“אנחנו לא בסדר”


יורש
נתפנק בביתנו ולא נשפוך את חמתנו על שום גויים
כפרניק _של תמונה מס "אנחנו לא בסדר"

נתפנק בביתנו ולא נשפוך את חמתנו על שום גויים

 

 
שלום לכולם וחג חירות שמח.
 
מפעם לפעם אחלוק עמכם הגיגים, לפעמים כמו הפעם, הם יהיו גם מעט חגיגיים.
ואתם הקוראים כמו בבדיחה מעידן ה“צנע“ על ה“קפה שניסו להבריח מחו“ל כאוכל לצפרים”: אם תרצו תאכלו, ואם לא תרצו, אל תאכלו ! ! !
והנושא הפעם הוא לא רק ברכת החג, אלא גם ”מיצחק“ צורות ומילים.
מסתבר שהכל או כמעט הכל, בעיני השומע או המתבונן.
למשל. חבר, או ידיד מתקשר טלפונית ושואל: – ”אתם בסדר ?“
והשנה, אנו עונים בכנות ובלי התחכמות: – ”לא אנחנו לא בסדר!“
והוא נבהל ושואל לפני שהספקנו להבהיר: – ”מה קרה, מה לא בסדר, מי לא בסדר ?“
ואנו, רעייתי ואני, עונים כמקהלה: – ”כלום לא קרה, ילדינו יהיו השנה אצל אחרים, ואנחנו לא נהיה בשום ‘סדר’, נתפנק בביתנו ולא נשפוך את חמתנו על שום גויים, ובחג השני, נבלה עם הצאצאים”.
והוא שאמרתי, לא משנה מה שאמרת או התכוונת, אם לא ממש תסביר, השומע יבין את מה שיבין . . !
 
ובחזרה לעניין החג שלפנינו:
לפני שנים, מעט אחרי שהתחלתי לעבוד על פרויקט ה“וריאציות על דגל ישראל“, יצרתי סדרה של ”דמויי דגלים“ עם תחרה ודימוי גרפי של מאכלים מוכרים כיהודיים או שהיו אופייניים לחברה בישראל (תמונה מס‘ 1).
 

 

כפרניק _של תמונה מס "אנחנו לא בסדר"
 
כמובן שהמצה שהייתה למושג מזוהה עם יהדות וחג הפסח, גם היא נכללה בסדרה. שנים מספר יותר מאוחר, הפכתי את התמונה לברכה האישית שלנו לחג הפסח (תמונה מס‘ 2).
ובשנה אחרת, כשהביקורת (שלי כמו של רבים אחרים) על ההפכפכות ותחמנות של הפוליטיקאים ואישי הצבור, הטרידה, גברה והלכה, (במקרה היה זה לקראת הפסח), עשיתי ווריאציה נוספת (תמונה מס‘ 3).
היה זה כשהתגבר הויכוח הציבורי, אם אסור יהיה או מותר על פי חוק בישראל, בחברה מעורבת ומגוונת כשלנו, למכור ואו לאכול בפרהסיה, לחם בתקופת ימי חג הפסח?
אבל גרסא זו, הרגיזה גורמים חרדיים, שראו בה התרסה והיו אף שאיימו להסיר את ה”הכשר“ מבית עסק שענייניו הם אפיה (לאו דווקא של מצה), ואשר ביקשו לתלות את העבודה כקוריוז והלצה.
וזו בסך הכל הייתה התחכמות ויזואלית שלא צריך להתייחס אליה בחומרה כאילו הייתה ממש פצצה ! ! !
ובמציאות העיקר הוא, שבחברה רב-גונית כשלנו, מי שרצה, יכול היה לאכול כל הפסח, אך ורק מצה !
 
שיהיה לכם חג שמח
 
שלכם
 
יורש
 
ובנוסף: שתי גרסאות, שהן דוגמא לכך שכמעט ולא משנה למה התכוון היוצר במקרה או בכוונה, בעיני המתבונן, היכולת לפרש מה מכסה את מה, המצה את הלחם, או הלחם את המצה.
 (תמונות מס‘ 4/5)
 
 
 
 
 
 

0 תגובות

  1. חגית הגב

    להיות בסדר
    אתה מזכיר לי, יורש, סיפור על זוג חברים שהיו מאד בסדר לטעמי,
    אבל החליטו לא להישאר בבית ולא לשפוך חמתם לא על הגויים ולא על איש, הם אמרו לכולם ש”הם נוסעים לתורכיה” וכדי שלא יחשדו הגיפו תריסי ביתם והתכווו להתפנק ממש כמוכם…אלא שרעידת אדמה פקדה את תורכיה וכדי להיות ממש בסדר הם צילצלו מ”ביתם שבתורכיה” לומר לכל המודאגים שהכל בסדר איתם, וזה היה סודם במהלך אי אלו שנים.
    לאחרונה החליטו ברגע של שובבות להוציא את אותו סוד מהארכיון אבל להפתעתם את איש זה לא הצחיק וזה לא עבר בסדר. קראו אותם לסדר והם נתבקשו שלא יסדרו להם סידורים מעין אלה להבא ויהיו כמו כולם בסדר…

  2. אורח/ת הגב

    עיין ערך האיטי,צונאמי והתאסלמות אירופה
    ה’ יתברך שמו שופך חמתו או שזה רק צירוף מקרים?
    אירופה לא רצתה קידמה, נאורות, חכמה ועשירות.
    מה עשו? שרפו וזרקו את היהודים. מה קיבלו?
    מוסלמים קנאים, מחבלים, בערות, פשע.
    מי שסולח להם, או מנסה להידמות להם,
    סופו שצאצאיו יתחתנו עם גויים והענף היהודי שלו יחתך…

  3. אורח/ת הגב

    מגיב 2, שכחת לקחת כדורים?
    מה נזעקת כל כך? כולה סיפור נחמד ואתה כבר תולה בו את המוסלמים והמחבלים והפשע.
    בחייך, מרוב מצות שכחת לקחת את הכדורים שלך????

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן