אני אנווט


מועצת כפר ורדים דנה בשימושי בית הכנסת
עודד שלומות

יחיאלי אחראי על הפעילות בבית הכנסת * בקרוב הרצאה נוספת של ד"ר אביעם

כפרניק _של בית הכנסת 003_1 אני אנווט

בדיון סוער שנערך בישיבת מועצת כפר ורדים עלה נושא השימוש בבית הכנסת.

יחיאלי: אני אחראי ואישרתי ההרצאה.

"תומר": בית הכנסת מיועד לתפילה ולא לפרובוקציות.

"אופק": נחזיר את בית הכנסת לקהילה.

ב-26 באוגוסט הרצאה נוספת של ד"ר אביעם בבית הכנסת.

 

בישיבת מועצת כפר ורדים שנערכה אמש, במסגרת "הודעות ראש המועצה" התפתח דיון טעון בנושא מעמד בית הכנסת בכפר ורדים, וזאת על רקע הדיווחים האחרונים באתר "כפרניק" על הרצאתו של ד"ר מוטי אביעם, תשובתו של יעקב זיו לטוקבקיסטים ומאמרו של ד"ר אברום רותם.
ראש המועצה פתח ואמר כי שר הפנים אלי ישי התארח לחופשה פרטית בכפר ורדים, והגיעו ממקורביו טענות על המתרחש בבית הכנסת.
"לדעתי יש כאן מהומה רבה על לא מהומה", אמר יחיאלי. "אני אישרתי את הרצאתו של ד"ר מוטי אביעם, ונאשר בעתיד פעילויות דומות בתכנים מתאימים ותוך כיבוד המקום, ששייך לקהילה כולה. בית הכנסת הינו חלק מהמורשת התרבותית והלאומית של כולנו. בית הכנסת ישמש גם לפעילות שאיננה תפילות, תוך כיבוד המקום, אולם לא נאפשר פעילות חברתית ‘פרועה’ משום כיוון או צד".
בדיון הסוער שהתפתח, בעיקר בין סיעת "אופק" (מאיר גרינפלד ויעקב זיו) לבין "תומר" (ויקטור חזיזה ויוסי מילוא) הייתה הסכמה כי הרצאתו של אביעם "מקובלת", אולם עלו נקודות מחלוקת אחרות.
כפרניק hod-story-01 אני אנווט
גרינפלד אמר כי נערכות בבית הכנסת פעולות שאינן לרוחו ולרוח רוב קהילת כפר ורדים, כמו הטפות לחזרה בתשובה ופרסומי "הזרם הקיצוני" ברסלב. הוא גם הזכיר את אותה הרצאה שפגעה ברגשות הציבור, בה טענה המטיפה כי "מגיע" לכל אותם נופלים במערכות ישראל, משום שלא שמרו מצוות.
חזיזה תקף את הטוקבקיסטים באתר זה (כפרניק) אשר מלבים את השנאה בין החילוניים והדתיים, והוסיף שגם האתר של מרינובסקי-חב"ד הינו מזיק ומיותר, כמו גם פעילות חב"ד בכפר. הוא ציין כי קיום סעודות בבית הכנסת זהו מנהג נפוץ ומקובל ואל לו לזיו לטעון כאילו ההרצאה הייתה יותר "מכובדת" מסעודת בר מצווה למשל.
"לא יהיו הטפות בבית הכנסת", הוסיף חזיזה. "נפגשתי עם אנשים מסוימים ודרשתי שיפסק העניין הזה. הדתיים רצו לארגן הפגנה במכרז המסחרי ומנעתי זאת. כל מה שאני עושה הוא למניעת המשך המלחמה המיותרת הזו ולשלום בית. אפילו הייתי סנגור של הישוב כלפי השר אלי ישי בשבוע שעבר. אבל בואו לא נשכח שבית כנסת מיועד לתפילה, בית ספר ללימוד ואולם ספורט לספורט".
יוסי מילוא אמר כי הבעיה במאבק שהתפתח כאן, זהו שמו הטוב של כפר ורדים, אשר "מתלכלך" בכל הארץ. "אומרים לי שאנחנו ישוב יפה עם רפש פנימי", סיכם מילוא.
 
יעקב זיו ציין כי התערבות אלי ישי בנעשה בכפר ורדים זו חוצפה גדולה. לדברי זיו, פעילותו המוצהרת של הרב שלמה גולדפרב, על-פי מטרות העמותה שייסד, היא להקים בתי כנסת, מקוואות וחינוך דתי – וזאת פעילות החזרה בתשובה. גם פנייתו של גולדפרב לילדים בחצות הלילה ליד בית הנוער ולפתותם בנסיעות לירושלים אינה תמימה. לדבריו, יש בכפר ורדים פעילות הנתמכת על-ידי קרן וולפסון שכל מטרתה הינה החזרה בתשובה. "כשהרב אליהו נותן הרצאה בבית הכנסת זה בסדר, אבל שד"ר אביעם מרצה על בתי כנסת זה אסור?", שאל זיו. "בית הכנסת של כל התושבים ונחזיר אותו לכולם".
 

 

לסיכום הדיון אמר יחיאלי כי יש בכפר ורדים כישרון מיוחד להפוך כל זבוב לפיל, וכי אין כאן שום "סיפור" מיוחד. לדבריו העובדה שיש לאיש חב"ד, עמיחי מרינובסקי, אג’נדה היא ברורה, אבל איננה משפיעה על כלום. יחיאלי הציע להקים פורום הידברות עם נציגי "אופק" ואנשי המניין האורתודוקסי לליבון הדברים, והדגיש שוב כי כל פעילות בית הכנסת היא בסמכותו ואחריותו האישית כראש המועצה.

*
 

בינתיים הופצה בכפר גם הזמנה להרצאה נוספת בבית הכנסת:

ביום חמישי, 26/08/10 ,שעה 21:00 , תתקיים בבית הכנסת המרכזי בכפר ורדים, הרצאתו של ד"ר מוטי אביעם בנושא "אמנות הדמות בעיטורי בתי הכנסת העתיקים".
 
ההרצאה היא בהמשך להרצאה הקודמת בנושא "משמעותם של בתי כנסת עתיקים" שהתקיימה ב- 12/07/10.
הציבור מוזמן. אתם מתבקשים להקדים ב- 10 דקות ולכבד את המקום בלבושכם ובהתנהגותכם.
 
הסקר הנוגע לשימושי בית הכנסת עדיין באוויר! ראו בתפריט ימיני למעלה והצביעו!

 


56 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    גם אני אשמח לשמוע את הרצאתו של מוטי אך לא בבית הכנסת
    והתגובה של 1. מה זה דתיים “רגילים”. ההרצאות הן פעולת ענישה נגד הדתיים? מה זה נזק? מי שירצה לשנות את דרכו ולדבוק באלוהיו ולקיים מצוות,אינו זקוק ל”חרדים” שבכפר. המשפחות והיחידים בישוב שחזרו בתשובה,כל אחד עשה זאת ממניעיו ולא היה זקוק לאדם חרדי מהישוב או איזה רב שישפיע. חלק מהצעירים עשו את החזרה בתשובה כאשר היו בחו”ל,אז תוקיעו את החבד”דניקים שנמצאים בכל חור בעולם?
    פה ה”חילוניים” והמנהיגים הרוחניים זיו וגרינפלד מתנשאים וחשים כלפי אלה שלא הולכים בדרכם לפי המשפט “אני ואפסי”. יום יבוא וכל אחד יחוש את אפסיותו מול גורלו. לכל אחד כתוב ולא יעזור לאף אחד הרצון להיראות נאור או לשנות מנהגי יהדות בסיסיים.

  2. אורח/ת הגב

    ל 2, 5 – אז פשוט שבו וחכו עד שההרצאות יגיעו למתנס שאין לנו…
    אותי הרצאות מאד מעניינות, ואני אבוא, גם כדי להביע את מחאתי על ההשתלטות של האליטות החרדיות על בית הכנסת שלנו, ועל פעילות ההחזרה בתשובה המתנהלת ממנו.

  3. אורח/ת הגב

    לא מבין מה חזיזה עוד עושה במועצה
    הרי הוא מכר את ביתו (סחטין על המחיר…) ויורד דרומה. העניין שלו כנראה כבר נמצא שם. למען ההגינות הפוליטית עליו להתפטר מהמועצה ולפנות את מקומו לבא אחריו, ושיפסיק לשחק לנו את הסנדק המפשר והמגשר.

  4. אביבה זוהר הגב

    לאיציק שבתאי
    תומכת בעיקרון שבית הכנסת הוא בית תפילה וככה ישאר.
    הדווקאיות לערוך את ההרצאות בבית הכנסת ולא במקום אחר כי עד היום לא בנו מתנ”ס או אולם תרבות ,יש בה טעם לפגם.
    תמיד תמצאו סיבה למסיבה……אולי במקום לחרחר ריב ומדון יגיעו נציגים מהקהילה על כל גווניה להידברות?

  5. תמר איצקוביץ הגב

    הרצאותיו של מוטי אביעם
    כמה הערות :
    1. הרצאתו של מוטי עסקה בבתי כנסת וכך יהיה גם בהרצאה הקרובה. משוכנעתני כי אילו ההרצאות של מוטי היו מאורגנות ע”י גולדפרב ומרינובסקי הם היו דואגים לנוכחות מסיבית שכן הנושא אינו מעניין חילוניים בלבד.
    2. בית הכנסת מתאים ביותר להרצאות וראוי שישרת את כלל התושבים.
    3. מוטי העביר סדרת הרצאות בשנה החולפת בקתדרה. מי שרצה נרשם והגיע.
    4. תזדהו בשמותיכם. ממה אתם מפחדים?

  6. אורח/ת הגב

    מה עוד צריך לקרות?
    מה עוד צריך לקרות פה כדי שהדתיים “הרגילים” פה יבינו את הנזק שהחרדים הפעילים וגולדפרב ומרינובסקי בראשם גורמים להם, ויוקיעו אותם?

  7. אורח/ת הגב

    אשמח לשמוע את הרצאתו של מוטי אביעם אך לא בבית הכנסת
    אני בוחרת לא להגיע להרצאה.
    אם היא תתקיים באולם האירועים או בספריה, אשמח להגיע.

  8. אורח/ת הגב

    חזיזה
    לא גר כאן יותר.
    מה יש לו לחפש במועצה?

  9. אורח/ת הגב

    שמוליק ג.
    סתם הערה אגב.
    לא שנעים לי להגיד אותה ,אבל כשאני במרכז הארץ-וזה יום בשבוע לפחות- שואלים אותי מאיכן אתה ,ואני עונה כפר ורדים,והרוב -אם לא כולם -שואלים איפה זה….
    שאני אומר מעלות אז אומרים אהאהאה…(יודעים בערך..)
    אז הערה קצרה ליוסי מילוא-עם כל הכבוד שיש לנו לבית שלנו,שמנו לא נשמע לכ”כ רחוק… לא לטובה ולא לרעה.
    ואני חושב שאני נפגש עם קצת יותר אנשים ממך…
    ולא שזה בכלל שיקול למשהו…..

  10. תושב ותיק הגב

    לאיציק שבתאי. שאלה.
    קראתי בעיון את מה שכתבת.
    בעקרון מסכים איתך.
    אבל אני רק שאלה.
    כולנו שומעים על ההרצאות של מוטי (כמו שקראת לזה האש האחרת) ואף אחד מאיתנו לא שומע על האש המקורית, על מה שהחרדים מרשים לעצמם לעשות בבית הכנסת, ועל הפעילויות שלהם שם. למה? כי אף אחד מאיתנו לא מגיע לשם לראות.
    לאחרונה שמעתי על מה שהם עושים שם.
    מתנ”ס? זה שם חיבה למה שהם עשו/רצו לעשות.
    אגב, ידעת שרחבת בית הכנסת היא מגרש החניה שלהם?
    השבוע עברתי שם והם מחנים מכוניות למעלה ליד הדלת.
    ואני לא מדבר על נכים (כלב כבר עזב, ויש שביל גישה נוח).
    אז השאלה? למה נותנים להם יותר מתפילה שם, אם זה בית כנסת, על פי דבריך.
    אודה לך על תשובה. אפשר גם מאביבה זוהר.

  11. איציק שבתאי הגב

    יסודות תרבות
    כל חברה כדאי לה שתפתח יסודות תרבות וממשל אשר יהיו מראה של אורך חייה ושאיפותיה ויהוו בסיס איתן להתפתחותה. יסודות כאלו מהווים מחסום בפני גחמותיו של כל מולך ומושל. לו למשל יסודות הממשל במדינת ישראל היו מושתתות על מוסר אישי ופוליטי, שום ראש ממשלה, שר או חבר כנסת לא היו מעיזים להכניס ידו אל הקופה הציבורית משום שהם היו מוקעים מיד. לו היינו עומדים על כך שבית הכנסת יועבר לאחר שנה לידי המנין המשפחתי כפי שנקבע בתחילה, לא היה נהפך היום בית הכנסת למקור למריבות. ההרצאות בבית הכנסת (ושהיו מענינות ותרבותיות ככל שיהיו) אינן אבן יסוד תרבותי או ממשלי אשר יקדמו את הכפר להגדרת אופיו. ההרצאות הן תגובה למעשה אחר שנעשה בבית הכנסת אבל הן אינן פתרון. במקום למגר את האש, נלחמים בה עם אש אחרת. ובואו ונראה אש של מי תגבר. רק שהאש עלולה לשרוף הכל. בית הכנסת שייך לכל הקהילה. גם לאלו שאינם מתפללים בו.בית הכנסת בכפר בנוי כמקום תפילה, לא כמתנ”ס שבו יש גם אולם תפילה. לכן הוא צריך להשאר כבית תפילה ובית תפילה בלבד. בידי המועצה יש את כל הכלים כדי לדאוג שכך יהיה.

  12. אורח/ת הגב

    לא אוהבת את נסיון ההשתלטות החרדי
    אבל צריך לקחת בחשבון שככל שכותבים על זה יותר וככל שעושים מזה עניין יותר גדול עם מאתיים תגובות מכל הכיוונים, רק מלבים את האש ונותנים לעניין הזה לתפוח ממימדיו המקוריים ולחזק את החרדים ולגרום להם לחשוב שהם מצליחים להזיז פה למישהו במילימטר.

  13. אביבה זוהר הגב

    תושב ותיק. יש לך שם?תצא… תצא…
    בשאלותיך פסקת וחרצת דין.

  14. תושב ותיק הגב

    לאביבה זוהר מתגובה 13
    מה חשוב השם?
    מה שחשוב אלה העובדות: המתנ”ס בחסות החרדים, מגרש החניה ליד פתח ביה”כ למעלה ועוד.

    לא כל אחד אוהב ששמו מרוח מעל כל דפי העתונים…

    חבל שתשובה עניינית את לא יודעת לתת.

  15. איציק שבתאי הגב

    תשובה למגיב 12 – תושב ותיק
    אני באמת לא מבין מדוע מגיבים לא חותמים בשמם. ממה בדיוק הם מפחדים?
    כפי שכתבתי בית הכנסת צריך לשמש לתפילה ולברי מצוות. אם נעשות שם פעולות אחרות על המועצה להפסיק אותן. אם איני טועה מונה אריה ברן להיות המקשר בין ועד בית הכנסת לבין המועצה. אם המינוי עדיין בתוקף, אני משוכנע שאריה יידע לנווט את הדברים כך שבית הכנסת יחזור להיות מקום תפילה ויפסיק להיות מוקד למחלוקות.

  16. תושב ותיק הגב

    תשובה לאיציק שבתאי
    מה שעניתי לאביבה זוהר אענה גם לך, שמי אינו חשוב, חשובות העובדות.
    פתח בית הכנסת הפך למגרש חניה. מין הפגנת בעלות על המקום: אתה חונה ליד פתח ביתך. זאת עובדה. ראיתי מספר פעמים, גם לאחרונה.
    הפעולות בחסות החרדים המתבצעות בבית הכנסת, נעשות בפועל, ועל כך אין עורר.
    סיון יודע על מרבית הדברים, ואני מניח שגם אריה ברן.
    האחרון מעדיף להפנות את מבטו, כדי שלא יצטרך להגיע לעימות עם החרדים המשתלטים. וכך הדרך פתוחה בפניהם להמשיך את מעשיהם בבית הכנסת, מאחר ואין שוט…
    אגב, בעבר נערכו חאפלות בימי הזכרון של הרבי המשיח מלובאביץ’ בחסות מרינובסקי ואשתו. כן, בבית הכנסת !
    אי לכך, אחרי שהדברים ידועים עתה לכל, והמידע מונח לפנינו, עלינו ללחוץ על ראש המועצה, או שבית הכנסת ישמש את כ ו ל ם לפעולות שאינן פוגעות בו, או שגם החרדים יתכבדו ורק יתפללו שם. דין אחד לכולם.

  17. אביבה זוהר הגב

    לתושב הותיק
    בתגובתך מספר 12,היית חייב לשרבב את שמי.מכירה את תגובותיך הכאילו… אתה כתושב ותיק מגיב כל פעם, אולי גם בשמות אחרים. אסטרטגיה ראויה ל…
    איני חייבת לענות לך ולשכמותך,איני שומרת בית הכנסת ומרחרחת כמוך אחרי כל רחש לחש בתוכו או בחניה ואפילו ידעת שבזמנו כלב החנה את רכבו שם. זה מעיד על אופייך. כן, אני אוהבת ששמי מופיע בכל העיתונים, אני אוהבת את הכפר וכותבת על הנעשה בו בדרך חיובית ומאירה מעשים של אנשים טובים. אם רע לך אז תמשיך להסתתר תחת שמות בדויים, לרכל ולראות את החור בבייגלה.מפריע לך שמי?תעבור הלאה. תגובתך מסגירה אותך. איני מתרגשת מהערותיך,יש לי את האמת שלי.

  18. אורח/ת הגב

    לתושב ותיק
    בתור אחד חילוני שמפחד מהחרדים, אתה יודע כל פיפס שקורה בבית הכנסת.
    איך זה?
    אולי פשוט תתחיל לעסוק בעניינים שלך במקום לבלוש אחרי מרינובסקי, מקומות חניה ועוד.
    מי שאובססיבי זה אתה.

  19. אורח/ת עודי הגב

    זו תפילתי
    אין לי כיפה על הראש גם לא לובש שחורים (יש זקן), לא לומד תורה ולא עוסק בתפילות של בית הכנסת.
    ועדיין יש לי תפילות משלי, את הדרך המיוחדת המתאימה לי, ההתנהלות הנפשית הרוחנית שלי … ואני שלם ומאמין בדרך…ואני יהודי ישראלי גאה בדרכי…
    אין לי ספק לרגע שיהדותי, בדרכה המיוחדת, אינה פחותה ואינה נופלת מזו של כל יהודי אחר, בוודאי יהודי חרדי…
    לכן זכותי על בית הכנסת אינה נופלת מכל אחד אחר, גם אם הדבר נעשה בדרכי המיוחדת (כל עוד מכבדים את המקום ואין פגיעה מכוונת באחרים)
    התפילה שלי מגיעה בין השאר גם דרך ההתכנסות החברתית סביב הרצאתו של מוטי אביעם. כבדו את דרכי ותפילתי זו, כפי שאתם מצפים שאכבד את תפילתכם שלכם (שאינה מקובלת עלי).

  20. גליה לוי הגב

    להפריד את הדת מהמדינה
    נעיצת הציפורניים של סוחרי הדת היהודית, במדינה וחוקיה, היא בעוכרי העם וכל האזרחים היושבים במדינה. רק בגלל אינטרסים של חוגים חרדים, המדינה הזו לא מצליחה להתקדם לעבר חיים שפויים והגיוניים. ורק בגלל זה אנו נראים כבדיחה בעיני העולם כולו – מדינה שלא סגורה על עצמה גם אחרי ששים שנה.
    את המדינה צריך לנהל כמדינה חופשית מאינטרסים – כל אינטרס שהוא -ולאפשר לכל הדתות שחיות כאן – הן כרוב והן כמיעוט, להתקיים בכבוד. או לקבל החלטה שבישראל תהיה רק דת אחת שלטת – היהודית – אבל אז זה לא דמוקרטי, ומה יגידו הנוצרים, הערבים, הדרוזים, ושאר בעלי האמונות הקיימות בישראל? צריך להחליט לאן פניה של המדינה.
    ובאשר לכפר ורדים – אולי ראש מועצה וחברי מועצה אמיצים יקבלו החלטה כזו, ויפרידו גורמים אינטרסנטים מהמועצה וינהלו את הכפר ניהול תקין ושוטף, וישמשו דוגמה גם לממשלת ישראל?
    בגלל ציפורניהם החזקות, שמגובות על ידי הממשלה, מצליחים החרדים גם כאן לערב משרדי ממשלה בבעיות שלהם עם כפר ורדים ו’להלשין שכאן לא נותנים להם להקים מוסדות דת’. ואז הם משתלטים על כל מוסד בעל צביון דתי – וכמה כבר יש לנו פה – בית כנסת אחד? ואומרים “שלי הוא”! בית כנסת צריך לשמש כל מי שרוצה להתפלל – כל תפילה שהיא. לא צריך ללבוש שחור-לבן או להכריז שאתה דתי, כדי שתהיה לך תפילה ומקום להגיד אותה.
    כל התושבים שלא רוצים לגעת בפרות קדושות – אתם רק מסייעים לחד צדדיות להתקיים ולאוכלסיות אינטרסנטיות ליהנות ממבנה ציבור ששייך לכולם.
    בשביל הניהול התקין – שמישהו יקבל כאן החלטות אמיצות ויפסיק את הקרקס הזה, שרק מרחיק את הישוב מהחזון שלו.

  21. אורח/ת הגב

    שמוליק ג.
    יש אקסיומה ששני קווים מקבילים לא נפגשים.
    2000 שנה לא מצליחים להוכיח משפט זה למרות שהוא נראה פשוט להוכחה.
    נראה לי שבכתבה זו(ובקודמות) הצלחנו להוכיח אותו….
    ואמרו רבנן דיה לחכמא ברמיזא….
    (ובלי קשר אולי יש סיכוי לפרס נובל בהנדסה על תגלית זו)
    ועכשיו בנימה יותר רצינית-אחרי שהוכחנו משפט זה , אפשר (אולי) להסיק שלעמק השווה אין סיכוי להגיע . אחד לא (ה)מ(י)צליח לשכנע את השני (כמעט כתבתי את חברו..).
    לכן לא יעזור שום דבר מלבד הקביעה שבמקום המדובר יערכו אך ורק תפילות נטו(עם כל הצער שבדבר לשני הצדדים)
    כל מתן אפשרות אחרת , לא ימנע את הדו-שיח חרשים הזה(שהרי את “קווי מקבילים לא נפגשים” הוכחנו כבר הלא כן?).

  22. עוד ותיק... הגב

    רצים לגננת לבכות
    זה לא מצחיק שהחרדים ותומר רצים לגננת אלי ישי לבכות ולספר כמה מתאנים להם כאן? טוב שיש לנו “סנגור” אצל אלי ישי, בדמותו של חזיזה (כדבריו).
    שיפסיקו לילל. הם הביאו את זה על עצמם. הם הביאו את גולדפרב להיות להם רב, מרינובסקי הגיע בעצמו (בשליחות ממעלות), והצרות של הכפר התחילו. היו חילוקי דעות גם קודם, אבל לא ברמות העכשוויות.
    בית הכנסת הוא של כל תושבי הכפר, ולא של קבוצה “נבחרת” שעושה בו כבשלה. אם סיון ואריה ברן לא מצליחים להשתלט על העניינים, שיחזור בית הכנסת להיות רק לתפילות. אם לא מחזירים את בית הכנסת לתפילות בלבד, אזי כל פעילות שאינה מבזה אותו, מותרת.

  23. יהודי הגב

    אל תתנו לקיצונים לקבוע את סדר היום הציבורי
    בס”ד
    ביקרתי בבית חבד בשנחאי אשר בסין הרחוקה ( לרגל עסקי ) במהלך השבת יצא לי לפגוש יהודים שבאו מארה”ב וכשנשאלתי מאיזה מקום אני בארץ אמרתי שאני מכפר ורדים התגובה היתה זעזוע מנושא הסכסוך בכפר הורדים שגיעה עד לאמריקה הרחוקה .
    בכפר ורדים יש זרם מרכזי של תושבים כמו בכל קהילה אחרת וקבוצה של מספר קיצוניים הן מהצד הדתי והן מהצד החילוני והם גורמים נזק לכפר ולתדמיתו בארץ ובעולם ראש המועצה בכושר מנהיגותו העלוב כרת ברית עם הזרם הקיצוני חילוני בלבד ובכך גורם נזק שלדעתי ישפיע על כל אחד מתושבי הכפר ולא ניתן יהיה לתקנו .
    לפגיעה ביהדות יש תג מחיר , ומי שלוקח לעצמו אחריות מן הסתם ישלם מחיר אישי כבד .
    אל תתנו יד לחילול קדושתו של בית כנסת בישראל , בהרצאות ושאר מעשים שהמטרה העיקרית שמסתתרת מאחורי ההצהרות שניתנות על ידי יוזמיה הינה פגיעה ביהדות ובישראל ובתדמיתה . בואו בהמונכם לבית הכנסת בשבת ובימי חול לתפילה וללימוד תורה ואל תתנו ידכם וקולכם לקבוצה קטנה שכל מטרתה הינה ריב ומדון עם כל העולם

  24. אורח/ת הגב

    לעודי
    אבל במסגרת חופש האמונה והרצון לעשות מה שאתה רוצה בבית הכנסת, אתה פוגע באנשים אחרים שמבחינתם בית הכנסת הוא מקום קדוש ולא מועדון.
    אתה יכול לעשות כל מה שאתה רוצה כל עוד אתה לא פוגע באחרים, אם אתה פוגע ברגשותיהם של אחרים (ולא מדובר בקבוצה קטנה של אנשים) זה אומר דרשני.
    אפשר גם להתחשב!!!
    וזה דבר שבשם חופש האמונה החילוני קצת פוגע.
    האמירה “אני אעשה מה שאני רוצה כי אני רוצה להפוך את בית הכנסת למועדון / מתנ”ס” – פוגעת בי כחילונית גמורה!!!
    מבחינתי זה גם קצת אגואיסטי.
    אני חילונית, אך עם זאת מכבדת את בית הכנסת ומשתדלת לא לעשות דברים שיפגעו באחרים למרות הרצון שלי לעשות מה שאני רוצה.

  25. א.ב.ג.ד. הגב

    תקווה
    אני באמת מקווה שסיוון ינווט.
    אני באמת מקווה שסיוון ימשיך לתת להרצאות להתקיים.
    נחשפנו כולנו לכתבה בידיעות הצפון. מעניין, שם כותבים אנשים מכל הארץ. ומעניין, שם דווקא רוח הדברים היא שזה בסדר לעשות הרצאות בנושאי בית כנסת ויהדות בבית הכנסת.
    אוי, מסכנים החרדים. ניסו לעשות סערה בכוס מים, ויצא להם…כלום.
    ובכלל, הבכי אצל אלי ישי, לא בושה? הולכים ל… הזה ובוכים? הגננת החרדית.

  26. אורח/ת הגב

    השר ישי, מגן על החלשים
    זה לא ההוא שמגרש ילדים קטנים? תזהרו, הוא יגרש גם אותכם החילונים. ועוד משהו: חזיזה וישי, הלך הזרזיר אצל העורב…

  27. אורח/ת הגב

    לחילונית מ 24, אנא הסבירי לי…
    מדוע הרצאה בנושא בתי כנסת עתיקים (נושא יהודי, לכל הדעות) הינו פגיעה בבית הכנסת ובחרדים.
    לידיעתך, הם אלה שעושים בבית הכנסת אפילו את מה שאת לא היית מעזה לעשות, כדי לא לפגוע בו.
    ההרצאה היתה, לדעתי, קביעת עובדה: החזרת בית הכנסת לתושבים. אפילו הרבה מבאי בית הכנסת טוענים שלא היה בה כל דבר הפוגע בבית הכנסת.
    אלא מה? הם חשבו שזה שלהם, ופתאום נכנסו לשם התושבים.
    מסכנים. אוי אוי אוי…
     

  28. גליה לוי הגב

    ל-23 ה”יהודי” – גם אני יהודיה וישראלית, ולא דתיה – וגאה במה שאני
    אני לא מתייחסת בהתנשאות לכל מי שאמונתו אינה כאמונתי.
    מה זה להזדהות כיהודי? כולם פה יהודים. ואם יש אחרים – הם לא יזדהו כ- “דרוזי” “מוסלמי” “נוצרי”, הם יכתבו את שמם, כי אנשים לא עומדים באחריות מאחורי הדעה שלהם. שלא כמוך, פחדן! תזדהה בשמך, ותצא מאחורי הסינר של “הגננת ישי” (אהבתי).
    אתה מודה שיש זרם קיצוני של דתיים בכפר ורדים. קיצוני זה דבר שצריך להזהר ממנו. אז הבה נזהר, ולא ניתן גם לך לקבוע את סדר היום הציבורי, כי אתה אדם לא אחראי.
    מעניין איך היתה השיחה בינך לבין החבדניקים של שנחאי ובין היהודים מארה”ב – ודאי לא ישבתם לדבר דברי נועם על דרכים לאחד בין חלקים בעם, אלא ליביתם את השינאה ואת המדון וחיזקתם את הקרע בין דתיים ללא-דתיים. גם כן עסקים… לא סיפרת על דברים אחרים שקורים בכפר ורדים? כל כפר ורדים זה רק העניין הזה? עולמך צר כעולם נמלה.
    בוא לבית הכנסת גם להרצאות של אביעם, ותרחיב אופקים. יש יהודים שעושים טוב ולא מסננים אף אחד, ויקבלו אותך בשמחה.

  29. מתבונן מהצד הגב

    כלום… כלומניקים…כלום
    כמי שבעוד זמן מה יעזוב את הכפר , מסיביות פרטיות אני מתבונן במחזה המביש ולא מופתע.
    העלאת העניין הדתי, או מלחמת הדת היא הדרך היחידה לא להביט במראה ולבחון באמת מה עשו אופק וסיון יחיאלי בכפר במשך שנתיים.הדרך שלהם לעמעם את חוסר הרצינות שלהם היא במלחמה שאינה קיימת ממילא . או בלשון העם מלחמה של כלומניקים בכלום.
    זו דרך נפלאה לחיזוק השורות בקרב אלו שלא מסוגלים להרים גן שעשועים בכפר,שלא לדבר על יותר מזה.( ואיני מחסידיו של נוריאל)
    ועכשו לדתיים, צריך להבהיר חזיזה אינו דתי,ופטרונותו על הציבור הדתי עילגת, דוחה. ומייצגת את הכלום מעברו השני של הכביש.
    מדובר בעסקן הבית מדרשה הרע של מפלגת העבודה ז”ל. שמצליח לבנות צל הרים כהרים .
    אז מה עושים?כלום. כפר ורדים חזק דיו מבחינת איכות אנשיו להניח למהומה הפוליטית הזו לחלוף, גם אם יקח הרבה זמן.הכפר ימשיך לשמור על איכות חייו עם אופק ובלעדיהם, עם סיון ובלעדיו ויבוא לציון גואל בבחירות הבאת.
    ואז יבחר כלומניק נוסף… וכלומניקים נוספים וחוזר חלילה

    שבת שלום

  30. גליה לוי הגב

    תיקון טעות
    בתגובה שלי ל-23, השתרבבה מלה מיותרת במשפט “כי אנשים לא עומדים באחריות מאחורי הדעה שלהם” התיקון הוא :אנשים (כן) עומדים באחריות מאחורי הדעות שלהם. לא כולם, אבל האמיצים שבהם. עם השינאה המתלבה היום, האיומים וההפחדות של הדתיים הקיצוניים, ומעשי האלימות שלהם כנגד הציבור בישראל, צריך אומץ לעמוד בגלוי ולהגיד כן, אני אמרתי ואני עומד מאחורי זה.
    כדאי לטוקבקיסטים כאן להזדהות ולהראות לכל המשמיצים, שיש אנשים אמיצים, חזקים וערכיים בכפר ורדים.

  31. אורח/ת יוסי .י. מהמרכז הגב

    ל 24
    אני מתארח פה אצל חבר ויצא לי לעקוב אחרי הפרסומים שלכם. לדעתי אסור לפרסם בלי שם מפורט, רק כך אפשר יהיה לשמור על רמה ותרבות דיבור.
    לדוגמא 24 מגיבה ומייחסת ל 19 דברים שהוא לא אמר ולא התכוון בכלל. פשוט גיבוב של שקרים והוצאת לשון הרע.
    לא פלא שהיא לא מזדהה בשמה.
    תתבישי שכזו את באופיך ובנוסף מוציאה גם שם רע לכפר היפה, את לא מתאימה למקום הזה .

  32. אורח/ת הגב

    לכל האנונימים ואני ביניהם
    אחד מתחזה לאורח לרגע,אחד למתבונן מהצד שעוזב את הכפר ועוד. ישנה הגיבורה גליה שתמיד מופיעה בשמה.
    לכולם בתגובות יש צד בעניין. גם העיתונאית כפי שהביאה את הכתבה,העלימה במכוון את כתבתו של זיו אשר המיף ויצא לא מוחמא מדבריו הלא נחמדים,בהמעטה. ראו את התמונות של זיו וגינפלד ותראו את מה שהם משדרים. כל המילים היפות בידיעות בצפון הם כיסוי לשנאה ובוז כלפי הדתיים. מי שמגיע להרצאות שינעם לו מדבריו החכמים של הארכיאולוג ויבוא היום וגם תיכנסו לאהלה של תורה. לחילופין דור שני או דור שלישי יגלו את המת. רואים הרבה נינים של מאמינים מילדי הכפר. נכון גרינפלד? כל החוזרים בתשובה,עשו זאת בניגוד להוריהם וכלל לא קשור לאנשי חב”ד שנואי נפשכם.

  33. דוד הגב

    בית הכנסת עומד להפוך לכנסיה?
    על פי דברי פרי שחף, שהוא כנראה יו”ר ועד בית הכנסת, וככזה הוא בטח יודע על מה הוא מדבר, אם יהיו הרצאות בבית כנסת, עוד מעט יעשו בו מוסיקה, והוא יהפוך לכנסיה.
    איני רוצה להתייחס לדברי ההבל הללו, אבל להזכירו שקראנו כאן בטוקבקים, שלאחרונה נשות החרדים הפכו את בית הכנסת לכנסיה (על פי דבריו), בכך שהביאו מוסיקה ונרות, ובתור יו”ר בית הכנסת, הוא בטח גם אישר זאת.

  34. אורח/ת הגב

    לד”ר אביעם – אני מעריך אותך מאוד, אבל…
    אין לך דוקטורט בדילמות וסכסוכים.
    זו לא הדרך, ואתה יודע את זה.
    זו קטנוניות לשמה.
    גם אני רוצה להרחיק את האנשים המזיקים לכפר.
    אתה וחבריך גורמים נזקים.
    מר יחיאלי – התעורר ! קבוצה של אנשים, נכון, עם כוונות טובות ונכונות אבל מבלי להבין את ההשלכות למעשיהם, גורמים לכולנו נזק גדול, במיוחד ישוב כמו שלנו.

  35. אנונימית, כדברייך הגב

    ל 32
    לא מבינה למה את מכוונת.
    קראתי את הכתבה ולא ראיתי פנים לכאן או לכאן.
    לא הרגשתי שהעתונאית נוטה לצד כלשהו. היא ראיינה אנשים וכתבה את דבריהם, מפיהם.
    את כותבת: “כל המלים היפות בידיעות בצפון הם כיסוי לשנאה ובוז כלפי הדתיים” מאיפה לקחת את זה?
    קראתי את אותו מאמר וראיתי דיווח פשוט על מה שהיה, ודעות של הנוגעים בדבר.
    ולידיעתך, אנשים חוזרים בתשובה, או בגלל שהגיעו למסקנה שזה מה שהם רוצים, או בגלל שהם במצב נפשי קשה והחרדים עובדים עליהם ומרעיפים עליהם תשומת לב מוגזמת, ואז הם מתרשמים מ”הנחמדים האלה שאיכפת להם מאיתנו” וכו’. כמספר החוזרים בתשובה, כך מספר הסיבות.

  36. אורח/ת הגב

    ל 33 האנונימי שיודע איך לפתור את הבעיה
    אם אתה חושב שתוכל לעזור למישהו שטועה, אולי תציע את עזרתך ישירות אליהם, במקום לכתוב פה סתם דברים בעלמה?

  37. אורח/ת הגב

    אני מוחה שיכניסו דברי חולין לתוך מקדש מעט ,זה לא יעבור בשתיקה
    לפחות לא הרעיון שלהם

  38. איזה פחד ! הגב

    37. אתה מאיים עלינו?
    ???

  39. אהרן פריאל הגב
  40. אורח/ת הגב

    37 כלל לא מאיים אך מס’ מקרי המוות הרבים וסגירת העסקים אומר דרשני
    אמר אחד מבעלי התשובה שעזב את הכפר ובא לנופש:
    “אם כל הקהילה השומרת תורה ומצוות עוזבת את הכפר בתוך זמן קצר לא יישאר פה אף יהודי”.
    “אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי”
    (ירמיהו לג, כה)

  41. אורח/ת הגב

    ל 39 ו 40
    ל 39 תודה ! על החוויה החד פעמית הנהדרת של בית הכנסת באמסטרדם !
    פרי שחף, מאחוריך: תיכנס ותראה מוזיקה בבית כנסת, וזה עדיין בית כנסת ולא כנסיה. וגם לא סדום ועמורה.

    ל 40, אתה לא מפריז קצת? רוצים בעלי התשובה לעזוב? שיבושם להם. עדיין נשארים כאן כמה אלפי יהודים.
    לא נשמעים לך קצת דברי הבל של חברך שעזב את הכפר?

  42. אורח/ת הגב

    למה לא באולם אירועים?
    לאחר שהמועצה יגיע להסכם עם המרכז המסחרי: קיזוז הארנונה ושימוש באולם האירועים בכל זמן שהמועצה רוצה,
    אז למה לחפש מקום אחר עם הדבר מוסיף שלום ואהבה בין כל התושבים

  43. אורח/ת הגב

    42, את/ה צודק/ת. למה לא באולם אירועים? (תקרא בהמשך)
    נכון, גם אני שואל: למה שגם החרדים לא יעבירו את פעולות החול שלהם לאולם האירועים? או ל +50 ?
    גם הם עושים פעולות בבית הכנסת, שאינן תפילות. והם מתעקשים לקיים אותן דווקא בבית הכנסת. אם הם יעבירו את פעולותיהם למקומות שהוזכרו, יבוא שלום על הכפר.
    אבל לא, הם רוצים דווקא את בית הכנסת, ושאר התושבים רוצים גם כן. אז איפה השלום? והאהבה?
    יש כאן בפירוש השתלטות שלהם על בית הכנסת, והם אינם מאפשרים לתושבים לקיים פעילויות שאינן פוגעות במקום, והן ממש כמו פעילויותיהם-הם.
    אני בעד החזרת בית הכנסת לתושבים כולם, או לחילופין, לקיים בו אך ורק תפילות. אי אפשר להחזיק את המקל ב2 קצותיו…
    פרי שחף (ועד בית כנסת) אמר דברי איוולת: אם החילונים ישמעו בו הרצאות, תהיה בו מוזיקה, והוא יהפוך לכנסיה… הם מכניסים מוזיקה ופעילויות חול, בצד החזרה בתשובה. אבל כשהם עושים, הכל בסדר.

  44. אורח/ת האורח שהציץ ונפגע הגב

    תדמית כפר וורדים-“חרדים לקיצוניות”
    לכל התושבים מכל הסוגים-אין אח ורע למלחמה המכוערת ביננו[גם לא ברמת אביב]הכפר מתוקשר מאסיבית לא חיובי!
    היכן ההנהגה\המועצה??
    אולי נכון לא לפרסם כלל את ארבעת הניצים המייצגים קיצוניות?![החרדים לדת והחרדים לשמאלניות]
    כלל הציבור “פרווה” ורוצה ויכול לחיות בהרמוניה.
    כנראה שיש אינטרסים פוליטים בליבוי המחלוקת לצערנו יש טיפשים שנותנים חומר לבעירה.

  45. inenogbo הגב
  46. onverewofaxow הגב
  47. auarinkemanf הגב
  48. oisaagawigeiv הגב
  49. eyudoxuwaexim הגב
  50. ibubuvu הגב
  51. otmusobo הגב
  52. atoxiduyaheze הגב
  53. uvizopauqotoq הגב
  54. dgisolok הגב
  55. iletunf הגב

השארת תגובה ל-uvizopauqotoq

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן