כביש שש עד לבית העמק

שלושה מיליארד ₪ לסלילת כביש 6 ממחלף סומך ועד לבית העמק * הפתיחה הצפויה: 2028 * אשרי המאמין


 

הממשלה אישרה היום (ראשון 18/6/23) את הארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד בית העמק.

הפרויקט יקודם על-ידי משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל בהשקעה של כ-3 מיליארד שקלים ואמור להסתיים בשנת 2028.

 

כפרניק 98286d38-9c23-431e-9a86-7f35d54386b7-scaled כביש שש עד לבית העמק
תוואי כביש 6 צפון מסומך ועד לבית העמק

 

 

הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטר, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים: אבליים, מכר ובית העמק. הפרויקט יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח ומהיר לגליל המערבי והמרכזי. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT. עבודות ההקמה יתחילו ב-2025, והפתיחה מתוכננת לשנת 2028.

 

כפרניק b401562f-90a1-4111-a06d-414274b16ffe-scaled כביש שש עד לבית העמק
מחלף אבליים על כביש 6 צפון. הדמיה: ינון יעוץ תכנון ומחקר

 

ממשרד התחבורה נמסר, כי הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכביש 4 ולתמוך בפיתוחו כציר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה להיות פי שניים ואף יותר.

הכביש החדש יעודד את צמיחת עכו ונהריה כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליוקנעם ולקריית גת. עבודות ההקמה יביאו תעסוקה לצפון ויוסיפו אלפי משרות חדשות במהלך 3 שנות העבודות. כמו כן, לצד הכביש תישמר רצועה פנויה למסילת רכבת, שתאפשר פיתוח עתידי של מערך הרכבות באזור.

 



 

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב: “במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ באמצעות מערכת כבישים ומסילות, אני שמחה על הצלחתי לקדם החלטת ממשלה חשובה המקצה שלושה מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה. תושבי עכו ונהריה וכל יישובי הצפון, בקרוב תיהנו מנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ, ואני מבטיחה לפעול להמשך הארכת הכביש עד שלומי.”

מנכ”ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: “חוצה ישראל רואה בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה בשורה של ממש ונדבך נוסף בפרויקט הלאומי כביש 6, שיחבר את הצפון למכרז הארץ. הארכת הכביש צפויה להביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה עבור משתמשי הדרך ולשיפור הנגישות של אזור הצפון. חוצה ישראל תמשיך ליישם פתרונות תחבורתיים מתקדמים ולהוביל פרויקטי תחבורה מורכבים בפריסה ארצית”.

 

כפרניק c9709f5d-7962-4e71-8334-776280a8b5f9-scaled כביש שש עד לבית העמק
מחלף בית העמק על כביש 6 צפון. הדמיה: ינון יעוץ תכנון ומחקר

 

**

 

יש לברך על החלטת הממשלה, אולם לאור העיכובים הקשים בפרויקטים תחבורתיים אחרים (רכבת קלה, המטרו, הרכבת ועוד) ועזיבת אנשי מקצוע איכותיים את משרד התחבורה – אשרי המאמין.

רק לפני זמן קצר פרסם יובל שדה ב”כלכליסט” כתבה תחת הכותרת: “ממשלה בהפרעה. משרד התחבורה מציג ריסוק של הפקידות הבכירה וחוסר ודאות”.

“תוך פחות מ-4 חודשים הצליחה שרת התחבורה מירי רגב לבצע השמדת ערך מפוארת לאחד המשרדים הכלכליים החשובים ביותר שאחראי על אחד התחומים שהכי משפיעים על חיי היומיום של הישראלים”.

שדה מציין את היעדר מנכ”ל קבוע למשרד (אבנר פלור, מ”מ המנכ”ל, היה סמנכ”ל בכיר תנועה במשרד וחסר ניסיון בתחום התשתיות או בתחבורה ציבורית). לצידו מכהן יד ימינה של השרה רגב, ממלא מקום המשנה למנכ”ל משה בן זקן, שנפסל מלהתמנות למנכ”ל עקב חוסר ניסיון.

עוד עזבו/ הועזבו: ראש מינהל התשתיות שי קדם, מנהל רשות התחבורה הציבורית רן שדמי, מנהל אגף בכיר רכבות אליאס מטר, היועצת המשפטית של רשות המטרו עו”ד יערה למברגר, מנכ”ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי ועוד.

 

 




2 תגובות

  1. תמי הגב

    כלומר, אין הרחבה של כביש 70. ישנה סלילה חדשה על חשבון שטח ירוק. עוד אספלט.
    עוד רכבים, עוד כבישים אין מי שיזעק את זעקת האדמה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן