לא פרטי שלך –
    צריך סדר בבלגן !

  11. אורח/ת הגב

    ל 5- האש מתלקחת
    עכשיו אתה רוצה גם את בית הכנסת?!
    את החיים של אנשי הכפר שומרי המצוות אתה לא רוצה?!
    האם אתה או חבריך משתמשים תרמתם לבית הכנסת או רואה את עצמך כחלק מבית הכנסת שיהיה לך זכות בחירה\אמירה?!
    כל עינינך רק לנגח ולנגח ולנגח.כל המריבה נובעת מאנשים קיצונים כמוך משני הצדדים.
    חוקי או לא חוקי יבדק ע”י בעלי מקצוע-עו”ד וכך יעשה עפ”י חוק ושלום על ישראל.

  12. אורח/ת הגב

    מסר לסיון!
    המחדל בפיצוץ בין גווני האוכלוסיה נובע מכך שמייבשים את שומרי המצוות.כשמנסים לבטל מישהו הוא ילחם על חייו ויגיע לקיצוניות הגדולה ביותר שמי ישורנו.
    הצד השמאלני במועצה גורר אותך להחלטות קיצוניות והתחושה שאתה ראש מועצה של חלק מהציבור.
    תעשה מעשה חכם ותבטל את ההוצאות בישיבת מועצה בתנאי שיבטלו את הערעור ושב עם המתונים כצעד בונה שלום.
    אציין שבמקומות שיש סכסוכים בין הרשות לדתיים הגיעו כמחאה ישיבות שלמות ליישוב לפרובקציות או הבעת מחאה.
    אינני כותב את שמי אך אשמח להפגש אתך אם תרצה.

  13. אורח/ת הגב

    ל 12 – אתה טועה. איני כותב את שמי, אך אשמח להיפגש איתך אם תרצה

  14. המבדיל הגב

    מסר ל12 – ראש מועצה הוא לא גננת…
    אמנון בן עמי, תושב לפידות, ששימוש בכספי וועד לא זר לו עוד מהמושב, יחד עם גולדפרב שממשיך לבחוש במרץ ולעשות פוליטיקה קטנה מאחרי הקלעים לבושת אלו שהסמיכו אותו לרבנות, הצליחו לשטות באנשים טובים ולריב עם אחרים, גם הם טובים. זו התוצאה של ההרכב האנושי של אלו המתקראים ועד בית הכנסת. אנשים חלשים שמאפשרים לשניים הללו לשטות בהם. מה יש לראש מועצה להתעסק עם זה בכלל… אם יש חשד לפלילים צריך לערב את המשטרה. זה הכל!

  15. אורח/ת הגב

    אשמת הרשות – כשהחתול ישן, חוגגים העכברים
    זו חטאו של ועד בית הכנסת הנוכחי וחבריו התככנים למיניהם, שראו הזדמנות להנציח את שליטתם בחצר הביזנטית שיצרו לעצמם.
    זו טעותו של חוטר שהיה רוצה לקחת חלק בחגיגה, אבל לא נותנים לו.
    זו העמדת פנים של שיינפלד, השועל שעטה לקראת פורים נוצות של יונת שלום.
    אבל מעל לכל זהו מחדל של המועצה והעומד בראשה, שנותנת לפיאסקו הזה לקרות, שמגלה אזלת יד מתמשכת בטיפול בשורש הבעיה (הקבוצה הכוחנית בבית הכנסת ובקהילה הדתית פה, בראשם הרב, המדריך והגביר), שהייתה שמחה אם הכתבה הזו לא הייתה מתפרסמת, כדי שהיא לא תצטרך לעשות מעשה.
    סיון, אתה מייצג את כולנו, תעשה משהו! קח את מושכות לידיים, נקה את האורווה, כדי שתחזור להיות בית כנסת. בית הכנסת הוא גם שלי, תחזיר לי אותו!

  16. אורח/ת הגב

    העסק הפרטי של אבא שלו
    העסק הפרטי של אבא שלו
    בכל הארץ בית כנסת ציבורי הוא ציבורי, ובכפר ורדים הוא עסק פרטי שהעסקונה הצעקנית רבה מי ישלוט בו. לפי פרי שחף זהו עניין פרטי, ואל לנו להתערב בו. זו תגובתו, חבל להוסיף מלים.

  17. זה שכבר לא יכול יותר הגב

    בקשה מראש המועצה בשם הרוב הדומם
    אני לא מסוגל להבין, איך ציבור קטנטן ושולי מצליח לחולל סערות שמהדהדות עד למרחקים. יצא לי לשמוע בעת האחרונה ומגורמים שונים שאלות כגון:”מה קורה אצלכם בכפר בעניין המקווה?” – חשתי מבוייש על הדימוי שלנו כלפי חוץ . לצערי הרב הדרך היחידה להחזיר את השקט והשלווה לישוב היא: להראות לקומץ מחרחרי הריב והמדון את הדרך החוצה מהכפר. צריך לומר להם באופן הנחרץ ביותר: אתם לא רצויים בקירבנו ותעברו לגור במקום אחר שמתאים יותר לאופי חייכם. לקרוא כל פעם על מעלליכם ואת תגובות הקוראים – די נמאסתם!!! זה לא מעניין אותנו כל השטויות האלה, יש לנו נושאים יותר חשובים להתעסק בהם.
    בהזדמנות חגיגית זו ובשם רוב הציבור בכפר, אני פונה לראש המועצה – אנא תפתור אותנו מעונשו של זה, תתחיל להפעיל יד קשה כנגד קומץ מחרחרי הריב ותגרום שיסתלקו מהכפר! אל תפחד – אנחנו מאחוריך.

  18. אורח/ת הגב

    סיון, בקשה אליך מתושבי הכפר
    סיון, בבקשה נא דאג לתקנון מוסכם שיגן על תושבי הכפר המשתמשים בבית הכנסת,
    מנה וועד(ה) קרוא(ה) לבית הכנסת עד לקיום בחירות נורמליות והוגנות,
    פקח על קיום בחירות ומועמדים שיחליפו את הוועד הנכלולי הזה, אחת ולתמיד.

  19. אורח/ת הגב

    כל הבלגן התחיל עם בואם של גולדפרב ומרינובסקי לכפר ורדים
    שחף פרי חזר בתשובה לאחר בואו של גולדפרב לכפר ואומרים שהוא החזיר אותו בתשובה, ועל כן פרי הוא השפוט של המחזיר בתשובה ועושה כדברו.

  20. אורח/ת הגב

    תודה לשיינפלד
    שאמר את מה שאמרתי מזמן, עוד בזמן העתירה הראשונה: כל הצועקות בקול גדול שהן צריכות מקווה, כבר מזמן לא צריכות !!!
    ועוד משהו: אם לא היה כל הבלגן, שהתחיל לפני מספר שנים, בבואם של גולדפרב ומרינובסקי לכפר, כבר מזמן היה כאן מקווה ובהסכמת כולם. פשוט, הם נכנסו בפסיעות גסות לכאן, הפכו את הכפר על פיו, עכשיו מתפלאים שאף אחד לא רוצה מקווה? שאף אחד לא רוצה את גולדפרב כרב בבית כנסת? מי שנשאר לתמוך בו זה רק בן עמי ושחף פרי. השאר נגד!

  21. אורח/ת הגב

    חברה תרדו משחף פרי.
    שחף פרי אדם נחמד שצודק שזה עניין פרטי של משתמשי! בית הכנסת. הועלה רעיון להשתמש בכספי התרומות.נוצר דיאלוג בריא בעצם העובדה שהתעוררה התנגדות וכל הכבוד לאמזלג והלל.ההשתלחויות שלכם כנגד פרי ללא רסן מבטאות את הפרובקציות המגעילות שלכם.אתם פשוט אנשים גסים וקשים בעלי חשיבה שלילית לכל דבר שנודף ממנו רוח של יהדות.האם שאלתם את עצמכם כמה פעמים רצו בישיבות מועצה להפנות תקציבים לנושא כלשהו שעורר התנגדות קשה.
    רדו לנו מהוורידים ותתעסקו בפוליטיקות שלכם. לא חסר לכם פרשיות של ניהול תקין.ראש ממשלה,נשיא,שר אוצר…
    גם בתוכנו צריך להעיף את האחד שמרתיח לכולנו את העצבים.
    גולדפארב-לך מפה!!!!!!!!!

  22. אורח/ת הגב

    טעות בידך! כל הבלגן התחיל מאז שיעקב זיו ומאיר גרינפלד
    מאז שזיו וגרינפלד התיישבו במועצה הם הצליחו לגרום לשנאה תהומית בין אחים: בין דתיים לחילונים

  23. חילוני מבין הגב

    הלכלוך מתחיל בבית המועצה
    כל עוד שם לא מגיעים להסכמות וחבר מועצה מודח ממשיך לשבת על כסאו (יעקב זיו) אז אין פלא שככה מתנהל לו בית הכנסת

  24. יפעת הגב

    ל 17, מה אתה רוצה מסיון ה”גננת”?
    אתה מבקש מהגננת לעשות סדר בגן?
    אפילו בבית שלה היא עוד לא עשתה סדר: עובדה שיעקב זיו עדיין יושב שם בוהה באויר וממשיך לייצג את עצמו למורת רוחם של מצביעי אופק!

  25. אורח/ת הגב

    איזה מזל יש לאתר כפרניק…
    כבר איזה שבועיים לפחות האתר “יבש” לחלוטין…
    והנה עכשיו ניתנת ההזדמנות לכל מחרחרי הריב להקיא את תגובותיהם.

  26. יהודי מהכפר הגב

    סיון, אתה דיקטטור אמיתי…
    אבל אתה תיפול בדיוק כמו מובארק…
    הדרך היחידה שלך לשרוד על הכיסא, היא לשמור על כפר ורדים יהודי ללא פשרות! מקווה טהרה מיזמתך, עוד ועוד בתי כנסת, קבורה כהלכה (לא בארון) ופעילות להגברת התודעה היהודית!

  27. אורח/ת הגב

    אחדות אמיתית בקהילה הדתית
    בימים אלו נדרשים כל אחד שמתקרא “שומר מצוות” בכפר ורדים לנסות לגשר על הפערים ולמצוא מכנה משותף ובאהבה נצליח בכל דבר..
    האתר הזה רק מגביר שנאה והוא לא יפתור לנו את הבעיות.

  28. נעמי ג' הגב

    מה קורה עם פיטורי יעקב זיו מהמועצה?
    כבר שאלתי כמה פעמים ולא קיבלתי תשובה..
    פוליטיקה נקייה, אה?
    אפילו אצלינו החילוניים יש גניבת דעת הציבור, אז מה לנו כי נלין על הדתיים?

  29. אחד שרוצה שקט אמיתי הגב

    לא מבין מה הבעיה?
    חוטר ישי כותב מכתב (לחברי הקהילה בלבד) ושמעון כבר לא מורשה חתימה, נו, הכל לגטימי. אז מה לנו תושבי כפר ורדים הנאורים שחיפשנו מקום לגור עם אויר הרים ואוירה רגועה לענייני בית הכנסת שמוצגים פה באור שלילי באופן בוטה ע”י עורך האתר?
    אולי שגם סכסוך בין בני זוג מכפר ורדים כולל כל תחלופת המכתבים בין עוה”ד יגיע לכפרניק ואז נוכל כולנו לשבת ולטקבק נגד או בעד הזוג המסכן…

  30. אורח/ת הגב

    עדיף לקרוא לכתבה: סערה בכוס מים
    עדיף לקרוא לכתבה: סערה בכוס מים

  31. מאוכזבת הגב

    למיטב ידיעתי הרבה עוזבים את הכפר מאז שסיון הפך לראש מועצה
    השנאה פה רק גוברת. חסר מאוד פעילות יהודית במרכז המסחרי בחגים כמו שהיה בעבר. אנשים נהיו אויבים אחד לשני..
    כל אחד רוצה לטרוף את השני!
    ממש לידינו במעלות, גרים באהבה דתיים וחילונים זה לצד זה ויש מקוואות ובתי כנסת ופעילות יהודית וכולם נהנים.
    כי במעלות גם החילונים זוכרים שהם יהודים

  32. מגיבה 19 הגב

    סליחה מגולדפרב ומרינובסקי. אתם בסדר גמור. זאת רק בעיה שלי
    אני פשוט לא שולטת בשנאה שלי והתגובות נגדכם יוצאות לי מבלי משים…

  33. סיון איפה אתה? הגב

    שימו לב! ב 8 למרץ בחירות לא מאושרות ע”י המועצה וללא תקנון !
    !!!

  34. אורח/ת הגב

    19- זה לה שני הלייצים מחב״ד.
    זה אמנון בן עמי! הוא הבוחש, הוא הלוחש והוא החורש רע!

  35. אורח/ת הגב

    ל 32 : את תגובה 19 אני כתבתי במקרה.
    וכל מילה שכתובה שם נכתבה בכוונה גדולה.
    כל הבלגן התחיל עם בואם של גולדפרב ומרינובסקי לכפר.
    ואז חזר (הוחזר) פרי שחף בתשובה. לכן הוא שפוט.
    מה לעשות? זאת האמת.

  36. אורח/ת הגב

    34 קשה תפיסה
    תתייחס ישירות למחוללי המהומות ותפסיק ללכלך מסביב.
    בסוף יהיו פה תביעות דיבה.
    תזהר!

  37. אורח/ת מרוצה הגב

    תגובה ל31 המאוכזב
    מבדיקה שערכתי אכן רבים עוזבים ןרובם ככוךם דתיים,חוזרים בתשובה,מחזירים בתשובה ובדרך לגילויי האלוהים.
    כל הכבוד סיון,הצליח לנו !!
    תראו כמה רעש ואווירה עכורה גורם מיעוט קטן ומבוטל של דתיים.

  38. אורח/ת הגב

    לנעמי מתגובה 28
    את עוד חיה באשליות שיש כזה מושג פוליטיקה נקיה?
    ח ח ח ח .. עבדו עלינו..
    יעקב זיו ימשיך עוד לשבת על כסאו וימשיך לסכסך בין דתיים לחילוניים.

  39. נגד גרינפלד הגב

    בכל הבלגן בכפר אשם מאיר גרינפלד
    מאיר גרינפלד נתן במה ל”פרדי” הסכסכן וככה התחילו הסערות הדמיוניות כאילו יש למישהו כוונה אמיתית לסגור פה כבישים או להביא לפה חרדים…

  40. אכזבה עמוקה הגב

    ל 39
    בכל הלגן אשם גם גרינפלד, אבל בעיקר סיעתו: סיעת אופק המושחתת, שנבנתה על גבי ליבוי שנאה נגד שומרי המסורת בכפרינו. עובדה, שלפני הקמת סיעת אופק חיו בשלווה כל תושבי הכפר בהרמוניה בגיבוי סיעת תומר ז”ל שהתרסקה ומתה, עם תקומת סיעת אופק שרואה למול עיניה רק חרחור ריב ומריבה.
    אני בבחירות הבאות לא אתן לסיעה המושחתת הזו את קולי!!!

  41. להחליף את השלטון הגב

    ל”נגד גרינפלד” מתגובה 39
    לא יפה להאשים את מאיר גרינפלד לבדו בכל האסונות והדימוי ה”חיובי” של כפרינו. בל נשכח את חבריו למלאכה: זיו וסיון, שאין להם שום חזון עתידי ליישוב ולכן הם מחזיקים את עצמם באצבעות ע”י דיכוי בית הכנסת ומתפלליו במטרה להשיג רייטינג ו”שם טוב” לעצמם.
    הם למדו מראשי השלטון בארץ את השיטה “לשמירת הכיסא”
    על חשבון האזרח הפשוט, ובמקרה הזה: על חשבוני ועל חשבונך שבאנו לגור בגלל חינוך טוב כביכול, אוירה רגועה (אעלק..) ובסוף מקבלים ראש מועצה דחלילון שעף בכיוון הרוח…

  42. מגיבה 35 הגב

    אופס.. זה שוב ברח לי..
    אני שוב מתנצלת… התרגלתי לרדת על גולדפרב ומרינובסקי גם אם הכתבה לא קשורה אליהם… אני מקווה שהפעם ההתנצלות סופית ולא יברח לי שוב..
    יש לי הפרעה נפשית. סליחה.

  43. אורח/ת הגב

    תגובה 39, מה אתה מאשים את גרינפלד?
    הוא סך הכל שפוט בידי כספי ממעלות. כספי מחליט וגרינפלד מבצע…

  44. אורח/ת הגב

    המועצה חייבת לארגן בדחיפות בחירות לוועד בית הכנסת
    בבחירות יכולים וצריכים להשתתף כל תושבי הכפר, נשים וגברים בכדי לקבוע מי ינהל
    את בית הכנסת. בית הכנסת הינו מבנה ציבורי של כל תושבי הכפר: מי שמתפלל , מי
    שבא לשמוע הרצאה בנושאי יהדות, מי שרוצה לבא ולא יכול בגלל האווירה הנוכחית ומי שרוצה לחגוג אירוע משפחתי מסורתי.

  45. אורח/ת הגב

    לכל האלה שרוצים להרוג את השליח – עם עובדות אי אפשר להתווכח
    כל הבלגן התחיל בכפר עם בוא החבדניקים הפנאטים מרינובסקי וגולדפרב, וירגע קצת עם עזיבתם. הם גרמו נזק עצום שיקח שנים רבות לשקמו
    מספר לא קטן של אנשים בכפר חזר בתשובה בהשפעתם, משפחות הופרדו ויש סיכסוכים בין בעל לאשה על רקע זה. ככל הנראה גם פרי שחף חזר בתשובה בהשפעתם.
    לחגיגה הצטרפו גורמים תאבי כוח, שררה, אגו וממון, וידוע מי שמושך החוטים בבית הכנסת.
    העומדים בפרץ, ביניהם חברי סיעת אופק גרינפלד וזיו, עושים עבודת קודש, עבור הכפר ועבור הדתיים המתונים, שקולם לא נשמע מפחד הטרור החרדי.
    המאבק במחרידים לא הסתיים כל עוד שני החבדניקים וגרורותיהם המתלהמים, מפיצי השנאה והסכסכנים בינינו.

  46. אורח/ת הגב

    לדעתם כולם אשמים במצב, ומי בכלל לא אשם?
    כולם אשמים במצב. סיון, חברי המועצה, אופק, גרינפלד, זיו, פרדי, תושבי הכפר, כל העולם וגם מעבר לו. מי לא אשם? ניחשתם…

  47. אורח/ת הגב

    ל 42 לא יעזור לך…
    את תגובה 19 ו 32 אני כתבתי. ואני מתכוון לכל מילה !
    את מנסה לעשות “כאילו”, ולהפחית את האפקט של המעשים הנוראיים שעשו גולדפרב ומרינובסקי כאן בכפר.
    את חושבת שכולנו “אוכלים” את ה”בדיחות” שלך, שהן ברמה של 0, כן, אפס.
    אנשים כאן לא טיפשים ויודעים מתי התחיל הבלאגן, ויודעים איזה תוצאות נוראיות יש למעשי 2 “החרדים”.
    אני יודע בדיוק מי את, טוב היה שהיית אוספת את בעלך וה”ילדים המתוקים” ויוצאת מכאן.

  48. אורח/ת הגב

    מענה ל 43
    חולה נפש אכול שנאה.
    לך לפסיכולוג

  49. טל הגב

    אולי מחשבה חדשה
    הואיל ומבנה בית הכנסת הוא, כפי שאני משער, בבעלות המועצה אני מציע שיוחלף שמו ל”בית הקהילה”. מהלך זה אינו רק לשוני אלא גם מהותי, ולכן ראוי שהחלטה על שינוי או אי שינוי השם תתקבל בדרך של משאל. מבחינה מהותית בית קהילה צריך לשמש את כלל חברי הקהילה, דתיים (מכל הזרמים) וחילונים, והכל תוך הקפדה על כבודו כמקום תפילה. במקביל צריכה לקום מטעם המועצה ועדה אשר תנסח את עקרונות השימוש בבית הקהילה שיזדקקו לאישור במשאל של כלל חברי הקהילה ולאחר מכן את אישור המועצה. אני בטוח שיהיו בדרך המון קשיים (גם פוליטיים), בודאי שיהיו מקטרגים כשם שיהיו מסנגרים אך חובה עלינו להפנים שאם אנו, כחברה הטרוגנית מעונינים בשבת אחים גם יחד עלינו לעשות מעשה בכוון. בית קהילה יכול לשרת את כלל החברים על גווניהם ואורחות חייהם, אך הדבר תלוי במידת הנכונות לשתף פעולה וגם לדעת לוותר למען רעיון מאחד.

  50. איל הגב

    לכל הכותבים נגד זיו וגרינפלד
    ראשית, איני מכיר אותם אלא ממה שכותבים עליהם, ואיני חבר בתנועה שלהם.
    אבל – כל מי שכותב שהם התחילו את מחול השדים שמתחולל בכפר בקשר לדת, חוטא לאמת ובגדול.
    אני ממש זוכר איך הכל התחיל: את האתר של מרינובסקי, את גני הילדים החרדיים של גולדפרב, את ההתפקחות של האנשים כאן, שהבינו (בדקה ה 90) מה היה יכול לקרות כאן,ועוד, ועוד ועוד. התפקחנו כולנו חצי שנה לפני הבחירות. ובגלל שראינו מה עומד לקרות לכפר, בגלל זה הוקמה אופק. אז אל תשנו את ההיסטוריה. ואל תסיטו את תשומת הלב ממה שגולדפרב ומרינובסקי עשו לכפר. הם האשמים במה שקורה כאן, ולא גרינפלד וזיו.

  51. אורח/ת הגב

    לכל המנסים להטות את תשומת הלב מהדבר האמיתי – הברדק בבית הכנסת
    מה הקשר בין גרינפלד זיו ואופק לברדק והשחיתות המוסרית המתמשכת בבית הכנסת, חוץ מהעובדה שהם התריעו על זה מזמן?

  52. אורח/ת הגב

    סיון, אתה מתכונן לאפשר מחטף כזה?
    לפי הכתוב למעלה הבחירות לועד בית הכנסת הם בעוד יומיים, בלי תקנון, ועם אותם “מועמדים”, אלה שהביאו אותנו למצב הזה!!!

  53. אורח/ת הגב

    שחף פרי לא חלק מהקהילה
    אל תתערבו לו בענינים הפרטיים שלו: בית הכנסת, מניפולציות בחירות, תשלום שכשירותו בספק עבור הערעור ועוד כהנה וכהנה מעשי boss of all bosses, רובין הוד של החרדים.

  54. אורח/ת הגב

    איסלאם נצרות וחבד = שקר = אלימות רוחנית בעליל
    אין לנו קשר איתם

  55. אורח/ת הגב

    ל50 הקשר לגרינפלד וזיו ברור כשמש
    הם ניבאו שנאה שהגשימה את עצמה.
    שנאה זה כמו גפרור וכשזורקים אותו לשדה הוא מתלקח בלי חשבון. זיו וגרינפלד צריכים לעוף מהכפר מרוב בושה ממה שהם גרמו

  56. אורח/ת הגב

    בכל אשמים שני הליצנים מ”אופק”
    הם הציתו את השנאה
    הם ליבו את השנאה
    הם ניבאו את השנאה
    הם הגשימו את השנאה
    והם עכשיו אוכלים את פירות השנאה ואת הנזק התדמיתי שקרה לכפר.
    יראו אחרים את מה שעוללו השניים (זיו וגרינפלד) ויתרחקו מהם.
    מאש מתרחקים!!

  57. ניצה ב. הגב

    מגיב 51 שמת לב שבאמת כולם מחפשים את מי להאשים
    במקום שיעקב זיו יפנה כבר את כסאו לטובת פנחס ברודצקי או תמי איצקוביץ, הוא ממשיך לשבת שם ולחכך ידיו בהנאה בראותו את הדתיים רבים אחד עם השני.
    אופק, מדוע אינכם עושים דבר?
    האם ידיכם כבולות?
    רק להילחם בחרדים אתם יודעים? התאכזבתי קשות…

  58. אחד שמחכה בסיבוב הגב

    חוטר ישי ושיינפלד חיים באשליות שהם יזכו במחיאות כפיים ובאהבה..
    הם לא מבינים שאנחנו שונאים אותם באותה מידה ואחרי שנחסל חשבון עם בן עמי ופרי שחף, הם הבאים בתור..

  59. אחד המתפללים הגב

    פוליטיקה נקיה
    אני מכיר את הדברים מקרוב ויודע שזה שהעביר את המידע לאתר,נפגע מכמה אנשים ולכן הוא נכנס בהם דרך התקשורת.
    אז אני רוצה להזכיר לו שאחד מהמצוות זה: לא תשנא את אחיך בלבבך… (הבנת? אפילו בלבבך!) ואם יש בעיה, אפשר לפתור אותה פנים מול פנים ולא על גבי העיתון..

  60. גם אחד מהמתפללים הגב

    ל 59
    אם אתה אחד מהמתפללים, אתה יודע מה באמת קורה בבית הכנסת ואיך מתנהלים שם העניינים.
    אם אתה מטיף לזה שאנחנו יודעים שפנה לתקשורת, סימן שאתה מצדיק את הכוחניים שעושים מה שבראש שלהם. אתה רוצה שהוא יפתור את זה איתם “פנים מול פנים”? הצחקת אותי…
    אני מהרוב הדומם שלא מסכים לניהול העניינים ול”ראש” המנהל.

  61. אורח/ת הגב

    36 – אתה חזק בתביעות?
    מי זה יכול להיות… מתחיל בא’ נגמר בי’? לא… לא יכול להיות…

  62. אורח/ת הגב

    תזכורת – עמיחי מרינובסקי עוד פה ומחפש בית לבית חבד שלו
    משכירי בתים, ראו הוזהרתם. לבל תהיו משפ’ וינטר הבאה, שעדיין מתרוצצת בין בתי משפט ולא מצליחה לפנות את הפולש.

  63. אורח/ת הגב

    מסכים עם 18: ועד קרוא עכשיו לבית כנסת !
    מינוי של המועצה. מהאנשים המתונים. ועדה קרואה של המועצה.
    במקום הבלגן שיש שם עכשיו.

  64. ס.ש. עומר הגב

    בית הכנסת שייך לכל תושבי הכפר
    חבורה של בריונים שחלק מהם מצהירים על עצמם שאינם דתיים, מנסה להשתלט על הקהילה החרדית ועל בית הכנסת. סילוק הבריונים הינו קודם כל עניין פנימי של הקהילה, אולם הניסיון להשתלט על בין הכנסת הוא עניין של כל תושבי כפר ורדים ושל המועצה שמממנת את תחזוקת בית הכנסת המצוי בבעלותה. הניסיון לכפות על התושבים המעוניינים להשפיע על בנעשה בבית הכנסת השתתפות במימון הוצאות משפטיות של כ 10 קיצוניים גובל בפלילים. על המועצה והתושבים לפעול לסילוק הבריונים מבית הכנסת.

  65. תושב חדש הגב

    סיון, עד מתי תיתן לאופק לנהל לך את הענינים?
    אני רואה את התגובות שכתבו לפני ומשתמע מכך באופן ברור: הכפר אמר את דברו: זיו וגרינפלד החוצה. וכך יחזור השלום לכפר ורדים

  66. אורח/ת הגב

    לאפס מ54
    כבר כתבו לך.שתוק טיפש אתה גורם נזק לכולם.
    מבטיחה לך בוודאות שמוקדם או מאוחר אתה תוריד את הכיפה
    כבר עכשיו אתה יודע בתוכך שאין לך טיפת יראת שמים.
    תתבגר קצת ואל תתן לרגש ולקפריזיות לסחוף אותך.קצת שליטה עצמית.
    לך לעבוד ואולי אז לא יהיה לך זמן להתעסק בשטויות האלה.

  67. אורח/ת הגב

    השתגעתם? מה רוצים משחף?
    מתעסקים בטפל בלבד.הוא לא ראש הנחש ותרדו ממנו.
    ראש הנחש מסתתר בין כולם.

  68. נעמי ג. הגב

    תזכורת: יעקב זיו עדיין במועצה למרות הדחתו
    לכל אלו שעדיין מצפים לכפר שקט, בו השלום בין התושבים הוא חלק בלתי נפדד מהנוף, צריך לסלק מהמועצה את מחרחרי הריב.
    סיעת אופק כבר הדיחה את יעקב זיו, אבל הוא עדיין שם.
    ברגע שהוא יפנה את כסאו, נתחיל לחיות באהבה!!
    אנא ואנא, כולם לפנות בדוא”ל וטלפונית לכל חברי סיעת אופק, שישלימו את מלאכת ההדחה! ולא- לא ניתן להם את קולינו בבחירות הבאות!

  69. תושב הכפר, ספרדי גאה הגב

    ל 67 אתה צודק, זה לא פרי שחף, זה רק 2 הליצנים מ”אופק”
    ברגע שהם יעזבו את הכפר, לא יהיה יותר בלגן בבית הכנסת. הם פועלים מאחורי הקלעים ללבות את אש השנאה.
    בעבר הם היו בוגרי ישיבות ופרשו, ועכשיו הם מביאים לנו את כל השנאה שעצורה בתוכם. אני חילוני שאוהב דת ומסורת, כי אני ספרדי, לא כמו האשכנזים שנלחמים בדת. כולנו יהודים והיהדות היא חלק מאיתנו.

  70. אורח/ת הגב

    מגיב 65, אם סיון לא יתן לאופק לנהל לו את הענינים
    הוא יקבל אופוזיציה חזקה. אין לו עמוד שדרה והיחידים שתומכים בו זה שני הברדקיסטים מ”אופק”…

  71. אורח/ת הגב

    יום שלישי 8/3/2011 שעה 20:00 בבית הכנסת חשוב מאד!
    כולנו נבוא, לומר את דברנו, להשפיע ולדאוג לבחירות הוגנות ומועמדים נאותים מכל שכבות הציבור. לא להפקיר את השטח יותר!

  72. ציניקניק הגב

    מה הבעיה? פשוט לנתק את החשמל והמים
    הרי זה מגיע מהארנונה שאנחנו משלמים.

  73. אורח לובביץ המשיח הגב

    לאפס מ- 66
    תלך אתה לעבוד במקום שתציע לאחרים ויפה שעה אחת קודם!!!!!!!!!!

  74. בן עמי המקורי הגב

    בית הכנסת

    נתי שיינפלד אתה תותח
    בן עמי מוסק

  75. אורח/ת הגב

    ל תושב החדש 65 איך הגעת למסקנה המטופשת הזו?
    הכפר אמר את דברו???
    אתה אמרת את דברך. וממש לא דייקת:
    אופק לא מנהל שום עניינים. אופק הם תגובה למרינובסקי וגולדפרב ולמעשיהם. אופק הם תגובה לנסיון השתלטות חרדית על כפר ורדים, כפי שקורה במקומות אחרים.
    השלום יחזור לכפר ורדים כששני החבדניקים המוזכרים למעלה יעזבו.
    יש נסיונות השתלטות בהרבה מקומות בארץ. אחד האחרונים ברחובות. שם האנשים לא פעלו כמו אופק, שלטעמי לא עושים הרבה. שם האנשים יצאו לרחובות, והגיעו עד לבית המשפט, שהבין במה דברים אמורים, ואמר את דברו: אין מקווה בשכונה חילונית. רוצה לקרוא?
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1216432.html

  76. אורח/ת הגב

    62
    יש שמועה שהתחיל לעשות צרות במעלות.
    רק שיעזוב את הכפר.

  77. אורח/ת הגב

    מה זה פה ?
    משעמם לכולכם ? מצידי שיסגר בית הכנסת, וכולם יחזרו לבני ברק.

  78. אורח/ת הגב

    מימון העתירה
    ל51 כן יש רישום מדויק כמו כן הממנים הביעו הסכמתם ובנוסף בית הכנסת לא יממן זאת אלא ניתנה ערבות עד להחלטה בכל מקרה תוחזר הערבות לבית הכנסת ובנוסף מה לכל המקטקגים הנ”ל להתערב בקבוצת אנשים שהחליטו להתאגד הם לא קובעים לאף אחד אלא לעצמם מעולם לא נאמר שמי שלא שייך לקהילתם לא יכול להשתמש בבית הכנסת אינם כופים על אף אחד כלום ומי שרוצה תורם ומי שלא לא בדיוק כמו החבורה לבריג’ (כלפים) מי כל אלה שמתיימרים להכתיב לאחרים מר גרינפד? בן עמי מוסק? יעקוב זיו? מי אתם שתחליטו עבור קהילת אנשים מה הם יעשו ? ואין להם בעיה לתת לכם את בית הכנסת הבית עצמו הוא לא האישו
    ולעודד בעל העיתון כבר נאמר עליך לא פעם שאתה עיתון מטעם אין לך כתבים שיתנו לך מה לכתוב אין לך מספיק מפרסמים אז החלטת להיות עיתון מטעם שהנושא העיקרי להמציא נמחדש את העימות דתיים חילוניים ולחמם גיזרה כדי ליצור ויכוח עקר העיקר שיהיה מה ליכתוב בעיתון ושראש המועצה יהיה מבסוט זה מה שקורה למסכנים שניגררים אחריך אני מקווה שלא תצנזר את התגובה

  79. אורח/ת הגב

    לעומר מ64 תשתה מים קרים
    לא עדיף שהמועצה תפסיק את המימון לבית הכנסת ומדוע?
    כדי למנוע ממך את הזכות להתערב.אם לא היה מדובר בעניין דתי האם היית מתערב,ובכזה להט?
    הוויכוח בקהילה רק מעיד על שקיפות וביקורת בונה.
    צריך לחפף את שני המתחזים שהגיעו למחוזנו ואז השלום יחזור.
    תפסיקו לירות לכל הכיוונים!

  80. אנטידת הגב

    אתם עורכים תגובות ?
    אם התגובה שלי לא נראית לכם אל תפרסמו אותה, אבל זאת חוצפה לקצץ אותה ולערוך אותה, מה זה פה, דיקטטורה ?

  81. נעמי גנזר הגב

    למי שכתב את תגובה 78
    ובכן שמי נעמי גנזר, אני רוצה להדגיש שלא אני כתבתי את התגובה הנ”ל.
    אני תומכת בסיעת אופק ואפילו אחת מהפעילות בה. נושא בית הכנסת וההשתלטות האלימה של קבוצה קיצונית על הקורה בבית הכנסת הינו רק אחד מהנושאים שסיעת אופק פועלת נגדו.
    הנושא תפס תאוצה לא בגלל סיעת אופק אלא בגלל התנהגות אותה קבוצה והמאמר רק מדגיש את ההתנהלות של אותה קבוצה שאף נוהגת בעריצות, באליצות ובשחיתות כלפי חלק מחבריה.
    חברי אופק אינם מקבלים כל שכר על עבודתם, וכל חברי הסיעה עובדים בהתנדבות ללא כל תמורה, למעט התמורה שכפר ורדים יחזור להתנהל כפי שהתנהל עד לפני מס’ שנים.
    המקווה וכל הסערה סביבו מיותרים בכפר ורדים, ואני מאד מסכימה עם הרעיון להפוך את בית הכנסת לבית הקהילה שישרת את כ ו ל ם וחברי וועד הקהילה יבחר על ידי כל תושבי כפר ורדים ללא מיסים מיותרים וללא כפיה

  82. חמורו של משיח הגב

    מקווה ותקווה
    בכפר ורדים יהיה מקווה רק כאשר המשיח יבוא או כאשר הרבי מלובביץ שעדיין חי לדברי חב”ד, יופיע. כלומר לעולם לא!

  83. אורח/ת שרית ל. הגב

    נתי שיינפלד
    כל הכבוד נתי דברים כדורבנות יש סיכוי שאהיה לקוחה שלך אם זוהי גישתך

  84. אורח/ת הגב

    לנעמי גנזר-81 “האם יש עיר יהודית אחת בארץ ללא מקוה?!”
    בכל חברה מתוקנת מתייחסים לחלש או למיעוט.בכפר אין סובלנות והבנה לשונה. האם יש עיר יהודית אחת בארץ ללא מקוה?!.ישנם 2 ברדקיסטים שמתחזים לחבד שהציתו אש וכולנו יורים לכל הכיוונים.צורם לי שנושא בית הכנסת עומד בשאלה
    אני חושב שהגזמנו ואנו מנהלים מלחמת חורמה ביהדות.אני כבר מתבייש להיות חלק מהכפר.פשוט לא מרגיש בנוח עם הסטיגמה שמודבקת לנו.לצערי אין לי אפשרות פיננסית לעזוב את הכפר.אני חלוני מובהק אבל לא רואה את עצמי ואת הכפר מקום למצע לןחמני אנטי דתי.לעניות דעתי אופק
    גורמת נזק לתדמית הכפר וצר לי שאין ביכולת סיון ללכת בין הטיפות ולטפל בחכמה ב”טראבל מייקר”

  85. מ 66 הגב

    ל 73
    כבר כתבתי לא להגיב מהבטן.אינך שם לב שאין לך שליטה עצמית.לא בראש ולא ברגש.
    תבדוק תפילין.

  86. משה הגב

    ל 79
    לא ברור לי משהו. אני יודע וקורא כאן שיש אנשים מבאי ביה”כ שלא מסכימים לעתירה ולא רוצים לשלם “מס חבר” כדי שהכסף לא יילך לעתירה. אז איזה מממנים נתנו כסף, ואיזה מממנים מממנים את העתירה? שניים וחצי אנשים יכולים לממן ערר ושכר טירחה של עו”ד הכי יקר בארץ??? אל תצחיק אותי. זה אומר שאתם לוקחים כסף שהמועצה נותנת לביה”כ. זה אומר שאנחנו התושבים נדפקים פעמיים: הארנונה שלנו הולכת חלקה לתקציב ביה”כ, והארנונה שלנו משלמת את הערעור נגדנו.ועל איזה ערבות אתה מדבר? ואתם תחזירו כסף לבית הכנסת??? אתה חושב שאנחנו טיפשים, נכון?
    ואיזה אנשים החליטו להתאגד? 12 מגישי העתירה ועוד 2-3 נגררים? איך תשלמו 20,000, + הוצאות הערעור + שכר טירחה?

  87. אורח/ת הגב

    לשרית ל. תגובה 83
    לכי חמודה, לכי לקפה של שיינפלד, שמעסיק את מרינובסקי, נותן לו משכורת ועל ידי כך משאיר אותו בכפר.
    לכי חמודה, תשתי קפה , תאכלי עוגה, גרגרנית שכמוך.
    אדם בלי פרינציפים. את כמו העורב (במשל), שהשועל אמר משהו שהוא רוצה לשמוע…

  88. נקודה הגב

    בשבחי השימוש בפיסוק (79 – זה בישבילך)

  89. אורח/ת הגב

    לספרדי גאה מתגובה 69
    אתה צודק בהחלט. כשמוטי דביר הספרדי היה פה ראש מועצה, היה פה דת ויהדות בגאווה ובשלום. רק סיון זיו וגרינפלד האשכנזים מסוגלים להילחם ביהדותם- יהדותינו אומתינו.
    הבה נחזור לשורשים!
    חזק ואמץ!

  90. שרית ל הגב

    לנעמי גנזר
    אם את תומכת ב”אופק” עלייך לדאוג להדחה בפועל של יעקב זיו שהעלה לנו את הארנונה. והוריד לנו את הביטחון באמונתינו היהודית
    פוליטיקה נקיה, ככה סבורים כל מצביעי אופק ואני הקטן בתוכם

  91. משה הגב

    לכל מי שמנסה להסית את הנושא מהבעיה האמיתית
    להזכירכם: גרינפלד וזיו, שני הליצנים מ”אופק” הם הבעיה המרכזית פה ולא מגישי העתירה.
    2 הנ”ל שמו להם למטרה להילחם בכל פעילות יהודית. להזכירכם את ההפגנה בלג בעומר שרק שניהם נוכחו שם..
    ייצאו שניהם והשקט יחזור

  92. אורח/ת הגב

    אין עם מי לדבר
    מקריאת התגובות האחרונות שנכתבו כנראה ע”י אותו אחד, נראה לי שהבנתי הכל.
    גרינפלד, זיו ואופק הם האשמים היחידים בבואם של החבדניקים גולדפרב ומרינובסקי והם גם אשמים בתוהו ובוהו והשנאה שהשניים מחבד גרמו ועוד יגרמו פה. הם אשמים גם בהשתלטות החרדים על בית הכנסת ודחיקת רגלי המתונים (עכשיו הכל יצא החצה…).
    כעת גם ברור שאם גרינפלד וזיו היו ספרדים, כל זה לא היה קורה, הכל היה מסתדר, כי ספרדים הם תמיד אנשי דת מאמינים, ומסתדרים אחד עם השני, אלא אם השני אשכנזי, אז לא.
    דבר נוסף שברור שכל הכפר, למעט החרדים, צריכים להחליף מזוזות בבתיהם, והחלפתן תסדר את כל העניין. יש לבדוק את התפילין, הוא בטח פגום. מי שאין לו שיקנה, ואז יבדוק אותו. ברור גם שמקווה טהרה יביא טהרה שקט ואהבה לכפר, ידחה כל מחלה ומוות מבית הטובלת ושכנותיה, ישכין שלום בין בעל לאשתו (רק אם היא גם טובלת), ועל הדרך יביא פרנסה לכולנו (רק לטובלים שבינינו). רצוי להכניס איזה בית כנסת או שניים, נגד עין הרע, וכדי שאלה שרבים עם אלה תהיה אפשרות בחירה על חמסות וקמעות עוד לא דברנו, אבל זה יבוא..
    למגיב 89 – קראתי כמה פעמים את תגובה (הלא משכנעת) של 69. לא הרגשתי שהוא ספרדי גאה או ספרדי בכלל, זה בטח בגלל שאני חילוני לפלף. למד אותי איך ידעת.
    עכשיו רגע של רצינות. חבל שיש רק בודדים כמו גרינפלד וזיו שנלחמים בהתחרדות, שוכבים עבורנו על הגדר ועושים זאת עבור שכולנו נחיה בחופש מדת כפויה. הייתי שמח אם אוהדי וחברי אופק יעשו יותר במיגור ההתחרדות, ופחות בעסקנות, שיעזבו בצד את התחשבנות הקטנונית משהו עם זיו, ולפחות שלא יפריעו למי שמוכן לעשות. איני קובע דבר אם מעשהו של זיו מוסרי או לא. ההתחשבנות עם זיו יכולה וצריכה לבוא בבחירות הבאות, לא לפני כן.

  93. משה האמיתי הגב

    ל 91 משה
    אתה הוא זה שמנסה להסיט את הנושא מהבעיה האמיתית.
    כולם בכפר כבר הפנימו שהבעיה החלה עם בואם של השניים.
    השניים, לא זיו וגרינפלד, אלא גולדפרב ומרינובסקי.
    צדקת : ייצאו שניהם והשקט יחזור.

  94. אורח/ת הגב

    תגובה ל-84 ולאחרים.
    ראשית כפר ורדים אינה עיר ולכן אם בכ עיר יש מקווה איננו עיר ולא בכל ישוב בארץ יש מקווה. והוא לא נחוץ כאן בכפר

  95. נעמי גנזר הגב

    תגובה ל84 ולאחרים
    ראשית אנחנו לא עיר ולאנחנו ישוב ולא בכל ישוב יש מקווה. וכאן בכפר ורדים הוא לא נחוץ. וכב ביבו על כך אנשים מתוך הקהילה הדתית ,שמספר הנשים שהדתיות שהינן עדין בגיל טבילהבטל ב-60 ואם כך אז ודאי שאין צורך בו.
    ולמי שכתב בנושא מוטי דביר, הוא זה שיזם את בניית בית הכנסת במתכונתו ובמקומו הנוכחי בניגוד לדעת רוב אנשי כפר ורדים כולל אנשים מהקהילה הדתית של הכפר.
    היה ברור לנו שמיקום בית הכנסת ,גודלו ופארו אינם מתאימים לצרכי הכפר ויגרמו לגורמים חרדים לשאוף לכבוש את המקום ולצרות .ואשר יגורנו בא לנו.

  96. אורח/ת הגב

    למשה מ91 ולעוד כמה מגיבים בקשר לגרינפלד
    אני גר ברחוב לוטם קרוב לארבל ויוצא לי הרבה מאוד פעמים לראות את גרינפלד מטייל ב”תמימות” עם אשתו וכלבו ומחפש בדרך כל מיני דברים שהוא יוכל להילחם ולהלשין עליהם כמו צימרים, בניה לא חוקית דתיים שבאו לגור, אנשים וכלבים משוטטים ועוד היד נטויה. אין לו גבולות לאיש הזה. הלזה ייקרא נבחר ציבור? אויה לנו, לאן הגענו!

  97. סקרנצ'יק הגב

    אתמול היו צריכות להיות בחירות בבית כנסת. יודעים איך היה?
    .

  98. אורח/ת הגב

    זה מוצדק מאוד להשתמש בכספי בית כנסת למקווה
    כמו שמוצדק להשתמש בכספי הארנונה להגנה על ראש המועצה והמועצה בבית משפט

  99. אורח/ת הגב

    לנעמי גנזר-יש לך עזות מצח שהתלחת להוציא אותי משלוותי.
    בבקשה! תגובתך מעידה יותר מאלף עדים על כוונותיך.
    מפריע לך גודל הבית כנסת,הפאר וההדר.מדוע הינך גרה בבית גדול\וילה מפוארת למרות שעפ”י רוב,כמות הדיירים בווילות זוג+1 ואולי כלב\חתול.
    צרה עינך בבית לאלוהים-מלך המלכים.
    לשיטתך,אין אלוהים ולכן מספיק לזרוק עצם.
    כל כך התרחקת מיהדותך שאיבדת את היראה ואת הבושה.
    מדוע את חיה בארץ ישראל?!
    אין מילים.נקודה

  100. חבר מהכפר הגב

    נעמי ג
    בסמיכות לפורים,המן רצה להשמיד לאבד ולהרוג את כל היהודים.הפירוש שהתנגד לכל צד של קדושה[מקוה,בית כנסת ועוד].ומה קרה בסוף?
    כל עמי הארץ מתייהדים מפחד היהודים דהיינו “חוזרים בתשובה”.
    פורים כשר ושמח,גב ג.

  101. אורי מ. הגב

    בית כנסת ? למה?
    אם נמבנה הזה גורם לכל כך הרבה תגובות יצריות,אולי הוא מיותר? אולי אפשר להפכו למשהו מועיל יותר? מה קרה לכם? ושוב המציאות מראה את פניה,היכן שיש מעורבות של דת ודתיים,ישנם ויכוחים ומלחמות!!!! הגיע הזמן להיפרד מהדת ושכל אחד ינהג כאוות נפשו ביתו פנימה,מי בכלל הביא את כל ה”מתחרדים” הללו לפה? למי שלא טוב שימצא מקום הולם לצרכיו לגור בו\כפר ורדים הוקם מלכתחילה כמקום חופשי מכל השטויות הללו.למי שלא מתאים,שלא יבוא ולא ישאר!!!!!

השארת תגובה ל-לא מזדהה

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן