טבילת אש


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
דניאל פרידמן

החלטת בית המשפט העליון על מקווה בכפר ורדים בלתי סבירה.

המסגד והכנסיה בדרך?

כפרניק  פרידמן_0 טבילת אש

אין זה מתפקידו של בית המשפט לנהל את המדינה, ובפסק הדין מפי השופט עוזי פוגלמן הורה להעביר את בניית המקווה לראש סדר העדיפויות בכפר ורדים.

 

העילה להתערבות היתה שהחלטת המועצה היתה בלתי סבירה, אלא שאם יש כאן משהו בלתי סביר, הרי זה פסק דינו של בית המשפט העליון – שבהסתמך על עילת הסבירות הגיע לתוצאה בלתי סבירה לחלוטין…

 

 

האם הצטרפות של מספר משפחות נוצריות או מוסלמיות יחייבו בעתיד הקמת כנסיה ומסגד?

 

 

כפרניק %20%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%93%D7%9E%D7%9F-001 טבילת אש

 

המאמר מתפרסם בהסכמת ובאדיבות פרופסור דניאל פרידמן (שר המשפטים לשעבר וחתן פרס ישראל למשפטים) ומערכת ידיעות אחרונות.

תודה!!!

 

לפסק הדין במלואו.

סיון יחיאלי, בפוסט בפייסבוק לאחר פסיקת בית המשפט:

זו חכמה קטנה מאוד להיות ליברל ולזעוק בשמחה "יש שופטים בירושלים" כאשר פסק דינם תואם את תפיסת עולמך. החכמה היא לומר זאת כאשר לא התקבלה עמדתך, כאשר אתה חושב שבית המשפט שגה, כאשר בית המשפט פסק לרעתך. זה בדיוק הזמן לבוא ולומר מתוך אמונה אמיתית בשלטון החוק: גם אם טעו, יש שופטים בירושלים! אנחנו מדינת חוק, רשות מקומית כפופה לביקורת שיפוטית, וטוב שכך.

אני מבקש להדגיש שברמה הקהילתית אנחנו במקום אחר לגמרי מאשר היינו כאשר הוגשה העתירה. אני מבין שיש המזהירים והחוששים מהתחרדות, אבל אין בעת הזו התחרדות בכפר ורדים ולא תהיה התחרדות בכפר ורדים. האווירה שהייתה טעונה מאוד בעניין זה כבר מזמן אינה כזו, ושוב, טוב שכך.

הזכות לשרותי דת והזכות לחופש מדת, שתיהן דרות בשלום ביישוב ובהחלט ראויות לדיון ציבורי. נקיים דיון כזה ונעשה זאת תוך שמירה על יחס של כבוד כלפי תפיסות העולם השונות.

 


0 תגובות

  1. סמבלוסק הגב

    מקווה הוא לא בית תפילה
    פרופסור דניאל פרידמן המלומד, מקווה אינו בית תפילה (בית כנסת) ולכן אין לעלות על הדעת השוואה שכזאת.
    כדי לשמור על השקט אין סיכוי שיבנה בכפר ורדים מסגד או כנסייה ואני אומר זאת כאדם חילוני גמור!!
    בבכפר ערבי התושבים(ללא קשר לחוק בכלל) לא יאפשרו הקמת בית כנסת!!!
    די כבר לתת להם רעיונות לראש, לא יהייה מסגד ומי שלא מוצא חן בעניו שיגור בתרשיחא או בשאר המקומות בהם הם מסתובבים עם דגלי אש”פ!!!

  2. כועס מאוד הגב

    מקווה בכפר

    אם יש כפיה דתית – היא מתבטאת בהחלטת שופטי העליון. ……

    מכול מקום בכפר צריך יהיה לנסוע למקווה ברכב במיוחד בחורף. כנראה שבשם הדת מותר…. גם אלכס אנסקי הביעה פליאה להחלטת העליון. עורכי הדין של המועצה נכשלו קשות בהצגת העובדות. הנושא העיקרי של שינוי פני הכפר בכלל לא הועלה. צריך לבדוק אם ניתן לבקש ערעור נוסף. סיון אני בדרך כלל אתך אבל בנושא זה שהוא מרכזי נכשלת ועלייך להתפטר!

  3. מקווה לטוב הגב

    נתפלל עליך.
    אין מילים

  4. קפטצ'ה הגב

    סיון , תקרא, תפנים, תתפטר!
    הפעם פישלת בגדול. בזכותך, כולנו נשלם את המחיר.

  5. בר הגב

    אני עוד מחפשת את הסיבה
    למנוע בניית מקווה ביישוב!
    כמה שנאה יש כאן כלפיי האדם המסורתי?
    אני מסורתית וכן אני יכולה לנסוע למעלות וגם לחיפה בשביל מקווה אם אני רוצה אבל תאמינו או לא בחרתי לחיות את חיי בכפר ורדים יהיה לי נעים שהשירותים להם אני זקוקה כמו : סופר, קאנטרי, דואר ומקווה יהיו במרחק סביר מביתי ויקלו עליי בחיי השותפים.
    האם זה אומר שיום אחד אהפוך לחרדית ? האם זה אומר שברגע שיהיה פה מקווה כל דתיות הארץ יגיעו לכאן כי יש כאן מקווה?
    מכירים את דירה להשכיר? הנאים השכנים בעינך לא נאים! אני בספק אם ירצו להגיע להתגורר בקרבת אנשים שכל יום נלחמים לא להביא לכאן שירות בחלקו רוחני ובחלקו דתי רק כי הם רוצים מכל וכל מנוע הגעה של אפילו משפחה דתית אחת ! בושה!!! אני בטוחה שאותם האנשים יתמכו בהקמת מסגד למען משפחות מוסלימיות שמתגוררות כאן !
    אני מודה לכל אותם האנשים שיפשרו לבנוץ כאן 2 בתי כנסת , מודה מכל הלב לפחות זה הבטיח שאני אוכל לגור כאן וכן תאמינו או לא אני לא דתית!

  6. תושבת ותיקה הגב

    המאבק במקוה בכפר ורדים = התנגדות לכפייה דתית
    גב’ בר היקרה אני מניחה שבשנים 2005- 2008 עדיין לא גרת בכפר או לחילופין לא ההיית מעורה במתרחש ולכן עד לא מודעת לכך שהיוזמה להקמת המקווה לא נבעה מצורך אמיתי אלא מתוך רצון לבנות תשתית לקהילה חרדית.

    היוזמה להקמת המקווה הייתה של שני אנשי חב”ד שעברו ממעלות לגור בכפר ורדים במטרה לשנות את אופי הישוב.
    הם יזמו הקמת עמותה שעל פי המסמכים המצויים אצל רשם העמותות שמה לעצמה למטרה הקמת תשתית לקהילה חרדים בכפר ורדים- בתי כנסת , מקוואות ורשת חינוך עצמאית. הנושא המקווה הם פנו למשרד הדתות, ללא תיאום מראש עם המועצה או אגודת משתכני כפר ורדים שייתה עדיין פעילה באותם הימים. משרד הדתות שנשלט ע”י ש”ס נתן את האישור ללא תיאום עם המועצה אבל מימוש האישור בשטח היה מותנה בהסכמת המועצה ורק אז הנשוא הגיע לידיעת הציבור. בנוסף הם הקימו שני גנים חרדיים בבתים פרטיים כאשר הגננות וחלק מהילדים הובאו ממעלות וגם זאת ללא תיאום עם המועצה וללא אישור הוועדה לתכנון ובנייה שאמורה לאשר שינויי ייעוד של מבנים. הגנים נסגרו רק לאחר פנייה למשרד החינוך ולוועדה לתכנון ובנייה . באותם הימים החלו להגיע לישוב משפחות חרדיות ששהייתם בכפר מומנה ע”י קרנות חרדיות הפועלות לשינוי האופי של מקומות ישוב חילוניים. ישובים חרדיים/דתיים מונעים כניסת חילוניים או “דתיים לייט”למקומות ישוביהם. ואם להם יש זכות כזאת אזי גם לישובים חילוניים יש זכות דומה.

  7. מ. הגב

    סיון, אתה יודע משהו שאנחנו לא?
    סיון טוען בלהט באזני כל מי שמוכן להקשיב לו, וגם פה למעלה: אין ולא תהיה התחרדות פה. אנחנו חילונים חזקים, אין עלינו. טענה פופוליסטית שמצדיקה את חוסר המעש שלו ושל מועצתו.
    שאלה לי אליך, סיון, מאיפה לך הביטחון הזחוח הזה? אתה יודע משהו שאנחנו לא? צריך להביא לך רשימה ארוכה ומכובדת של ישובים גדולים וקטנים שחשבו שלהם זה לא יקרה, ונמצאים היום במקום אחר, כדי שתשתכנע?
    למה אתה חושב שאנחנו מחוסנים יותר מישובים אחרים שנפלו?
    אני בטוח שתשובות אין לך. אתה יודע את האמת. תגיד אותה שגם שאר תושבי הכפר המנומנמים יידעו: כל מה שנותר כעת לעשות הוא להתפלל לבורא עולם שיסיט את רוע הגזירה מאיתנו. מנחיל ארבה מציל רק כיוון הרוח.
    רון החל, סיון סיים.

  8. אברהם הגב

    בר (5) לא נראה לי שאת בכלל בעניינים.
    תחזרי לכאן אחרי שתתעדכני קצת באמת מה קורה, ומה עומד מאחורי העתירה למקווה.
    אז נוכל לדבר.
    כל מה שכתבה “תושבת ותיקה” הכל שריר וקיים!

    הרב הנחמד והנהדר שעושה את כל הטקסים שאנחנו “נהנים” מהם הוא העומד מאחורי כל המהלכים להקמת המקווה בכפר. העמותה שהקים, מטרתה (ותקראי) הקמת מקווה בכפר ורדים.

  9. מקומי הגב

    מקווה

    אם ראש המועצה היה מקשיב לא הייתה מתקבלת החלטה להקמת מיקווה
    כל הזמן מפשל.
    הטבות המס לא פעל במועד ישן כל הזמן ופור נפל גם אם הסיפור נידחה בשנה ולא בגללו ואגב המשחק הזה עלה 100 אלף שח.

    הכיכרות הוא לא אשם זה המתכנן.
    הלכלוך בכפר זה לא הוא אשם
    זה התושבים שמלכלכים.
    זה שלא נפטרנו מהתנהגות בעלי הכלבים
    הכלבים אשמים .לא מסוגל לאכוף חוק אפילו על כלבים.
    בזכותו השם החדש לכפר
    כפר המוקשים
    ועוד ועוד ועוד
    רק שכולם יזכרו בבחירות הבאות
    ומוטב אולי שיוותר וילך לדרכו

  10. טובל באמבטיה הגב

    חח לפרידמן
    מדהים איך במאמר קצר ותמציתי מצליח דניאל פרידמן להראות בצורה כ”כ בהירה את רדידות פסיקת בית המשפט העליון שהוציא תחת ידיו פסק דין כ”כ בלתי סביר ולא מתקבל על הדעת

  11. לובביץ הגב

    משיח עכשיו
    הקמת המקווה סימני אתחלתא דה גאולה!!!

  12. בר הגב

    אדון אברהם היקר
    בזכות התושבת הותיקה והסבלנית יצא לי לראות את הצד של המתנגדים וסיבתם,
    גם לי אין כל אינטרס בהתחרדות המקום משום שכפי שציינתי אני אדם חילוני מסורתי.
    אותו אדם ככל הנראה גרם לכם להפוך לקיצוניים לחלוטין.
    נראה לי שעבר זמן מאז מעשיו הלא יפים והדרך שבה פעל מאחורי הגב בדרך נבזית אפשר להתאזן מאז המקרה ולהתעלות ולהבין שבגלל אותו אדם אנשים שומרי מסורת ולא לא דתיים לא יוכלו להנות ממקווה.
    אני מוכנה לנסוע למעלות בשביל להטבל השאלה אם אתה היית מוכן לצאת מהמקום הקיצוני שבו אתה נמצא ולהיות בעד הקמת מקווה ממקום אחר בשביל אנשים כמוני בסך הכל שומרי מסורת ותו לא.

  13. חסידה הגב

    לכל ה”חרדים”מחרדיות
    המתנגדת הראשית רוצה להיתלות על אילנות גבוהים. מה שתלוי מתייבש. די לקיצוניות שלך ולקומץ אנטי יהודי בישוב. להיכן שאני מגיע,שואלים אותי מה קורה בישוב שלכם? אתם חיים בין ערבים ונלחמים נגד יהודים?מקווה היה בכל הדורות בגולה ובכל מקום ודווקא בארץ ישראל יש מתנגדים?
    ככה זה. אל תחפש אויבים בחוץ,יש לך בבית.
    תוציאו את האנרגיות השליליות,לכו לעסוק בגינה קהילתית בכל פעילות קהילתית ותנו את הזכות לכל יהודיה בישוב שרוצה ללכת למקווה.
    חרדים לא יגיעו אלינו יש להם מרחב פעולה בישובים אחרים.
    ראו את הדברים הנפלאים ומעשי החסד שעושים הרב שלמה גולדפארב ועמיחי מרינובסקי. כמה חסד ,מצוות וזרה לזולת עושות נשותיהם,הכל בהתנדבות.
    אתם ברשעותכם לקחתם מהם את מטה לחמם,יצאתם נגדם ולכן שני הבחורים יוצאים יום יום לחפש פרנסה במקומות רחוקים. אינכם מרחמים כלל על ילדיהם משפחותיהם שממשיכים לחיות כאן בעקשנות כי הם עושים שליחות כמו כל שליחי חב”ד בעולם.

השארת תגובה ל-כועס מאוד

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן