750 אש”ח לשאטל קהילתי

מ.מ. כפר ורדים אישרה תקציב להפעלת שאטל חשמלי וחינמי בכפר למשך שלוש שנים


 

מליאת מועצת כפר ורדים אישרה אמש, פה אחד, תב”ר של 750 אלף ₪ לטובת הפעלת שאטל קהילתי למשך שלוש שנים: 250 אש”ח בכל שנת הפעלה. המיזם לא יהיה בבעלות המועצה, אלא יופעל כולו (הרכב, נהגים, תחזוקה, ביטוח וכו’) על-ידי זכיין שייבחר במכרז על פי מפרט שתציג המועצה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-07-25-at-22.11.36-scaled 750 אש"ח לשאטל קהילתי
השטאל הקהילתי בכפר ורדים. צילום : מיכאליס ,פורוס יוון

 

ראש המועצה, אייל שמואלי, הגדיר את ההחלטה על השאטל הקהילתי כ”אירוע מכונן”, “ירוק” וחלוצי, הנותן מענה לכל האוכלוסיה, ויהווה דוגמה לישובים נוספים.

לדבריו, באחד מביקוריו באיי יוון ראה מיניבוס כזה ושאל לפשר הדבר; ומשהבין כי מדובר בשאטל קהילתי, “נדלק” על הרעיון, ערך בדיקות והיה בקשר עם משרד התחבורה והשרה מירב מיכאלי.

 

כפרניק IMG_20220725_212431-scaled 750 אש"ח לשאטל קהילתי
מ.מ. כפר ורדים פה אחד: 750 אש”ח לשאטל קהילתי חינמי

 

בתחילה נבחן מודל הפעלה של תשלום “חודשי חופשי”, אולם בהמשך קיבל את הצעתו של חבר המועצה יואב ניצב, להפעיל את השאטל באופן חינמי – בין היתר על רקע מצבה הכספי הטוב של המועצה עם יתרות של כ-19 מיליון ₪ בקרנות הרשות, בעיקר תקבולים על שיווק מגרשים בשלב ב’ וג’ (בקרוב נפרסם ידיעה נפרדת).

שמואלי אמר כי במסגרת בדיקת ההיתכנות, מיניבוס חשמלי ערך לפני מספר חודשים “סיבוב” בכפר.

עוד הוסיף כי בכוונת המועצה להכניס לשירות אפליקציה בה יוכלו לראות בזמן אמת את מיקום/מסלול השאטל, וצפי להגעה ע”פ מיקום – כך שהשימוש יהיה מאוד נוח ופשוט ללא המתנות ארוכות ברחוב.

 


5 תגובות

  1. בן עמי מוסק הגב

    התאהבתי
    מקווה שלא תהיה המתנה להסעה לטעמי אחרי חודש ניסיון
    יש להחליט חד
    האם רכב אחד יספיק או צריך שנים
    בה צ ל ח ה
    אחלה רעיון
    “מכרתי את האוטו שלי”

  2. אנונימית הגב

    מועצה יקרה! בוודאי אתם רגילים לדברי ביקורת, וזה לא משנה מה יהיה הרכב המועצה, תמיד תהיה ביקורת.
    אני אישית מפרגנת כשמתאפשר, אז כל הכבוד על הרעיון ה”כפר בוס”, יחד אם זאת, אני מציעה שתהיו עם היד על הדופק- לבדוק אחרי שנה פעילות- האם זה עובד? האם יש הענות? ולא להסס לבטל כאשר ואם יתברר שהאוטובוס נוסע ריק בכל פעם. תבורכו!

  3. אלון הגב

    כל הכבוד !

    הערה/הארה אחת חשובה: עפ”י הכתוב והבנתי, המועצה תבחר זכיין.

    הזכיין רואה כסף (בד”כ) ולא את “התמונה בגדול”, למה אני מתככון:
    # אחרי שיזכה (כמובן שיתחייב על שירות, ניקיון, תחזוקת הרכב וכו’) ינסה גם להרוויח.
    # רווח של זכיין בד”כ מתנגש עם:
    1) רמת שירות.
    2) רמת אחזקה של הרכב.
    3) שעות פעילות וגמישות.
    4) סה”כ איכות המוצר כנגד תשלום (שכבר יקבל בתחילת השנה) של 250,000 ש”ח בתחילת השנה.

    לכן – הכי חשוב (כמעט) במיזם מבורך שכזה, זה הפיקוח השוטף על הזכיין.

  4. דוח המבקר הגב

    צעד חשוב לרווחת הציבור. בתמונה זה גם נראה יפה. ורק צריך לזכור שהכנסת רכב לשרות הציבור מחייב סדרה של אישורים ממשרד התחבורה ואחרים 750 אלף שקלים זה לא מעט וזה הרבה למועצה מקומית שאין לה הכנסה ממקורות חיצוניים.
    היישוב כפי שנראה היום (בגובה אפס ולא ממצלמות הרחפנים) הוא תוצאה של חוסר ביקורת ופיקוח – פיזית בשטח מושלם מה שמטיל יש ספק לגבי הבניה בפועל מול התרי בניה לפרויקטים למגורים. לגבי פרויקט השאטל הקהילתי אמר כבר אלון לפני. ומה לעשות, חוסר בביקורת ראויה ופיקוח דליל בשטח זו מכת מדינה.
    ודי לאסקפיזם – אישור שביל מייסדים, אישר פרויקט תחבורה הטבות מס ודומיהם שמתעסקים בהם ללא לאות לא עומדים מול המטרה עליה מצביעה חברת הייעוץ (שמזמן לא שמענו ועליה) – הבאת אוכלוסייה חדשה ליישוב כשהאמצעי המרכזי לכך הוא פרויקטים תעשייתיים. ולמחבקי העצים נזכיר שבגלל פרח נדיר או לטאה שהולכת ונכחדת הפסדנו את הנגב. אז קצת פרופורציות חברים.

  5. סמי הגבאי הגב

    מיותר לחלוטין! לפני מספר שנים נעשה נסיון כזה, והנהג נרדם משעמום ומבדידות… קו 82 מגיע לכפר לפחות פעם בשעה וניתן להגיע בו ממקום למקום! לטעמי, בזבוז של רבע מיליון שקל בשנה, שיכלו להועיל למטרה אחרת. רצוי ומומלץ לבצע בדיקות של מספר המשתמשים, עם אופציה להפסקת השירות אחרי תקופה מסויימת.. (בהתאם לשימוש בשירות…). לא השירות החינמי הוא זה שישפר את מעמדו הרעוע של אייל, לצערי…

השארת תגובה ל-בן עמי מוסק

ביטול

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן