המקווה – עכשיו הערעור


מקווה בכפר ורדים
מערכת כפרניק
נמשכת הסאגה בנושא המקווה: בבית המשפט העליון
כפרניק 69896969665 המקווה – עכשיו הערעור

בתחילת השבוע הוגש ערעור לבית המשפט העליון בעניין המקווה: פגיעה בחופש פולחן ודת, שיקולים זרים, שגיאות בפסק הדין ועוד.

המועצה: אנו מביעים צער על החלטתם להמשיך בדרך של מאבק משפטי במקום להירתם לאיחוי הקרעים בתוך הקהילה בכלל והקהילה הדתית בפרט.

 

בתחילת השבוע הגישה קבוצת תושבים מכפר ורדים ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, בעניין המקווה.

אלא שהעותרים אינם מקבלים את הפסיקה, והגישו בתחילת השבוע ערעור לבית המשפט העליון. הערעור, עליו חתומים 17 אנשים, על פני 46 עמודים, מתאר בפירוט את השתלשלות העניינים (מנקודת מבט העותרים) וכן את "הטעויות" בפסיקה המוקדמת.
 
על הערעור חתומים: יהודית סלע, אורייט אמזלג, סימה בן חיים, פרי שחף, ינון סלע, שמעון אמזלג, ניסים אביטל, יואב בן חיים, קטי שילה אוליבר, מיכאל איאש, דוד כהן, שלמה ממן, ויקטור חזיזה, טיבי הרץ, אמנון בן עמי, זקרי גרייסון, וז’ק בן זקן.
בהערה המופיעה בעתירה מצוין כי מאז הגשת העתירה (בהליך הראשון) התרחשו מספר שינויים: שרה ואברהם הייל עזבו את היישוב ולא היו מעוניינים בהמשך התהליך, חוטר ישי לא היה מעוניין להמשיך את התהליך, וגם זקרי גרייסון עזב את היישוב (אך חתום על הערעור).
לא מצוין כי גם ויקטור חזיזה עזב בינתיים את הישוב.
 
עיקרי הערעור מנומקים בפגיעה בחופש דת ופולחן, שיקולים זרים, ביטול החלטת מועצה קודמת, פגמים בוועדת הקריטריונים למבני ציבור (ועדת ברן), שגיאות עובדתיות בפסק הדין וחוסר צדק בחיוב הוצאות המשפט.
 
***
ממועצת כפר ורדים נמסר בתגובה: "טענות העותרים כבר נדונו באריכות בבית המשפט לעניינים מנהליים (בית המשפט המחוזי) ונדחו אחת לאחת על-ידי השופט. רבים מהתומכים בעתירה הראשונה השתכנעו מעמדת המועצה ומדברי השופט. קבוצת העותרים, ההולכת ומתמעטת, מובלת על ידי גורמים קיצוניים שמטרתם היא להימנע מדיאלוג חברתי ולהטיל דופי בתושבי כפר ורדים, המועצה המקומית וראש המועצה. אנו מביעים צער על החלטתם להמשיך בדרך של מאבק משפטי במקום להירתם לאיחוי הקרעים בתוך הקהילה בכלל והקהילה הדתית בפרט".

 

למסמך הערעור במלואו

 


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    כמה יעלה לנו המשפט הזה?
    חבל שהארנונה שלנו הולכת על מאבקי אגו ודת.
    פשוט לא יאמן.
    הציבור החילוני כבר איבד את סבלנותו בעניין הזה.

  2. אורח/ת הגב

    המועצה מביעה צער
    ואנחנו (רוב התושבים) מביעים כעס.
    על הנסיון לכפות עלינו מהות זרה לנו.
    על השימוש בערכאות משפטיות וכפיית העלויות עלינו.
    על העכרת האויר הציבורי.
    לא נשכח, ואם נסלח זה יקח שנים.

    והנה שמות:

    יהודית סלע, אורייט אמזלג, סימה בן חיים, פרי שחף, ינון סלע, שמעון אמזלג, ניסים אביטל, יואב בן חיים, קטי שילה אוליבר, מיכאל איאש, דוד כהן, שלמה ממן, ויקטור חזיזה, טיבי הרץ, אמנון בן עמי, זקרי גרייסון, וז’ק בן זקן.

    בבקשה מרעי התושבים:

    כשאתם רואים או פוגשים מי מהאדונים והגברות הללו: אנא דברו איתם. הראו להם את חוסר שביעות רצוננו.

  3. אורח/ת הגב

    אמנון בן עמי ממשיך לבחוש
    ולעשות רע

  4. אורח/ת הגב

    מקווה
    ויקטור חזייזה לא גר בכפר, בן זקן קבלן שכנאה רצה לבנות את המקווה.מישהוא יודע אולי מה מניע את טיביה הרץ?

  5. גליה הגב

    יכולנו, בכסף הזה, לבנות מבנה ציבור שישרת את הקהילה
    או להקים פרוייקט שישרת את הקהילה.
    אבל כנראה, כל האנשים הרשומים כאן, סרבני פסיקת בית הדין, הם גם סרבני הקהילה, מסרבים לקלוט את מקומם בישוב, ומסרבים לקבל את ציבור תושבי כפר ורדים. ואם הם לא מקבלים את תושבי כפר ורדים, למה שתושבי כפר ורדים בכלל יסכימו, שכספי המסים הרבים, שהם משלמים למועצה, ילכו על מבני דת שמשרתים קומץ אנשים עוכרי הקהילה?
    אני מתנגדת בתוקף לכל מבנה שישרת ציבור זה בכפר ורדים, וטוב יעשו עוד אנשים כמוני ויביעו התנגדותם באופן נחרץ.
    אם היו אלה אנשים מתונים, עם סובלנות בליבם, מקבלים את מקומם ואת העובדה שכפר ורדים הוא לא ישוב דתי כלל ועיקר, והוא ישוב קהילתי, ולא עיר, שבה אפשר לדרוש הקמת מקווה וגם אפשר לקבל, כי עיר באופיה היא אחרת מאשר ישוב קהילתי בעל צביון מסויים – אם הם היו כאלה, אף אחד לא היה מתקומם נגדם. הפעם – הם עומדים לבזבז שוב זמן, כספים ואנרגיות של המועצה ושל התושבים – ועל זה צריך למחות.
    אני אדם סובלני, גם באופן אישי וגם בתוך המקצוע שלי המחייב תכונה זו, ומי שמכיר אותי יודע, אבל – כאן נחצה גבול.

  6. אורח/ת הגב

    הכרזת מלחמה
    לרצות מקווה זה לגיטימי.
    לדרוש הקמתו ללא כל בסיס זו עזות מצח.
    לפנות לערכאות ולהכריח את הרוב לקבל את דעת המיעוט זו טעות חמורה.
    אבל להגיש ערר לאחר שבית המשפט אמר לא למקווה בטון ברור, זו הכרזת מלחמה.
    מגישי העתירה הכריזו בזאת על פרישתם מקהילת כפר ורדים. והם לא קיימים יותר מבחינתי, ואינם רצויים, ואתייחס אליהם כזרים לא רצויים, לא אקדם פניהם לשלום, ולא אחליף איתם מילה.
    כאויר שקוף הם מהיום בעיני.
    אין טעם להסביר להם מה הם עשו למרקם החברתי פה. הם יודעים זאת טוב מאד וכלל לא איכפת להם.
    לא לרב הלא מכובד מחבד, לא לאדוניו הגביר החדש, לא למתחזה לרב ולשליח חבד, ולא שאר מגישי העתירה. מהיום הם אויבי קהילת כפר ורדים.

  7. אורח/ת הגב

    תארו לכם שאני כחילונית אבוא לגור בבני ברק
    ואחליט לפתוח שם פאב בשישי שבת.
    זה הרי חופש העיסוק, לא?
    ונגיד שאתעקש לפתוח שם פאב כי ככה אני רוצה ואם לא אצליח אפנה לבית משפט שוב ושוב ושוב.
    מעניין איך ירגישו שם החרדים כשאבוא אליהם בכוח עם הרעיון לפתוח שם פאב בסופי שבוע.

    חסרה פה הבנה והתחשבות באופי היישוב,
    חבל.

  8. אורח/ת הגב

    למה לא להקים מקווה פרטי וזהו?
    יפתור את כל המחלוקות

  9. בשם הציבור הדומם הגב

    סילוק מהכפר
    חברים יקרים, האם אתם שמים לב במה אנחנו מתעסקים פה.
    אני קורא לציבור הנכבד בכפר ורדים להקיא מתוכו ומהר את מי שעוד נשאר כאן מחבורת החוצפנים: יהודית סלע, אורייט אמזלג, סימה בן חיים, פרי שחף, ינון סלע, שמעון אמזלג, ניסים אביטל, יואב בן חיים, קטי שילה אוליבר, מיכאל איאש, דוד כהן, שלמה ממן, ויקטור חזיזה, טיבי הרץ, אמנון בן עמי, זקרי גרייסון, וז’ק בן זקן.
    יש גבול לכל תעלול – הרוב המכריע של הציבור בכפר לא חייב לשאת בקירבו קבוצה שולית שממררת לנו את החיים.
    הגיע הזמן להגיד להם: “יאללה תתחפפו מפה”.
    אנחנו לא רוצים אותכם יותר בקירבנו ! שלום לכם !!!

  10. גליה הגב

    ומה עם פאב פרטי? ובית קולנוע קטן פרטי? וחנויות פרטיות?
    לכל עסק פרטי שמוקם בישוב, יש השפעה גם על הסביבה. אי אפשר להקים עסק מבלי לקחת את ההשלכות שלו על השכנים ועל הישוב. ואם יוקמו מקוואות פרטיות, ויוקמו גם בתי כנסת פרטיים, ויוקמו כוללים פרטיים כפטריות אחר הגשם, ויוקמו גם מסגדים קטנים פרטיים ובתי תפילה נוצריים קטנים בתוך חצרות – למה לא?
    ומה עם התחרות שתיווצר, אם כל עסק יקום כתחרות לעסק דומה? הרי זה היה הסיפור של המרכז המסחרי, למי שזוכר. נכון, יש זכות לחופש תעסוקה לכל אחד, אבל החופש יכול לקחת גם למקומות לא חיוביים ואת זה צריך לקחת בחשבון.
    מה גם שהמלה פרטי נמצאת מנגד למילה קהילה. מה רוצים כאן?
    לכל מה שעושים כאן בישוב באופן פרטי או ציבורי – יש השלכה על אופי החיים כאן. ראינו את השלכת פרוייקט הואדי הקסום על השכנים, ראינו השלכות של בית כנסת בתוך הבית השכור של מרינובסקי על השכנים והשכונה, ועוד.
    זה לא העניין – להקים הכל פרטי ולסגור כך את הנושא, העיקר שיהיה שקט. יש פה עניין גדול יותר ופה באמת ראש מועצה עם ראייה עתידית, וחברי מועצה שמרגישים רחשי לב הציבור שבחר בהם, יכולים לחשוב יחד עם הציבור – על אופיו של הישוב ועל המרכיבים שייממשו ויתנו ביטוי לאופי הזה. ופעם אחת ולתמיד ייסגר הנושא. זה כמו פצע פתוח שנהנים להתעסק אתו. בסדר, יש משהו מלמד בתהליך הזה, אבל הוא שואב אנרגיות שיכולות להיות מתועלות למקומות נחוצים אחרים כאן. ויש לי כמה רעיונות בראש.

  11. אורח/ת הגב

    מגישי העתירה – אויבי הכפר
    אם היה ספק בעת הגשת העתירה, כעת ברור: הכפר לא מעניין את מגישי העתירה, רק המקווה. הם הוציאו את עצמם מהקהילה פה, ועלינו להתנהג אליהם בהתאם. נגמרו ימי החסד שניתנו לקבוצה צרת האינטרסים הזו, ולמפעיליה מקרב הציבור החרדי פה, גם אלה שאינם בין המגישים. הגיע הזמן לומר להם: די נזק גרמתם, לכו מפה.

  12. אורח/ת הגב

    8- לכל אחד יש מקווה פרטי בביתו, באמבטיה
    והחרדים לא באמת צריכים מקווה, לא פרטי ולא ציבורי. הדרישה שלהם היא פרובוקציה במסגרת המלחמה שהם הכריזו עלינו, ובמלחמה כמו במלחמה, אנחנו ננצח ונשאר ישוב חילוני, והם יהיו מעבר לגדר.

  13. אורח/ת הגב

    לציבור הדומם
    הקבוצה שמערערת ודורשת מקווה,מייצגת נשים רבות שאינן רוצות לחשוף את עצמן,המבקשות שיבנה כאן מקווה. מה קרה לכם? סממן יהודי מימים ימימה. תמשיכו באנטי. אין לאף אחד זכות לסלק את החתומים על הערעור מהכפר. זו דמוקרטיה. באילניה-סג’רה דורשים כיום להקים מסגד. מחר אצלנו ידרשו להקים בתי כנסיות של דתות אחרות אז מה תגידו? יהודים מתו על קידוש השם בשביל לשמור על סממנים יהודיים.

  14. אורח/ת הגב

    מקווה פרטי??????????????
    שכחתם מה עשו זיו-גרינפלד וסיוון כאשר בעל המרכז המסחרי החליט לחפור לקראת בניית המבנה. די לצביעות!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. אורח/ת הגב

    חוצפה, הם יורקים לבאר ממנה הם שותים. שיתביישו להם
    בושה וחרפה

  16. אורח/ת הגב

    14. פספסת את העובדה שהבניה במרכז המסחרי
    הייתה בלתי חוקית!!!!

  17. אורח/ת הגב

    כל הצרות שלנו התחילו כששני החבדניקים הגיעו לכאן
    מרינובסקי וגולדפרב צמד חמד חורשי מזימות ורוע

  18. אבי הגב

    17 אנשים (לא תושבים) שהוציאו עצמם מן הכלל
    וזכותו של הכלל להתייחס אליהם בהתאם.
    שחף פרי, מציע את ביתו למכירה (תסתכלו ב “יד 2”).
    גם יואב וסימה בן חיים מתנדנדים כאן בכפר.
    קטי אוליבר שפוטה של מרינובסקי
    זקרי גרייסון וחזיזה לא גרים כאן בכלל. אז החוצפה שלהם עולה על גדותיה.
    אמנון בן עמי חושב שהכסף יענה על הכל: מסובב את גולדפרב על האצבע הקטנה, נותן כסף לבית כנסת וגם לגולדפרב. אני לא מבין איך יש לו בתור פושט רגל.
    ז’ק בן זקן נגרר אחריהם בתקוה שיוכל לבנות את המקוה.
    וטיבי הרץ ממש הגזים. אחד שהדת והוא יש ביניהם תהום, מעניין מה הנימוק שלו.
    זאת החבורה (יש עוד כמה ספיחים)שהוציאה עצמה מן הכלל.
    חבורה אינה מסוגלת לקבל פסק דין של בית משפט.
    איני יכול לקרוא להם תושבים. זאת תהיה מחמאה עבורם.
    הם תקעו סכין בגב הישוב. אני לא אדבר איתם לעולם.

  19. אורח/ת הגב

    מאז בואם של גולדפרב ומרינובסקי התחילו כל בעיות הדת בכפר,
    וכל חילוקי הדעות והריב.
    צריך לשים לזה סוף !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. אורח/ת הגב

    כל העתירה היא פרובוקציה של החרדים
    הם כבר הודו בפה מלא שהם לא באמת צריכים מקווה.
    שהם מסתדרים עם מה שיש בסביבה. קראו את דברי ישי ומלין בעתון זה.
    ועל פרובוקציה צריך לשלם.
    הגביר (בן עמי), גולדפרב וכו’ גוררים אחריהם כמה מסכנים. לא בושה?

  21. אורח/ת הגב

    ל17-ראש בקיר
    תפסיק ללכלך תנועה שלמה.כנראה המסוגלות שלך מוגבלת.
    שני הליצנים האלה מייצגים רק את עצמם.בכישלון האישי שלהם הם גוררים את כולנו-כל אנשי הכפר החילונים,הדתיים,החרדים.נהיינו בעיני העיתונות כפר אנטישמי.הם הגורם וצריך לחפף אותם כמה שיותר מהר

  22. כותב תגובה 17 הגב

    21- מפריע לכם? תעשו גם אתם משהו
    אני מבין שאתה שייך לדתיים/חרדים.מפריע לך מה שהם עושים לכם ואיזה שם יוצא לכם? תעשו משהו.הם פוגעים בכם יותר מאשר בחילונים.ומה לעשות, הם שייכים לחב”ד, לא כבוד גדול, אבל עובדה.

  23. גליה הגב

    רעיון אחד שעלה לי בראש
    הקמנו גני שעשועים – יפה.
    עכשיו יש מקום נוסף שילדים מאד ישמחו להגיע אליו – מגרש גלגיליות וגלגלים.
    מה שקורה זה, שהמגרש הרב תכליתי ליד ככר 8 הוא באמת רב תכליתי, כך שלמרות שכתוב בשלט שאין כניסה אליו עם גלגיליות, בפועל באים אליו עם אופניים, בימבות, גלגיליות ורולרים למיניהם. בהתחלה כעסתי על ההורים, אבל חשבתי שבאין מקום כזה, הילדים ינצלו כל מקום דומה כדי לבלות ולהוציא את המרץ ולשפר כשרים מוטוריים. אז למה שכספי המסים שלנו לא ילכו למשל להקמת מגרש גלגיליות וסקייטבורדים ואופניים בנוסח נהריה, או בנוסח מקומות אחרים שראיתי? משקיעים בילדים פה – אז עד הסוף. וזה בעדיפות בין הראשונות.
    הכסף שיתבזבז בבתי משפט בגלל כמה תושבים קשי עורף – לא יוכל ללכת למטרה כזו – וחבל. הילדים שלי כבר גדולים, אבל אני רואה המון ילדים צעירים שמשוועים לגיוון של פעילות אתגרית והרבה אקשן, לאחר יום לימודים מפרך. מגיע להם.

  24. גליה הגב

    עוד רעיון – ואז אני הולכת לישון
    להשלים מדרכות בצד השני של כל שלב ב’.
    לאורך חציו השני של רחוב תבור אין מדרכה. כך גם לאורך רחוב מירון. הילדים הולכים על הכביש, או כמו לוליינים שראיתי היום, על אבן השפה, עומדים לתפוס טרמפים על הכביש – באין מפרצי עצירה, ונהגים עוצרים להם באמצע הכביש, כי אין איפה לעצור. הילדים בכל הגילאים חוצים כביש מתוך גינה ציבורית בצד השני, כי לא השלימו שם מדרכה. מצבים כאלה לא קיימים בשלב א’, כלומר רק בשלב ב’ יש הזנחה שעלולה יום אחד לעלות בחיי אדם וילד.
    תקציב מהמועצה חייב ללכת להשלמת מדרכות, זה גם נראה הכי הגיוני בעולם ללכת על מדרכה בכל צד של הכביש, כשכבר יש מקום למדרכה. כמה אבנים וקצת עבודה, והכל פתור.
    אם התקציב ילד להוצאות בתי משפט, שוב, אי אפשר יהיה לקיים חיים בטוחים עבור תושבי שלב ב’. וזה – באחריות המועצה קודם כל, ועל ראשם של מבזבזי כספי המועצה הרשומים לעיל.
    נא מצפונכם…

  25. אורח/ת הגב

    מצפון??? איזה מצפון??
    גליה, נראה לך שמעניין אותם מצפון?
    מעניין אותם מקווה ומצידם שכל הארנונה שאנחנו משלמים נוציא על בתי משפט כדי לדחות שוב את עניין המקווה.
    אין גבול לחוצפה.

  26. אורח/ת הגב

    ל 22 , 17
    מתי תבינו שכל מה שקורה כאן זה טרוף מערכות וכולנו ללא יוצא מהכלל באותה קלחת.2 אנשים ללא דין וללא דיין-שניהם!!!אינם מקבלים הכרעות דין.לא הכרעות משפטיות ולא הכרעות רבניות.מלכלכים את שם הכפר,את שם חבד ואת שם הדתיים(שאין לי ולהרבה תושבי הכפר נגדם כלום באופן אישי)וכך גוררים אותנו לביטוי-כעס כנגד ציבורים שלמים שחיינו אתם בהרמוניה.ובאותו אופן אנו מוצגים כאנטי דתי לוחמני בארץ ובעולם וללא צדק!זאת לצערי המדינה שלנו.אולי תפרט מה אתה מצפה מהדתיים בכפר או חבד שנעשה שבית המשפט לא יכול לעשות?גם כך בקושי רואים אותם בבית הכנסת ובקושי אומרים להם שלום.

  27. אורח/ת הגב

    גליה
    את לא כותבת לעניין כלל.לכל ציבור הצרכים שלו.והכסף שהיה אמור להגיע למקוה הוא ממשלתי ולא מהכפר.יש הרבה צרות עין ופוליטיקה בהחלטה.ולא נכון להגרר לשנאה.עפ’י התגובות שלך איבדת את הראש לגמרי.
    ננסה לחשוב גם אחרת שכנראה המקוה בנפשם של הדתיים ולאו דווקא לוחמנות ע”ח הציבור

  28. אורח/ת הגב

    גליה,תירגעי כבררררררררררררר
    יום יבוא ואת תתחנני שיבנה מקווה בכפר.
    ניפגש בסיבוב…..

  29. גליה לוי (לא פחדנית כמו 27) הגב

    27 – מי את/אתה
    שתגיד/י אם אני כותבת לעניין, כשאת/ה לא מזדהים בשמכם ויש לכם חוצפה לשפוט אחרים? אני יכולה לדעת מה העמדה שלכם, מה האמונה שלכם, כשאתם מסתתרים מאחורי השיחים, זורקים אבן ועכשיו לך חפש מי זה היה? וואו, זה מכוער.
    ואני כותבת הכי לעניין: מי יתחזק את המבנה ועל חשבון מי? מי מבזבז את הכספים שאני משלמת למועצה? אז מי איבד את הראש, 27, הא?
    המקווה הוא לא בנפשם של אף אחד. נקיון של המצפון, מוסריות ויושרה שבגינם מרגיש אדם שהוא צריך לטהר עצמו, הוא עניין אישי של כל אחד עם עצמו ועם אלהים. העניין הוא שזו הפוליטיקה והכוחנות והרצון להשליט אמונה ומנהגים בדרכי כוח על ציבור שלא מעוניין בה. כך עובדים הדברים בכל המפלגות הדתיות, וזה לא שונה כאן.
    הבאתי כאן הצעות מעשיות לניצול תקציבי ציבור לתועלת הציבור בכפר. מקווה הוא לא נחיצות ראשית, ולדעתי גם לא משנית, ביחס למבנים ופרוייקטים אחרים שהם דחופים, ולהם מחכה הציבור כבר שנים.
    ועוד משהו: אם לא תזדהה/י, אל תפנה/י אלי בשמי, חכם/חכמה גדולה.
    סליחה, אבל באמת נחצים כאן קווים והתקשורת בין אנשים יורדת ברמה.

  30. אורח/ת הגב

    חבורת ליצני קרקס
    חלק מהעותרים לא כ”כ מקפידים על עשרת הדברות… ומי שמבין מבין…
    וכל היתר שברשימת העותרים כדאי שיעברו לכפר חסידים

  31. אורח/ת הגב

    גליה חביבתי
    הוצאתי אותך מהכלים? אני מצטער. ולתוכן:
    תקשורת-זה קודם כל לשמוע את השני!ואם אומרים שזה בנפש הדתיים אז מחובתך להפנים כי זאת העמדה וללא שקר!
    טהרה זה ענין רוחני שלא קשור להתנהגות ומצפון.וזה לצערי הבורות בנושא יהדות וגם היסטוריה יהודית. חינוך??!יהודים בנו מקוואות בגירוש ספרד וגם סטאלין.
    כסף ציבורי? אז מדוע שרוצים לבנות מקווה פרטי
    יש לכם התנגדות? את מדברת על יושרה,כנות…נו באמת.
    משעמם לך בחיים?! את נלחמת על צדק…לטעמך, כמובן.
    האמת ברורה-אתם לא רוצים שחורים בכפר וזאת הסיבה להחלטה בנושא המקווה.נקודה.נקודה.נקודה.
    ד.א במקומך לא הייתי כותב את שמי. למה? תגובה 28!

  32. אורח/ת הגב

    ל 26
    ברור לי שאתה חרדי-חבדניק.וכשכזה, אתה מכיר את הכללים שעובדים אצלכם יותר טוב ממני. והכללים האלה עובדים יותר חזק מבית משפט ומשטרה.
    לתת לך רמז? ח ר ם.
    זה עובד אצלכם חזק מאוד במקרים של עגונות, סרבני גט וכו’. נשק יום הדין אצלכם. חרם על האדם ועל משפחתו. הוא לא עולה לתורה. אף אחד לא מדבר איתו ועם משפחתו, לא ברחוב ולא בבית כנסת. תנסו את זה ותראו ביום אחד את מרינובסקי בחוץ, ואת גולדפרב אחריו.

  33. אורח/ת הגב

    ל 27. גליה צודקת
    החרדים כבר הודו (בחצי פה, אמנם) שהם לא בדיוק צריכים את המקווה בכפר, ומסתדרים הרבה שנים בלעדיו. נכון, שזה יהיה להם יותר נוח, אבל לא משהו שהם באמת חייבים.
    את/ה לא כותב אמת: כבר מזמן ידוע (ותעבור/י על התכתובות והחלטות המועצה ומשרד הפנים) שהכסף יהיה על חשבון המועצה והאחזקה בודאי. אז מספיק להאכיל אותנו לוקשים. אנחנו כבר שבעים !
    מגישי הערר הם אנשים מחרחרי ריב, שהכפר ממש לא מעניין אותם, הכסף שהולך עכשיו לערר היה יכול לשמש לצרכים לטובת הכפר. כל מילה שגליה כתבה אמת.
    אני מציע לא לדבר עם האנשים האלה, לא לשים עליהם בכלל, כמו שהם עושים לנו.

  34. אורח/ת הגב

    מי עומד מאחורי כל עניין המקווה?
    מי הוא הגורם הממריץ והמדרבן והמסית לבניית המקווה, שהצליח לגרום להגשת העתירה נגד תושבי הכפר תוך בזבוז המשאבים הכספיים שאין לנו?
    זה אותו אחד שהקים מלכתחילה את עמותת “מעיין חי” שמטרתה, בין השאר, היא להקמה ותחזוקה של מקווה טהרה, שהבטיח לחרדים שיהיה פה מקווה בזמן הקרוב כדי לשכנע אותם לבוא לכאן לגור (ואפילו ישי הלל נפל בפח…). אדם זה הוא שלמה גולדפרב, הרב שרב עם כולם, מחרחר מדנים, מפיץ שנאה והורס הכפר

  35. אורח/ת הגב

    31-קרוב
    דתי בלבד.ולגבי הצעתך לחרם. לדעתי זה מה שקורה בשטח
    רבים לא מדברים איתם,כועסים עליהם וגם לא מגיעים למרינובסקי.הרב גולדפרב בקושי מגיע לבית הכנסת.
    חרם אפשר לעשות בתוך קהילות סגורות וגדולות.האמן לי שבקהילות חרדיות היו בועטים בהם בשני רגליים.יש להם שיטות לכוף החלטות במו שצריך גם בלי חרם.

  36. כותב תגובה 31 הגב

    ל 35
    אני באמת התכוונתי למה שכתבתי.
    אתם צריכים לעשות עליהם חרם-מארץ-החרמות !!!
    לצערי זה לא קורה. ממש לא כפי שכתבת:
    ישי הילל מודה כאן באתר שהוא מגיע למרינובסקי ומנגן אצלו בגיטרה בהתוועדויות. מגיעים עוד מתי מעט (לשמחתי בהתוועדות האחרונה היו כ 6-7 איש, אם לא נספור את הבן של מרינובסקי… וזאת, לעומת המספרים הנכבדים לפני). אבל עדיין יש אנשים שמגיעים. אז חרם אמיתי היה מפסיק את זה לגמרי.
    ואם גולדפרב לא מגיע לבית כנסת, אז למה אתם לא מפסיקים את “כהונתו”? איזה רב זה שרק רב עם האנשים?
    אני אישית מאוד כועס על מה שעשו לכפר.
    ואם אלה אנשים שאין מורא החוק עליהם, הייתם חייבים לנקוט כלפיהם בחוק החרדים: ח ר ם !!!

  37. גליה לוי הגב

    27, 34, היינו הך, בוא נראה אם הבנתי אותך נכון
    ואי אפשר להתעלם מדבריך – כי אם ככה נתפשת רוחניות, אז כולם יכולים להיות רוחניים פורעי חוק או רוחניים חסרי מצפון ובעלי התנהגות נלוזה. זה משאיר את כל הרוחניקים האלה במקום רע מאד אצל אלהים.
    זה שתקרא לי חביבתי, לא יהפוך אותך לחביב יותר. ואף יש בזה נימה של התנשאות.וזה שאתה מצטער לא הופך אותך לטוב יותר, כי לא נראה לי שאתה באמת מצטער.
    לא הוצאת אותי מהכלים, אלא האטימות שבך והמושגים המשובשים שאתה חי אתם כאילו היו אמת של אלהים – זה מוציא אותי מהכלים. כי אם אתה מבוגר, וחושב כך, איזה דור צעיר אתה מגדל?
    התחלתי את התגובה שלי במלים “בוא נראה אם הבנתי אותך נכון” וזה הבסיס לתקשורת נכונה. ונכון, צריך לשמוע לשמוע אחד את השני ואז לראות אם הבנו אותו!
    לא מחובתי להפנים תפישות מוטעות. אדם דתי יכול לטבול במקווה, ואחר כך להתעלם מהאחר ולא להתייחס לדבריו? אדם יכול לטבול במקווה ולשקר? אדם יכול להיטהר, אבל לצפצף על החוק שהחברה שלו קבעה, חוק שנקבע גם עבורו? מה בדיוק מטהרים פה – את הגוף שלא התקלח מאתמול, או את הנפש? בנפש שלנו יש המון מקום להטעיות. הטעיה ראשונה היא שטהרה זה ענין רוחני שלא קשור להתנהגות ומצפון. טהרה זה קודם כל עניינים של נפש, רגשות, מחשבות והתנהגות. וזו הבורות שלך בנושא יחסי אדם לחברו. אדם שלם במצפונו, ושמתנהג בהגינות ובכבוד לאחרים ולחברה שבה הוא חי, למעשה מקיים 5 דיברות.
    אם אני עונה לך, לא משעמם לי בכלל, אלא שאני רוצה להעביר מסר לך ולעוד אנשים שחיים עם טעויות.
    ובמקום של הצדק לא פורחים פרחים, אז אני משתדלת לא להיות שם.
    ההתבטאות שלך “אתם לא רוצים” אומרת שאתה חי עם תפישה של שני מחנות – “אתם ואנחנו”, בעוד שאנחנו רוצים להחזיר את הישוב למחנה אחד, וזה לא הולך עם קבוצה שמתעקשת להתבדל.
    “שחורים”? זו כבר אמירה גזענית. “לובשי שחורים” היה נשמע טוב יותר.
    ואתה עדיין רוצה להשאר בחושך השחור, אלמוני, לא לראות התחלה של אור שמאירים לך – לא אור שקרי, אלא אור שבו אפשר להסתכל על המעלות והחסרונות של כל אחד ולהתמודד בלי לבטל אותן.

  38. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    31,36-צודק
    צריך להודות על האמת.
    דבריך נכונים.
    הסיבה לאי נקיטת צעדי-חרם נובעת מרחמים עליהם ועל משפחתם עם כל האבסורד בכך.ההשלכות של חרם בין השאר הם שלא יקבלו את ילדיהם לבתי ספר וגני ילדים.ומה אשמים הילדים?! הדילמה קשה,וכנראה שלרבנים יש גבולות למרות ההתנהגות הניבזית והמבישה של השניים.

  39. אורח/ת הגב

    גליה חביבתי -ובכבוד!”האחדות היא הרמוניה שבתוך השונות”
    מדוע תחשדי בכשרים? לא נפלתי מכוכב אחר.אכן כן,דרך ארץ קדמה לתורה.והדעת אינה סובלת הפרדה בין אמונה למעשה.ההתנהגות אמורה לשקף את האמונה.אבל גליה….האם כולם יחשבו ויעשו אותו דבר תהיה לנו הרמוניה?
    אחדות ואחידות הם 2 דברים.אחדות זה תהליך ואחידות היא מצב צבירה אם ננגן אותו תו שוב ושוב-יהיה מעצבן וחדגוני
    תווים רבים-יוצרים צלילים(תכונות)יחודיים היוצרים שלם גדול-מנגינה!.שני אוהבים מתחייבים לכבד את צרכיו ותכונותיו המיוחדות של האחר.אנו חיים בשלב בהיסטוריה ותקופה חסרת תקדים שבו מכירים בזכויות הפרט בכל העולם(מצרים,תוניס).בהעדר הכוונה,אנו עלולים להיות עבדים לתשוקותינו האנוכיות,מחלוקות ואנרכיה(הנוער שלנו) ולכן צריך לרסן את החופש הזה.ואיך? ראיה usa!$-“באלוקים נשים מבטחנו”e pluribus unum”שפירושו “מתוך רבים,אחד”.קוד מוסרי איך לחיות-זאת הערובה היחידה שזכויות הפרט ישמרו.
    הדרך היחידה לסדר מוסרי היא לטעת בהם תחושת ערכים קבועה.ילד שגדל בלי כבוד לאלוקים הליבו,לא יפחד\יכבד שום סמכות.חוקי האדם מעוגנים במשהו ניצחי-אלוקים.
    מוסר,צדק,חוק וצדק ומעליהם אלוקים אחד.
    כ ך א נ י מ ח נ ך א ת י ל ד י !

  40. פרשן הגב

    מסכים עם גליה
    מרינובסקי אולי טובל במקווה, אבל מצפצף על החוק.
    גולדפרב אולי טובל במקווה, אבל מצפצף על מצוות שבין אדם לחברו. ראו מה הביאו על הכפר. אז בשביל מה המקווה טוב? מה הוא מטהר?
    זה בדיוק הביטוי: “טובל ושרץ בידו” כלומר (פירוש למי שלא מבין), הוא אמנם טובל כדי לטהר את עצמו ולעשות תשובה, אבל ממשיך לחטוא.
    זה לא המקרה שלנו פה?

  41. אורח/ת הגב

    ל 38
    מי שמרחם על רשעים סופו שמתאכזר לצדיקים.
    מרוב רחמים על הילדים שלא חטאו, (אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהנה), אתם נמנעים ממעשים, וציבור שלם סובל, אנשים נגזלים מביתם, ועוד.
    אותם הורים צריכים לדעת שיש תגובה למה שהם עושים, וצריכים לקחת אחריות למעשיהם.
    חוסר התגובה שלכם ממשיך את פעילותם. אתם רואים במי המדובר: אנשים שעוברים על החוק, ואינם מקבלים כל בקורת. אין רחמים על “צדיקים” כאלה.

  42. אורח/ת הגב

    מי שמשתמש בילדיו כמגן חי, אל יתפלא אם הם יפגעו ממעשיו הוא
    ואל יחשוב שזו תהיה סיבה להמנע מהתנגדות והוקעת מעשיו

  43. אורח/ת הגב

    על ידי 38
    הילדים מחוץ לתחום והדבר נכון גם לגבי תגובות. ולא משנה הסיבות המוצדקות ביותר.
    42-אתה צודק אבל בואו נתפלל שזה לא קורה.
    החינוך הטוב ביותר הוא דוגמא אישית וכל התחפושות לא יעזרו היות והילדים מגלים באופיים את ההורים.”תפוח לא נופל רחוק מהעץ”.
    כהערת אגב,איך יגדלו ילדים באווירה של שנאה,קנאה ולשון הרע עם כל “הגישמק” כאשר משהו לא בראש שלהם אפילו אינם מכ.אני לא חושב שלניבזים הללו יש אלוקים.ושלא תחשוב שהם פוגעים רק בכפר

  44. אורח/ת הגב

    ההונאה וחוסר היושר ממשיכים
    מסתבר שכמה ממגישי הערר בכלל לא ידעו שהם מגישים ערר… מעניין איזה שפנים נוספים מבית מדרשם של גולדפרב, בן עמי וחבריהם מתחבאים בערר. מבחינתם האמצעים מקדשים את המטרה, גם אם הם לא ישרים ולא הגונים ופוגעים באוכלוסיה שלמה.

  45. אורח/ת הגב

    על ידי תגובה 41
    מסכים עם 42.
    אני לא צריך לדאוג לילדים שלהם, אם ההורים שלהם לא דואגים להם. למה אני מתכוון? אני מקווה שהם דואגים להם לבגד ולאוכל, אבל אם אדם עושה מעשים שכתוצאה מהם ילדיו ייפגעו (וזה מה שהשניים עושים) אז אוי ואבוי לו!!!
    ואוי ואבוי גם להם (לשניים)! כי בסוף יירדו הכפפות ותפקע הסבלנות. ומה שלא הירשנו לעצמנו לעשות, ייעשה. ואז חבל על הילדים!!!
    וחבל שההורים שלהם לא לוקחים אחריות על מעשיהם ועל ילדיהם.

  46. נס ציונה דוט קום@פיצה הגב

    מרינובסקי את גולדפרב ושות
    אתם כישלון חרוץ.אין לכישלון כזה דוגמא בשום מקום.
    קחו את החפצים שלכם ותעופו.גרמתם מספיק נזק.
    לשקר אין רגלים.רמת האמינות שלכם שברה שיא שלילי.
    האם חשבתם איך הגעתם לאן שהגעתם? כדאי שתשאלו את אנשי הכפר כדי למזער נזק למקום הבא שתלכו(ולא תבואו כי אף אחד לא ירצה אתכם)
    אז תתחילו ללמוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  47. שפן הכפר הגב

    מקווה פרטי
    שמשהו ירים את הכפפה ויבנה מקווה פרטי בביתו ובא לציון גואל.לגולדפארב היו כמה תורמים למקווה אז איפה הם?
    או שגם זה שקר והרבה רוח?!

  48. אורח/ת הגב

    לשפן הקטן (47)
    לגולדפרב היה “תורם” גביר רם ונישא, המצליח לשלם לו גם משכורת. רק מה? מתברר שלגביר הזה אין בדיוק כסף שלו, והוא פנה לכל מיני תורמים שהם יתנו כסף.
    בקיצור סיפורי מעשיות ו”לופט גשפט”. יש הרבה אוויר בסיפורים ובמעשים של החבדניקים בכפר. לא לכל דבר צריך להאמין. טוב עשתה הועדה למבני ציבור ששמעה את דעת התושבים והאזינה לצרכיהם ומיקמה את המקווה במקום ריאלי, המתאים לצרכי הכפר. על כך, כמובן הערעור.

  49. שפן הכפר הגב

    לשועל הכפר-48
    אל תרגיז את הדובים.חב”ד הם מעצמה ומזל שהם לא מכירים בהם.יפה הגדרת “של הכפר”.

  50. אורח לרגע בכפר. הגב

    מרינובסקי וגולדפרב
    עשיתם חשבון נפש למה באה לכם הצרה הזאת?
    אמינות.לא עומדים בהסכמים.נידוי חברתי,אף אחד לא רוצה להתעסק אתכם לא חילונים ולא דתים,לא חרדים ולא חבד.איך התלכלכתם ולכלכתם כל כך?!
    תתביישו! במקומכם לא הייתי מוציא את האף בכפר.ועושה חשבון נפש גדול.

  51. דתי מבית הכנסת הגב

    ל 35 הדתי בלבד.
    אני לא מבין על מה אתה כותב.
    גם אני מגיע לבית כנסת, ורואה את גולדפרב. למשל היום.
    אז למה אתה כותב שהוא כמעט לא מגיע לבית כנסת?
    הדפים של עמותת :”מעין חי” ממשיכים להופיע ומונחים בבית הכנסת, כרגיל.
    הכל כרגיל והכל בסדר. אז למה אתה מתכוון???

  52. אורח/ת הגב

    מה לא מובן?
    יש לנו מקווה? נעים לחיות באווירה שלא רוצים אותך? מלחמות עם המועצה ותושבים על כל פרט(הרצאות שלא שייכות לבית”כ)אווירה בתוכנו.
    חברה שלנו שעוזבים את הכפר(הל, חזיזה,גרייסון ועוד בדרך).בתי משפט על כל שעל(מקווה,מרינובסקי).גולדפרב-שלב ב.מניין-אמצע שבוע.

  53. אורח/ת הגב

    52 – אז אולי תבינו כבר את הרמז ותלכו בעקבותיהם?
    אתם פשוט לא רצויים פה, לא עכשיו ולא מחר.

  54. יהודי דתי מהמנין הגב

    חבד = נצרות, עבודה זרה פוליטריקים סוג ז
    מכה לארץ ישראל , שילכו לאמריקה עכשיו

  55. אורח/ת הגב

    54-“מתנגד”
    אתה קורא לעצמך דתי.כשמך כן הוא “מלין” על השני.
    אתה ילד חצוף,חסר בגרות שצריך תמיכה קבועה מהוריך.
    כדאי שתחליף ישיבה אחרת גם לא תתחתן.

  56. אורח/ת הגב

    החבדניקים רבים עם כולם, אפילו עם אנשי בית כנסת. גם הרב שלהם רב
    עם כולם.
    צורה להם…

  57. דתי מהכפר הגב

    מסר למגיב 54 אתה פוגע בכולנו
    הטיפשות שלך עולה לנו ביוקר.את החילונים לא משנה צבע הכיפה.למה את דעותיך האישיות אתה צריך להעלות באתר?!
    האם אתה מבטא את דעת הכלל?!

  58. אורח/ת הגב

    אש אש מדורה, הדתיים עסוקים בתגרה…………………………..
    אתם יודעים מי אשם.
    ואני לא מתכוון לזיו וגרינפלד…

  59. אורח/ת הגב

    57 – 54 כתב את דעתו, ואתה לא יכול לסבול אותה ואותו
    איזה מן דתי אתה? לא סובלני, לא סבלני, לא מקבל. דתי מחב”ד.

  60. אורח/ת הגב

    58 -מחפשים גננת
    לא תגרה ולא כעס.
    יש ילד קטן ש”רוצה” תשומת לב,אז משתדלים להשתיק אותו.
    הבעיה שהוא משחק במחבואים ולא מזדהה.

השארת תגובה ל-בשם הציבור הדומם

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן