סיום סוכת שלום


סיכום סוכת שלום 2010 בכפר ורדים
ניר שילה

תפקיד הדת בהשכנת שלום ושיר של נימר-נימר

כפרניק  בין דתי 1_0 סיום סוכת שלום

 

אירועי סוכת שלום נחתמו אמש (יום ראשון 26.9.10), במפגש בין דתי מרתק בהנחייתו של הרב צבי ברגר.
 
הפאנל הבין דתי כלל את הכומר של תרשיחא, האימאם של עכו, נימר נימר – מורה דרך וסופר דרוזי מחורפיש והרב של הקהילה הקונסרבטיבית בכרמיאל. אנשי הדת נתבקשו להתייחס לדמותו של אברהם אבינו כפי שהם רואים אותה מזווית דתית ומזווית אישית.
 
בהמשך התייחסו חברי הפאנל ליחסים המתוחים בין הדתות ולתפקיד החשוב של הדת בהשכנת שלום. המפגש היה מרתק ומרגש והווה סיכום קולע לסוכת השלום. לפני כן התקיימו פעילויות שכללו בין היתר מפגש אמהות בגליל, מפגש נוער דרוזי עם נוער מכפר ורדים, תחרות שח מט אזורית, הרצאות ועוד.
כפרניק  בין דתי 1 סיום סוכת שלום
 
בסיום הפאנל הבין דתי הקריא נימר נימר שיר שכתב במיוחד לאירוע:
 
סוכת שלום – נימר נימר/חורפיש
 
לסוכת שלום הגיעו יחדיו עד הלום
אין זו אספמיה, פולגמיה, אגדה או חלום
ושמחת בחגיך אתה ובנך ובתך … עד תום
ופרצת ימה וקדמה, צפונה ונגבה במרום ותהום.
יהודים, נוצרים, מוסלמים, דרוזים שירו-תרום.
 
אברהם אבינו – ראשון האושפיזין – בדרכי נועם דוקטורינה                 
ישמעאל ויצחק מוקרבים על מזבח ישראל פלסטינה
שרי: עצרני ה’ מולדת, בוא נא אל שפחתי אולי אבנה ממנה
רבי וכומר, שייח’ ך ועוד שייח’ ארבעתנו שכם אחד- לא אלטלנה
כיפה סרוגה, גלימה שחורה, טרבוש וכאפיה לבנה ומרננה
 
הדבורן "צבי" עם כוורת אמיצה שקדנית נבחרת
ממרחבי הארץ, יריעה אחת, כמו כנרת אין אחרת
מסובים יחדיו, מה טוב ומה נעים בסוכת תפארת
בכפר ורדים עם כל האורחים אין זו חפרפרת
מי ייתן ויצעדו יחדיו עקב ואגודל עד בוא ינון וקהלת
 
לנסוך המים ושמחת בית השואבה
לתפילה המונית יחדיו זו מצווה
בצוותא ודו קיום רעות ואחווה
מי ייתן ותפילה זו תענה בהקשבה
יום יום, תמיד ולנצח ובאהבה
 
ראובן וג’ובראן, סמיר ונימר בהירארכיה
כל צבעי הקשת וגווני הרשת ללא מונרכיה
ללא כחל וסרק, ברעות ללא אוליגרכיה
מדלגים על פערים ומשוכות ממש אטרקציה
חן חן, הן הן – לא כל פרוטקציה.     
 
 
 
 

0 תגובות

  1. ציניקניק הגב

    אני מסוקרן לדעת האם התפרסמה מודעה בערבית בעיתוני האיזור
    המזמינה לבקר ביריד הקרמיקה ובבתים הפתוחים. או שסוכת שלום לחוד ומעשים לחוד???

  2. אורח/ת הגב

    כל הצרות של העולם הזה
    זה בגלל הדת לסוגיה!!!

  3. אורח/ת הגב

    “תפקיד הדת בהשכנת שלום ”
    למיטב הבנתי זה כמו:
    תפקיד הגפרורים בכיבוי אש
    או
    תפקיד הרובה בחבישת פצעים
    וכולי וכולי. אני חוסך דיו – השלימו בעצמכם

  4. אורח/ת הגב

    פרסום – הצחקת אותי
    לציניקניק אתה ממש סקרן ומלא אופטימיות מודעה בעברית מצאת??? אנחנו יישוב צנוע שסולד מפרסום ולכן לא מפרסמים את הקורה ביישוב. חלקנו שמים בטחוננו בבורא עולם שידאג לפרסם את הקורה ולהביא משתתפים לירידים, מופעים וכו’.

  5. גליה לוי הגב

    לא רק לדת, בעיקר לחברה ולאנשים בה יש תפקיד בהשכנת שלום
    אני חושבת שכל הדתות מאמינות באותו אלהים, ולכל הדתות יש אותה כוונה מקורית שאנשים יחיו בשלום ובהגשמה. מה עושים עם הכוונה הזו אנשים שיש להם כוונות ואינטרסים? זה מה שמבדיל דת מדת ואדם מרעהו.
    חודש תשרי עדיין כאן, עוד לא גמרנו לבקש סליחה אחד מהשני, עוד אנשים שמחים בשמחת תורה שמתחילים שוב בקריאתה, וכאילו לא גמרו להתחשבן את החשבונות של השנה הקודמת. אנשים מתקיפים באתר כאילו בכלל לא דובר כאן על כלום. ה’חרדים’ מתקיפים את ה’חרדים מהם’, ועושים זאת בצורה אלגנטית אך מתנשאת וחד צדדית. ה’חרדים מהם’ מתקיפים את ה’חרדים’ ועושים זאת בצורה נוקבת, וטוענים שאין לחרדים זכות להשתלט על שום תחום בישוב שבו הם יחסית חדשים וכבר בועטים בו ברגל גסה. (מבין השורות תבינו גם את דעתי האישית). התושבים תומכי המגמה המרינובסקית מצקצקים בלשון בראותם את ‘שאר החילוניים’ טועים בדרכם, ומנסים להעלותם על ‘דרך הישר’, ותושבי הכפר תומכי ה’חיה ותן לחיות’ מסרבים לחזור לדרך שאינה ישרה בעיניהם.
    הטוקבקיסטים שרוצים ‘לדבר על זה’ רוצים אתר שיאפשר להם, והנה הגיע אתר שאיפשר דיון פתוח ונוקב, מכאיב וכואב אבל גלוי, ופתאום נסגר חלון ההזדמנויות בחוזקה על אצבעות הטוקבקיסטים ואין אפשרות לא רק לכתוב בעילום שם, אין אפשרות לכתוב בכלל. ואז הם דופקים בחוזקה על חלונו של בעל האתר ותובעים להבין מה היה כאן. למה כבר אי אפשר לדבר על מה שמציק וכואב בכפר ורדים.
    אני תוהה על מה ידברו ב-10 באוקטובר במפגש חילונים-חרדים, אם כאן באתר סגרו את הפה ואת האפשרות לדו-שיח?
    אז נכון שבצדק תובעים את חופש הדיבור ובצדק הוא צריך להתקיים עבור שני הצדדים, אבל מכאן ועד להשתלח בעורך האתר?
    ואולי הטוקבקיסטים קוראים את עורך האתר, עודד, לעודד אותם ולא לקחת להם את התקוות שלהם: לעודד דו שיח, לאפשר אותו באתר שנחשב קהילתי, לעודד אנשים להביע דעתם ולעשות את זה בגילוי שם, ולהתעודד מזה שהאתר חי, פעיל, בועט, משפיע וקהילתי. כל נסיון להשתיק אנשים הורג את האתר. חבל. עוד לא ראיתי אתר מגוון כזה, צבעוני, מפעיל אנשים – אתר שמפעיל אנשים בחידות, מפנה לכל מיני פעילויות, אתר קהילתי אבל פתוח לכל הסביבה – אתר שסופג תגובות מכל קשת הדעות, אתר שיכול לחנך אם יעשה את זה בדוגמה אישית – וכבר עשה את זה העורך. אז יש לאתר תפקיד עצום בשיקוף הכאבים והקרבות בין מגזרים ואמונות – אבל גם בהשכנת שלום. אי אפשר להשכין שלום אם לא מדברים על הסיבה למלחמה. אני חושבת שרק אנשים יכולים להביא שלום, וקודם כל בתוכם.
    אז תגידו יפה שלום למלים הרעות והגסות, תסגרו אותם במגירה, לא בעצם תמחקו אותם, ותכתבו על הכל. בנימוס.

השארת תגובה ל-אורח/ת

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן