מחנה קיץ באנגליה

כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
יובל דוידסון

נציגי שבט עופר בקנט: מורל גבוה, עמידה בזמנים, ספורט, פוליטיקה ושבת בנוסח קונסרבטיבי.

כפרניק zo2-001 מחנה קיץ באנגליה

משלחת שבט עופר למחנה קיץ KESHER 2017 בקנט אנגליה

הקיץ הזה יצאנו, גדוד נחשול מסיימי כיתה ח' משבט עופר, למשלחת של הסוכנות היהודית למחנה קיץ של התנועה האחות שלנו FZY שבאנגליה.

הגענו ללונדון ב-31 ליולי ומשם נסענו למחנה שבמחוז קנט. הגענו לאחוזה גדולה מוקפת בדשא ובתוך אזור כפרי יפיפה.

תחילה פגשנו את המדריכים הבריטים והמדריכים מישראל שמחנה FZY היה סוף שנת השירות שלהם ומיד אחר כך הגיעו החניכים האנגלים מלידס לונדון ומנצ'סטר.

התחלנו את היום הראשון מבולבלים וקצת עייפים מהטיסה בחלוקה ל-3 קבוצות שנקראו בת ים חיפה ובאר שבע. אני הייתי בקבוצת באר שבע!

המשכנו במשחקי חברה כדי להכיר אחד את השני.

שגרת המחנה התחילה בהשכמה ב-08:00 בבוקר וארוחת בוקר ב-08:30 והיה עלינו לעמוד תמיד בזמנים!!

מיד אחרי ארוחת בוקר היה מסדר בוקר שכלל שירים, מה הולך להיות בהמשך היום, והדבר העיקרי היה קרב מורל בין הקבוצות ולכל קבוצה היה מורלים לפי השם של העיר ובסיום כל קרב הכריזו על הקבוצה המנצחת.

בהמשך היום היו פעולות רבות ומגוונות על נושאים כגון פוליטיקה, ארץ ישראל, ציונות, הסכסוך הישראלי פלשתיני, וכו' שהועברו בצורה חווייתית מתוחכמת ומושקעת בצורה יוצאת מן הכלל. כל הפעולות כללו דיונים אקטיביים שכולם התנהלו באנגלית!!

בפעולות הייתה השליחות הגדולה שלנו החניכים מישראל לבטא את עצמנו דרך נקודת המבט של יהודים שחיים בארץ ישראל וזה אפשר לחניכים האנגלים להתחבר דרכנו לארץ ישראל באופן שלא נתן להם בעבר.

וכמובן שגם הפוך. אנחנו מישראל למדנו דרך האנגלים על החיים של יהודים בחוץ לארץ.

כפרניק zo2_0 מחנה קיץ באנגליה

בימים הראשונים היינו צריכים לעמוד באתגר של להיות אורחים במחנה במדינה זרה, להתרגל לשפה, לתרבות, מה מקובל, ומה לא. ולחיות ביחד 24 שעות ביממה עם אנשים חדשים לגמרי מרקע ואורח חיים שונה לחלוטין משלנו הישראלים.

היו מספר פעילויות מיוחדות מאוד. במיוחד חשוב לי לספר על פעילות אחת בה כל קבוצה קבלה מסכה לעיניים בצבעים שונים שסמלו נקודת מבט פוליטית. אדום ערבים. צהוב שמאל. כחול ימין.

שמענו דעות שונות לגבי הסכסוך והיינו צריכים להסכים/לא להסכים לפי נקודת מבט שנקבעה לפי צבע ה"פילטר" שלנו ואז לדבר מול כולם ולהסביר את עמדתנו.

עוד פעילות מיוחדת הייתה ה"מכביה". חולקנו ל-5 קבוצות. ואז התחרינו יום שלם בתחרויות ספורט, חידון על הארץ, קרב מורל, קרב ריקוד.

בשונה מהאופן הישראלי, למרות התחרותיות היה הרבה עידוד ותמיכה גם לקבוצות היריבות והמפסידות!!

לא כל הזמן היינו מאוד רציניים. היו המון פעילויות מצחיקות, כיפיות, היו הרבה שירים, ריקודים מופע כישרונות, מוסיקה, הצגות ומופעים!

את יום השבת התחלנו בשישי אחה"צ אחרי מלחמת צבע. התקלחנו. התלבשנו חגיגי:  בנות בשמלות ובנים בחולצות מכופתרות.

כל אחד פתח את השבת בזרם אליו הוא בחר להשתייך: רפורמי, אורתודוכסי אוקונסרבטיבי.

ולאחר מכן אכלנו ארוחת שישי , שרנו את שירי השבת בצורה שלא הייתה מוכרת לנו. לרובנו ארוחת השישי הייתה ארוכה ומעט קשה מכיוון שלא היינו מוכנים לארוחת שישי שכזאת.

בשבת בבוקר ,שוב בחרנו להשתייך לאחד הזרמים, אני בחרתי את הזרם הקונסרבטיבי, וניהלנו דיון על היהדות באופן כללי.

בארוחת צהריים של שבת כולנו כבר היינו יותר מוכנים והסתגלנו בקלות יותר לשבת השונה ממה שאנחנו רגילים בארץ.

לסיום אני רוצה להדגיש את הזכות הגדולה שנתנה לנו להגיע למקום מיוחד שכזה , וללמוד המון על עצמנו וגם על המדינה שלנו, על היהדות, ועל הקשר שלנו בני הנוער הישראלים עם בני הנוער היהודים מאנגליה, חניכים ומדריכים,

ובמיוחד להעריך ולא לקחת כמובן מאליו את אורח החיים שלנו בתור יהודים שחיים בארץ ישראל.