א-לה כפר: המניין המשפחתי חג את שמחת תורה בנפרד מהמניין האורתודוקסי, בשל הפרדת נשים וגברים.
א-לה כפר: המניין המשפחתי חג את שמחת תורה בנפרד מהמניין האורתודוקסי, בשל הפרדת נשים וגברים.
בידיעה של טל שניצר, המתפרסמת בגיליון הקרוב של "א-לה כפר" נכתב כי "החלטה של הרגע האחרון להעביר את הקפות שמחת תורה מהמרכז המסחרי אל בית הכנסת מנעה את השתתפות חברי המניין המשפחתי בחגיגות. זאת בגלל שבבית הכנסת לא ניתן לרקוד במעגלים משותפים לנשים וגברים".
עוד נכתב כי בשנה שעברה התקיימו ההקפות במרכז המסחרי, וכל תושבי הכפר יכלו לחגוג יחד כשכל אחד נוהג על פי אמונתו: היו מעגלים מעורבים וכן מעגלים נפרדים לגברים ולנשים. ההבנה של חברי קהילת המניין המשפחתי ושל הרב אבי נוביס הייתה שגם השנה האירוע יהיה באותה מתכונת, אך בערב החג הופתעו לגלות שלט על חניית המרכז המסחרי המודיע על קיום ההקפות בבית הכנסת דווקא.
במהלך החג הפיצה קהילת המניין המשפחתי הודעה בין חבריה באמצעות הפייסבוק והדואר האלקטרוני: "מסיבות שאינן תלויות בנו, המניין המשפחתי אינו שותף להקפות השניות שיתקיימו בבית הכנסת בשלב א'. לפי התכנון המקורי היו אמורות ההקפות להיות במרכז המסחרי, ובהן מעגל מעורב (נשים וגברים), כפי שהיה בשנה שעברה. באופן חד-צדדי הועברו ההקפות לבית הכנסת ונקבע שלא יהיה מעגל משותף. בתנאים האלה, הסיר המניין המשפחתי את השתתפותו באירוע. כפרטים, כל אחד מוזמן לעשות כרצונו".
בסופו של דבר קהילת המניין המשפחתי חגגה את האירוע עם חברי "בית בחורש" ולדברי המשתתפים היה אירוע מוצלח ומחמם לב.
0 תגובות
השארת תגובה
אורתודוקסים נגד שמחת התורה
זו לא פעם ראשונה שהאורתודוקסים לא עומדים בהבטחותיהם ובסיכומים אתם. זכורה לי הפרשה שבה הבטיחו שבית הכנסת יעמוד לרשות המניין המשפחתי בשבתות אחרי תפילות האורתודוקסים, אז מה קרה, האורתודוקסים האריכו בתפילה כך שהמניין לא יכל להיכנס לבית הכנסת בזמן.
האורתודוקסים לא אוהבים זרמים אחרים ולכן שיתוף הפעולה אתם הוא בע”מ. הם רק לעצמם ומעצמם ומבחינתם, שיילכו כל הזרמים האחרים לאן שיילכו. גם כאשר מדובר בשמחת תורה, הם לא מוכנים להתגמש ולרקוד עם הקונסרבטיבים. מבחינתם, גם לשמחת התורה יש גבול והוא עובר בין גברים לנשים. מבחינת הרב גולדפרב, אלוהים הוא אחד, והוא אורתודוקסי, רצוי חב”דניק.
זאת לא הפעם הראשונה שהאורטודוקסים מפרים הסכמים
זאת גם לא הפעם הראשונה שהם “משתינים מהמקפצה” וחברי הקהילה המניין המשפחתי טוענים שמדובר בכמה טיפות גשם.
…..
מה שהאורתודוכסים עשו.
וכל זאת בחסות המועצה (ש…ש… מכירים אותו? כן, שמו סיון ש…ש…)
היו מודעות שההקפות במרכז המסחרי, ופתאום פליק-פלאק הן בבית הכנסת.
בבית הכנסת עושים ממש בדיוק מה שהם רוצים. המועצה מנופפת בגאוה כל הזמן שבית הכנסת שלה, אבל לא. זה שלטון יחיד. אין לה מה להגיד בכלל.
למה לא היו הקפות שניות
נורא קל להאשים מישהו אחר בזה שלא היו הקפות שניות במקום מרכזי בכפר, אבל לא היו הקפות כאלו – כי תושבים שרצו בהם לא פנו למועצה כדי לקיימם, וכי לא הייתה שום התארגנות של תושבים שניסתה להרים אירוע כזה. ייתכן שהיו תושבים שפנו לרבנים השונים בעניין , אך למיטב ידיעתי לא הייתה כל פנייה למועצה.
אם אנשים רוצים אירוע הקפות שניות הם צריכים לדאוג שיקרה ולא לסמוך על אחרים, אם האירוע הוא חשוב לכפר ורדים ( בעיני הוא חשוב) , אז צריך שאנשים יתנדבו לקדם אותו.
המניין האורתודוכסי אינו מעוניין בריקודים מעורבים , בגלל זה הוא קיים את ההקפות השניות בבית הכנסת בו אין צפייה כזאת.
מי שמעוניין בהקפות שניות שיהיו בהם ריקודים מעורבים – צריך גם להיות מוכן לארגן אותם!
עוד תעלול מבית מדרשם של המניין האורתודוקסי
הדרת כל המניין המשפחתי מחגיגות שמחת תורה.
ל”בוחר לא להתלונן” לא נכון מה שאתה כותב!
כל שנה מתקיימות הקפות שניות במרכז המסחרי. כבר כמה שנים. אף אחד לא מבקש אותן. מקיימים אותן. גם השנה נתלו שלטים בכפר מטעם המועצה על הקפות שניות במרכז המסחרי, ממש כמו כל שנה.
עובדה היא שברגע האחרון החליט הועד של המנין האורתודוכסי להעביר את ההקפות לבית הכנסת כדי שלא ירקדו מעורב (כפיה דתית, כבר אמרנו?)
כן, כפיה דתית. אמרנו.
והמועצה שותקת כמו דג…ש…ש…