כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
16 מצביעים לוועד בית הכנסת והתארגנות נגדית
וועד בית הכנסת: ינון סלע, פרי שחף, מרטין דיוויס ומשה קליין *
הבחירות נערכו למרות התארגנות בקהילה לדחותן *
בתקנון הנוכחי כמעט בלתי אפשרי להדיח את הרב גולדפרב *
האם נעשה שימוש בכספי המתפללים למימון הערעור? *
יחיאלי: הבחירות עניין של "קהילה פרטית"
אמש נערכו בבית הכנסת המרכזי בכפר ורדים בחירות לוועד בית הכנסת. לדברי משה מינאי, יו"ר ועדת הבחירות, השתתפו בבחירות 16 איש, מתוך רשימה של 47 בעלי זכות בחירה. כל ארבעת המועמדים "נבחרו" לוועד (בו יש מקום ל-5 אנשים…): ינון סלע, פרי שחף, משה קליין ומרטין דיוויס.
ההשתתפות הנמוכה בבחירות נובעת לא רק ממזג האוויר הסוער:
שלשום התכנסו 17 מאנשי הקהילה הדתית בכפר ורדים במטרה למחות על החלטות האסיפה הקודמת בה, לדעתם, התקבלו החלטות הפוגעות בקהילה ובניהולה. את האסיפה האמורה יזמו מספר אנשים והנחה אותה נתי שנייפלד. למרות שלישיבה הוזמנו אנשים הידועים כמתנגדים למהלכים האחרונים (בהובלת הרב שלמה גולדפרב, פרי שחף ואמנון בן עמי) – השתתפו בה גם פרי שחף ויורם טהור.
בישיבה הייתה "הוצאת קיטור" ממושכת ולבסוף התקבלה ברוב גדול החלטה האומרת כי יש לדחות את הבחירות בחודש ימים ובמהלך הזמן הזה יגובשו מחדש ובשיתוף הקהילה קריטריונים מי זכאי להצביע (תשלומים, השתתפות בתפילות ובפעילויות, תושבי שלב ב’ ועוד), יגובש תקנון לפעילות הועד ובית הכנסת וכן ידונו במעמדו של הרב גולדפרב.
בישיבה הייתה "הוצאת קיטור" ממושכת ולבסוף התקבלה ברוב גדול החלטה האומרת כי יש לדחות את הבחירות בחודש ימים ובמהלך הזמן הזה יגובשו מחדש ובשיתוף הקהילה קריטריונים מי זכאי להצביע (תשלומים, השתתפות בתפילות ובפעילויות, תושבי שלב ב’ ועוד), יגובש תקנון לפעילות הועד ובית הכנסת וכן ידונו במעמדו של הרב גולדפרב.
ע"פ גורמים בקהילה, החלטת האסיפה הקודמת היא בלתי סבירה והגיונית: הרב ממונה לכל החיים ואוחז בקרנות המזבח כאשר האפשרות היחידה להחליפו היא "רוב של 75% מהמשתתפים באסיפה שלא מן המניין. באיפה זו יהיו נוכחים לפחות 80% מכל חברי הקהילה"… ובנוסף, מקבל הרב מלגה (משכורת) מהוועד.
דברים אלו, כולל התמרמרות קשה בקרב חלקים בקהילה על דרכו "הפוליטית" של גולדפרב, הביאו גם להצעה כי בבחירות לוועד יהיה פתק נוסף ובוא יצביעו האם בכלל הקהילה צריכה "רב", כאשר ישנם גם רבים שאינם חושבים שצריך משרה כזו בקהילה או בבית הכנסת.
אלא שהחלטות אסיפת "המתנגדים", כפי הנראה לא השפיעו על הועד היוצא ותומכיו, וכאמור נערכו אמש הבחירות, בהשתתפות נמוכה, ועם 4 מועמדים שבחירתם הייתה ברורה מראש.
לפי שעה הקהילה קרועה בתוך עצמה ואין בהירות לגבי הוועד הנבחר.
***
בנוסף לדברים אלו, הגיעו אתמול לבית הכנסת 13 תושבים שאינם חברי הקהילה האורתודוכסית, ביוזמתם של יעקב זיו ומאיר גרינפלד. תושבים אלו שוחחו עם המצביעים בבחירות וחילקו להם את המנשר הבא:
בית הכנסת שייך לכל קהילת כפר ורדים
1. בית הכנסת צריך לשמש את כל תושבי כפר ורדים, דתיים מכל הזרמים וחילונים, והכול תוך הקפדה על כבודו כמקום תפילה. כחברה הטרוגנית אנו מעוניינים בשבת אחים גם יחד ולכן על בית הכנסת להפוך לבית השייך לקהילת כפר ורדים ועליו לשרת את כל החברים, על גווניהם ואורחות חייהם.
2. על המועצה להקים ועדה שתכלול את נציגי כל הקבוצות המבקשות להשתמש בבית הכנסת. הוועדה תנסח את עקרונות השימוש בבית הכנסת והם יובאו למליאת המועצה ולאישורה.
3. לא מוסכם עלינו שוועד, האוסף כספים למען מימון תביעות משפטיות נגד המועצה, יהיה בעל מעמד כלשהו בבית הכנסת, שהוא מבנה השייך למועצה.
4.כפי שתראו בתקנון הקהילה שחיברו חלק מבאי בית הכנסת והתלוי על לוח המודעות בבית הכנסת, רשימת המצביעים היא סגורה (47 מצביעים). מספר חברי הוועד הינו 4 וגם רשימת המועמדים לוועד כוללת 4 מועמדים בלבד (אין ברשימה נשים). הפירוש המעשי של התנהלות זו הוא, שרשימת חברי הוועד החדש נקבעה מראש, ע"י מחברי התקנון. בנוסף, ההצבעה מותנית בתשלום, כלומר, מטרת התקנון היא למנוע מהציבור הרחב להשתתף בבחירות.
מכאן המסקנה, שהבחירות שמתקיימות כאן היום הן פרטיות, נוגעות למספר מצומצם של אנשים, שרוצים להתנהל לפי כללים שמחברי התקנון קבעו. כיוון שבית הכנסת שייך למועצה ולכלל התושבים, מקומן של בחירות מסוג כזה איננו יכול להיות במסגרת המוכרת ע"י הציבור והמועצה המקומית כ"ועד בית הכנסת".
בחירות בית כנסת
סיוון היגיע שהזמן לעשות מעשה.
להודיע כבל עם ועדה שהבחירות אינן תקפות ומי שנבחר אי ו מייצג את קהילת המתפללים בבית הכנסת ושכל מי שמשלם את מיסי הועד הנ”ל שם את כספו על קרן הצבי. שמי שמכונה “הרב גולדפארב” אינו רב הקהילה בכפר ורדים ושהמועצה לא תממן משכורתו.
כמו כן סיוון הגיע הזמן להתערב בהתנהלות בבית הכנסת ולאפשר בחירות וועד של כל אנשי הקהילה בכפר וורדים על כל גווניה.
נבחר וועד מרטין דוויס
מרטין דוויס? לא מכר את ביתו בכפר? ניראה לי שכבר מזמן לא מתגורר בכרפ
סליחה, יחיאלי, הם קוראים לעצמם ועד בית הכנסת.
ובתור שכאלה נבחרו.
ובתור שכאלה יבואו אליך בדרישות כספיות ואחרות.
לדעתם הם כן מנהלים את בית הכנסת.
מדיניות בת היענה בה אתה נוקט, לא מקובלת עלינו ועומדת בניגוד לכל מה שהבטחת בבחירות.
איננו תמימים
לפי סיון זוהי התארגנות של “קהילה פרטית” אך כולנו יודעים שהיא אינה מיועדת להפעלה בבתיהם הפרטיים אלא במבנה שאינו שלהם אלא של הקהילה. די בכך כדי שהמועצה תתערב בנעשה עכשיו, ולא תחכה להתפתחות של “ענינים הנוגעים להפעלת בית הכנסת ושימוש בלתי ראוי בכספי ציבור”. הפעילות של הקהילה הפרטית הזו חייבת להעשות בשקיפות מלאה ותחת בקרה ציבורית מקומית. אולי מישהו מוכן להסביר לקשה הבנה שכמותי מה פירושו של סעיף ד’ בהחלטת הועד בדבר “מלגה חדשית אשר תשולם לרב מקופת בית הכנסת”. מה מקור הכספים שבקופה, כספי ציבור או כסף פרטי? אז צריכה להיות בקורת או לא? ובכלל, מי מנהל את בית הכנסת ומה סמכויותיו? לפעמים נעים להיות תמים אבל לא להרגיש כפראייר.
רב בית כנסת – לכל החיים. ???
האם ראיתם עוד משרה כזאת הניתנת לאדם לכל חייו?
אני חושב שזה סקנדל.
והסקנדל הגדול יותר הוא, שגולדפרב הגיע לכאן, ואחרי 2-3 דרשות שנעמו לאזני המתפללים, הם הציעו לו להיות רב בית הכנסת. מילא הציעו. אבל לקבע את הדבר הזה כאן בכפר “לכל החיים”? הגזמתם ובגדול.
אותי מעניין מה ה”כוח” המניע את אמנון ופרי שחף, שעומדים מאחורי המהלך הזה. איזה כוח יש לגולדפרב עליהם. אני חושב שלא צריך רב לבית הכנסת.
תראו לאן התדרדרנו. ובגלל מי.
לא רואים, לא שומעים, משמע לא קיים
סיון, הגדרת את הועד החדש שנבחר אתמול כקבוצה פרטית שאינה מנהלת את בית הכנסת וגם לא עושה שימוש בכספי ציבור.
אם כך הדבר מי כן מנהל את בית הכנסת (בבקשה שמות)? מי הגוף איתו תידון המועצה בעניינים השונים, אל מי תבוא בטענות ותכפה את מרותה (כבעל הבית), למי תיתן המועצה את תרומתה, ולאיזה כיסים זה בסוף יגיע? צודק מגיב 3, מדיניות בת יענה. לא רואים, לא שומעים, משמע לא קיים. עוד לא שכחנו את קודמך בתפקיד, שמדי חודש, במשך שנים, שילם בעקיפין, דרך ועד בית הכנסת, שבתורו העביר כספים לעמותתו של גולדפרב, שהעבירה לו את הכסף, היעד שאליו מראש וביודעין אמור היה הכסף להגיע? אני מרגיש ששוב עובדים עלי.
לסיון יחיאלי
יש לי קבוצה פרטית, ואני רוצה להתחיל לעשות פעילויות פרטיות במבני ציבור של המועצה, מבלי לשלם כסף, והכי חשוב שהמועצה תתחזק עבורי את המבנים, שאוכל להדליק תאורה בכל הבניין, ואולי גם תשלם עבור פעולותי איזו “מלגה חודשית”.
אתה יודע שמה שכתבת לא הגיוני ולא נכון.
מסכים לחלוטין עם הכותב טל בתגובה 4.
גולדפארב
טעות קשה לבחור באדם פרובוקטור,לא אמין ולא מקובל על הציבור הכללי.הוא סיבך את האווירה בכפר ואחד בפה ואחד בלב.
פשוט שערורייה!
שוב האמת צפה על פני השטח: גרינפלד וזיו הם מחרחרי הריב
השניים לטשו עיניים על מבנה בית הכנסת וכבר מחפשים להשתלט. תושבים יקרים, התעוררו! אל תתנו לשני מחרחרי הריב להשתלט על כפר ורדים
סיון, נמאס לנו !
סיון נמאס לנו להיגרר אחרי כל פרובוקציה של “ועד” ביה”כ, אחרי הפרובוקציות של חבדניקי הכפר.
תשים לב : הם עושים משהו, ואנחנו נגררים בתגובה עילגת.
הם עושים. הם קובעים. הם מחליטים. ואנחנו? נגררים…
נמאס לנו!
סיעה מושחתת
בכל הלגן אשם גם גרינפלד, אבל בעיקר סיעתו: סיעת אופק המושחתת, שנבנתה על גבי ליבוי שנאה נגד שומרי המסורת בכפרינו. עובדה, שלפני הקמת סיעת אופק חיו בשלווה כל תושבי הכפר בהרמוניה בגיבוי סיעת תומר ז”ל שהתרסקה ומתה, עם תקומת סיעת אופק שרואה למול עיניה רק חרחור ריב ומריבה.
אני בבחירות הבאות לא אתן לסיעה המושחתת הזו את קולי!!!
.
זאת הבעיה כשאין מועצה דתית
המועצה חושבת שתצליח להסתדר בלי מועצה דתית וזה כמובן בלתי אפשרי. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה: שלא תהיה מועצה דתית ולא יהיה רה רשמי מצד אחד, ומצד שני לנסות לשלוט בחלקת אלוקים קטנה של הציבור הדתי, שאת המענה הדתי הוא נותן בהתנדבות (שמחות, אבל, קבורה..)
בכל הבלגן בכפר אשם מאיר גרינפלד
מאיר גרינפלד נתן במה ל”פרדי” הסכסכן וככה התחילו הסערות הדמיוניות כאילו יש למישהו כוונה אמיתית לסגור פה כבישים או להביא לפה חרדים…
.
מה קורה עם הדחתו של יעקב זיו?
את השאלה הנ”ל שאלתי כבר הרבה פעמים ולא קבלתי תשובה. אני מבינה שהכל מלוכלך ורקוב פה מהשורש. מבטיחים לי פוליטיקה נקיה. הדחה של חבר שסרח ובשלו הכיס יוציא כל חודש עוד מאות שקלים לפה הרעב של המועצה…
והנה: לא דובים ולא יער- ה”חבר המודח” מסתובב עם גרינפלד לעורר מהומות בבית הכנסת בכפר! בשביל זה הצבעתי ל”אופק”? תענו לי כבר!
מקובל בכל קהילה לשלם דמי חבר כדי לבחור או להיבחר
ובנוסף מקובלים הדברים הבאים: שהבוחרים והנבחרים חייבים להיות שומרי שבת לפחות ומתפללי בית הכנסת בקביעות וממשלמי מס חבר…
כמו שלא כל תושב יכול לבחור או להיבחר לועד 50+
תדעו לכם שהרב גולדפרב עושה עבודת קודש
אני הייתי נוכחת בהזדמנות רגישה שאבא נפטר, והרב גולדפרב דאג לכל הפרטים הקטנים והכל באופן רגיש ותומך ולא ביקש שקל. אני הייתי בטוחה שהוא מקבל משכורת מהמועצה על הטיפול בנושא הקבורה ואחר כך התברר לי שהוא עושה הכל בהתנדבות! אז תפסיקו סתם לדבר נגד הרב
לכל המגיבים בקשר לגרינפלד
אני גר ברחוב לוטם קרוב לארבל ויוצא לי הרבה מאוד פעמים לראות את גרינפלד מטייל ב”תמימות” עם אשתו וכלבו ומחפש בדרך כל מיני דברים שהוא יוכל להילחם ולהלשין עליהם כמו צימרים, בניה לא חוקית דתיים שבאו לגור, אנשים וכלבים משוטטים ועוד היד נטויה. אין לו גבולות לאיש הזה. הלזה ייקרא נבחר ציבור? אויה לנו, לאן הגענו!
.
לנעמי ג. 14
את צריכה להבין שהאנונה שלך מפרנסת את מלחמתם של זיו וגרינפלד בדת וביהדות…
אמת תעשי, אם לא תתני להם את קולך בבחירות הבאות
הצלנו בוחבוטת לא מתערבב בעניניי כנסיה
בתרשיחא אני גר יעאני אני מבין אתם רוצים שרוש מוצה יהייה אחראי לכול הקורה בכנסת שלכם. הצלנו יש כבוד לדת ורק מאמינים מחליטים יעאני מה יהיה שם.
לכל ה”מתנגדים” זה לגטימי להתנגד אבל…
כשזה נותן מקום למתנגדי היהדות לבוא ולכבוש את המקום הכי קדוש בכפר, זה כבר מעורר הרבה קושיות… לא נראה כהתנגדות עם טעם טוב…
את מי בדיוק מעניינות “הבחירות” האלו?
למה זה מקבל כותרת ראשית בכפרניק ומה יש לכל כך הרבה חילונים להתעסק עם זה? מי הם פרי ואמנון בן עמי שימנו או לא ימנו את גולדפרב?
הקהילה הדתית מתעסקת עם עצמה. ביג דיל!
שאלה למס הכנסה וביטוח לאומי…
האם “המלגה” של גולדפרב מדווחת להם? האם היא חייבת במס הכנסה? בביטוח לאומי?
תגובה ל17 – אורח לא רצוי
עלוב נפש שכמוך,יש הרבה צימרים שחורגים מהמכסה וגורמים בעיית חנייה לשכנים,רעש המולה ולכלוך.
בנייה לא חוקית – אמרת הכל,זה לא מאה שערים שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה ללא פיקוח.
דתיים שבאים לגור?הם אחינו כשאר התושבים,אבל אתה בטח מתכוון למשיחי שקר וחוזרים בתשובה שבאים להפוך את הסדר על כנו ולכפות דעת מיעוט על הרוב.
כולכם עלובי נפש המלבינים פני אדם ברבים מאחרי שמות אנוניימים.
הזנתם את הדת ואת שם האלוהים למען הארנק הפרטי שלכם.
בגללעם ובגלל שכמותכם נהפוך כולנו לנציבי מלח.
תגובה ל17 – אורח לא רצוי
עלוב נפש שכמוך,יש הרבה צימרים שחורגים מהמכסה וגורמים בעיית חנייה לשכנים,רעש המולה ולכלוך.
בנייה לא חוקית – אמרת הכל,זה לא מאה שערים שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה ללא פיקוח.
דתיים שבאים לגור?הם אחינו כשאר התושבים,אבל אתה בטח מתכוון למשיחי שקר וחוזרים בתשובה שבאים להפוך את הסדר על כנו ולכפות דעת מיעוט על הרוב.
כולכם עלובי נפש המלבינים פני אדם ברבים מאחרי שמות אנוניימים.
הזנתם את הדת ואת שם האלוהים למען הארנק הפרטי שלכם.
בגללעם ובגלל שכמותכם נהפוך כולנו לנציבי מלח.
איך הם עשו את זה?
איך הם הצליחו לשנות את התקנון והעניקו לגולדפרב משרה לכל חייו, ומתי הם עשו זאת? כמה מהקהילה מסכימים לזה? את מי בכלל מיצג הועד הלא מוסרי הזה? מה הולך פה בכלל עם החרדים האלה? ועוד אומרים לי שאין התחרדות ואין השתלטות חרדית? אחרי ההשתלטות על בית הכנסת יבוא הרחוב.
גולדפארב-רב של אולי 6 אנשים.
כאחד שמכיר אותך היטב מקרוב אינך ראוי לשמש כרב.
בינתיים אתה מצליח לעבוד על אנשים בכוח פיך אך לא לעולם חוסן.חלק מהחילונים קלטו אותך והם לא יתנו לך להיבחר.
ומדוע? כי יש אלוקים בשמיים שרואה הכל.
ל17 גם זיו ורעיתו מחפשים לעשות בלגן
אשתו של זיו “מבקרת” מידי פעם בנועלוש ובשיינפלד… כדי לבדוק את מצב הכשרות שם. הבנתם?
דתייים וחרדים תמיד היו פה ועוד יהיו. זאת עובדה.
השאלה מי מחפש להכניס לכלוך ומריבות לכפר הקטן והשליו? אז אני מבין מתגובות קודמי שהאסימון נפל מאוחר מידי: גרינפלד וזיו חרטו על דיגלם מלחמה עלובה שאינה מקדמת אלא אינטרס אישי
ל 27 כמה שאתה פאתטי…
איך בדיוק היא מגיעה לשם? כרואה ולא נראית? או אולי בתחפושת של אסתר המלכה.
לך, לך, תחשוב על איזה לכלוך טוב יותר לפני שאתה כותב.
אבל הפעם שיהיה טוב. הגיוני.
התייחסות לתגובות 27, 33, 46
לתגובה 27: אני מסכים עם כל מילה שכתב תגובה 48: הוצאת לשון הרע ובגדול. אתה יודע שזה לא נכון. הלבנת פניה של תושבת הכפר ברבים ! חזור בך!
“כל המלבין פני חברו ברבים, כאילו שופך דמים”
לתגובה 33: ענה לך יפה, מגיב 46. יפה ולעניין.
גם אני מכיר אישית את המקרה של מועסק תחתיו, שנאלץ לפנות לרבנים במעלות לקבלת משכורת.
לתגובה 46: כל מילה שלך נכונה.
לחילונים אין תרבות ולכן הם מאמצים תרבות של אנטי
אילו היה לחילוניות תרבות של אמת, לא היה צריך להתעסק בהתנגדות לדברי קדושה. אך כאשר הראש מונח כל היום בשטויות כמו טלויזיה והאח הגדול, מפורסמים, כוכבים ושאר ירקות… אז נשאר מקום לחשוב רק את מי לנגח… את הדת כמובן ומצוותיה
ל16 חילונית מאמינה
בקשר למה שכתבת שהרב שלמה גולדפרד עובד בהתנדבות בכל הנושא של הטהרה והקבורה: לכל הידוע גם כל הצוות של הנשים והגברים מהקהילה הדתית שבאים להתעסק ברחצת המתים עובדים בהתנדבות ואברהם הייל- האחראי על בית עלמין גם עובד חצי בהתנדבות. אם כן נשאלת השאלה הכואבת: לאן הולך הכסף הגדול של ביטוח לאומי שניתן עבור כל נפטר לידי המועצה המקומית?
כנראה הכסף משמש למימון עורך הדין להתנגדות לבנין מקווה…
“משנאייך ומחריבייך ממך ייצאו..”
זה לא חדש לי מחרחרי הריב בתוך בית הכנסת ומחוצה לו.
דבר זה כבר מעוגן בתנ”כינו… יהודים תמיד יתווכחו.. יהודים תמיד יחפשו את השונה במקום את המשותף,
אבל למרות הכל כבר הובטחנו: הכלבים נובחים והשיירה עוברת! וכלב נובח, אינו נושך!
אז, אל לנו להירתע או להימנע מלהמשיך בפעילות יהודית בתוככי בית הכנסת ומחוצה לו, וגם המתנגדים יירגעו בקרוב… ובהמשך יצופו מתנגדים חדשים!
תזכורת: יעקב זיו ממשיך לשבת על כסא לא לו למורת רוחינו
תושבים יקרים, הגיע הזמן לצאת להפגנה המונית ולהכריז בקול רם: יעקב זיו אינו עוד נבחר ציבור! הוא ורק הוא אשם בעליית תעריף הארנונה! הוא ורק הוא אשם במלחמת אחים בכפר! עליו לאסוף את חפציו ולהסתלק מבניין המועצה ומיד!!!
אין תחליף לרב גולדפרב
כל אלו שמתנגדים לו, מונעים מאינטרסים ושיקולים זרים.
אף רב לא היה עושה את מה שהרב עושה עם קהילה הכי הטרוגנית שיש, ומורכבת מאנשים עם קשיים אישיים וכו’
אז מי שחושב שיוכל לשאת בתפקיד רב בית הכנסת כפר ורדים, שיגיש מועמדות!
מכרז מס’: 2222 שם המשרה: רב חילוני לבית כנסת
מועצת כפר קוצים מחפשת מתנדב למשרה וחצי. הגדרת התפקיד: רב חילוני שיפתח ויסגור את דלת בית הכנסת בבוקר ובערב לכלל הציבור החילוני בכפר ורדים להרצאות, ריקודים, סרטים ועוד אירועי תרבות.
דרישות התפקיד: אדם (יהודי או גוי) מעל גיל 18, שלא ייראה עם סממנים יהודיים(כיפה או ציצית וכו’)
המעוניינים יגישו את מועמדותם לתושיה במועצה כל יום בין 8:00 ל16:00 תודה.
לכל המגיבים בקשר לזיו וגרינפלד
תדעו לכם שכל עוד שני הנ”ל ימשיכו בתפקיד ציבורי, תמיד יהיו סכסוכים בכפר ורדים. לתקשורת, זה טוב. לנו, זה מאוד לא טוב ולא נעים. גם אם השקט יחזור לזמן קצר, הם מיד יעוררו פרובוקציה חדשה. הנה ממש בימים אלו מפיצים 2 הנ”ל שמועה חסרת בסיס, כאילו תושבים חרדיים מבני ברק רוצים להשתלט פה על שטחים בכפר ורדים. ברור שזה שקר וכל המטרה זה לעורר שנאת חינם ומלחמת אחים. הגיע הזמן לעשות מעשה ןלבחור נציגי ציבור מתונים יותר ואוהבי אדם באשר הוא אדם!
זיו וגרינפלד. אני בעדכם!
לכל המתעלמים מהבעיה של הכפר: גולדפרב ומרינובסקי,
ולכל אלה שמה שמניע אותם זאת רק השנאה העוורת לגרינפלד וזיו, רציתי להגיד לכם ש-
אני תומך בשניים האחרונים, המנסים להשאיר את הכפר כפי שהיכרנו אותו, וכפי שהגענו אליו.
לא יעזור לכם, מלעיזים! תמשיכו לספר סיפורי סבתא ושקרים על השניים ועל נשותיהם. מי ייתן והם יתבעו אתכם תביעת דיבה. ע. שמעת???
עוד יבוא היום
מחרחרים שנאה יקרים, לא יעזור לכם כלום, אתם תוכו שוק על ישבן, מקווה לא יהיה בישוב החילוני הזה, עירוב הרי מזמן אין, גולדפרב ומרינו בסקי על נשותיהם וטפם יעזבו בקרוב את הכפר בזה אחר זה, בן עמי יחזור לאיפה שבא וימשיך לסכסך שם, פרי שחף ימצא קונה שייתן לו את המחיר שהוא מבקש ויעזוב, בית הכנסת יהפוך לבית התכנסות הקהילה וישמש גם דתיים, החרדים פה ילכו לגור היכן שטוב להם (לא פה) אנשים יתחילו שוב לחייך ולברך לשלום זה את זה, ויבוא השלום על כפר ורדים.
שלוש שנים – מאזן קטן – הספק אדיר
פילוג בין יהודים דתיים וחילונים, התרחקות מדת וכל מה שמריח ממנה, בחירות ותוצאותיהם בסימן אנטי דת, התרסקות סיעת תומר והקמת סיעת אופק, בחירת ראש מועצה עם אג’נדה חילונית מובהקת, הקמת אתר נגד התחרדות ופרדי, תביעות ותביעות שכנגד, האחרונה תביעה של חרדים נגד המועצה וגם ערר, מלחמות על שליטה בבית הכנסת ופילוג עמוק בקהילה הדתית, הרצאות חילוניות בבית הכנסת, מריבות, מדנים, חשדנות, שנאה העלבות והשפלות.
למי מגיעה התודה והברכה? כל זה תודות לשני אנשי חב”ד הזויים, וזרים בפי כל – גולדפרב ומרינובסקי, וחסידיהם השוטים. הספק נאה לשני אנשים קטנים עם שיגעון גדלות, הרס ואובססיות, שהרסו כפר שלם בתקופה קצרה של שלוש שנים.
לא מספיק רע גרמתם? די, לכו מפה.
38. כל מילה אמת! מילה בסלע! ניתוח המצב לאשורו.
.
מכרז מס: 2223 שם המשרה: רב בית כנסת שיודע לריב עם כולם
קהילה קדושה כפר-הדוסים מחפשת רב בית כנסת לכל החיים, בעל נטיה ברורה לעסקנות קטנה, תככנות, סכסכנות והתעסקות בנושאים לא לו. עליו להיות חלק לשון, מניפולטיבי, סכסכן מוכח בין אנשים קרובים, בעל כשרון טבעי לריב עם כולם, ויכולת לדחוק הצידה יריבים שדעתם שונה מדעתו, עד כדי השפלתם בפומבי, אם בעצמו או על ידי אחרים. על המועמד להיות בעל יכולות מוכחות בהחזרה בתשובה של אנשים פגועים נפשית, חלשים או חולים, גם במחיר הפרדת משפחות. חלק נכבד ממשרתו יהיה להפריד ולפלג ולגרום לבידודם של אנשי קה”ק עליה יופקד משאר תושבי המקום, ולדאוג להפצת פשקווילים וסתם השמצות בגנות מתחרים חילוניים וסתם מתנגדים לדת. נסיון בכתיבת תגובות דמויי פשקווילים באינטרנט (טוקבקים בלע”ז) ילקח בחשבון. כישורים בהקמת עמותות שמטרתן יצירת הכנסה עבור עצמו, יחשבו ליתרון.
– אמנון, שלחת כבר את המודעה?
– פרי, עוד לא.
– אז אל תשלח, יש לנו כבר אחד כזה
ככה זה תמיד כשאין מה להגיד או לתרום לחברה
כשאין מה להגיד משמיצים לגופו של אדם, ויש לי השערה טובה מי עושה זאת, ואת מי זה משרת.
הסגנון מוכר ובקרוב היא תחשף פה, אם העורך יאות לפרסם.
מאיר גרינפלד ויעקב זיו עושים בכפר יותר מכל המלעיזים גם יחד (למרות שכל התגובות הנמוכות נכתבו ע”י אותה אחת). הלוואי וירבו כמותם. אנחנו כאלה שנהנים כשמישהו אחר מוציא עבורנו את הערמונים מהאש, צריך לתמוך בהם יותר ובגלוי.
מלעיזים שחריגות בניה, הפרעה לזולת והשתלטות על בית לא להם אינם נחשבים לבעיה מוסרית בעיניהם, הם חלק הבעיה האמיתית.
אדרבא, תזדהו בשם ונראה את העשיה שלכם. לפי ההתבטאות המאוד נמוכה, אני בטוח שהעשייה שלכם מצטמצמת בכלום.
שחיתות מוסרית יציר כפינו
הועד הזה של בית הכנסת התפרק מכל אמות מידה מוסריות. שינוי התקנון הוא בעצם משרה תפורה לגולדפרב, משרה לכל החיים בלי יכולת לשנות זאת (צריך נוכחות של 75% מאנשי הקהילה, ו 66% מהם יאשרו את השינוי). יש להם 47! חברים בלבד ורק 16 איש בכלל טרחו להצביע, איך יביאו 36 אנשים ביחד להצביע? ימשכו בציציותיהם?
אנשי הקהלה הדתית, ראו מה עושים לנו הגבירים! אני לא מבין מה הצורך הבהול הזה לשנות את התקנון, אבל ברור את מי הוא משרת. לא נסכים!
ל 30 הכסף הולך לעמותה של גולדפרב
אז זה לא בהתנדבות.נקודה
ל 38
אף אחד לא רוצה אותם.לא החילונים,לא הדתים ולא חבד אז בבקשה תצביע במדויק על הבעיה.מי שהזוי זה אנחנו שנותנים לשנים לשטות בנו.
מיתנגד
מיתנגד לרעוין להחרים עוגיוות בהכשר מרינובסקי כמו שאני מיתנגד לרעוין להחרים את פרי שחף המשמש כמורה נהיגה.
אסור לפגע בפרנסה.
לרב סולומון ממעלות-מגיב 33 “אמת מארץ תצמח”
לא הוגן מה שאתה כותב כי אתה שכן של משפחת גולדפרב שנים רבות.
הבעיה שלהם בגדול אינה עם הדת אלא עם האיש. ההתנהלות שלו אינה מייצגת התנהגות לדוגמא של אדם ובפרט של רב.התנהגותו גורמת לחילול השם החורג מזמן מתחומי כפר ורדים ואפילו ארץ ישראל.כל הגישה וראיית החיים שלו מוטעת מהיסוד ואין פלא שההתנגדות שוברת שיאים.הציבור החילוני לא טיפש ואמר את דברו ברור.הכפר צריך רב מייצג ולא עסקן קומבינטור ופורק עול.והאמן לי שהנסתר רב על הגלוי!וד”ל.
דרך אגב.אני מזמין את “הרב” גולדפרב לתבוע אותי על הוצאת דיבה.הוא עשה זאת בעבר כנגד אנשים חלשים שהעסיק.
הוא יודע בדיוק מי המגיב ולמה כדאי לו להיזהר ולמה היה צריך להביא אנשים לרבנים במעלות כדי לכבות שריפות.
די לשקר!
השריפה שהדליק בטיפשותו
ל 47
בפורים מתחפשים.יש כאלה כל השנה!
איך יעקב זיו יכול לישון בשקט
כל עוד הוא יושב על כיסא גנוב?
איך הם יכולים לישון בשקט?
איך יכולים גולדפרב ומרינובסקי, אנשי דת ותורה, לחיות עם עצמם בשלום אחרי כל ההרס והחורבן שגרמו פה? ואןלי זו מטרתם מלכתחילה? שאלוקים ישלם להם כגמולם.
לעורך
למה כל התגובות האחרונות רק נגד זיו וגרינפלד.
כתבתי מס’ תגובות שלא פירסמת.
לעומת זאת כל התגובות האחרונות הן נגד השניים ומגמתיות.
למה???
אתה מחזיק את האצבע על השלטר, בתור צנזור, אני חושב שמגיעה לי תשובה ממך.
ל32, 35 ושאר האנשים שהתפכחו
גם אני פעם חשבתי בתור חילוני, שגרינפלד וזיו שומרים עלי ועל חבריי החילונים, בזה שהם יורדים על החרדים ומעוררים מהומות נגד התיישבות דתיים בכפר וכו’
אבל לאחרונה ירד לי המטבע והבנתי, שלא עלי הם שומרים, אלא על כבודם האישי והפוליטי.
לא רק זאת, אלא שהם הורסים את האויר והאוירה בכפר ורדים, שאליו הגענו לגור. לא חבל?
עדיפים עלי אפילו מאה דתיים וחרדים, מאשר 2 פרובוקטיביים כאלה כמו זיו וגרינפלד!!!
בואו נתאגד כל החילוניים ונפגין נגדם, עד שהשקט יחזור לכפר ורדים.
אני לא מבין מה זה ענינו של גרינפלד?
מי שמך, גרינפלד ל”שטינקר” בקשר לכל צימר או מלונית בכפרינו? אם מישהו יש לו בעיה עם רעש וכדומה, שיפנה למשטרה או ועדת תכנון ובניה!
אל תהיה המלשין של הכיתה! לא בשביל זה נבחרת!
יש עוד הרבה מה לקדם פה בכפר ורדים
תגובה למספר 27
“כל המספר לשון הרע כאילו כפר בעיקר” ( ערכין טו ). ואתה מספר 27 יודע שהוצאת לשון הרע. שבת שלום לך ויהי האל בעזרך.
זה יקרה ב-15 לחודש בשעה 11 בצומת הראשית בכפר בואו בהמוניכם.
כולנו נעמוד ונעצור את התנועה לחמש דקות. כי היגיע הזמן אחרי חמש שנים להיות בבית.
הכינו שלט על רבע בריסטול.
ל52, אני בטוחה ש”אופק” משתפים פעולה עם זיו
רק כדי לרצות אותנו הבוחרים, הם כאילו הדיחו אותו. עובדה שהם לא עושים עם זה כלום. והוא ממשיך לגנוב את כסאו ואת קולינו. אני הצבעתי אופק וגם נלחמתי בכל כוחי נגד העלאת הארנונה וחורה לי שהוא שם וכולם מתעלמים כאילו לא קרה דבר.
אמרתם יפה: העובדה היא
שחילונים ודתיים תמיד יהיו פה. אבל אלו שמעוררים שנאה בין שתי הקבוצות, זה כבר לא בגדר עובדה: גרינפלד וזיו, הפסיקו לעורר מחלוקת.
אין לנו בעיה עם אנשי חב”ד, שיעשו מה שהם רוצים. הם לא גורמים לשנאה. אתם כן יוצרים שנאה ואם תמשיכו ככה, אנחנו נעשה הפגנות עד שתמצאו לעצמכם דירה באיזה קיבוץ. ראו הוזהרתם!
לאלה שרוצים להרוג את השליח, ולא נותנים לבלבל אותם עם עובדות
כל הבלגן התחיל בכפר עם בוא החבדניקים הפנאטים מרינובסקי וגולדפרב, וירגע קצת עם עזיבתם. הם גרמו נזק עצום שיקח שנים רבות לשקמו
מספר לא קטן של אנשים בכפר חזר בתשובה בהשפעתם, משפחות הופרדו ויש סיכסוכים בין בעל לאשה על רקע זה. ככל הנראה גם פרי שחף חזר בתשובה בהשפעתם.
לחגיגה הצטרפו גורמים תאבי כוח, שררה, אגו וממון, וידוע מי שמושך החוטים בבית הכנסת.
העומדים בפרץ, ביניהם חברי סיעת אופק גרינפלד וזיו, עושים עבודת קודש, עבור הכפר ועבור הדתיים המתונים, שקולם לא נשמע מפחד הטרור החרדי.
המאבק במחרידים לא הסתיים כל עוד שני החבדניקים וגרורותיהם המתלהמים, מפיצי השנאה והסכסכנים בינינו.
ל 58 טעות גדולה בידך
הטעות שאינך מבין את המילה תרבות, ואת ההבדל בינה לבין דת, שהיא ההיפך הגמור.
דת אינה תרבות, אלא אמונה, שנוצרה פעם, הפסיקה להתפתח ונשארה מקובעת אלפי שנים אחורה. לא התקדמה מילימטר עם הזמן. תרבות מתפתחת כל הזמן ורק בתנאי חופש, שדת אוסרת. אנחנו רוכשים ערכי תרבות ומתקדמים כל הזמן, רוכשים השכלה, אתם מקובעים בעבר, השכלתכם בד”כ נמוכה, ויש לכם אפילו בעיה עם כך שילדיכם ילמדו לימודי הליבה (= לימודים מאד כלליים ובסיסיים). אתם חושבים שהשכלה היא אם כל חטאת. אז מהי בדיוק התרבות שלכם?
ל 58. הכללות
אתם, החרדים, תמיד באים אלינו בטענות שאנחנו עושים הכללה ואומרים : כל החרדים… ואז אתם מסבירים לנו שלא כל החרדים אותו דבר, וגם מעשיו של מרינובסקי אינם מעשים של כל החרדים. אבל-
כשלכם נוח, אז הכללה זה שם המשחק: לכל החילונים אין תרבות. הראש של כל החילונים מונח כל היום בשטויות כמו טלויזיה והאח הגדול, מפורסמים, כוכבים ושאר ירקות…
אז יש לי חדשות בשבילך, מיכאל, אף אחד לא רואה את הזבל הזה שקוראים לו האח הגדול. ובטלויזיה צופים רק בסרטי טבע/מדע או חדשות. מה תגיד עכשיו?
חברה, אל תיפלו בפח: גרינפלד וזיו מחרחרים ריב
2 הליצנים גורמים לתדמית שלילית לכפר ורדים ע”י המצאה של סיפורי סרק, הפחדות ואיומים. אנו לא באים בתלונות על חב”ד כי זכותם לעשות ככל העולה על רוחם. אבל מנבחרי ציבור יש לנו דרישה בסיסית: לכבד את כל התושבים כולל חבד שס ו… ולא לעורר מהומות לריק!
אם אפשר היה להחזיר את הגלגל לאחור
אם מרינובסקי וגולדפארב לא היו מגיעים לפה, איפה היינו היום, ובמה היינו עסוקים? בטוח שבדברים יותר נעימים ויצרניים. הם הוציאו את כל הרע שבנו. מי יתן והקדוש ברוך הוא ישלם להם כגמולם.
נכון
נכון מאוד
בושה, בושה, אחד משלנו
ז’ק בן זקן (חתום על העתירה) ה”קבלן”, ציפה לבנות את המקווה. עכשיו הוא מארגן קבוצות רכישה חרדיות ומצפה לבנות את הבתים. (המידע ב א-לה כפר).
שלמה גולדפרב
משתמש ב”תכונותיו” החיוביות למעשים רעים.
מתק שפתיים, חלקלקות, מעודכן, מדבר בפה שלך ושלי.
והכל כדי ללכוד אותך.
ויש כמה שהוא כבר לכד. שפוטים.
גולדפרב, יש אלוקים !
חבד הורס את משיח !!!
http://www.youtube.com/watch?v=GtMN69nGKZw
כולנו של הרבי…
בוא נלמד מילדים קטנים אהבה לאמת מהי…
http://www.youtube.com/watch?v=HTYZdExQIMc&feature=related
גולדפרב,איזה ליצן אתה!
מהישיבה נשארת בעייתי.
ל 70
מדבריך אני מבין ש”זיקנתו” אינה מביישת את בחרותו.
היה כזה ונשאר כזה. רק חבל שאנחנו “זכינו” בפרס הזה…
מוכן להעביר אותו הלאה לכל מי שמוכן לקבל.
לגולדפרב נמאס…
קראו, קראו בידיעות הצפון (פיסקה אחרונה) איך לגולדפרב נמאס שכל שבוע מישהו מערער על משרתו ותוהה אם צריך רב בכפר ורדים, אז הוא גרם לכך שהמריונטות שלו ועושי דברו העבירו “חוק” שמשרתו היא לכל החיים.
סקנדל !
איך הצליח גולדפרב לתחמן לעצמו מישרה לכל החיים. מתוך ידיעות הצפון. לא יאומן: “רעיון האישרור מחדש של הרב היה בכלל של הרב עצמו. פשוט נמאס לו שבכל כמה חודשים מישהו אחר מעלה את שאלת נחיצותו, והוא ביקש להעביר את ההחלטה לכלל הציבור”
לשלמה גולדפרב-מכתב אישי קצר
לשנות את עורך אינך יכול!
בתור אדם מאמין נזכיר לך:
“לשקר אין רגליים” ולשקר אפשר רק לבני אנוש.את אלוקים לא ניתן לרמות!
ל”צדיק מ 72″
א.העובדה שאתה מפנה ציבור ליוטיוב מוכיחה שיש לך אינטרנט לא מוגן.
ב.מוציא שם רע על חב”ד
ג.משתמש בשם צדיק גדול “נחמן”
ד.כבר כתבתי לך בעבר שתבדוק תפילין כי המצב הרוחני שלך קשה ביותר,ואת זה אתה יודע יותר מכל אחד אחר.
לאבי מ 71
לא תודה!
שונא מתנות יחיה!
אבל מעניין אותי,למה הכפר שלכם מושך את כל ה”חברה”(התכשיטים) האלה?! אפשר להקים מהם מניין בכפר.
מה דעתך?
ל 75
אתה באמת לא יודע? לא מבין?
אז אני אגיד לך:
הם הגיעו לכאן כי אנחנו נראינו להם כאלה “ולוולה”, או “חנונים” בלשון העם. זה, החבר שלך מהישיבה, גולדפרב חשב שיעשה כאן עסק של גנים חרדיים. והחבר שלו, מרינובסקי, קנה דגל צהוב בשביל להניף על מצודת חב”ד שלו.
אבל יש אלוהים למעלה (אני חושב) והוא שם לאל את כל תחבולותיהם. מרינובסקי נפל וגולדפרב יפול אחריו.
תגיד, אתה בכל זאת לא רוצה אותם? חינם. לא תצטרך לשלם כלום. עלי.
ל 74
מיכאל, מי שמך לרופא נפש, היודע שמצבו הרוחני של הכותב קשה.
יש הרבה בכפר שהם נ ג ד חבד. תפנים. אני לא מתפלא על כך. אחרי שיש כאן 2 “נציגים” של חבד, שהראו לנו את הפרצוף של חבד, אני לא מתפלא שההתנגדות לחבד בכפר רק עולה.
לאבי
אמנם דתי אבל לא טיפש וקלטתי את השניים מהר מאד.
לדעתי הקישור שלך לחב”ד מוסיף להם כבוד שהם לא ראויים לו.
הטיפול בהם זה רק בכוח דהיינו חוק ומשפט.כרגע הם מצפצפים על כל מוסכמות חברתיות אבל..טחנות הצדק טוחנות לאט אבל בסוף טוחנות.
הוגן שתתיחס לשניים בלבד ללא השלכה לכל הציבור הדתי בכפר.אנו סובלים מהם יותר מכם.
ל 78
גם אני כמוך בוטח בחוק ובמשפט.
אבל לא מבין איך בית המשפט אמר את דברו מספר פעמים (אפילו לאחרונה בפברואר-מרץ) והגזלן עדיין יושב כאן בשקט ובביטחה ועוד עורך מסיבות פורים. ועוד מופיע בבית כנסת השבת. אז איזה חוק זה?
הביקורת שלי על הציבור הדתי ועל אנשי בית הכנסת היא שהם לא עושים דבר בקשר לשניים המדוברים. אני מאמין בלחץ חברתי, חרם וכו’. כשמקבלים אותך כל כך יפה בבית כנסת (אני מתכוון לשניהם) אז למה לעזוב את הכפר?
לאור זאת, אני רואה את הציבור הדתי ואת אנשי בית הכנסת כמשתפי פעולה עם השניים. לזה אתה קורא “סבל” שלכם? אתם הרי בראש אחד איתם. המציאות מוכיחה !
תוכיחו אחרת, תשכנעו אותנו שלא.
תגובה ל 79 וגם ל 74
79 תתפלא אני מסכים איתך כי אני כנה.המעשים מוכיחים על האדם ולא הכוונות והדיבורים.לזכותנו יאמר שאנו לא רוצים להיות הדון קישוט ולריב בפרהסיה עם השניים.כל חי לא ראיתי עקשנות טיפשית כל כך.פשוט אין עם מי לדבר בהגיון.
74 מדוע אינך כנה?! כל הציבור יודע שדובר חבד הצהיר שלא מכירים בהם ואפילו הרבנים של חבד שפטו אותם באופן שלילי.
אז למה ללכלך תנועה יקרה עם הרבה מעשים טובים?