מקווה בעדיפות אחרונה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אתי צ’כובר

יש להיצמד להמלצות ועדת אריה ברן לסדרי עדיפויות במבני ציבור בכפר ורדים.

כפרניק  על מקווה בכפר ורדים 088 מקווה בעדיפות אחרונה

לאור השמועות לגבי "פתרונות יצירתיים" לסוגיית המקווה בכפר,

שאליהם שורבבה המועצה, אשר כולם יהיו על חשבון ציבור תושבי כפר ורדים ורווחתו, תוך ביטול והתעלמות ממסקנות הוועדה למבני ציבור  –

אני חושבת שיש לפנות לאלתר לתושבים שיביעו את דעתם במשאל עם בשאלת המקווה, ולא לחכות להחלטת בית המשפט.

 

 

 

לראש המועצה וחברי המועצה שלום,

לאחרונה ראיתי באתרי האינטרנט המקומיים פרסום על החלטת בית המשפט בנושא המקווה.

(להחלטה)

 

מההחלטה הבנתי:

1. שהמדינה סבורה כי קיימת האפשרות להקמת מקווה בכפר ורדים.

2. שישנם מספר מגרשים שייעוד המקרקעין בהם מאפשר הקמת מקווה, ועדיין לא מוצו בהם זכויות הבניה.

 

תהייה ההחלטה הסופית של בית המשפט אשר תהיה, אני מבקשת להזכיר לכולנו:

הוועדה למבני ציבור (בראשות אריה ברן) שמונתה ע"י המועצה הקודמת בראשות סיון, קבעה סדר עדיפות ברור לבנייה לפי צרכי הישוב, בהתחשב בשטחים הציבוריים בהם עדיין לא מוצו זכויות הבניה.

שטחים אלה מאד מצומצמים.

ברשימת עדיפויות זו, שבה נמצאים מבני ציבור הנחוצים לחיים התרבותיים/הציבוריים של הכפר, המקווה היה במקום האחרון.

כחברה בוועדה זו אני מקווה שהחלטת הוועדה לא תישכח, מסקנותיה ייושמו הלכה למעשה לתועלת תושבי הכפר, ויהיו הבסיס לקביעת גורל המגרשים הפנויים בכפר.

 

 

 

כפרניק 1234מקווה-001 מקווה בעדיפות אחרונה

 

 

לאור השמועות לגבי "פתרונות יצירתיים" לסוגיית המקווה בכפר, שאליהם שורבבה המועצה, אשר כולם יהיו על חשבון ציבור תושבי כפר ורדים ורווחתו, תוך ביטול והתעלמות ממסקנות הוועדה למבני ציבור (לאחר ששמעה את דעת הציבור בישיבה פתוחה), אני חושבת שיש לפנות לאלתר לתושבים שיביעו את דעתם במשאל עם בשאלת המקווה, ולא לחכות להחלטת בית המשפט.

 

 

לחברי המועצה – אם גם אתם חושבים כך, נא קדמו זאת במליאת המועצה!

אשמח לקבל תשובתכם כדי לדעת את דעתכם,

בברכה,

אתי צ'כובר

 

הערה: בבקשה להעביר מייל זה לרשומים מטה שלא היה לי המייל שלהם:

יורם איילון, עופר כהן, איריס וקנין.

 

**

 

לדברי אתי צ'כובר, חלפו כשבועיים מאז העבירה מכתב זה – ולא קיבלה שום תגובה מהממוענים….

 

 


0 תגובות

  1. דן הגב

    בוקר טוב אתי

    יורם עסוק בסגנות “עמוס בעבודה”
    עפר כהן “כל היום מגשר”
    סיון עובד על כולם
    ואת מצפה לתשובה
    הצחקת אותי

  2. ברכה הגב

    יופי, שמעו אותך. …….
    כל אחד מבצבץ לשפוך את הגיגיו הבנאליים.

  3. גם אותי שומעים הגב

    כמו לחלק את הברית החדשה בתיבות הדואר
    בעצם למה לא? שטיפת מוח המון צורות לה ואם אוסרים על חלוקת חומר של כת מסוימת, אין לעשות איפה ואיפה ולהפלות כת אחת על פני אחרת. בעיני כל חומר שטיפת מוח אסור לחלוקה. ומנהלי סניף הדואר למיניהם יכולים עד מחר להגיד שהם לא מתערבים באיזה חומר נכנס לתיבות, ושכל אחד יכול לחלק מה שהוא רוצה, אבל הם נותנים יד אחת להפקרות מוסרית החוגגת כאן.

  4. CAPTCHA הגב

    עידן חדש
    הוועדה הוקמה בזמנו על ידי סיון הקודם. עכשיו סיון חדש, עידן חדש ויש לו גם סגן שתומך במקווה

  5. תושב הגב

    לעורך: תוכל לפרסם לינק לכתבות על הועדה למבנים?
    רוצים להזכר

  6. חכי לבחירות ! הגב

    דו”ח חמור
    קראת את הדו” ח של מבקר המדינה
    נגד סיון. ותפקיד המועצה?

  7. עדנה הגב

    הייתי אז בישיבה הפתוחה של הוועדה, לתושבי הכפר
    נתנו לכולם לדבר: הדתיים התרגשו, בכו, ורצו מקווה. הדתיים, רק 2% מאוכלוסיית הכפר. החילונים רצו מבנים כמו: מתנ”ס, מבנה לגיל הרך. החילונים, 98% מאוכלוסיית הכפר.
    קודם צריך לבנות את מה שהוועדה קבעה והתושבים רצו.

  8. רבקה הגב

    למי יש כסף לזה
    קראתי בפס”ד שנשלם על חלק מהמבנה המיקווה ומשכורת לבלנית. יש לנו בכלל כסף לזה?אנחנו מועצה עניה!לכל דבר אומרים שאין כסף ולזה יהיה פתאום?

  9. אבי הגב

    סקנדל
    מי שרוצה מקוה, על פי הנייר של בית המשפט (קישור):

    יהודית סלע – כבר לא בכפר
    שרה הייל – ” ” ”
    אברהם הייל – ” ” ”
    חוטר ישי – ” ” ”

    אנשים שיצאו/נפלטו מכאן רוצים להחליט על גורל הכפר. אבסורד.

  10. תושב הגב

    ל”גם אותי שומעים” – את התעמולה הניחו ליד דלת ביתי! הסגת גבול
    את התקליטור והחוברת בשבחי הטהרה והמקווה הניחו בתוך חצרי, ליד הדלת. חוצפת החוגים האלה גוברת, זו השגת גבול !!!

  11. המדייק הגב

    לא מדוייק-= צבוע!!!

    מעניין מאוד, כשאין משהו חכם לומר- עדיף פשוט לשתוק!!! לא כל תסכול, כזה או אחר, צריך לבוא לידי ביטוי בדברי הבל ורוח.
    להזכירנו, מסקנות “ועדת ברן” שפתאום הוצאו מהבויידם היו כדלהלן:

    עדיפות גבוהה מאוד: מתנ”ס, לרבות מרכז מתנדבים, מבנה לתנועת נוער ואודיטוריום בחטיבת הביניים.

    עדיפות גבוהה: אולם התעמלות בבית הספר “קשת”, מבנה מועצה, מרכז לגיל הרך, מרכז אומנויות.

    עדיפות בינונית: מבנה למוסיקה ומחול, מבנה בריאות, מרכז אקדמי, מחסני המעוצה, מרכז פרמקלצ’ר.

    עדיפות נמוכה: תחנת משטרה/משמר אזרחי, מוזיאון, בית כנסת בשלב ב’ ומקווה.

    שימו לב- מבנה מעדיפות נמוכה, נבנה כבר (בית כנסת בשלב ב’ לקהילה המסורתית).
    מבנה מהעדיפות הבינונית, נבנה (מבנה למוסיקה- על חשבון מי????)
    מבנה מהעדיפות הגבוהה, נבנה (אולם ספורט, מי שילם על הטעות בבניה????)
    מהעדיפות הגבוהה ביותר, לא נבנה ולו מבנה אחד!!!
    יוצא, שהוועדה ה”אובייקטיבית”, שהיושב ראש שלה, שהתבטא לא אחת, שהוא יעשה כל שביכולתו שלא יהיה מקווה בכפר, לא משחקת כל תפקיד בהחלטת המועצה. כל שנדרש הוא, רצון טוב ואכפתיות למצוקה אמיתית, מה גם שלא מדובר כלל על נטל כלכלי למועצה.
    חבל מאוד שאנשים הסובלים מתסכול עמוק, מול עצמם ומול משפחתם, מנסים בכל דרך אפשרית לקבל קצת אמפטיה וסימפטיה ע”י קשקושים מרושעים.
    אפילו הבג”ץ התבטא ש”אינו רואה עין בעין את החלטת המחוזי”, כך שאלו שהתבטאו בכל מדיה אפשרית על “הצורך בכיבוד החלטות בית המשפט”, מחפשים כעת, כשאותה מערכת בדיוק (בג”ץ, להזכירכם) מתחילה להראות סימנים של הבנת ה”בלוף” אותו ניסו להאכיל את צרכני המדיה (והאקשן והתשומת לב…).
    אגב, העותרים מחפשים עדיין את המממנים האנונימיים מירושלים, המשלמים את שכר טרחת עו”ד ויינרוט.
    גם הטענה שמשרד הדתות מוטה לטובת מקווה, די לא חכמה, משרד הדתות הוא משרד (אגב, בשליטה ציונית כיום לגמרי), ממשלתי, הפועל מכח החלטות ממשלה והכנסת.
    די לשנאת חינם ולסאגה בלתי נגמרת.

  12. המדייק הגב

    ל-9, שוב לא דייקת…
    שרה ואברהם הייל, כן גרים בכפר ורדים!
    העובדה שמשפחת סלע והלל עזבו את כפר ורדים, היא תעודת עניות, לך, לכשמותך וליישוב שחרת על דגלו להיות יישוב יהודי ופלורליסטי, אם לא ניתן לקיים את אורח החיים בו מאמינים, כל זמן שזה לא מפריע לאחרים. מה גם שהצדינה והחוק מכירים בזכות בסיסית שכזו ורק רשעות, אטימות ופחד מנסים למנוע זכות זו מאנשים ראויים וטובים. בושה!

  13. המשיב הגב

    ל”מדייק” הזורה חול בעיני הציבור
    1.את העצה הראשונה שלך – יישם גם על עצמך: סייג לחכמה – שתיקה!
    2.אתה קורא לעצמך: המדייק, ובעצם אתה בא לזרות חול בעיני הקוראים. למשל:בית כנסת בשלב ב’ הכוונה לבית כנסת אורתודוכסי, כמו זה של שלב א’, ולא בית כנסת לקהילה המסורתית.
    3.בוועדה ישבו 2 דתיים, ועובדה שהתוצאה הינה כפי שהינה, מאחר והוועדה התחשבה כנראה ברצונות הציבור, כפי שבאו לידי ביטוי בישיבה הפתוחה. כולנו היינו שם ואמרנו את רצוננו.
    4.מסקנות הוועדה לא הוצאו פתאום מהבויידם. הן כל הזמן על השולחן, הוצעו לבית המשפט הנכבד, ומשמשות כהוכחה לרצון רוב הציבור בכפר.
    5.אתה מוציא את תסכוליך על שהמקוה בכפר לא הלך לכם כל כך בקלות, כפי שקיוויתם.
    6.מדוע הינך קורא לוועדת מבני ציבור “קשקושים מרושעים”? האם זה תסכול?
    7.הרשה לי לצחוק לגבי יכולתכם לשלם את שכ”ט לעורך הדין שלכם ויינרוט. הרי אף אחד, לא אתה (ואני יודע מי אתה) ולא חבריך העותרים, אינכם יכולים לעמוד בשכ”ט של עורך הדין הזה. ברור שמי שעומד מאחורי הגשת העתירה (ואתה ואני יודעים מי הוא) הוא זה שפנה ודאג לגופים שיממנו אותה. אתה חושב שהצלחת לזרות חול בעינינו? No way!

  14. לא מאיים רק מדווח הגב

    מקווה = כפיה דתית
    נורא פשוט, יהיה מקווה = לא אשלם ארנונה גם במחיר משפט. איש לא יכריח אותי להרוס את חיי.

  15. אמן הגב

    לא יעזור לכם. בסוף יהיה כאן מקווה!
    תוציאו מהבוידם החלטות מעופשות, תנופפו בהם, לא יעזור.
    בעזרת ה’ יתברך יהיה כאן מקווה ואמרו אמן.

  16. המבוגר האחראי הגב

    תתבגרו!!
    נכון, זמ מעצבן נורא כשמחלקים פרסומות, תקליטורים וכל מיני ניירת מיותרת בתיבות. מה לעשות? כל זמן שלא יחוקקו חוק (ויפה שעה אחת קודם!) למניעת הפצת פרסומות מכל סוג שהוא בתיבות דואר- פשוט, לוקחים את מה שלא מעוניינים וחפצים בו (רוב התכולה בתיבה, לפעמים…) ופשוט משליכים לפח הרגיל או לפח המחזור!!!
    ההרגל המגונה הזה, בו כל אידיוט שמחלק חומר כזה או אחר, גורם לאנשים משועממים ומתוסכלים ליצור אייטם תקשורתי ולהרים את גובה הלהבות החברתיות- מגונה!!! די לשנאת חינם!!!

  17. הציבור מטומטם הגב

    בית ספר תיכון ובית ספר תפן
    מי משלם על הרעיון המגוכך הזה? איפוא בית ספר הופיע ברשימה של ברן? למה מעלים לנו את הארנונה?
    את מדברת על מקווה ומשכורת לבלנית?
    יש בתי ספר תיכון מעולים בכול האזור למה להטיל על תושבי הכפר לשלם על תיכון בכפר ורדים? עולה פי מיליון מאשר בור 4X4 ולראיה מעלים לנו את הארנונה.
    למה לתיכון ולתפן לא עשו מישעל?
    אתי נראה לי שמה שמנחה אותך זה בפירוש שינאת חינם ושיעמום גדול…

  18. תושב הגב

    מלחמות היהודים
    אני לא יודע אם יהיה מקווה,אכל ממלחמות היהודים כולנו סובלים.

  19. דתי מהכפר הגב

    עדנה מתגובה 7
    בכפר אנחנו 2 אחוז אבל בגדוד מלואים שאני משרת אנחנו 50 אחוז וכל שנה אחוז הדתיים גדל.צריך להעריך זאת,אנחנו לא משתמטים.

  20. המדייק הגב

    דיוק נוסף
    1. לא ישבו בוועדה דתיים, אלא אם כן, אתה מכנה אדם שבצורה פומבית יוצא נגד מקווה, דתי. גם נציג שמזוהה עם העותרים למקווה, עזב באמצע הדיונים, באומרו שמדובר על וועדה לא אובייקטיבית ומוטה. כאמור, כשהעומד בראשה מתבטא ש”לא יהיה מקווה”- הרי כל תוצאה ששמה את המקווה מקום אחד מעל האחרון, יהיה לא הגיוני בעליל….
    2. בית הכנסת של הקהילה המסורתית, נבנה על משבצת התוכנית של בית כנסת בשלב ב’, וחלקו הגדול אף מומן מכסף שניתן עבור בית כנסת בשלב ב’.
    3. כל אמרה כזו או אחרת, גם אם חוזרים עליה אלף פעמים, לא תאמת את העובדה הפשוטה: העותרים עדיין מחפשים את המממנים האנונימיים.
    4. מסקנות הוועדה, דה פקטו, אינם המצפן של המועצה, כמו שהסברתי בדיוקי הקודם, וטוב שכך! תפקיד המועצה הוא להתחשב בצרכים ולספק אותם, בין היתר על בסיס זמינות משאבים ויכולות אמיתיות. לא פנטזיות.
    5. כן. “חיה ותן לחיות” הוא בהחלט בסיס חשוב לחיים משותפים. אולם, כשמיעוט קולני עושה כל שביכולתו למנוע מציבור את שמגיע לו על פי חוק, על ידי כל מיני קומבינות משפטיות (זה שהמסקנות הוצגו לבית המשפט, ואפילו אושרו, לא אומר שהבג”ץ קיבל אותם. אותו חוק- זוכר?) וועדות לא אובייקטיביות, זכותו של אותו מיעוט נרדף לדרוש את שלו. כן, גם אם לוקח זמן.
    6. שוב, תסכולים אישיים ומשפחתיים, אין בהם די על מנת להצית מחדש את להבות השנאה, הפחד והאיבה, אותם חווינו. ישנם מספיק מאוייבנו שישמחו מאוד לראות מחלוקות פנימיות שכאלה. תפקידנו, לנסות ולמצוא את המשותף ביננו.
    די לשנאת חינם!

  21. חוקי הגב

    ל-14, נורא יפה
    כן, נורא יפה לראות את אלו שרוממות החוק בגרונם, כשמדובר על האינטרסים שלהם. נורא פשוט…. יש חוק? לא מתאים לי? יאללה נעבור עליו!!! איזו בגרות, איזה עומק מחשבה, איזו הדדיות, ממש חכם.
    מחר, שכן שלי יעצבן אותי, נפרק אותו!!!! חוק, משפט, ערכים- למי אכפת….. תגיד, נפלת על הראש?

  22. עדנה הגב

    לדתי מהכפר
    לך תבנה מקווה בגדוד שלך, ששם אתם 50%.
    בכפר אתם רק 2% ושום דבר לא ישנה את זה!אתם מיעוט.
    מה הקשר של השרות הצבאי שלך (שזאת חובתך הבסיסית כתושב ואזרח ישראל), ובנית מקווה בכפר? לא הבנתי.
    מדוע החילוניים לא מנופפים אף פעם, אבל ממש אף פעם, בשרותם בצבא? כי הם רואים זאת כדבר המובן מאליו. מדוע החרדים מנופפים תמיד, אבל ממש תמיד, בשרותם בצבא? לאלוהים (ולחרדים) הפתרונים…

  23. המשיב הגב

    למדייק שממש לא מדייק (בלשון המעטה וב ש. ק. ר. )
    משפחות הייל סלע וחוטר ישי לא גרות בכפר, וזה רק שקר להגיד שכן. הם עזבו את הכפר בגלל סיבות אישיות (כלכליות?) שלהם, וזה רק שקר להגיד שעזבו בגלל שהפריעו להם לנהל אורח חיים דתי. זה שצועק כל הזמן: אנטישמים, ….. פוגרומים, לא מפסיק לדבר לא-אמת. כל המשפחות בכפר מצליחות לקיים אורח חיים דתי כרצונם. הכפר הוא יישוב יהודי פלורליסטי, וככזה לא יהפוך לחרדי-דתי.

  24. יקי הגב

    התחזות. ל”דיוק נוסף”
    כל הדלפונים ופושטי הרגל מנסים להתחזות לרוטשילדים וגבירים בעם (וגם בע”מ). אין להם גרוש על ה… אבל הם משלמים מכספם את שכר הטירחה המנופח של עורך הדין ויינרוט. על מי אתם מנסים לעשות רושם?
    פקפקפקה… בלה בלה בלה בלה…. אל תחפשו את הממנים. אתם מושיטים יד והם מטפטפים את השטרות המרשרשים, וכל זה למה? כדי להפוך את כפר ורדים לעוד מקום דתי-חרדי.

  25. דתי מהכפר הגב

    עדנה האלימה
    תגובתך היא הישראלי המכוער.אני המדינה ומי ששונה ממני-אדיוט. כפר ורדים הוא לא חייזר אלא חלק ממדינת ישראל היהודית.לכן יש בכפר בית כנסת.וצריך מקווה.מעניין שלא כתבת שאין עירוב בכפר בגלל חבלות זדוניות ולך לא אכפת,לאן נעלם הפלורליזם שלך?ידעת ש40% מצפון ת”א לא מתגייסים ואצלי בישיבה 98% גיוס,רובם קרביים.אני לא האויב אפילו שאני דתי,רק שתביני שאני לא דתי מחמד,אני יגור היכן שאני רוצה ויאבק על זכויותי.

  26. תושב מודאג הגב

    שקט
    אתי צכובר,תחברי למאיר גרינפלד….נמאסתם.

  27. אליעזר הגב

    למשועמם שיורה פה בצרורות:
    בניגוד למניין המשפחתי, שהעמידה את המבנה שלה לרווחת התושבים בזמן שלא מתקיימים שם תפילות, הוועד של הקהילה האורתודוכסית נלחם בזמנו בחירוף נפש נגד המניין המשפחתי (והדיר אותו ממבנה בית הכנסת למרות הסכם ביניהם) ולאחר מכן צרח גוואלד (עד לפטרונו מירושלים הגיע) על השימוש בחלל להרצאות לאנשי הכפר, כאשר מבנה בית הכנסת בכלל שייך למועצה, כלומר לנו, התושבים!
    כל בחור בריא בגיל גיוס שאינו חרדי הולך לצבא. זו חובה ולא זכות שמקבלים עבורה פרס. אם היית בצבא, והינך חרדי היום, זה אומר שחזרת בתשובה, גם על זה לא מגיע לך פרס. בתור דתל”ש התגייסתי ושירתתי בצבא, היום אני במילואים ואיני מציין זאת ברזומה שלי כי זה מובן מאליו.
    למיטב ידיעתי כל החרדים שעזבו את הכפר (הלל, סלע, הייל) עזבו מסיבות כלכליות. מש’ הייל גרה במעלות ולא בכפר. היא פתחה פה את בית גרוזיה או משהו כזה.
    החרדים + הדתיים בכפר ורדים הם לא יותר משני אחוז. הגיע הזמן שיתנהגו בהתאם ולא כאילו הם הרוב הקובע והמחליט. בכוח הם לא יקבלו דבר. החשדנות כלפיהם רק תיגבר.
    אם יהיה או לא יהיה מקווה את זה עוד נראה. בינתיים הדתיים כפה סרוגה הם אלה שמשלמים וישלמו את המחיר, משום שעד היום הם היו חלק מהחברה בכפר ורדים, דבר שאי אפשר לומר על החרדים פה, שמתבודלים, לא רוצים להתערות, עסוקים בעצמם, לא משתתפים באירועים, בקיצור נטע זר. בגלל מעשי החרדים והפרובוקציות שלהם, נוטים לצרף לחרדים את הדתיים, דבר שאינו נכון, אלה קבוצות שונות. בעקבות זאת נוצר אי אמון גם כלפי הדתיים כיפה סרוגה, דבר שאינו מוצדק.
    הסלחנות לגבי פרסום חומר תעמולתי לתיבות הדואר ואף לבתינו הוא מקומם – מה היית אומר לגבי חומר תעמולה הקורא לפינוי חלק מכפר ורדים משום שיושב על אדמות שמגיעות לערבים (אופס… זה קרה כבר, זוכר איזו מהומה קמה?) או חומר מעדי השם, השם ישמור…

  28. תושב הגב

    המדייק שאינו מדייק ומלחמות היהודים שלחרדים יש עליהם פטנט רשום

    מי שהצית את שנאת החינם הינם הכתות החרדיות למיניהן , ראה את אין ספור הפילוגים בעולם החרדי, והכתות שנוצרו, מי יספרן.
    אני מקווה בשבילכם שלא יהיה פה מקווה, שכן אז תרגישו מה זה להיות בודדים לא רצויים. יהיה לכם אולי מקווה, אבל אף אחד לא ידבר איתכם, תהיו אויר רע.

  29. שרה כ. הגב

    לא בסדר שלא הביאו לידיעת הציבור
    לא בסדר שלא הביאו לידיעת הציבור את החלטת בית המשפט מדצמבר.
    סה”כ זה ישפיע על כולנו. גם לא נראה שבית המשפט מתחשב ברצון התושבים (על פי ועדת ברן). זה טוב שמזכירים לנו את העדיפויות לבניה על מגרשים פנויים. אחרת זה באמת נשמע, לפי בית המשפט, שיש מגרשים פנויים ויש מקום למקווה. טוב שהזכירו את החלטות הועדה.

  30. פלורליסט הגב

    עדנה והערבים
    את מגיבה:שזאת חובתך הבסיסית כתושב ואזרח ישראל,אז מדוע הערבים לא משרתים ומגינים על המדינה.עדנה הלא עדינה,תתחילי לפעול בנושא ויפה שעה אחת קודם.בהצלחה.

  31. לא מאיים - מדווח הגב

    ,תשובה ל – 21 “חוקי”
    לא מכיר אותך אבל לא תלמד אותי מהו חוק ומהו ציות לחוק.
    אין עניין המקווה קשור לחוק. זה קשור לבריונות דתית המנסה להשתלט על חיי. זה לא שאין פיתרון אחר מלבד מקווה בכפר וורדים. יש לדתיים פתרון אבל הם רוצים את הנוחות המירבית ושאני אשלם עלייה בשבילם. גם אני רוצה שבכפר יהיה אולם תרבות שאוכל לראות בו סרט\הצגה בנעלי בית. אבל אני מבין שזה לא מעשי ושיש בסביבה מספיק אולמות. אז אני נועל נעליים לוקח מעיל ונוסע חצי שעה. אבל הדתיים? מה פתאום? הם רוצים את זה ליד הבית ושאני אשלם את זה בשבילם.

  32. מ. הגב

    למדייק מתגובה 20 – תודה לך על שהגדרת לי את המושג דתי

    אתה הולך בדרך השלילה: אצלך אדם שיוצא פומבית נגד המקווה אינו דתי. חד וחלק. מלים כדורבנות. ברגע זה כתבת מחדש את הגדרת “דתי”.
    לשיטתך הוא אינו חייב להאמין באלוהים, אינו חייב להתפלל, אינו חייב בקיום תרי”ג המצוות. כל אשר עליו לעשות כדי להיחשב לדתי בעיניך זה להיות בעד המקווה. כל הכבוד לך, הגדרה ברורה וחדה כתער.
    לפי תפיסת עולמך הצר יש רק קבוצה לגיטימית אחת: דתיים שבעד מקווה. לאיזו קבוצה תשייך דתי שמבין שמקווה במקרים מסוימים זה רע?
    ומה אם אותו דתי, שיודע את המשמעות הדתית של הטבילה ומכבד אותה, הוא גם חיה חברתית וחי בין אנשים, שמבין שמקווה בישוב קטן (עם מרקם חברתי כמו שלנו, למשל) יפצל ויפלג את החברה בה הוא חי, יהפוך את סביבתו למחנות מחנות, שהמקווה יגרום לשנאת חינם ובמקום לאחד, יפריד? מה עם אדם דתי, שמקיים את התורה והדת ומכבד אותה כ”כ שמוכן לוותר על מקווה כדי למנוע שנאת חינם ופילוג?
    הוא מוכן לוותר על מקווה, כי חשוב לו להיות חלק מהחברה בה הוא חי.
    הוא גם מספיק מעשי כדי לדעת שבסביבתו הקרובה יש כמה מקוואות שהוא יכול להגיע אליהם בלי קושי.
    הוא יודע שהמאבק על המקווה הינו כיפוף ידיים בכל מחיר ותו לא, ושלא כדאי להלחם רק כדי לנצח בקרב, ולהפסיד את המערכה כולה.

  33. מנין משפחתי הגב

    לרב אבי
    לא מבין:
    איך שיחה כדי לנסות לברר למה אני לא רוצה מקוה בכפר, תפתור את הבעיה? ואם תשמע את הדעות של האנשים שרוצים למנוע מכפר ורדים להפוך לכפר דתי-חרדי, מה תוכל לעשות בנדון? איך תוכל לשכנע אותם, או להסביר להם, ש”אין להם ממה לפחד”… כבר היינו בקטעים האלה. גם בקהילה שלך (ואני ביניהם) יש התנגדות עזה למקוה בכפר!

  34. אדם הגב

    מהו דתי?
    נכון שאין הגדרה ברורה למהו דתי, ודאי שמדובר על דבר של אדם בינו לבין עצמו ואלוהיו, יחד עם זאת, אין ברירה כיא ם להגדיר כל מושג, ערטילאי ככל שיהיה, בתבנית מסויימת, מה גם, שהטענה שבה משתמשים שבוועת ברן ישבו 2 דתיים, מתייחסת להגדרה מסויימת בהגדרות המקובלות. ולפחות ב”כינוי מושאל” ולא בהכרח המותי אמדוייק. אשר על כן, אדם המתנגד בתוקף ובפומבי להקמת מקווה, גם אם המקווה אינו נטל על התושבים ועל המועצה, קשה מאוד להגדירו כ”דתי”, ולו לפי אמות המידה בהם ניסו להשתמש המצדיקים את הליגיטמיות של הוועדה, בהיות שם דתיים.

  35. ישראלי הגב

    חופש דיבור וחוקיות
    איזה קטע! רק השבוע נחשף פרצופם האמיתי של “אבירי החוק וחופש הביטוי” שמשום מה, תמיד מגיעים מהצד הפלורליסטי והליברלי, שכל זמן שאתה חושב כמותם, הם יכלילו אותך בפלורליזם שלהם, אם לא, תסומן כקיצון מסוכן.
    אריאל זילבר, יוצר ענק, והוגה דעות פחות מוצלח, הוקע לעיני כל כשדובר על מתן פרס על מפעל חייו. מה עם חופש מחשבה וחופש דיבור- חלילה! מדובר על אדם קיצוני והזוי….
    אולם כש”מורה ומחנך” בשם אדם ורטה, מדבר נגד הצבא המוסרי ביותר במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל, דברים נוראים ואיומים- אילו גלגולי עיניים והצדקות…. חופש הביטוי והדיבור מיד הושם במרכז הדיון ובראש מהדורות החדשות…..

  36. המאחד הגב

    מקווה יפלג?
    בכל ישוב יהודי יש מקווה. לא נשמע מעולם שמקווה יפלג או יביא בהכרח דתיים וחרדים לשכונה. עובדה!!!
    סתם מסע הפחדה חסר כל עמוד שדרה, חסר בסיס עובדתי, מתוך פחד, חוסר ידע, תסכולים אישיים ומשפחתיים כשהמקווה הפך להיות השחקן הראשי. חבל מאוד….

  37. רפי הגב

    בניין בית הכנסת
    בניין בית הכנסת נועד עבור שימוש תושבי הכפר. יעידו על כך בריתות מילה, אזכרות, שבתות חתן, ברי מצווה, הרצאות, חברותות ושיעורים שמתקיימים בו. יש בו תפילות מידי יום ומידי שבת וחג.
    בתקופה שבה חולק בית הכנסת, היה הסכם שכובד ע”י 2 הקהילות, בה, בכל שבת יפונה בית הכנסת עד השעה 10:15 בבוקר. כך היה מידי שבת בשבתו!! על אף שרשמית בית הכנסת למניין המשפחתי יועד לעוד דברים אחרים, אין שם ולו אחןז אחד מהמגוון של הפעולות, התפילות והשיעורים המתקיימים בבית הכנסת הגדול. אדרבה, שיהיה הרבה גם בזה וגם בזה, רק שכדאי להעמיד דברים על דיוקם.

  38. ארכיאולוג הגב

    מקוה יפלג? כן! כאן מקוה יפלג! ואף יותר מזה!(למדייק, המאחד 36)
    בכל ישוב יהודי עתיק מוצאים מקוה. אז, בזמנו, המקוה לא פילג, הוא היה לשימוש כולם. אז היו זמנים אחרים. לא היתה השתלטות חרדית על מקומות. עובדה! זה לא סתם מסע הפחדה חסר כל עמוד שדרה, חסר בסיס עובדתי: יש בארץ עשרות ישובים שזה קרה להם, ויש כאלה שהצליחו להימלט מזה, על ידי מלחמה במשתלטים. אנו במצב הזה, אנו מתנגדים. כשיהיה מקוה בישוב, יגיעו לכאן (בעזרת הגורמים שכולנו יודעים עליהם) תגבורת דתית מסיבית. פני הישוב ישתנו. זה קרה במקומות אחרים. עלינו למנוע זאת.
    אלה העובדות.

  39. נמאסתם ! הגב

    די!
    נמאסתם!
    נמאסתם עם הכיפוף ידיים שלכם!
    אכלו לי שתו לי!
    גם לנו אין אולם תרבות. אין מתנס. גם אנחנו הולכים למעלות בשביל כל דבר.
    הסתדרתם כמעט 30 שנה בלי מקוה. תמשיכו ככה, בדיוק כמונו.
    ממש נמאסתם כבר.

  40. נקמה הגב

    כל אלה שעוזבים/עזבו את הכפר…
    כל אלה שעוזבים/עזבו את הכפר מנסים לחרבש לנו…נקמה???
    ……..גם אתה מוכר את הבית. תעזוב אותנו במנוחה.
    יאללה…

  41. תושב הגב

    החרדים לא מכבדים את החלטת בית המשפט העליון (צה”ל)
    החרדים לא מכבדים את החלטת בית המשפט העליון (צה”ל)
    נקווה שבית המשפט העליון לא יכבד אותם (מיקווה)

  42. חברתי הגב

    לרפי שהשמיץ לשוא את המניין המשפחתי המסורתי
    תכנס לאתר שלהם ותראה את מגוון הפעילויות בכל יום חול חג שישי ושבת, ועוד פעילויות לטובת הקהל הרחב ותשווה את זה לפעילות הדלילה של בית הכנסת המרכזי (רק תפילות…), שמפורסם ב…אתר חב”ד כפר ורדים!!!

  43. רפי/ רפאל הגב

    ל-38 ו-41
    שוב אותה טקטיקה. חזור על בלוף אלף פעמים עד שיאמינו לך!!!!
    מתפללי בית הכנסת תמיד הקפידו לסיים בזמן את התפילה. יעידו על כך מתפללי המניין המשפחתי (ולא פרובוקטורים כמוך). ייתכן בשנים הראשונות כשנוצר הקרע בין הדעות היה אי נעימות, בשנים האחרונות, היה תיאום.
    לגבי השתלטות חרדית בעקבות מקוה- אין ולו יישוב אחד שהשתלטות חרדית הייתה בעקבות מקווה. אדרבה! היישוב לפידות מנסה כבר שנים למשוך אוכלוסיה. לפי ה”מרשם” שלך, הדרך בה ניתן למשוך אוכלוסיה (חרדית) היא לבנות מקווה והופ, יעוטו אנשים פנימה. הבעיה היא, שבמושב לפידות (בו גרים כ-40 משפחות סך הכל, יש מקווה ו-כלום! אין ולו חרדי אחד…..
    מה לגבי עומר, להבים, קיסריה,מיתר, כפר שמריהו, הרצליה פיתוח ועוד, מקומות אטרקטיבים הרבה יותר מכפר ורדים, בהם קיימים מקוואות ו-אופס, אין חרדים…. כנראה שהנוסחה שמקווה+ עירוב= חרדים לא ממש מדוייקת…. פחד+ בערות+ תסכולים אישיים ומשפחתיים= יצירת מחלוקת, שנאה ורוע לב מיותר- קצת יותר הגיוני.
    נ.ב אני בטוח ששוב תנופף ביבניאל, עזוב, אין היוצא מן הכלל מעיד על הכלל. ל כך הרבה דוגמאות הפוכות מול מקרה בודד (וטרגי מאוד, יש לציין).

  44. תמיר הגב

    רפי למה אתה מעוות ומשנה עובדות?
    אמנם היה הסדר שנכפה על האורתודוקסים אבל האורתודוקסים הפרו אותו בכוונה: תמיד איחרו בסיום התפילות שלהם, ומתפללי המניין המשפחתי חיכו בבושת פנים בחוץ, עד שנשבר להם והלכו להתפלל בגן הילדים הסמוך. במיוחד בחגיגות בת-מצווה התנכלו האורתודוקסים למניין המשפחתי.
    בית הכנסת המרכזי נטוש ושומם רוב הזמן. אילולי מרינובסקי מחב”ד שפעיל שם אפילו המעט שאמרת לא היה. בריתות ושמחות: נכון, פה יש פעילות עניפה, ממש אולם אירועים.
    מה שמעניין אותי לאן הולכים התקבולים הכספיים הרבים? הכסף אמור להמסר למועצה, אבל לא נראה שזה קורה. המועצה ויתרה על המבנה לטובת ה…ים כבר מזמן, ורק משלמת את הוצאותיו

  45. חילוני הגב

    חבדניקים / ברסלבים רדו כבר מהכפר הזה.
    .

  46. חילוני הגב

    לזה שכל כך רוצה כאן מקווה –
    תגיד, הבן שלך הלך לצבא? כן, זה שמסתובב כאן כל הזמן בבית כנסת שלנו. כן, זה. אה, הוא היה אתמול בהפגנת החרדים בבני ברק? נו, ברור.

  47. תושב הגב

    לרפי/רפאל אתה באמת חושב שאנחנו אידיוטים?
    שוב אותה טקטיקה. חזור על בלוף אלף פעמים עד שיאמינו לך!!!!
    מתפללי בית הכנסת תמיד הקפידו ש ל א לסיים בזמן את התפילה. יעידו על כך מתפללי המניין המשפחתי (ולא פרובוקטורים כמוך). ייתכן בשנים הראשונות כשנוצר הקרע בין הדעות היה אי נעימות, בשנים האחרונות, היה תיאום: הם לא ייכנסו להתפלל ולחגוג בבית הכנסת, במיוחד בת מצוות, כשהבנות עולות לתורה! אללה ירחמו.
    לגבי השתלטות חרדית בעקבות מקווה- יש אין ספור יישובים שהשתלטות חרדית הייתה בעקבות מקווה, או שקיום מקווה במקום עודד והחיש אותם. אדרבה!. ה”מרשם” להתחרדות, הדרך בה ניתן למשוך אוכלוסיה (חרדית) היא לבנות מקווה, למתוח חוטי עירוב, להקים גני ילדים חרדים, והופ, יעוטו החרדים פנימה.
    במושב לפידות , למשל, יש מקווה ו-כלום! אין ולו חרדי אחד….. למה? וועדת הקבלה לא מאפשרת כניסת חריגים, בעיקר חרדים.
    מה לגבי חיפה, טבריה, עכו, מעלות, עין יעקב, רחובות, בית שמש, ערד, כרמיאל, נהריה, ירושלים, רמת אביב, יבנאל, רכסים, צפת ועוד (רשימה חלקית), מקומות אטרקטיבים הרבה יותר מכפר ורדים, בהם קיימים מקוואות ו-אופס, יש התחרדות מסיבית…. כנראה שהנוסחה שמקווה+ עירוב= חרדים ממש מדוייקת ועובדת….
    קמיעות+פחד+ בערות+ אמונה עיוורת בבאבות+ חצרות+ תסכולים אישיים ומשפחתיים= יצירת מחלוקת, שנאה ורוע לב מיותר, פנאטיות, פרימיטיביות, הפחדות, שימוש בפוגרומים, שימוש ברדיפות היהודים.
    אני כמובן אזכיר את יבניאל, בה נושלו אנשים בפרוטות מבתיהם, אדמותיהם ומפעל חייהם על ידי החרדים (ברסלבים), ותופעה זאת אינה חריגה, ואין זה מקרה בודד (וטרגי מאוד, יש לציין).
    את זה אנחנו, תושבי הכפר, מונעים ונמשיך למנוע!

  48. רפאל הגב

    ל-44 החברתי
    4:45 מידי בוקר- שיעור בדף יומי
    6:15 תפילת שחרית
    19:15, שלוש פעמים בשבוע, “קהילה לומדת”, עם תלמידי ישיבת ההסדר במעלות, ותפילת ערבית
    יום שני 20:30 שיעור לנשים
    מוצ”ש- שיעור בפרקי אבות
    יום שבת 6:30- שיעור בפרשת שבוע
    7:30 תפילת שחרית
    10:00 קידוש ושיעור קצר.
    14:00- שיעור
    שעה לפני מנחה- שיעור בגמרא
    סעודה שלישית עם שיעור

    עשרות נערי בר מצווה עולים לתורה מידי שנה, בריתות מילה, כמעט מידי שבוע כמו גם עשרות אזכרות בשנה.
    פעילות חגים עניפה, סיור סליחות בחודש אלול, מסיבת חנוכה, סדר ט”ו בשבט, קריאת מגילה , משתה פורים, אפיית מצה שמורה קהילתית ועוד…
    זה רק מקבץ (חלקי) של פעולות בית הכנסת…. ראוי לדייק, חברתי יקר.

  49. תושב הגב

    תרגיעו
    חברה תרגיעו כולנו סובלים

  50. תושב הגב

    לחילוני מ46
    תגיד לי,שימעון פרס הלך לצבא?יאיר לפיד(כתב במחנה)היה קרבי?אדם וורטה הלך לצבא?והרשימה עוד ארוכה.אני שרתתי 22 שנה קרבי וכשאני רוצה מקווה ועירוב כל השנאה יוצאת החוצה.כך לא בונים מדינה אלא הורסים אותה.

  51. הציבור מטומטם הגב

    תגובה להסתדרנו בלי אולם תרבות
    מעלים לנו ארנונה בגלל בית ספר תיכון ואף אחד לא מוחה…
    שילדינו היקרים יסעו למעלות למה להעמיס על הכיס של התושבים את השטות הזו. נימאסתם כפר (כבר)

  52. חברתי הגב

    לרפאל מ 48 הוא אשר אמרתי בית הכנסת רק תפילות וכלום לתושבים
    אתה מאשר את מה שאמרתי: בית הכנסת רק תפילות תפילות תפילות ושום דבר למען הציבור הרחב.למה זה מתפרסם רק באתר חב”ד? בית הכנסת של חב”ד? למי הולך הכסף של השכרת המקום לבר מיצוות ובריתות?

  53. הפלורליסט הגב

    עדנה
    דליה איציק רוצה להיות נשיאת המדינה.היא לא שרתה בצהל.חשבתי שזה מובן מאליו שאת תפעלי נמרצות להסיר את המועמדות שלה.ושוב בהצלחה.

  54. רפאל הגב

    הבנת הנקרא, מר חברתי היקר
    תגיד, אתה לא מבין? רשימת שיעורים, בריתות, אזכרות, ברי מצווה, פעילות חגים חברתית- נראה לך רק תפילות??? מי את חושב משתתף אם לא תושבי הכפר???
    הכספים הנכנסים (ולא, אין תעריף ל”אירועים”), הולך לקופת בית הכנסת שמתנהלת בשקיפות ע”י חברי הועד והגזבר. ההוצאות הם בעיקר על רכישת סידורים, חומשים, טליתות למתפללים, כיבוד לקידושים וסעודה שלישית, חזנים לחגים, סבסוד לפעולות קהילתיות, עזרה למשפחות נזקקות לפני חגים ועוד.

  55. חברתי הגב

    רפאאל, אל תטעה אותנו, אין כמעט פעילות בבית הכנסת
    אל תטעה אותנו. אנחנו אדישים, לא מטומטמים.
    לבית הכנסת אין וועד. הוועד שקיים מייצג רק את הקהילה האורתודוכסית, שהינה משתמש בלבד של בית הכנסת. הם הפכו את עצמם, די בכוחניות, למשתמש יחידי, מעין בעל בית. הבעלים של המבנה הינה המועצה, כלומר תושבי כפר ורדים. זה כלל לא תקין שוועד הקהילה האורתודוכסית הוא זה שמפעיל וגובה כספים בלי פיקוח של אף גורם, בלי שהמועצה תהיה מעורבת ובלי שיהיה לה מושג לגבי תזרים המזומנים. המועצה משמשת תפקיד של כספומט, רק משלמת. פעילות בית הכנסת היא רק למען החוגים הדתיים/חרדיים, לא למען 99 אחוז מתושבי הכפר, שלא נהנים מדבר.
    זאת בניגוד למנין המשפחתי שהינו חלק מתרבות הכפר, מעמיד את השטחים שברשותו לרווחת הציבור הרחב, במקביל לפעילותו הדתית.
    לא ענית על השאלה למה פעילות בית הכנסת מתפרסמת רק באתר חב”ד כפר ורדים?
    מי מפקח על קופת בית הכנסת, הבעלים של המבנה או המשתמש בו? איך יכול שוכר חינם להשכיר בכסף לאחרים ולא לדווח לאף אחד?

  56. דן הגב

    אתי תמימה שנפלה בפח

    בוקר טוב אתי
    יורם עסוק בסגנות “עמוס בעבודה”
    עפר כהן “כל היום מגשר”
    סיון עובד על כולם
    ואת מצפה לתשובה
    הצחקת אותי

  57. תושב מודאג הגב

    הכל אצלו יתכן

    האם ידעתם שסיון מכר אותנו
    ונתן הלוואה למדינה
    ואנחנו נשלם 15 שנה
    סכומי כסף נוספים בארנונה
    מילא את פיו מים
    ולא עידכן את התושבים
    ככה לא מנהלים ישוב קהילתי
    כך לא מקשיבים לרחשי ליבו של הציבור

    וגם יהיה מיקווה “הכריחו אותי יכתוב בפייסבוק

    וגם יהיה יהיו יקרות הכריחו אותי הירוקים בהסכם

השארת תגובה ל-רפי

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן