סערה בכפר


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
יניב שוורצמן

בני הזוג החליטו להתגרש בעקבות בגידות הדדיות לאורך השנים עם אחרים, שחלקם גם גרים בכפר ורדים.

כפרניק  שוורצמן סערה בכפר

 

בני הזוג החליטו להתגרש בעקבות בגידות הדדיות לאורך השנים עם אחרים שחלקם גם גרים בכפר ורדים.

 

 

המפגש הראשון שלי עם כפר ורדים היה כשהתארחתי בצימר עם נוף מדהים להרים שמסביב, יחד עם משפחתי. הנוף המדהים שראיתי והחיוכים של האנשים שראיתי מטיילים ברחובות הכפר, לא הכינו אותי לתדהמה שתפסה אותי כשהגיעו אלי בני זוג נשואים עם שני ילדים שמתגוררים בכפר ורדים על מנת ואעזור להם לסיים הנישואין. בני הזוג החליטו להתגרש בעקבות בגידות הדדיות של שניהם. הסתבר שבני הזוג בגדו לאורך השנים עם אחרים שחלקם גם גרים בכפר.

כשבני הזוג הבינו שהם חיים במערכת זוגית בה לכל אחד מהם יש מערכות יחסים אחרות, הם הבינו שהם רוצים לסיים את החיים המשותפים ולהיפרד. בני הזוג הבינו שבמידה והסיפור שלהם ייוודע ברבים, יגרם להם ולילדיהם נזק נפשי ורגשי כבד. על כן הם חיפשו את הדרך לסיים את הנישואין במהירות ובשקט. ראיתי כבר הרבה סיפורים קשים ומורכבים של זוגות שחוו משבר בנישואין והחליטו להיפרד. הזוג הזה היה שונה. הבגידות ההדדיות של בני הזוג נמשכו לאורך שנים תוך עצימת עיניים של הצד השני, שהבין שמשהו אינו כשורה ובחר "לנקום" בצד השני על ידי כך שבגד בעצמו. הם לא יודעים מי היה הבוגד הראשון (וזה גם לא היה רלוונטי), אבל הם הבינו שנוצר מעגל קסמים של בגידות הדדיות.

האווירה בחדר הגישור הייתה מאוד קשה בהתחלה. גם הבעל וגם האישה, הגיעו עם רשימת דרישות ארוכה והצהירו שמהדרישות הללו הם לא יזוזו בשום מקרה. חוץ משני ילדים היו לבני הזוג היה בית פרטי שהמשכנתא אליו כמעט והסתיימה, שני רכבים וחסכונות בבנק של בערך 200,000 ₪. שניהם דרשו את הכל. שניהם רצו משמורת מלאה על הילדים ושהרכוש יישאר אצלם.

בסיומה של הפגישה הראשונה הסכימו שני הצדדים שעד שלא יוצא עשן לבן מחדר הגישור, הם לא עושים שום פעולה אחרת אחד כנגד השנייה (ולהפך). ההסכמה הזאת של שניהם הראתה שעוד יש מקום לתקווה.

בפגישה השנייה הייתה כבר אווירה אחרת. הצעקות והשיח האגרסיבי התחלף בשיח של אינטרסים. הצדדים העלו על השולחן לא את העבר אלא את העתיד. המטרה שלי בכך הייתה לגרום להם לבנות את העתיד שלהם בצורה שתהיה הטובה ביותר עבורם ועבור ילדיהם. כשנפל להם האסימון שעם העבר כבר אין מה לעשות אבל את העתיד עוד אשר לעצב לטובת שניהם, הם התחילו לשתף בתקוות ובציפיות שלהם ממה שיקרה אחרי הגירושין. בשלב הזה נעלמו כל הדרישות שהיו בהתחלה וצצו דרישות אחרות שהיו הדרישות שייצגו את האינטרסים החשובים לצדדים. לאישה היה מאוד חשוב שהילדים יקבלו את החינוך הטוב ביותר, שהם לא יפגעו מהגירושין ושתהיה תחושה של שותפות ביניהם בכל הקשור גם בעתיד. בנושא הרכוש האישה רצתה שהילדים יישארו איתה בבית בו הם גרים כיום כדי להקל עליהם את השינוי. כשהדברים הוצגו כך, לא הייתה לבעל התנגדות לצרכים של האישה. הבעל מנגד דרש שהוא יוכל לראות את הילדים כמה שרק ירצה ושהאישה לא תפגע בקשר שלא עימם. בנושא הרכוש והכספים הוא דרש שיהיה לו מספיק כסף כדי להתחיל בחיים חדשים ולא להזדקק לנדבות מאחרים. האישה הסכימה עם הדרישות הללו של בעלה. הפתרון היה שילוב של "קיזוז" חלק מהתשלומים למזונות ומדור משווי הנכס בצירוף הלוואה שהאישה לקחה על הבית. כך גם האישה נשארה עם הבית, גם הבעל הקל על התשלומים השוטפים שלו וגם היה לו סכום כסף להתחיל מחדש. והילדים, לאחר פגישה עם יועץ מומחה שלי במסגרת הליך הגישור, קיבלו בני הזוג הנחיה כיצד לספר לילדים וכיצד להתנהל על מנת ולמנוע מהם נזק וקושי רב.

לקצר את הסיפור, אספר לכם אחרי עוד 3 פגישות שנמשכו סך הכל 12 שעות, הגיעו בני הזוג להסכם סופי שהוגש לבית המשפט וקיבל מעמד של פסק דין. זהו. הם התגרשו ואף אחד מכם לא ידע על הסיבות שהובילו לגירושין.

 

ולא פחות חשוב ראיתי את ההבדל העצום בקבלה של הילדים את המציאות הלא פשוטה שהם נכנסו, ההבנה וההכלה בניגוד לנזקים שנגרמים בהליכי גירושין מכוערים (שקרים, הרטבות, אלימות, בעיות לימוד וכן הלאה).

 

יניב שוורצמן הינו יו"ר לשכת המגשרים בישראל והעומד בראש הבית לגישור ויישוב סכסוכים שנותן שירותי גישור בכל רחבי הארץ.


20 תגובות

  1. עודד הגב

    עתון צהוב

    שיםת זה במדור פירסומי ולא כאן
    בוש והכלם עודד

  2. גרה פה הגב

    לא, לא, זה בכלל לא יפה
    מילא, הזוג לא רוצה לכבס את כביסתו ברבים. אז שמישהו שמטפל בהם, ושהחליטו לסמוך עליו שיפעל לטובתם, יכבס את כביסתם ברבים? חסיון? מקצועיות? אתיקה? מה, העיקר לקרא לעצמך מגשר ולהראות כמה אתה טוב במקצוע? יש לך עוד כמה שעורים ללמוד בחיים. ובינתיים, מר שוורצמן, תפסיק להוציא פרטים אישיים של אנשים מהבית שלהם החוצה. זה ישוב קטן, אחרי הכל…

  3. אברום רותם הגב

    עכשיו ברור למה בוטלו הנחות המס לישוב!
    עכשיו גם ברור למה בוטלו ההנחות במס לישוב, כי אם מגשר מתחיל להפיץ סיפורים אישיים מחדר הגישור/ הטיפול למען פרסום שמו, בשם אנשים שחיים/ חיו בישוב כאן, ולהוציא את סיפורם ברבים, ועוד מצא מי שיפרסם קשקוש כזה בשמו, אז באמת מגיע לנו שיבטלו את כל ההנחות במס,. אני קורא לאוצר להטיל עלינו קנס מיוחד. מגיע לנו!
    אני רק תמה מי הפראייר שיפנה עכשיו למגשר בזה…

  4. רגע רגע הגב

    מה ? למה ?
    זה ממש לא לעניין
    זאת כתבת רכילות.
    אייך אפשר לסמוך על מגשר שכזה.
    הסיפור הזה לא היה אמור להעלות כאן בשום צורה.
    פרסומות לשמע

  5. נתי שיינפלד הגב

    עיתון צהוב ומגעיל!!!
    די, נמאס מהכתבות הצהובות האלו- או שממחזרים דברים דוחים על דתיים מלפני 4 שנים, או ריכולים ולכלוכים הדדיים על כל מיני עסקים ועסקנים, או שסוף סוף… רכילות מחדר המיטות
    עודד, ירדת לגמרי מהתחום הלגיטימי של עיתונות נאותה בכפר כל כך קטן

  6. תושבת הגב

    חובה להסיר כתבה זו מהאתר
    כי אפילו לפרסום יש חוקים וגבולות. או שכבר לא, הכל פרוץ, הכל מותר וכבוד האדם – אין בכפר?
    אם הגון ומוסרי בעל האתר – יעשה טובה לכולם, ויוריד את הכתבה הפרסומית.

  7. קרא עד הסוף הגב

    כפר צדקנים

    לכל הצדקנים….

    מה נזעקתם?

    שמו שמיים: בגידות בכפר ורדים? לא יתכן!!!

    הרי אין פרטים מזהים ואפילו לא קצה חוט.
    רצה המגשר הנכבד, שאולי עשה לעצמו שירות דב, להעלות למודעות את אפשרות הגישור.

    למתקשים בהבנת הנקרא: הבגידות הן רק הרקע ולא עיקר הכתבה!

  8. חרם הגב

    גועל נפש

    אני וחברי החלטנו חודש לא להכנס לאתר ולא להגיב
    אני קורא לכולם להחרים לחודש את האתר
    ולדרוש את התנצלותו של מנהל האתר

  9. פרסום הגב

    פרסום מצויין
    כל הכבוד

  10. אחת הגב

    ל-7 – קרא בין השורות
    לא צריך להביא יותר פרטים ממה שהובאו – יש יותר מדי פרטים מזהים, ומספיק שהאנשים שבהם מדובר קוראים ומבינים שכתבו עליהם – כדי שירגישו שכל תכולת חייהם נשפכה ברבים בגסות.

    האתר הזה מסתיר ומטשטש מספרי רכב של נהגים שחונים שלא כחוק – כשאת זה דווקא היה צריך לגלות, כדי שייבושו הנהגים שמסכנים חיי אחרים. אז פרטים אישיים אינטימיים כאלה – כן מפרסם?

    תקרא בין השורות ותבין, שפרסומת זו היא לא תמימה. אפילו לא כתוב כאן שזו “כתבה פרסומית” כמו שלעתים מופיע כאן. הפרסום הזה רוכב על גבם של אנשים בזמן משבר. לא, לא טוב, ולא נעים להם.

    ואולי מי שרוצה לפרסם – כדאי להקדיש רק כמה שורות פשוטות, כאלה שרשומות על כרטיס ביקור, בלי סיפורים ופרטים אישיים, רק שם וטלפון וכותרת בלבד?

  11. רוני הגב

    דווקא נראה לי כדרך מעולה להעביר מסר
    אין כאן שום פרטים שיכולים להסגיר על מי מדובר. כאחד שהתגרש ומכיר את הנזקים שגורמים הגירושין אני חושב שכל דרך להעביר את החשיבות של התנהלות נכונה בגירושין היא טובה.

  12. יניב שוורצמן הגב

    הבהרה מיניב שוורצמן
    אני שמח מאוד על הדיון שמראה על כמה הנושא חשוב ורלוונטי. אני מבקש להרגיע את כל המודאגים ולהבהיר שכל הפרטים המזהים שונו ושהמאמר פורסם בהסכמת ובידיעת הזוג.
    בני הזוג שרואים הרבה חברים שלכם עוברים תהליכים מאוד קשים בבתי המשפט, שמחו על ההזדמנות להראות לשכניהם שיש דרך אחרת יותר קלה להתגרש ולכן שמחו לאפשר את פרסום המאמר.

  13. גרשון גרושובסקי הגב

    כולם חוגגים סביבי, ואני – נדא!
    בגידות, בוגדים, שמייח!

  14. תושב מודאג הגב

    תודה ….
    הכתבה של שוורצמן מטילה זרקור ענק על המתרחש מתחת לפני השטח בכפר ורדים: לסדום היינו-לעמורה דמינו,כדברי הנביא.
    אינני אדם דתי,אך אין לי כל ספק שלאנשים …..המטילים כל העת רפש בערכי היהדות במסווה של התנגדות לחב”ד,יש חלק נכבד במצב זה של שחיתות מוסרית.רוב התושבים בכפר אינם כאלה והמיעוט המשחית והמושחת מטיל קלון על כולנו.

  15. בז (הציפור...) הגב

    הלך זרזיר אצל העורב
    שומרי המוסר, נתי & אברום שבטח לא טרחו לקרוא עד הסוף…
    ורצו לשפוך חמתם…

  16. יוסף הגב

    נו… מצאנו סדר בבלגן בעזרתו של המודאג 14.
    עכשיו, כשהכותב הטיל זרקור ענק והמודאג קשר את הקשר ההגיוני שאין בילתו בין התנגגדות לחב”ד לבין שחיתות מוסרית, אנחנו מבינים כל מה שצריך ושלא היסכלנו להבין עד כה.
    מעתה אל תאמר מתנגדים לחב”ד.
    אמור מעכשיו “זנאים ומושחתים מוסרית”, שהרי כל בר דעת רואה שהמתנגדים לחב”ד והמושחתים מוסרית והזנאים הם שמות שונים לאותה קבוצה של אנשים.

    ויהי קהלנו טהור

  17. פיטר בוגדנוביץ הגב

    14, קצת נסחפת. האם חשבת על ההיבטים הבאים?
    – אלו המתנגדים לחב”ד אחראים לכישלון חיי הנישואים של הזוג מהכתבה?
    – ומי אחראי לריבוי הקליינטים החרדים אצל בנות עמנו הקדשות? גם כן מתנגדי חב”ד מהכפר?
    – ואם יש קלון בבגידות בחיי הנישואין, האם הוא חל על כל תושביהכפר או על מי שביצע אותן?

  18. גרשון גרושובסקי הגב

    14, לא קצת נסחפת (א.מ.), אלא הרבה נסחפת…
    טוב שאין לך ספק מי אשם בבגידות בכפר:
    אלה רק האנשים המטילים כל העת רפש בערכי היהדות במסווה של התנגדות לחב”ד, רק להם יש חלק נכבד במצב זה של שחיתות מוסרית.

    איך הצלחת לקשור בין מחט ל…? בין שיטה לכלי מיטה?

    אגב, כל אלה שאומרים על עצמם: אינני אדם דתי, חובשים את ספסלי ביה”כ כל היום…

  19. כביכול הרב אליעזר ברלנד, דרום אפריקה, לשעבר מרוקו הגב

    ברכה ליושבים בכפר הורדים

    לצאן מרעיתי בכפר הורדים (ברסלבים ) הבה נישא תפילה יחדיו, למען כל הנשים שנכנס בהן השד ומחשבות זימה שטפו את ראשן, ואני והקטן הוצאתי והכנסתי, הוצאתי והכנסתי, הוצאתי והכנסתי בהן בינה ודרך ארץ. אוי מה חבל שהן לא הבינו את האמצעי בו השתמשתי.
    כביכול הרב אליעזר ברלנד, דרום אפריקה, לשעבר מרוקו

  20. למה לא אצלי.. הגב

    מעניין כמה שולם עבור פרסום זה ככתבה..
    עודד הגזמת!כאילו כתבה,אך פרסום של בעל מקצוע תחת כיסוי רכילותי?לא מתאים,בטח שלא בכפר,עם תושבים במדרג 9….

השארת תגובה ל-עודד

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן