מה קורה בספריית כפר ורדים


מפגשי סופרים ומאיירים בספרייה – לילדי בית הספר “קשת”, מפגשים חווייתיים לגני החובה בכפר, תאטרון סיפור לילדים

 

גיתית נאה

 

כפרניק 123790 מה קורה  בספריית כפר ורדים
גן חוחית

 

שיתוף פעולה בין ביה”ס “קשת” לבין הספריה קיים כמסורת ארוכת שנים. הספרניות ואחראית סל תרבות בביה”ס מתכננות ומתאמות את המפגשים ואף חולקים בתקציב את הבאת היוצרים.

השנה הופיעה בפני תלמידי כיתות ה’-ו’ דנה אבירם, ספריה של דנה עוסקים בבטיחות באינטרנט. בפני כיתות א’-ב’ הופיעה גליה עוז עם סדרת ספרי “שקשוקה” שלה מופיעה ב”מצעד הספרים” – ובה מסופר על הרפתקאותיה של ילדה עם כלבתה “שקשוקה”.

אלדד אילני נפגש עם כיתות ג’-ד’, ספרי “הסיפור המושלם” של אילני הם ספרי פנטזיה והומור והסופר הסביר לילדים על דרך הכתיבה, העריכה והקשר בין האיורים לטקסט.
שיתוף פעולה נוסף שהחל כבר לפני שנה – פעילות לגנים בספריה.

נטע, מנהלת הספריה, מספרת: “בתיאום עם איריס לביא, מנהלת הגנים וצוות הגננות ביררנו את צרכי הגנים, כך ניתן היה להתרשם מאופיו המיוחד של כל גן להכיר את הנושאים בו הוא עוסק, ולהתאים את הפעילות והיוצר – לגן”.

השנה נכנסו לספריה שלושה גנים, להיכרות עם סופרים עבריים. המפגשים חווייתיים וכוללים הסבר קצר על הספריה, רקע על הסופר ואזכור שמות יצירותיו. אנו מקריאות לילדים יצירה אחת ומשלבות המחזה, ציור או שיחה על היצירה ומזמינות את הילדים לשיר משירי היוצר תוך צפייה בסרטוני השירים. בסוף המפגש תמיד נותר זמן לקריאה חופשית באופן עצמאי, או בעזרת הצוות והספרניות; כך גם מתאפשר לילדים מפגש מזמין עם הספריה והספרים לקראת כתה א’, המעודד אותם לשוב אחר הצהרים עם ההורים, ולהשתתף בפעילויות לילדים הנערכות בספריה הפועלת במסגרת המרכז הקהילתי.
אחת מהפעילויות האלה היא הצגת ילדים העולה בספריה פעם בחודש במסגרת “תיאטרון סיפור”. גם זו מסורת ארוכה המיועדת לילדים מגיל ארבע עד שמונה.

את ההצגה האחרונה “המכשף שרצה לעוף” העלה אבי שדה, בעל כשרון מיוחד, המשתף את הילדים במפגש בצורה מעוררת הערכה. הוא מוכר היטב לילדים מהופעותיו הקודמות, ואהוב עליהם, ועל הוריהם. שתי ההצגות האחרונות הסתייעו בתמיכתה של חנות יד שנייה המקומית ועל כך התודה להם.

 

כפרניק 555467 מה קורה  בספריית כפר ורדים
גליה עוז בספריית כפר ורדים

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן