האמנים התייחסו לרקע האישי , ללימודים או למורה שהשפיע עליהם ולתקופה הארוכה בה הם עוסקים במקצוע האמנות.
האמנים התייחסו לרקע האישי , תקופת הלימודים או למורה שהשפיע עליהם ולתקופה הארוכה בה הם עוסקים במקצוע האמנות.
במסגרת 30 שנה ליסוד כפר ורדים, נערכו לאחרונה 3 ימי סיורים בבתי אמנים תושבי הכפר.
מספר רב של תושבים נרתם ליוזמה, וביקר בבתי האמנים.
בסיור סיפר כל אמן על עבודתו, על הרקע המקצועי שלו, על בחירתו בסוג האמנות בה הוא עוסק וכו'.
האמנים שהשתתפו: מיכל אשל, ליאורה ארז, נחמה באר, סו גודמן, דיתה גרא, רונית הוד, אבי הירשפילד, אביגייל ויצחק יורש, אסתי כץ, מיכל כץ, הילדה מירום, יאן פטרי, אתי צ'כובר ומרגיט שפטלוביץ.
העבודות היו מעניינות ומגוונות.
אצל אמני הקרמיקה (3 במספר), למשל, ראינו צורות עבודה שונות: שימוש בחומרים שונים, ומלבד הגלזורה "המסורתית" גם ראינו תוצאות של שריפות בעזרת חומרים נוספים, בין אם אלו חומרים מן הטבע, או תוספת של לסטרים, המעשירים את הכלי ומעניקים לו גוון מתכת או זהב(אצל סו גודמן). ירדנו גם לראות את הבור, בו מתבצעת שריפת-בור (אצל מיכל אשל), התפעלנו מהכלים הגדולים שנשרפו בשריפת הבור, והזכירו לנו אמנות אפריקנית, וכלים ממקומות אחרים… לכל אמן היה סגנון מיוחד לו, ובצד ייצור של כלים שימושיים כל אמן פיתח את המיוחד לו. כך נחשפנו לאלמנטים המיוחדים של הילדה, המזכירים צורות מן הטבע, אבנים/סלעים, וראינו יצירה שנרכשה לאחרונה על ידי הכנסת, כדי שתהיה חלק מהאוסף הקבוע במשכן.
גם אצל האמנים העוסקים בציור העבודות היו שונות ומגוונות.
האמנים התייחסו לרקע האישי שלהם (שבמקרים רבים השפיע על עבודתם, או על בחירת החומרים בעבודה), התייחסו לתקופת הלימודים, או למורה שהשפיע עליהם, התייחסו לתקופה הארוכה בה הם עוסקים במקצוע האמנות. האמנים היו ברובם אמנים שזה עיסוקם היום-יומי.
מאחר וכל יוצר מגיע מרקע שונה, ויוצר מתוך סיבות והשפעות שונות, העבודות היו מגוונות וגרמו לנו לעתים שמחה, לעתים עצב, או אפילו שקט ארוך של מדיטציה…
פגשנו בסיורים גם 2 אמניות הדפס (דיתה גרא ונחמה באר), והעשרנו את ידיעותינו בטכניקות השונות של ההדפס, הכולל תחריט, ליטוגרפיה ומונוטייפ.
מאחר וכיום תחום האמנות רחב יותר, גם צלם, מאיירת, אמנית טקסטיל ואיש תקשורת – לא נפקד מקומם.
השארת תגובה