“סיבוב פוליטי” על הגולדן


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עו”ד יוסף עודה

הכל נעשה כחוק ובשקיפות. נדהמנו מהתגובות המבוססות על מידע שגוי או שקרי והתנגדויות סרק

כפרניק gv11 "סיבוב פוליטי" על הגולדן

הגולדן וילג׳ אמור להוות עבור כלל תושבי כפר ורדים מקור לגאווה והכנסה: סכומי הארנונה שישלם המתחם דומה לאזור תעשייה.

 

הכל נעשה כחוק, בשקיפות ובשיתוף פעולה. נדהמנו משלל המסרים והתגובות המתבססות על מידע חסר, שגוי או שקרי, כולל התנגדויות סרק של גורמים בעלי אינטרסים, ובהיעדר שיקול דעת למחיר שמשלמים חבריהם לישוב, המועצה כגוף כלכלי, דיירי המתחם עצמו והחברה היזמית.

 

**

 

בעקבות השיח הציבורי הגובר בענייני גולדן וילג׳ ובעיקר ברשתות החברתיות, החלטנו לראשונה מאז זכינו במכרז בשנת 2012 לפרוס בפני כלל הציבור את תמונת המצב מנקודת מבטנו כיזם ואת העובדות לאשורן.

 

לאחר שהביאו לידיעתנו את המתחולל ברשתות החברתיות נכנסנו לקרוא את ההתכתבויות הרבות בענייני גולדן וילג׳ ונדהמנו לקרוא את שלל המסרים והתגובות שרובן מתבססות על מידע חסר, שגוי או שקרי.

ברור לנו כי בימים אלו מתעוררת בשיח הציבורי באופן גובר והולך סוגיית הבחירות בכפר ורדים. זה די מובן מאליו שישנם ואף יהיו עוד אנשים מכלל הציבור או מועמדים שיחפשו ״סיפור טוב״ עליו יוכלו לבסס חלק ממסע התעמולה שלהם, וכתוצאה מכך לא תמיד יציגו את העובדות והמציאות באופן מדויק, מאוזן ושלם, אלא יסיתו ויתלהמו. בנוסף לכך משום מה הפכנו, בגולדן וילג׳, להיות אייל הניגוח שבאמצעותו מנסים גורמים פוליטיים כאלה ואחרים לפגוע האחד בשני.

לדעתנו גולדן וילג׳ אמור להוות עבור כלל תושבי כפר ורדים מקור לגאווה, שלא לדבר על מקור הכנסה. סכומי הארנונה שישלם המתחם דומה לאזור תעשייה.

 

הייתי רוצה לתת קצת רקע על התפתחות הפרויקט למי שלא עקב עד היום:

בשנת 2012 רכשנו את המתחם שנקרא כיום ״גולדן וילג׳״ לאחר שהיזם הקודם ניסה במשך 6 שנים להניע ולהקים את הפרויקט ולא צלח בכך. המתחם היה מיועד על פי התב״ע 11147 ואשר אושרה בשנת 2001, כמתחם מגורים לגיל השלישי, בשילוב מסחר ושירותים לרבות שרותי רפואה, רווחה וקהילה ועניין זה דורש הדגשה והסבר מיוחד.

תחת הכותרת של ״מגורים לגיל השלישי״ ניתן על פי חוק לבנות דירות מגורים המיועדות לגיל השלישי ולמוכרן בשוק החופשי. היזם הקודם טרם תקופתנו, בחר לחלק את המתחם לשלושה מתחמי משנה.

כבר בשנת 2010 – שנתיים טרם רכשנו אנו את המתחם – ובמסגרת תכנית בינוי מספר 10/2010 , חולק המתחם לשלושה מתחמי משנה: 1. הקמת דירות למכירה. 2. הקמת דיור מוגן. 3. הקמת דיור סיעודי.

יש לציין כי עפ״י תכנית 10/2010 הנ״ל, הכניסה למתחם תוכננה ואושרה לביצוע דרך החורשה המטופחת והירוקה הצמודה כיום לגינה הקהילתית וממערב למרכז המסחרי, דבר שעלול היה לפגוע באופן ניכר בחורשה על כל המשתמע מכך.

כבר בפגישתנו הראשונה עם ראש המועצה מר סיון יחיאלי, הוא ביקש מאתנו לשקול שינוי תוואי הכניסה למתחם ולהכין תכנית בינוי חדשה שבה תועבר הכניסה מהמיקום הנ״ל לכניסה כפי שהיא מוכרת כיום. מתוך מחווה של רצון טוב ונכונות אמיתית להימנע מפגיעה בחורשה, נענינו לבקשה זו בחיוב.

בשנת 2013 הוכנה תכנית בינוי חדשה שמספרה 16/2013. בתכנית זו נערכו מספר שינויים לעומת תכנית הבינוי הקודמת, אולם תוך שמירה על חלוקת המתחם לשלושה מתחמי משנה כאמור לעיל.

בתכנית 16/2013 הגשנו בקשות הקלה למספר יחידות הדיור (תוספת של 30% בהתאם לחוק התכנון והבניה עפ״י ״הקלת שבס״), כמו כן בקשנו תוספת לשתי קומות מארבע לשש קומות.

מבחינתנו ומבחינת הרשויות תכנית זו התפרסמה דאז כדת וכדין בשלושה עיתונים, על לוח המודעות בוועדה המקומית ועל לוח המודעות במועצה. משלא הוגשו התנגדויות, אושרה התכנית כלשונה כבר בשנת 2013.

על פי התכנית המאושרת הנ״ל אנו זכאים כיום לממש הקמת מבנים בני שש קומות כמו גם  בניית 202 יחידות דיור. כמות זו כוללת תוספת 30% כפי שאושר לבקשתנו.

התכנית הנ״ל נערכה בהתאם לחלוקה שבוצעה בין בעלי המתחם ולפיה המתחם הסיעודי יועבר לחברה בבעלותה של משפחת לסרי בעוד מתחמי הדירות והדיור המוגן יועברו לחברה הנמצאת בבעלותה של משפחת עודה.

יש לציין כי בהתאם לתכנית הנ״ל רוכזו כלל יחידות הדיור המוגן בשלושה בניינים די גדולים ומסיביים

שהגדול ביניהם תוכנן להכיל 101 יח׳ דיור מוגן. במהלך התקדמות הבנייה והשיווק נתקלנו בדרישה גבוהה לדירות לרכישה על פי מודלים המותאמים לבני הגיל השלישי, ובשל כך החלטנו לבצע שינוי בצורת הבינוי כך ששלושת הבניינים יתפצלו לעשרה בניינים קטנים יותר, ״ויפוזרו״ בשטח המתחם תוך שמירה על אותו מספר יחידות הדיור ואותם אחוזי בניה בדיוק. בשלב זה פנה אלינו ראש המועצה מר סיון יחיאלי באופן אישי בעניין סוגיית הקומות. בעקבות פנייתו הסכמנו לכך שתכנית הבינוי החדשה תכלול לכל היותר חמש קומות במתחם של הדיור המוגן ולא שש כפי שבעצם אושר לנו בתכנית 16/2013. יוצא כי תכנית הבינוי שמהווה כעת את נושא הוויכוח הציבורי והמונחת היום על שולחן הועדה המקומית, לא כוללת כל בקשה להקלה במספר יחידות הדיור, לא בתוספת אחוזי בניה, ולא כל תוספת גובה. לא כל שכן, יש בה אפילו קומה אחת פחות מהמאושר בתכנית 16/2013. התכנית החדשה כוללת לכל היותר חלוקת הבניינים הגדולים כפי שאושרו בשנת 2013 לבניינים קטנים יותר ומפוזרים, תוספת בשטחי החנייה ושיפור הנגישות לתושבי השכונה.

 

התכנית החדשה הוצגה זה מכבר בפני הסגל המקצועי של המועצה ונידונה במשך מספר חדשים ואף הוכנסו בה שינויים ושיפורים על פי דרישת ראש המועצה ומהנדס המועצה. לבסוף הוצגה התכנית בחודש ינואר השנה בישיבת מועצה אליה הוזמנו התושבים.

בישיבה עצמה הוצגה התכנית ואף קיבלה סיקור נרחב באתר כפרניק.

בחלוף כחודש נוסף נתבקשנו שוב להגיע למשרדי המועצה ולהציג התכנית פעם נוספת מאחר וחלק מחברי האופוזיציה לא נכחו בישיבה הקודמת. מצדנו נענינו בחיוב באופן מידי. במליאת המועצה נכחו כל חברי האופוזיציה והקואליציה לרבות מר מאיר גרינפלד, מר יואב ניצב, מר יורם אילון והגב׳ ציפי דיקמן בנוסף לחברי הקואליציה. ושוב הוצגה התכנית לרבות הדמיה ממוחשבת. בשלב זה יש לציין לא קיבלנו כל התנגדות מאף צד או גורם. ושוב ישיבה זו זכתה אף היא לסיקור נרחב באתר כפרניק.

 

 

כפרניק gv11_0 "סיבוב פוליטי" על הגולדן

 

לאחר הישיבה הוגשה התכנית לאישור הועדה המקומית ופורסמה שוב על פי חוק בשלושה עיתונים, וכן נתלה הפרסום על לוח המודעות במועצה ולוח המודעות בוועדה המקומית על פי חוק.

למרות כל הפרסומים והסקירות בפני כל חברי המועצה בקואליציה והאופוזיציה, כמו גם בפני התושבים באתר כפרניק, יוצא מי שיוצא, וטוען להיעדר שקיפות ו/או ניסיון להעביר החלטות חפוזות ונסתרות מעיני כל. ואני תוהה, האם מצפים ממני כיזם, לעבור מדלת לדלת בין כל תושבי כפר ורדים הנכבדים, ולהציג בפני כל תושב באופן פרטני את התכנית ?!

התשובה הן על פי החוק והן על פי ההיגיון ברורה ומובנת לכל בר דעת.

לדעתי פעלנו ועשינו מעל ומעבר בכדי להציג את תכניותינו ובשקיפות מלאה. בנוסף לכך שלחנו על פי בקשת אתר כפרניק את קובץ ההדמיה של הפרויקט בכדי שיהיה ניתן לפרסמו בפני כלל הציבור, וכך נעשה. הופתענו מאוד לגלות כי ביום חמישי 24 למאי, הגישה קבוצת תושבים רובם ככולם תושבי רחוב חרצית התנגדות לתכנית בפני הועדה המקומית לתכנון ובניה הופתענו עוד יותר כשראינו את נימוקי ההתנגדות כמפורט להלן:

•           מתנגדים לתוספת יחידות דיור, למרות שבתכנית אין כל בקשה לתוספת כזו.

•           מתנגדים לתוספת קומות, למרות שבתכנית אין כל בקשה כזו.

•           מתנגדים לתוספת בגובה, למרות שבתכנית אין בקשה כזו.

כתוצאה מהגשת ההתנגדות, נדחה הדיון בוועדה בדבר אישור התכנית, שתוכנן ליום 28/05/2018 למועד בלתי ידוע. בינתיים בשל הסחבת באישור התכנית והצורך בהצגתה פעם אחר פעם בפני המועצה, וכעת בשל הגשת ההתנגדות, נמנעת מאתנו כל אפשרות לבצע עבודות בנייה בשטח המתחם דבר שגרר פיטורי 30 עובדים, שעברו לפי שעה לקבל את שכרם מהמדינה ע״ח משלם המיסים. בנוסף לכך כל כלי העבודה באתר הושבתו והנזקים הכספיים נאמדים במיליוני שקלים.

אני שואל את עצמי ואת אותו קומץ תושבים שהגישו התנגדות, האם זו הייתה כוונתם? האם פעולה זו באמת תורמת ומקדמת דבר מה לישוב וכלל תושביו?

ברצוני להדגיש כי ההתנגדות שהוגשה על ידי אותם תושבים, משוללת כל בסיס משפטי ו/או עובדתי ונועדה ככל הנראה לגרום לחברה נזק במזיד, ובעקיפין גם לתושבי כפר ורדים כולו, אך בפרט לדיירי השכונה שכבר אכלסו את שלב א׳ וב׳ וממתינים בכיליון נפש לקבלת השירותים שהובטחו להם בהמשך וכעת נמנעים מהם.

אני מדגיש שאין כאן ,חלילה וחס, כל ניסיון לזרוע חיל ורעדה או לגרום לסתימת פיות. היינו והננו מוכנים להתמודד אל מול כל טענה ו/או התנגדות המבוססת עובדתית או משפטית, אך יקשה עלינו להתעלם ולא להתייחס בכל הרצינות הראויה להגשת התנגדויות סרק משוללות בסיס שכל מטרתן ככל הנראה, לקדם אג׳נדות פרטיות של גורמים בעלי אינטרסים כאלה ואחרים בהיעדר שיקול דעת למחיר שמשלמים חבריהם לישוב, המועצה כגוף כלכלי, דיירי המתחם עצמו והחברה היזמית.

עו״ד יוסף עודה


0 תגובות

  1. בן עמי מוסק הגב

    מתחם הגיל השלישי
    למען גילוי נאות אני רכשתי בית בפרוייקט אולם לאחר ביצוע התאמת ביתי לצרכים עתידיים פרשתי .והחלטנו להשאר בביתנו. למען גילוי נוסף יצא לי להכיר מקרוב את יוסף עודה במסגרת לימודים משותפים עימו באוניברסיטת חיפה בקורס :”ניהול מערכות זיקנה”.אומר שראיתי אתעודה מקרוב ואומר שיש לו מודעות חברתית ורצון כנה לשלב את הפעילות במתחם עם פעילויות שנעשות בכפר.איני בקיא ולא העמקתי לגבי מה אושר ומה לא אושר. אני מאמין שעודה יפעל עפ מה שאושר.אני מאמין שהמקום יהווה השלמה לפעילויות של הכפר ועל כך תודה לעודה.האיר שכל האישורים והפעילויות ביד ביד אינם קשורות למיזם זה ויש הבקיאים שיכולים להסביר .זאת טוב ממני ומעניין לשמוע על השינוי יעוד שם

  2. תושבת ותיקה הגב

    שקיפות לתושבי האיזור כולל רחוב חרצית
    העורך דין הנכבד טוען שכל השינויים היו שקופים לתושבי האיזור אבל בית המשפט פסק אחרת………. ובתקווה שהאיזור לא יהפוך ל”סלאמס”.

  3. תחכמוני הגב

    תרדו מהגג
    לאיזה מצב הגענו שבן אדם צריך לבקש סליחה שהרים בכפר פרויקט. באו לכפר משפחות חדשות. משפחות ותיקות מהכפר עברו לבית שמתאים להם.לא למדתי כלכלה.אין לי התיימרות להבין את כוחות השוק. המבנה הציבורי שבו ייבנה בית חולים סעודי זה כמו מפעל שיעסיק אנשים.רופאים,אחיות,אנשי משק, מזון ועוד…,עוד מקום פרנסה.למה לצאת נגד ? קואליציה,אופוזיציה, חברי מועצה נכבדים אולי תפסיקו עם הפוליטיקות. איך אתם רוצים שהציבור ייתן בכם אמון.

  4. צבר הגב

    שקיפות ותושבי חרצית
    מי משלם את שכרו של עורך הדין של תושבי חרצית?
    הציבור דורש לדעת!

  5. דינה הגב

    שכונה יפהפיה ופתרון דיור ייחודי, מאיפה בא לכם ה”סלאמס”
    אם מדברים על שקיפות לא ברור מה האינטרסים של אנשי רחוב החרצית.
    קיבלתם פנינה עם פתרונות דיור נפלאים לאלה שבתיהם גדולים עליהם ועתירי מדרגות, ורוצים להישאר בישוב בו אין פתרונות מתאימים לאלה שרוצים להישאר עצמאיים אך לגור בדיור מותאם בבעלות פרטית.
    מה בדיוק מפריע לכם? האם ראיתם את השכונה? האם דיברתם עם תושביה? באחריות, אין שום דבר שיכול להפוך מקום זה עם תושביו האיכותיים ל”סלאמס”. הדבר היחיד המטריד הוא הרצון לפגוע באלה שגרים בשכונה ובאיכות חייהם כתוצאה מכך שסיום הבניה מתעכב בגללכם וכמובן העובדה שהאתם מכבידים על הקבלן אינה עוזרת לתושבי השכונה ולתושבי כפר ורדים.
    רדו מהעץ!! יום אחד תודו שיש גם עבורכם פתרון דיור הולם וייחודי שהלוואי והיה במקומות אחרים בארץ.

    ד”ר דינה וד”ר דני ברטפלד.

השארת תגובה ל-בן עמי מוסק

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן